incassobureau Invorderingsbedrijf.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sacredfour

incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Wie heeft er slechte ervaringen met incassobureau Invorderingsbedrijf?
Ik vraag mij af of meerdere gedupeerden van dit incassobureau te maken hebben gehad met dreiging tot faillissementsaanvraag.
Incassobureau Invorderingsbedrijf heeft al niet zulke goede recensies als het gaat om schuldeisers die de hulp van dit incassobureau inroepen. Het zijn vooral de extra kostenposten die ze verzinnen. Zie bv ook het artikel in “Follow the money” hierover.

Er zijn weinig recensies van schuldenaren die te doen hebben gehad met dit bedrijf. Ik help een cliënt die onder dreiging tot faillissementsaanvraag een vaststellingsovereenkomst moest tekenen om toch maar onder dit mogelijke faillissement uit te kunnen komen. Invorderingsbedrijf telde in deze overeenkomst die zij moest tekenen wel 4000 euro extra op voor het opmaken van de faillissementsaanvraag. Ja, zo help je schuldenaren verder in de problemen!
Graag hoor ik of anderen die ook hiermee te maken hebben gehad.

150747

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door 150747 »

sacredfour schreef:
15 jul 2022 11:31
Wie heeft er slechte ervaringen met incassobureau Invorderingsbedrijf?
Ik vraag mij af of meerdere gedupeerden van dit incassobureau te maken hebben gehad met dreiging tot faillissementsaanvraag.
Incassobureau Invorderingsbedrijf heeft al niet zulke goede recensies als het gaat om schuldeisers die de hulp van dit incassobureau inroepen. Het zijn vooral de extra kostenposten die ze verzinnen. Zie bv ook het artikel in “Follow the money” hierover.

Er zijn weinig recensies van schuldenaren die te doen hebben gehad met dit bedrijf. Ik help een cliënt die onder dreiging tot faillissementsaanvraag een vaststellingsovereenkomst moest tekenen om toch maar onder dit mogelijke faillissement uit te kunnen komen. Invorderingsbedrijf telde in deze overeenkomst die zij moest tekenen wel 4000 euro extra op voor het opmaken van de faillissementsaanvraag. Ja, zo help je schuldenaren verder in de problemen!
Graag hoor ik of anderen die ook hiermee te maken hebben gehad.
Een incassobureau is niet bevoegd om een faillissementsaanvraag te doen. Deze stap mag in schriftelijke en mondelinge communicatie met een debiteur wel genoemd worden. Het is een (incasso)advocaat die bevoegd is een faillissement aan te vragen. Minimaal 2 schuldeisers.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

150747 schreef:
15 jul 2022 11:44
Een incassobureau is niet bevoegd om een faillissementsaanvraag te doen.
Waarom niet? Dat mag elke schuldeiser doen.

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het is mij niet duidelijk: een vaststellingsovereenkomst om faillissement te voorkomen, maar de kosten voor het aanvragen van faillisement worden wel meegeteld .... die kosten zijn er toch niet als er in de vaststellingsovereenkomst wordt afgesproken dat er geen faillissement wordt aangevraagd ??

sacredfour

150747 heeft gelijk. De faillissementsaanvraag moet gedaan worden door een advocaat. Maar ja, dat betekend alleen zijn naam er onder. Het incassobureau heeft hiervoor wel ergens een voorbeeld van zo'n aanvraag liggen en kan zo de kosten van een advocaat beperken.

HandigeHarrie, ja, je hebt helemaal gelijk. Dit is de werkwijze van Invorderingsbedrijf om zo maximale winst te behalen. Dat de schuldenaar er verder door in problemen komt interesseert ze niet.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sacredfour schreef:
16 jul 2022 15:46
150747 heeft gelijk. De faillissementsaanvraag moet gedaan worden door een advocaat.
Maar een advocaat doet niets op eigen initiatief. Het incassobureau schakelt een advocaat in die dan de formele aanvraag doen. Als je wilt mierenneuken dan kan het incassobureau inderdaad niet direct een faillissement aanvragen maar effectief is het hetzelfde.

150747

Ongelezen bericht door 150747 »

PeterPeters1966 schreef:
16 jul 2022 17:27
sacredfour schreef:
16 jul 2022 15:46
150747 heeft gelijk. De faillissementsaanvraag moet gedaan worden door een advocaat.
Maar een advocaat doet niets op eigen initiatief. Het incassobureau schakelt een advocaat in die dan de formele aanvraag doen. Als je wilt mierenneuken dan kan het incassobureau inderdaad niet direct een faillissement aanvragen maar effectief is het hetzelfde.
En er moeten minimaal twee schuldeisers zijn.

Oldsmobile442

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

De oprichter van dit incasso bedrijf Dhr. J.K. is advocaat, dus hem staat niets in de weg.

lloydharkhoe

Ongelezen bericht door lloydharkhoe »

Ik heb wel hele slechte ervaring met het invorderingsbureau..waar kan ik dit naartoe mailen ?

sacredfour

Je kan je ervaring hier gewoon op het forum delen zolang je geen namen van personeel noemt
stuur mij anders een PB

Oldsmobile442

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

lloydharkhoe schreef:
18 jul 2022 12:12
Ik heb wel hele slechte ervaring met het invorderingsbureau..waar kan ik dit naartoe mailen ?
U kunt zich ook inlezen op het higherlevel forum over dit unieke invorderingsbedrijf. Ik heb ook in het verleden er mee te maken gehad.

Lucien2021

Ongelezen bericht door Lucien2021 »

€ 4.000 voor een faillissementsaanvraag is een zelf verzonnen bedrag. Juridisch gelden daarvoor andere bedragen, namelijk de zogenaamde liquidatietarieven. Voor het liquidatietarief voor een faillissementsrekest geldt tarief II (€ 563 per punt). Dus voor de aanvraag geldt dit bedrag en na een zitting (mondelinge behandeling) geldt het dubbele bedrag, dus maximaal € 1.126. En bij eventuele aanhouding van de aanvraag nog een extra bedrag van ca. € 300, maar dus lang geen € 4.000. Bron: https://e-legal.nl/liquidatietarief

Heb je het bedrag ad € 4.000 betaald?

sacredfour

Nee nog niks betaald. De zaak is al wel 3x uitgesteld.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lucien2021 schreef:
22 aug 2022 12:27
€ 4.000 voor een faillissementsaanvraag is een zelf verzonnen bedrag. Juridisch gelden daarvoor andere bedragen, namelijk de zogenaamde liquidatietarieven. Voor het liquidatietarief voor een faillissementsrekest geldt tarief II (€ 563 per punt). Dus voor de aanvraag geldt dit bedrag en na een zitting (mondelinge behandeling) geldt het dubbele bedrag, dus maximaal € 1.126. En bij eventuele aanhouding van de aanvraag nog een extra bedrag van ca. € 300, maar dus lang geen € 4.000. Bron: https://e-legal.nl/liquidatietarief
Klok/klepel, dit.

Het liquidatietarief bepaalt slechts welke bedragen er geliquideerd (+ in de proceskosten opgenomen) worden. Het zegt helemaal niets over welke tarieven er aan de opdrachtgever in rekening gebracht worden.

Over het algemeen is dat nooit kostendekkend: advocaten werken zelden voor het liquidatietarief.

pieterwoepie

Ongelezen bericht door pieterwoepie »

Ik heb zeer veel problemen gehad met het invorderingsbedrijf. Zeer arrogant en onbetrouwbaar. Iedereen is er op uit om zoveel mogelijk aan je te verdienen.

Plaats reactie