LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau na betaling rekening

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Robin1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2019 14:28

Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Robin1991 »

Ik heb zondag 3 maart een rekening betaald (weliswaar te laat, maar ik had verder nog niks vernomen), op dinsdag 5 maart ontvang ik een bevestiging van betaling in de mail. Prima dus zo, dacht ik.

Vanmiddag echter ontvang ik een brief van een incassobureau, gedateerd op 6 maart, of ik nog wel even 40 euro incassokosten naar ze wil overmaken, terwijl ik eerder niets van ze heb gehoord.. en ik al bevestiging had op de 5e maart dat mijn rekening betaald was.

Mag dit?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door berndv »

Vertel ook even wat er aan vooraf is gegaan. Van wanneer was de originele factuur, als u nu een incassobureau op uw dak krijgt, zullen er ook herinneringen/aanmaningen verstuurd zijn, anders is het ook niet mogelijk om die 40 euro te rekenen.

U stelt dat u niks heeft vernomen, maar tussen een te late factuur en een incassobureau zit normaliter nog wel iets tussen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Costnix »

De rekening is blijkbaar al naar het incassobureau gestuurd, voordat je hebt betaald.
Het incassobureau wil geld zien. Ze hebben al werk verricht om jouw schuld te kunnen innen.
Stel je vraag eens op https://www.juridischloket.nl

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je eerder niets hebt ontvangen is het simpel: dan mag dit niet. Google maar even op 14-dagen brief.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als je niets hebt vernomen voordat je de rekening betaald hebt hebben ze ook nergens recht op, dat er een opdracht is verstrekt doet daar niets aan af...

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door A. Smit »

en NOOIT meer zaken doen met die toko dus.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Aygulf »

Er wordt niet aangegeven van wanneer de factuur was. Alleen "weliswaar te laat". En dat u nog niets had vernomen ontslaat u niet van uw plicht op tijd te betalen. Voordat een berijf de vordering uit handen geeft is er echt al zeer geruime tijd verstreken. Het advies om nooit meer zaken te doen "met deze toko" vind ik ook nogal voorbarig. Er zijn ook bedrijven die nooit meer zaken willen doen "met dit soort klanten"....

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
10 mar 2019 10:30
En gewoon eens op tijd gaan betalen en geen contracten aangaan of spullen kopen welke je niet kan betalen.
Erg suggestieve reactie. En gaat voorbij aan het enige punt wat hier gemaakt dient te worden: is er een deugdelijke 14 dagen brief verstuurd?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door john18 »

Aygulf schreef:
10 mar 2019 10:36
Er wordt niet aangegeven van wanneer de factuur was. Alleen "weliswaar te laat". En dat u nog niets had vernomen ontslaat u niet van uw plicht op tijd te betalen. Voordat een berijf de vordering uit handen geeft is er echt al zeer geruime tijd verstreken.
Goh u vergeet niks? Of maakt nooit een fout?
Er word ook niet aangegeven of er een 14 dagen brief is verstuurd.
Het advies om nooit meer zaken te doen "met deze toko" vind ik ook nogal voorbarig.
Mee eens.
Er zijn ook bedrijven die nooit meer zaken willen doen "met dit soort klanten"....
Goh wie is nu voorbarig? :roll:

Als ts nou eens reageert en antwoorden geeft dan kun je pas wat zeggen.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door BL2 »

16again schreef: Erg suggestieve reactie. En gaat voorbij aan het enige punt wat hier gemaakt dient te worden: is er een deugdelijke 14 dagen brief verstuurd?
Maak er gewoon een gewoonte van dat als er een rekening binnenkomt, je deze gelijk (= echt gelijk) betaald, per omgaande. Pas dit systeem zelf al jaren toe, en bevalt fantastisch.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
10 mar 2019 13:42
Maak er gewoon een gewoonte van dat als er een rekening binnenkomt, je deze gelijk (= echt gelijk) betaald, per omgaande. Pas dit systeem zelf al jaren toe, en bevalt fantastisch.
Niks mis mee, ik doe hetzelfde.
Maar neemt niet weg dat mensen die dat niet doen , nog steeds een deugdelijke 14 dagen brief behoren te krijgen

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door BL2 »

Nog nooit een 14- dagen brief gezien, maar dat ben ik zeker wel met je eens.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
10 mar 2019 12:39
Aygulf schreef:
10 mar 2019 10:36
Er wordt niet aangegeven van wanneer de factuur was. Alleen "weliswaar te laat". En dat u nog niets had vernomen ontslaat u niet van uw plicht op tijd te betalen. Voordat een berijf de vordering uit handen geeft is er echt al zeer geruime tijd verstreken.
Goh u vergeet niks? Of maakt nooit een fout?
Er word ook niet aangegeven of er een 14 dagen brief is verstuurd.
TS geeft duidelijk aan niets gehoord te hebben. Ergo: dan zijn de incassokosten niet verschuldigd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

CJIB doet het al jaren, gelijk de verhoogde bedragen erbij en komt dan de 14 dagen brief te vervallen?

Zou wel een goede manier te zijn om mensen die laatste dag betaalden en dan te laat binnen komen bij verkoper terug te pakken.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
10 mar 2019 15:53
CJIB doet het al jaren, gelijk de verhoogde bedragen erbij en komt dan de 14 dagen brief te vervallen?
:roll: sinds wanneer is het CJIB een verkoper, de overtreder een consument-koper en de WIK op overtredingen van toepassing? :roll:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door renewouters »

Moneyman schreef:
10 mar 2019 15:10
john18 schreef:
10 mar 2019 12:39
Aygulf schreef:
10 mar 2019 10:36
Er wordt niet aangegeven van wanneer de factuur was. Alleen "weliswaar te laat". En dat u nog niets had vernomen ontslaat u niet van uw plicht op tijd te betalen. Voordat een berijf de vordering uit handen geeft is er echt al zeer geruime tijd verstreken.
Goh u vergeet niks? Of maakt nooit een fout?
Er word ook niet aangegeven of er een 14 dagen brief is verstuurd.
TS geeft duidelijk aan niets gehoord te hebben. Ergo: dan zijn de incassokosten niet verschuldigd.
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand die in een incassotraject komt zogenaamd van niets weet.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
10 mar 2019 16:31
Moneyman schreef:
10 mar 2019 15:10
TS geeft duidelijk aan niets gehoord te hebben. Ergo: dan zijn de incassokosten niet verschuldigd.
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand die in een incassotraject komt zogenaamd van niets weet.
Klopt, maar aan hypotheses hebben we niet veel. Als TS liegt, krijgt hij verkeerd advies, zo simpel is het. Het woordje "dan" in mijn conclusie slaat ook terug op de door TS gegeven informatie, als die niet klopt is mijn conclusie ook onjuist.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

youss schreef:
16 mar 2019 20:39
Is het niet zo dat als jij een betaling hebt verricht en ook nog een bevestiging ontvangt voor de dagtekening van het incassobureau, deze eigenlijk net te laat is om zijn 40EU incassokosten op te halen?
En als je helemaal niet betaalt en de betalingsregeling niet nakomt, ben je in verzuim en is het ook nog niet verjaard. :evil:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door moederslink »

Robin1991 schreef:
06 mar 2019 14:32
Ik heb zondag 3 maart een rekening betaald (weliswaar te laat, maar ik had verder nog niks vernomen), op dinsdag 5 maart ontvang ik een bevestiging van betaling in de mail. Prima dus zo, dacht ik.

Vanmiddag echter ontvang ik een brief van een incassobureau, gedateerd op 6 maart, of ik nog wel even 40 euro incassokosten naar ze wil overmaken, terwijl ik eerder niets van ze heb gehoord.. en ik al bevestiging had op de 5e maart dat mijn rekening betaald was.

Mag dit?
U kunt best een bevestiging hebben ontvangen dat u heeft betaald , maar het was waarschijnlijk dus al te laat.
Heeft u vd schuldeiser wel een herinnerings (14 dagen ) brief ontvangen?
Zo ja dan was u , vermoed ik , toch te laat met betalen en was het al overgedragen aan een incassobureau.
Of het heeft elkaar gekruist.
Even een belletje plegen dan maar...

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incassobureau na betaling rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, zuur dat mensen hun schulden moeten betalen. En dan ook nog eens opgehoogd met kosten. :mrgreen:

Gesloten