Aangezien de werkzaamheden 600 euro gekost hebben, en incasskosten onder de 2.5k in nl max 15% met een min van 40 mogen zijn, houdt dat in dat dat hooguit 90 euro kan zijn. Voor zover ik begrepen heb, is er (nog) niet gedagvaard. Er kan nog rente in rekening gebracht zijn, over 600 euro kan dat ook niet veel zijn.
Gezien de hele discussie, denk ik niet dat er iemand is die dit voor de rechter zal gaan brengen. Het sop is de kool niet waard.
Wat je zou kunnen doen, is ze een mail sturen waarin je kort en bondig je verweer maakt, aangeeft dat je desondanks geen zin hebt in verdere acties, en bereid bent de helft vd kosten te dragen (in dit geval 45 euro).
Wijs er verder ook op dat dat je verweer is, en indien men het daar niet mee eens is, je de dagvaarding afwacht, dat verder manen niet gewaardeerd wordt, verwijs hierbij ook naar de WIK. Geef ook aan dat je bij een rechtszaak de tegenpartij zult laten veroordelen tot de kosten, daar jij naar jouw mening een redelijk schikkingsvoorstel gedaan hebt.
Graag hoor ik hier van jullie waar staat wat jullie beweren. Het staat er namelijk NIET. Quote het eens waar staat dat ik zeg dat men tot proceskosten veroordeelt wordt vanwege een schikkingsvoorstel.
Wat er staat, is dat jij een redelijk schikkingsvoorstel hebt gedaan, er geen wIK brief is, en ze daarom de rechtszaak zullen verliezen, EN jj zult vragen om een veroordeling in de proceskosten. DAT staat er. en NIETS anders.
Voor de mensen die het niet snappen, je moet VRAGEN om zo'n veroordeling. Het is niet standaard. Als je er niet om vraagt, zegt de rechter niets over proceskosten. Dat hele zinnetje is dus bedoeld om de tegenpartij er op te wijzen dat jij er van op de hoogte bent, en er om zult vragen. Het is een pressiemiddel.