LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
05 sep 2019 11:10
Ik vind de discussie niet prettig en ben niet overtuigd.
Dat eerste snap ik.
Waarvan akte!

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door dmv »

moederslink schreef:
04 sep 2019 10:26
O ja dát klopt inderdaad, TS 'ers worden regelmatig door sommigen gelijk onderuit geschoffeld.
Ik zie dat óók. Ik heb het over uw topic , dáár zie ik geen onoirbare reacties en daarom begrijp ik uw reactie ook niet dat u nu weet waarom TSers soms afhaken.
Het is echt 'onoorbaar' als schrijfwijze

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt...onoirbaar is als zodanig geen erkende spelling ( meer ) , maar wordt toch nog gebruikt ,het geeft ( nog steeds ) heel goed weer wat je ermee wilt zeggen :
onkies, ongepast , onbetamelijk.
De huidige spelling is onoorbaar.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind ‘onoirbaar’ toch net iets onkieser klinken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
06 sep 2019 19:25
Klopt...onoirbaar is als zodanig geen erkende spelling ( meer ) , maar wordt toch nog gebruikt ,het geeft ( nog steeds ) heel goed weer wat je ermee wilt zeggen :
onkies, ongepast , onbetamelijk.
De huidige spelling is onoorbaar.
Onoirbaar is nooit 'erkende spelling' geweest.
Het wordt zeker, onjuist, gebruikt en het geeft inderdaad heel duidelijk weer wat je ermee wilt zeggen: nl. onoorbaar. :D

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

leuke discussie hoor, over spelling... maar volgens mij op de verkeerde plek?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door moederslink »

In de ME werd het wél zo geschreven.
Van Dale keurt het af en zegt dat dit nooit een officiële spelling is geweest.
Edoch. ( ....😉 ) het komt nog zo nu en dan tevoorschijn , zeker in ' deftige ' advocaten stukken 😎

Ik laat het hierbij want het is idd off topic...en ik was niet eens degene die begon 🤨

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door tttlocke »

criticus2 schreef:
06 sep 2019 19:50
leuke discussie hoor, over spelling... maar volgens mij op de verkeerde plek?
Ik hou er ook mee op.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

goed, update: Rechtsbijstand doet het advies de incassokosten wel te voldoen. Zij zullen die crediteren. Vriendin heeft besloten daarop in te gaan. Wel zal nog een duidelijke review van het bedrijf volgen, hebben andere mensen er ook iets aan.
Incassobureau heeft ineens een (kopie van?) een 14 daagsbrief uit de hoge hoed getoverd nadat daar 10 x om gevraagd is.
Kan natuurlijk prima net vervaardigd zijn, en geen bewijs dat ie verzonden is, maar aangezien nu eigenlijk alleen ontvangen ervan ter discussie staat acht rechtsbijstand risico te hoog.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn advies;

Plaats eens de naam van dit Installatie Bedrijf hier, en laat hun via link naar dit Topic hun kant van het verhaal hier schrijven!
Vaak vinden ze dat niet leuk, en zij mogen natuurlijk de incasso procedure annuleren in ruil voor verwijderen van hun naam, of wilt U dan complimentjes geven.

Ik las; Gevraagd offerte en onderzoek naar kosten............ Uitgevoerd volledig herstel zonder toestemming en vrij prijzig!

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

wil vriendin niet. er komt wel een mooie review op google. hebben meer mensen wellicht iets aan.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

leuk. maar daar is dan wel onderzoek voor nodig op de pc waar het origineel is aangemaakt. Punt is, voor rond de 100 gaat rechtsbijstand dus de zaak niet voeren. Is met een te grote kans op verlies (je weet niet hoe het muntje mbt niet ontvangen van die brief in relatie tot de rest van de casus beoordeeld wordt) goedkoper voor hen die incassokosten aan haar te vergoeden dan een veelvoud ervan kwijt te raken bij verlies. is gewoon goed kostenmanagement denk ik.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als de brief als pdf is verstuurd, is ook in de documentgegevens van de pdf (zichtbaar te maken via de pdf-lezer) te zien op welke datum de pdf zelf gemaakt is.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

kan zijn ... maar wat schiet zij daarmee nu op trouwens? Rechtsbijstand sluit dossier, en dan zou zij zelf de gang naar de rechter moeten maken. (zonder rechtsbijstand want die doen nu dus niet mee) Met een kansje dat die brief daadwerkelijk op datum gemaakt is die zij stellen, alleen in de post is kwijtgeraakt. En het dus maar de vraag is of de rechter dat punt van belang vindt...Ik neem aan dat advies rechtsbijstand ook voortkomt uit ervaringen ermee..

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de Pdf zelf gemaakt datum fraude vertoond en aantoonbaar is word het vrijspraak.
En de gemaakte kosten zijn dan te claimen.

Even kijken kost weinig en ik gun hun wel veel werk en verlies als het zo zou zijn.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

De aanmaak- of documentdatum in de metadata zegt helemaal niets. Vaak worden brieven in DMS-systemen geherproduceerd als je ‘m later wilt reproduceren.

Ik ben het met de inschatting van de RBV eens: kansloze zaak voor TS.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
09 sep 2019 18:46
Ik ben het met de inschatting van de RBV eens: kansloze zaak voor TS.
Die conclusie snap ik niet.
Mijn interpretatie: Van RBV krijgt TS juist gelijk, en in plaats van dat gelijk te halen kiest RBV voor goedkopere oplossing. In plaats van te twisten over de incassokosten, vergoedt de RBV deze simpelweg.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eens met 16again. Als een RBV inschat dat je zak kansloos is dan betalen ze niet.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Erthanax »

Logisch toch? TS heeft zijn geld, de RBV minimale tijd en kosten.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

niet alleen de RBV. Ik vind het prima zo. vriendin ook trouwens. Gaat zich opwarmen voor een review.

Gesloten