Incassobureau verstuurt opdracht uit verkeerde naam

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Gelukspoppetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2022 08:20

Incassobureau verstuurt opdracht uit verkeerde naam

Ongelezen bericht door Gelukspoppetje »

Vorig jaar heb ik als bedrijf zijnde een incassobureau ingeschakeld, klant blijft niet betalen. Buiten dat de kosten inmiddels hoger liggen dan de hoofdsom (zonder mij daar over te informeren), heeft het incassobureau een deurwaarder en dagvaarding uit verkeerde naam verstuurd naar de klant. Klant is in verweer gegaan wat logisch is want had niets met de andere vestiging te maken. Uiteraard gemeld bij desbetreffende incassobureau. Dit ligt nu al weken 'bij de juridische afdeling '. Eigenlijk wil ik er een eind aan breien en m'n verlies maar nemen. Geen zin meer in negatieve energie. Kan ik 'eisen' de kosten die het incassobureau rekent, te weigeren of verminderen ivm de gemaakte fout?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau verstuurt opdracht uit verkeerde naam

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, mits de fout aan hen te wijten is. De kosten van de gevoerde procedure en de vervolgstappen zijn niet voor jouw rekening (want: foutief).

Of je de opdracht kunt beëindigen en welke kosten je dan moet betalen, hangt af van de gemaakte afspraken en toepasselijke voorwaarden. Zolang de kosten die verband houden met de onjuiste acties niet berekend worden, zul je de kosten die je op grond van de overeenkomst verschuldigd bent gewoon moeten betalen.

Tenzij je in goed onderling overleg tot een oplossing in het midden komt, natuurlijk. Fouten maken kan gebeuren - zoek dus het goede gesprek en niet de escalatie.

Plaats reactie