Incassocenter komt belofte's niet na

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Eline1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2023 12:46

Incassocenter komt belofte's niet na

Ongelezen bericht door Eline1978 »

Ik heb een zaak lopen bij incassocenter. Ik ben de eiser.
Ik had gevraagd of de zaak gepauzeerd kon worden, dat was mogelijk, en als het nodig was, konden ze de zaak weer oppakken.
Ondanks dit telefoongesprek krijgt de tegenpartij toch een rekening toegestuurd, om vervelende dingen te voorkomen, heb ik dat geld zelf overgemaakt wat in principe voor de tegenpartij bestemd was, maar omdat de zaak gepauzeerd was, heb ik dat geld overgemaakt. Het ging om €200,- wat ik toekom.
Incassocenter rekent voor een simpel briefje te sturen €139,27
Ik heb dus €339,27 overgemaakt naar incassocenter, vervolgens krijg ik van hun €170,75 teruggestort, dat is dus sowieso al €29,25 te weinig. Ik heb incassocenter meerdere keren benaderd hierover, echter zeggen ze nu ineens dat een zaak niet gepauzeerd kan worden. Door fout van incassocenter dat zij de tegenpartij toch een factuur hebben gestuurd, is dit allemaal ontstaan, dat erkennen ze ook, ik heb ze hier meerdere keren over benaderd. Ik eis dat incassocenter het resterende bedrag van €168,52 aan mij overmaakt. Wat je op bewijsmateriaal ziet, klopt dus niet, er is geen €339,27 verrekend, maar €170,75

Ik eis dat incassocenter het resterende bedrag van €168,52 aan mij overmaakt

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassocenter komt belofte's niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaag verhaal. De logica waarom jij een rekening gaat betalen die juist aan jou betaald moet worden, ontgaat me volledig. De kans is groot dat dat bij hen verwerkt is als zijnde een betaling van de wederpartij. Probeer dus even goed na te vragen of zo goed in de smiezen hebben wat er precies gebeurd is.

Voor de vraag welke tarieven gerekend mogen worden, moet je naar je overeenkomst met bijbehorende voorwaarden kijken.

HF Damen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2023 16:13

Re: Incassocenter komt belofte's niet na

Ongelezen bericht door HF Damen »

Voel me echt opgelicht door incassocenter heb zaak stop gezet gevraagd of ik nog iets moest betalen antwoord nee u hebt aan alle betalingen voldaan , weken later rekening van ruim 1600,00 euro gelijk gebeld was fout van administratie omdat dit automatisch verstuurd werd , nu hebben ze incasso ingeschakeld Firma Tuithof advocatuur komt er nog eens ruim 300 euro bij
gelijk gebeld om te vragen hoe dit kan , telefoongesprek opgevraagd en kon ook niet meer in mijn portal zodat ik alles na kon kijken Werd gezegd dat men dit ging navragen nog geen uur later dreigmail betalen voor morgen 12.00 uur nogmaals gebeld en gemaild met het verzoek om inzagen weer geen antwoord , is een grote oplichters partij ondertussen ruim 3500 euro kwijt en geen enkel antwoord hoop dat dit soort bedrijven ook eens aangepakt worden H Damen

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Incassocenter komt belofte's niet na

Ongelezen bericht door 150747 »

HF Damen schreef:
31 mar 2023 16:36
Voel me echt opgelicht door incassocenter heb zaak stop gezet gevraagd of ik nog iets moest betalen antwoord nee u hebt aan alle betalingen voldaan , weken later rekening van ruim 1600,00 euro gelijk gebeld was fout van administratie omdat dit automatisch verstuurd werd , nu hebben ze incasso ingeschakeld Firma Tuithof advocatuur komt er nog eens ruim 300 euro bij
gelijk gebeld om te vragen hoe dit kan , telefoongesprek opgevraagd en kon ook niet meer in mijn portal zodat ik alles na kon kijken Werd gezegd dat men dit ging navragen nog geen uur later dreigmail betalen voor morgen 12.00 uur nogmaals gebeld en gemaild met het verzoek om inzagen weer geen antwoord , is een grote oplichters partij ondertussen ruim 3500 euro kwijt en geen enkel antwoord hoop dat dit soort bedrijven ook eens aangepakt worden H Damen
Erg onduidelijk verhaal.
Als je geen betalingen meer behoefd te doen dan dit graag zwart op wit, eventueel middels een mail.
Hoezo stuurt de administratie foute facturen? Er waren toch geen betalingsverplichtingen meer?

Plaats reactie