LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] instrum justitia / oxxio

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door sephora30 »

Guardian72 schreef:
sephora30 schreef:Ze zeiden dat ik het terug moest betalen maar heb er nooit meer iets van gehoord.
Nog niet.. als je kan, spaar maar vast..
Want gemeenteambtenaren hebben een heel, heel lang geheugen :)
Denk dat het bedrag is meegenomen in de wsnp.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Guardian72 »

JXV schreef:
De ijdele hoop dat Intrum haar zaakjes wat socialer gaat aanpakken of dat men collectief besluit met zijn allen geen zaken meer met hen te doen, lijkt me na al deze jaren helaas een utopie.... Dat wil overigens niet zeggen dat er gestopt moet worden met klagen :)
Zodra online maar genoeg gemeld word dat bedrijf X zaken doet met buro`s als IJ - via facebook, hyves, twitter etc. - zullen ze vanzelf overstag gaan.
Imagoschade kan blijvend zijn :)

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

oxxiomedewerker @ ik zal u mailen. helaas heeft u mijn verhaal niet goed gelezen maar goed, ik mail het wel door......

ondertussen is kassa ookal in geschakeld en heb al een reactie terug ontvangen.

feit blijft dat ik gisteren gebeld heb, onbeschoft behandeld ben terwijl ze al lang een brief hadden klaar gemaakt. dus ze liegen je ook nog voor. daarbij hebben IJ zelf een betalingsvoorstel gedaan van 28.14 pm die betaalde we netjes daarna via mail te horen gekregen dat het 34,50 moest zijn, omdat dit ook onze max was konden we dit nog net voldoen pm en nu trekken ze het weer terug a 60 euro pm ( meteen gisteren betalen zei de man) en 2 uur later het gehele bedrag voldoen ????? anders sluiten ze af.

instrum jusititia gaf ook aan dat er een voorschot maand te laat betaald was bij oxxio, hoe kan dit ??? hahaha oxxio schrijft het zelf af van onze rekening dus hoe kan ik te laat zijn ???



kortom het feit blijft het is een voorschot eindafrekening, we krijgen juist altijd geld terug, want we letten op de kleintjes.... dus we hebben het waarschijnlijk niet eens volledig gebruikt !

dus als ik weg ga bij oxxio of ze sluiten me af, wordt er een nieuwe afrekening opgemaakt en dan zal er niet zo veel meer over zijn van de vordering.

Daarbij is er 120 euro automatisch afgeschreven en daarna bovenop de vordering bij IJ gegooid als niet betaald. dus 120 teveel. door die 120 euro die niet kloppen komt de gehele vordering 1,05 euro boven het bedrag van de incassokosten en kunnen ze dus 150 euro in rekening brengen ipv van 75 euro. hierin kun je al zien hoe erg ze zijn. maar die 120 euro klopt niet.

Maar goed ik mail de oxxio medewerker wel, ik heb een heel pakwerk van mails enzo gestuurd naar oxxio.

p.s : naar gemeente gaan heeft helaas in dit dorp geen nut we hebben onlangs ons dossier weg gehaald bij schuldhulpverlening we zaten al bijna 3 jaar daarbij zonder ook maar een traject opgestart te hebben, ze brachten ons alleen maar verder in de problemen door geen contact te zoeken met schuldeisers enz. enz.

we hebben in die 3 jaar heeel hard gewerkt om te schulden te voldoen ( meeste) maar we zijn er bijna doorheen ( ook dankzij familie) dus we hebben alles op onze eigen houtje opgelost. dit is het enige waar we tegenaan lopen, terwijl wij ons netjes gedragen en dan wat hun willen behandelen ze je zo.....

o ja nog iets instrum justitia gaf aan 2 jan een brief te hebben gestuurd. die brief hebben wij nooit gezien, als we vragen om de brief krijgen we die niet maar een stukje tekst via mail geschreven..... tja dat kan toch iedereen ? en daarbij de betalingsafspraak moest voor de 10de van jan. voldaan zijn. hoe kun je dan 2 jan al schrijven dat ze ineens niet meet accoord gaan, na het bevestigen van afspraak, en het innen al van de afspraak want hij was namelijk 10 dec ookal betaald.........


ik kan zo nog wel doorgaan... maar goed ben benieuwd wat oxxio zegt we hebben alles op papier en mail.
en ik hoop voor oxxio dat ze eens op zoek gaan naar een fatsoenlijk buro om samen te werken.

ik ben opgevoed om altijd netjes te blijven, en dat doe ik ookal altijd en deze mensen beledigen je en behandelen je als str.nt

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

Verzonden: dinsdag 24 januari 2012 10:22
Aan: *****
Onderwerp: RE: *******
Geachte heer *******,

Onderstaand treft u de inhoud van de brief die aan u is verstuurd op 2 januari.

Hierbij reageren wij op uw mail van 30 december 2011.
U geeft hierin aan dat u graag meer informatie over deze
vordering wenst.
Wij willen graag van u weten wat u precies onduidelijk vind
van het posten overzicht van onze cliënt, waarop u kunt
zien hoe de hoofdsom is opgebouwd of de specificatie van
ons, waarop u kunt zien hoe de verdere kosten zijn
opgebouwd.
Wij willen u verzoeken om telefonisch contact met ons op te
nemen tijdens kantooruren op telefoon nummer ******
Met vriendelijke groet,

Intrum Justitia

meteen gebeld en toen hadden ze allang de birief opgemaakt.


Geachte heer *****,

De tekst van die brief heeft u in de email al ontvangen en die wijkt niet af van de oorspronkelijke brief.

Met vriendelijke groet,


Intrum Justitia
www.intrum.nl

30 dec dus een mail gestuurd en op 24 jan pas antwoord. men. bladel gaf aan dat we niet de enige waren op mijn vraag waarom het zo lang duurt om een reactie. Daarna mailt hij dit en binnen 10 minuten geeft hij weer antwoord op mijn mail als reactie op zijn mail...... dus het kan toch ???

p.s mogen ze incassokosten en registratiekosten rekenen???

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Jolijn »

gezin schreef: p.s mogen ze incassokosten en registratiekosten rekenen???
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@gezin

1) Hoe bent u aan Oxxio gekomen? Hebt u zelf dit contract afgesloten? Of is er een colporteur bij u aan de deur geweest? Of bent u gebeld door Oxxio voor een contract? Wanneer is uw contract ingegaan?

Verder:

2) Wat krijgt u te zien wanneer u inlogt op Mijn Oxxio? https://mijn.oxxio.nl/dmz/mainlogin.aspx?ReturnUrl=%2f

3) Hoe heet het energiepakket dat Oxxio u levert?

De kans is groot dat Oxxio zich bij het afsluiten van uw contract niet aan de regels heeft gehouden. Dit komt vaker voor, met name bij Oxxio (zie de rest van dit forum).
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 01 feb 2012 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

hoi,

we hebben ons gewoon aangemeld bij oxxio we moesten toen ook iets van 11 euro betalen.... mijn man weet daar meer van, ik weet dat zo niet.

we kunnen dus niet eens inloggen bij oxxio.

ik zal eens vragen en eens kijken bij oxxio op dit forum

Bedankt

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

jolijn @

sorry maar ik kan daar niet vinden, of kijk ik er overheen ?

bedankt

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Jolijn »

gezin schreef:jolijn @

sorry maar ik kan daar niet vinden, of kijk ik er overheen ?

bedankt
In die link staat Staffel Voorwerk, daar houden rechters zich doorgaans aan (daar staan dus niet extra nog eens registratie- of administratiekosten bij).
Het is bij bepaalde incassobureaus gebruikelijk die kosten wel extra te vragen, maar sla die maar gewoon over, niet betalen.

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

dank je jolijn.....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Jolijn »

Neem 's ( met je papieren/mails bij de hand) contact op met het Juridisch Loket of de Jurofoon.
Zo te lezen is IJ (en Oxxio) lekker bezig met de diverse voorstellen, dan wel akkoord dan niet. Zorg dat je zelf goed bijhoudt wat je betaald en wat automatisch afgeschreven wordt, IJ en Oxxio doen dat niet voor je. ;-)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou gewoon meteen overstappen naar Essent via de actie op Gaslicht.com, Essent neemt dan de opzegboete van Oxxio over (zie de actievoorwaarden). Ben je van Oxxio af. Niet dat ik reclame wil maken voor Essent of enig ander energiebedrijf. Zelf ben ik een paar maanden geleden overgestapt naar Essent en dat ging zonder problemen.

http://www.gaslicht.com/energieleveranc ... uden=gezin

Jammer dat je mijn vragen niet kan beantwoorden. Ik kan je dan verder ook niet helpen omdat je te weinig informatie geeft.

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

wat ik even duidelijk wil maken is :

we betalen iedere maand voorschot voor die maand stroom/gas
de vordering bij IJ is een voorschot berekening wat we misschien zouden bij moeten betalen ( als we het ook hadden gebruikt) maar iedere jaar krijgen we juist terug....

ten 2de vind ik het persoonlijk belagelijk dat ze een berekening gaan doen ( die veel te hoog is ingeschat) en dat je moet gaan betalen voor iets wat je niet eens weet of je het wel gebruikt hebt en moet betalen ....

maar dat is mijn mening...

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door aardjee »

Of het een voorschotnota is of niet die ben je gewoon verschuldigd je neemt toch ook stroom en gas af, dus dat is onzin. het voorschotbedrag is afgestemd op het verbruik voorgaand jaar, dus zal redelijk betrouwbaar zijn. Als laatste kan je altijd een verzoek doen om je voorschotnota te verlagen. Jullie hebben de rekeningen niet betaald, dat kan, maar kijk ook eens naar jezelf. Dit doen ze niet als je een nota niet betaald hebt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

aardjee schreef:Of het een voorschotnota is of niet die ben je gewoon verschuldigd je neemt toch ook stroom en gas af, dus dat is onzin. het voorschotbedrag is afgestemd op het verbruik voorgaand jaar, dus zal redelijk betrouwbaar zijn. Als laatste kan je altijd een verzoek doen om je voorschotnota te verlagen. Jullie hebben de rekeningen niet betaald, dat kan, maar kijk ook eens naar jezelf. Dit doen ze niet als je een nota niet betaald hebt.
Je doet een hele reeks aannames, maar wat heeft topicstarter daar aan? Beperk je liever tot de feiten en die ken je niet. Je weet niet eens wat voor een overeenkomst topicstarter heeft met Oxxio. Topicstarter weet het zelf niet eens.

@gezin:

Als u nou even probeert om u aan te melden op Mijn Oxxio....
https://mijn.oxxio.nl/dmz/mainlogin.aspx?ReturnUrl=%2f

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Jolijn »

gezin schreef:wat ik even duidelijk wil maken is :
we betalen iedere maand voorschot voor die maand stroom/gas
de vordering bij IJ is een voorschot berekening wat we misschien zouden bij moeten betalen ( als we het ook hadden gebruikt) maar iedere jaar krijgen we juist terug....

ten 2de vind ik het persoonlijk belagelijk dat ze een berekening gaan doen ( die veel te hoog is ingeschat) en dat je moet gaan betalen voor iets wat je niet eens weet of je het wel gebruikt hebt en moet betalen ....

maar dat is mijn mening...
mogen ze incassokosten en registratiekosten rekenen???

Als je geen openstaande fakturen/maandbedragen hebt, is geen geen reden voor Oxxio om het aan IJ over te dragen en zou jij geen incassokosten hoeven te betalen.
Op welk eerder maandbedrag of meterstanden baseert Oxxio het voorschot bedrag? Wat betaalde je bij je vorige leverancier? En wat was je verbruik?
Zijn de standen goed door gegeven bij de overstap?

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door aardjee »

@Bob Schurkjens, hoe zit dat met jouw voorschotten dan bij mij werkt het zoals ik gezegd heb.

Ooit iemand horen vertellen dat die werd afgesloten terwijl er iedere maand via automatische incasso wordt betaald, ik niet maar dat beweert TS wel. En reken zelf uit wat de transportkosten gas en electra zijn op jaarbasis dan zit je al op 60 per maand en dan heb je nog niets verbruikt. En als ze willen afsluiten heb je echt wel meer openstaan dan 1 maandtermijn.

Ik denk daarom dat we hier niet het hele verhaal te horen krijgen en dan wordt het wel heel moeilijk een oordeel te geven

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je dit forum een beetje zou volgen, zou je weten dat Oxxio één grote bak ellende is. Oxxio houdt zich niet aan de regels die ze zelf ondertekend hebben (Gedragscode Energieleveranciers). Sinds 2005, toen ik het zelf met Oxxio aan de stok kreeg, is er niets veranderd.

Mensen die moeite hebben met deze materie, worden daar slachtoffer van. Er zijn hele volksstammen in dit land die hun energierekening niet kunnen lezen: de cijfertjes dansen voor hun ogen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bob Schurkjens schreef:Als je dit forum een beetje zou volgen, zou je weten dat Oxxio één grote bak ellende is. Oxxio houdt zich niet aan de regels die ze zelf ondertekend hebben (Gedragscode Energieleveranciers). Sinds 2005, toen ik het zelf met Oxxio aan de stok kreeg, is er niets veranderd.
En niet netjes handelen, EN zaken doen met IJ?
Toch maar eens serieus gaan overstappen dan..

Oxxio = exit.

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

aardjee@

wat hebben jou reacties voor nut ?
ik geef aan dat we iedere maand netjes de voorschot betalen ( die hebben we al te hoog hebben staan, zodat we niet bij hoeven te betalen) ....
dus wat ik gebruikt heb ik ookal betaald.

wat oxxio doet is een berekening wat een normaal gezin in de koude winter zou moeten bij betalen. dus je moet een berekening extra nog eens betalen terwijl het niet eens duidelijk is of je het wel gebruikt......

we krijgen juist altijd geld terug. en nu moeten we voor een winter periode bij betalen voor iets wat we ( waarschijnlijk ) niet gebruikt hebben.

dus we betalen netjes.... alleen toen ze ineens met dat bedrag aan kwamen is het voor ons niet mogelijk om het ineens te betalen.

je geeft zelf aan dat het moeilijk is om een oordeel te geven als je het hele verhaal niet kent, het verhaal staat er, maar jij kan wel oordelen ???
ik vraag hier om hulp, adviezen gelukkig krijg ik ook ( bedankt allemaal).


we hebben de maandpremies gewoon betaald maar is het bij andere dan ook dat je een berekening krijgt voor de winter om alvast een hoog bedrag bovenop de maandvoorschotten te betalen ineens voor wat je misschien verbruikt ?

vorige jaar bij oxxio hebben we dit niet gehad, en toen krijgen we zelf geld terug.

als ik dat verbruikt zou hebben wat hun als berekening hebben nou dan moet het hier zeker iedere dag 27 graden binnen zijn waar het nu net 17,5 graden is.

op dit moment hebben we dus contact met oxxio, instrum justitia.
en andere maatregelen genomen.

ik ben benieuwd hoe beide hier op reageren. als ik iets meer weet zal ik het schrijven...

bedankt voor jullie hulp

Gesloten