Intrum aanmaning in opdracht van Laser Nederland

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
albertacelebi
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2021 21:53

Intrum aanmaning in opdracht van Laser Nederland

Ongelezen bericht door albertacelebi »

Ik krijg een aanmaning van Intrum van >11.000 Euro
met briefaanhef mijn naam en/of mijn man.
Met de notitie dat de schuld bij BKR geregisteerd is.
Ik bel Laser Nederland (heeft nu een andere naam gekregen) met het referentienummer dat Intrum van Laser Nederland heeft gekregen. De mevrouw zegt dat dit referentienummer niet van hun is want bestaat nooit uit 4 cijfers en mijn naam of mijn man zijn naam staat NIET in hun systeem.
De mevrouw zegt wel dat ze in het BKR systeem kan kijken als ik mijn informatie geef (geboortedatum en naam). Vreemd want ik kan niet zomaar in het BKR systeem inloggen -moet met een soort DIGID Id.
Heb ook een e-mail gestuurd naar Intrum maar nog niks gehoord.
Ik ben in 2003 uit Nederland vertrokken en in Januari 2020 teruggekeerd. Ik ben niet bekend van enige lening die openstaat en krijg geen details met de aanmaning aangeleverd.
Wat kan ik doen? Ik heb oude klachten gezien over deze twee bedrijven (Intrum en Laser Nederland) mbt malifide praktijken.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Intrum aanmaning in opdracht van Laser Nederland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u nog geen Digid hebt, vraag die dan aan. Dan kunt u zelf ook inloggen bij het BKR.

Als een bedrijf of incassobureau zegt geld van u tegoed te hebben, zullen ze dat toch eerst moeten aantonen.

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Intrum aanmaning in opdracht van Laser Nederland

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het kan spam zijn.

Als je van Intrum een brief krijg, dan moet je intrum bellen. Niet een andere bedrijf (Laser)
Zie https://www.intrum.nl/klanten/ voor de contact gegevens. Ook kan je online een hoop controleren.

Het kan ook echt zijn, dat je toch een rekening ben vergeten, met oplopende kosten. Vraag naar de oorspronkelijke factuur. Klopt het? Dan zit er niks anders op dan betalen. Maak eventueel een betaling regeling zodat je in gedeeltes kan afbetalen.

Als je overtuigd bent dat de rekening niet klopt, geef dat aan. Dan gaat het (via de deurwaarder) naar de rechter. Verzorg dat je aanwezig bent om jezelf te verdedigen.

Op https://www.juridischloket.nl/schulden- ... ssobureau/ staat wat tips, ook kan hun bellen voor gratis advies. Of neem contact op met je rechtsbijstandverzekering.

Gesloten