LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum / Argeweb

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
LouisaEsser
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2017 16:17
Contacteer:

Intrum / Argeweb

Ongelezen bericht door LouisaEsser »

Eind vorige jaar heb ik contact op genomen met Argeweb BV het was alleen voor voor informatie voor een eventuele domeinnaamregistratie Er werden enkele vragen gesteld met een voorstel met verschillende namen . Maar dat kon helemaal niet . Argeweb is ook hier verder mee afgehaakt . Ik krijg nu een rekening van een incassobureau Intrum of ik 216 euro wil betalen van Argeweb voor een domeinnaamregistratie Abonnement . Vreemd er bestaat namelijk helemaal l geen domeinnaam er is niks geregistreerd of bedoelen soms gebakken lucht! IK heb alleen contact op genomen voor informatie verder niks .Dit is het zelfde als ik bij Ziggo of de KPN informatie zou inwinnen over een van hun producten dat ik hier zou voor moeten betalen . Op het websit van Argeweb kan ik ook niks vinden betaalde formatie. Zijn er soms meer mensen die ook klachten hebben over dit bedrijf . Moet ik dit dan betalen aan deze misleiden handelspraktijken . Ik heb contact op genomen met Argeweb zij zouden dit onderzoeken maar tot heden heb verder niks meer gehoord . Maar ondertussen gaat Intrum incassobureau vrolijk verder .

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Intrum / Argeweb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Beste,

U kan het beste het incassobureau vragen om bewijzen te sturen van de overeenkomst. Als ze dit niet kunnen, dan hebben ze geen poot om op te staan en zal dit weer terug komen bij Argeweb

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Intrum / Argeweb

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zie 20 jaren oude firma die blijkbaar een foutje heeft gemaakt...

Als je alleen informeerde via gratis 0800 en niets afsloot, betaal je ook niets.
Ze bieden wel service aan om iets te maken erbij maar zolang U niet dit wilde mogen ze niets rekenen....
Of ze hadden dat vooraf moeten melden, enkele bedrijven vragen voor offerte ook geld en melden dat wel.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Intrum / Argeweb

Ongelezen bericht door Erthanax »

U kunt de registratiegegevens van nl-domeinnamen inzien via sidn.nl

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Intrum / Argeweb

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, de Consumentenbond zegt er hier https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... assobureau over: 'Stel je vragen over de vordering, ofwel betwist je deze 'gemotiveerd', dan mag het incassobureau niet doorgaan met aanmanen. De incassoprocedure moet dan worden opgeschort.'
Dat zou ik als eerste gaan regelen zo lang er nog geen duidelijkheid is over de afloop van het onderzoek over deze kwestie.

Ik kan uiteraard niet oordelen over deze zaak.
Zelf heb ik geen negatieve ervaringen over Argeweb.
Integendeel. Ik ben er al vele jaren klant en ben erg tevredenheid over de uitstekende service en klantvriendelijkheid van dit bedrijf.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum / Argeweb

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:
27 apr 2019 08:25
Hallo, de Consumentenbond zegt er hier https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... assobureau over: 'Stel je vragen over de vordering, ofwel betwist je deze 'gemotiveerd', dan mag het incassobureau niet doorgaan met aanmanen. De incassoprocedure moet dan worden opgeschort.'
Dit citaat is alleen inhoudelijk onjuist: die zogenaamde opschortingsplicht bestaat niet. Er kan gewoon gesommeerd en gedagvaard worden. Uiteraard zal een rechter hierop oordelen dat er rauwelijks gedagvaard is en waarschijnlijk de incassokosten afwijzen, maar da’s een ander verhaal.

TS, ik zou gewoon aangeven dat je de vordering ontkent en dat je graag de bewijsstukken van de onderliggende overeenkomst tegemoet ziet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Intrum / Argeweb

Ongelezen bericht door berndv »

Probeer inderdaad eerst de onderliggende overeenkomst boven tafel te krijgen. Is het niet zo dat je een abonnement bij argeweb bent aangegeven voor hosting met een domeinnaam? Als er geen domeinnaam geregistreerd wordt, betekent dat niet dat de hosting niet gaat lopen, er is dan wel een hostingpakket actief, maar zonder domeinnaam.

Gesloten