Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Mentos93
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2021 16:59

Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door Mentos93 »

Hallo goedendag, gister kreeg ik een mail van een onbekend incasso bureau intrum over een rekening uit 31-01-2012 van telfort. Zelf kan ik mij die rekening niet herinneren dit is ook de eerste keer dat ik van dit incasso bureau een bericht krijg. Dit is de mail die ik kreeg

" Beste Heer, mevrouw [mijn naam],

U heeft nog een openstaande rekening van KPN B.V. h.o.d.n. Telfort. We hebben u hierover eerder aangeschreven, maar de rekening is helaas nog niet betaald. Onderaan deze e-mail vindt u hiervan een specificatie.

Wat moet u nu doen?
Wij vragen u voor 19-11-2021 de hele rekening te betalen.

Is het voor u moeilijk om het totaalbedrag in één keer te betalen? Dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing. Bijvoorbeeld een betaling in termijnen, of een deel nu en een deel later.

Wij berekenen elke maand rente over de rekening. Door snel contact met ons op te nemen, voorkomt u dat deze rente oploopt.

Hoe kunt u gemakkelijk betalen?
U kunt deze betaling overmaken door gebruik te maken van de iDeal-link in deze e-mail. U kunt ook zelf het bedrag overmaken op rekening NL64 DEUT 0265 2949 16 op naam van St. Derdengelden Intrum. Gebruik alstublieft bovenstaand dossiernummer als omschrijving bij uw betaling.

Uw persoonlijke pagina
Wij hebben een persoonlijke pagina voor u gemaakt. Hier vindt u meer informatie over deze rekening. Uw inloggegevens staan verderop in deze e-mail.

Heeft u nog vragen? Aarzel niet met ons in contact te treden, wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,
Intrum


Omschrijving van de rekening
Hoofdsom € 845,90
Rente € 107,03
Incassokosten € 126,89
Reeds betaald - € 0,00
Totaal te betalen € 1.079,82

Overzicht van de facturen
Datum Omschrijving Bedrag
31-01-2012 [factuur nummer]

€ 845,90"

Ik vind dit een zeer vreemde werkwijze door mij zomaar uit het niets een email te sturen en te eisen dat ik binnen 7 dagen zo'n hoog geldbedrag betaal.. daarnaast lijkt mij dat deze vreemde rekening al lang verjaard is. Ik vroeg mij af hoe ik dit het beste kan aanpakken Mvg mentos

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Heb maand of 2 zelfde gehad. Intrum mailde me out of the blue over een KPN vordering uit 2013 van rond de 2100 euro.

Nu weet ik dat ik rond die tijd idd betalingsproblemen het gehad, maar wilde toch even dossier opvragen dus daarover gebeld.

3 weken later nog geen dossier binnen dus weer gebeld. Bleek dat men 30 min na mijn eerste telefoontje dossier had gesloten.

Tip dus... bel...geef aan dat je zeker open staat voor betaling cq regeling maar vraag eerst volledige dossier op.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 13 nov 2021 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stuur ze een reactie dat:

- je de vordering bij gebrek aan wetenschap betwist;
- dat je je beroept op verjaring;
- dat je de onderliggende bewijsstukken van de vordering wilt ontvangen;
- dat je de bewijsstukken van de stuiting van de verjaring wilt ontvangen;
- dat je afgezien van het bovenstaande niets meer van hen wilt horen.

Succes!

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Moneyman zijn reactie is uitgebreider dus volg zijn advies boven de mijne.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik denk zelf dat dit spoofingmails zijn. Heb vorig jaar eens een sms berichtje gehad van Intrum over een zogenaamd openstaand bedrag, terwijl ik zeker weten geen schulden had en heb. Dus wees voorzichtig.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door 16again »

lievemarie schreef:
13 nov 2021 22:19
Ik denk zelf dat dit spoofingmails zijn.
Dat kun je met het rekeningnummer controleren.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door k2p »

16again schreef:
13 nov 2021 23:27
Dat kun je met het rekeningnummer controleren.
rekeningnummer komt overeen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door 16again »

Als rekeningnummer overeenkomt, dan is het geen nep mail, volg advies moneyman op.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door kuklos »

En mocht je bang zijn dat het spoofingmails zijn, neem contact op met Intrum. Niet via de gegevens in de brief/mail/sms, maar via de gegevens die je vindt via Google en dus via de officiële site. Hetzelfde als je een mail krijgt van de bank die je niet vertrouwt. Niet op de link klikken, maar via je browser naar de website van de bank gaan door zelf het adres in te tikken.

Intrum, vroeger Intrum Justitia geheten, is overigens gewoon een bekend incassobureau. Of deze vordering klopt weet ik niet, maar Intrum is geen onbekende partij.

Mentos93
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2021 16:59

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door Mentos93 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het advies van moneyman opvolgen, @kuklos wat ik bedoelde met onbekend incasso is dat ze totaal onbekend voor mij zijn had nog nooit van dit bedrijf gehoord na wat googlen zag ik wel dat dit bedrijf een hele slechte reputatie heeft. Na wat onderzoek is het ook best schokkend hoe de schulden business werkt je zou er maar jaren lang mee te maken hebben..

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Succes ermee. Laat je de uitkomst nog weten?

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door PGros »

16again schreef:
14 nov 2021 08:36
Als rekeningnummer overeenkomt, dan is het geen nep mail, volg advies moneyman op.
Natuurlijk kan het dan nog wel een nep mail zijn. Er staat tenslotte ook in dat ze een persoonlijke pagina gemaakt hebben en daar zal een link bij staan. Wie weet op welke site je dan komt en wat ze je nog laten invullen of laten doorlinken als je wilt betalen om eraf te zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
15 nov 2021 08:50
16again schreef:
14 nov 2021 08:36
Als rekeningnummer overeenkomt, dan is het geen nep mail, volg advies moneyman op.
Natuurlijk kan het dan nog wel een nep mail zijn. Er staat tenslotte ook in dat ze een persoonlijke pagina gemaakt hebben en daar zal een link bij staan. Wie weet op welke site je dan komt en wat ze je nog laten invullen of laten doorlinken als je wilt betalen om eraf te zijn.
Een link naar een mijn-omgeving is al jarenlang de standaard praktijk en zegt op zichzelf dus niet. Wel goed om er scherp op te zijn (of niet de link te volgen, maar via de website ernaar toe te gaan).

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Tenminste 5 jaar geen enkel contact geweest?
Niks mee doen, die gasten kopen "oude" vorderingen en proberen die alsnog te innen.
Laat ze maar kosten maken, het houd vanzelf wel op.

Mochten ze het voor de rechter laten komen is een simpel briefje genoeg. Verjaring.....

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door 16again »

FritzTheCat schreef:
15 nov 2021 10:47
Tenminste 5 jaar geen enkel contact geweest?
Niks mee doen, die gasten kopen "oude" vorderingen en proberen die alsnog te innen.
Laat ze maar kosten maken, het houd vanzelf wel op.

Mochten ze het voor de rechter laten komen is een simpel briefje genoeg. Verjaring.....
Kort door de bocht
Misschien is het al bij de rechter geweest.
Stuitingsbrieven naar een verouderd adres kunnen verjaring voorkomen

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Ziet er wel verdacht uit.. ik zou het toch bij de zogenaamde afzender controleren.. Telfort was het? Of Intrum?
In ieder geval het echte telefoonnummer van hen bellen, deze mail aan hen voorleggen en vragen of dit klopt.
Lijkt me dat ze hier zelf ook graag op de hoogte van willen zijn als dit oplichterij is.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mentos93 schreef:
13 nov 2021 17:32
Ik vind dit een zeer vreemde werkwijze door mij zomaar uit het niets een email te sturen en te eisen dat ik binnen 7 dagen zo'n hoog geldbedrag betaal.. daarnaast lijkt mij dat deze vreemde rekening al lang verjaard is. Ik vroeg mij af hoe ik dit het beste kan aanpakken Mvg mentos
En wat was het antwoord van het incasso bureau toen U ze met deze vragen benaderde. En als U dat nog niet gedaan heeft zou ik dat telefonisch even doen. Als het fake is kunnen zij U dit ook vertellen en als het echt is kunnen ze U er vast ook wel meer over vertellen. En als U dan ook even hier laat weten wat daaruit gekomen is, is het voor iedereen duidelijk.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door lubeckdave »

StevieNL81 schreef:
13 nov 2021 21:35
Heb maand of 2 zelfde gehad. Intrum mailde me out of the blue over een KPN vordering uit 2013 van rond de 2100 euro.

Nu weet ik dat ik rond die tijd idd betalingsproblemen het gehad, maar wilde toch even dossier opvragen dus daarover gebeld.

3 weken later nog geen dossier binnen dus weer gebeld. Bleek dat men 30 min na mijn eerste telefoontje dossier had gesloten.

Tip dus... bel...geef aan dat je zeker open staat voor betaling cq regeling maar vraag eerst volledige dossier op.
Zou toch eerst onderzoeken of dat geen Fishingmail is ! Zoek op internet naar dat incasso bedrijf en bel desnoods of zij je een rekening gestuurd hebben . Daarnaast ook contact met KPN zelf .

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door Moneyman »

FritzTheCat schreef:
15 nov 2021 10:47
Tenminste 5 jaar geen enkel contact geweest?
Niks mee doen, die gasten kopen "oude" vorderingen en proberen die alsnog te innen.
Laat ze maar kosten maken, het houd vanzelf wel op.

Mochten ze het voor de rechter laten komen is een simpel briefje genoeg. Verjaring.....
Gevaarlijk en onjuist advies. Niet naar luisteren.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Intrum incassorekening van 1000 euro van bijna 10 jaar oud: verdacht?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om naar www.intrum.nl/klanten/contact/onze-contactgegevens/ te bellen (zoek de telefoon nummer op hun website) en vragen of de rekening echt van hun is.
Indien nee, dat is het dan is het spam.
Indien ja, vraag de dossier op. Maak hun niet wijzer met je gegevens aan hun door te geven wat hun nog niet hebben.
Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... assobureau, hun kunnen jou advies geven.
Voor de rest heeft Moneyman alles al gezegd.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 15 nov 2021 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie