LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Jusitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
leobox
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2014 21:41

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door leobox »

Ja zeg dat wel. dus klopt er iets niet, zeker als ze al 5 jaar bezig zijn

leobox
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2014 21:41

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door leobox »

leobox schreef:Ja zeg dat wel. dus klopt er iets niet, zeker als ze al 5 jaar bezig zijn

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

leobox schreef:Hallo mijn naam is Leo Boxhoorn.

Ik wordt al 5 jaar door intum justitia aan geschreven voor een betaling.
ik zou iets of wat dan ook bij daanholding hebben moeten kopen huren, vraag mij niet wat het is.
ik ken daanholding niet.
hier het schrijven van intrum justitia
....
kan iemand mij vertellen WIE IS DAANHOLDING
Als ze je al 5 jaar schrijven, lijkt het me zowiezo geen echte vordering, eerder een poging om snel geld te verdienen aan iemand die dom of bang genoeg is zonder nadenken te betalen.

Daan Holding is een of ander veilingbedrijf (zie de link die 16again je gaf).

Heb je zelf al een mail / brief / fax aan deze club gestuurd?
Want als jij hier nooit van gehoord heb, of geen zaken mee gedaan hebt, is dit een geval van OF oplichting (neprekening) of administratieve blunder (verkeerde naam bij een echte vordering).

Bij IJ misschien wat harder taalgebruik.
Verzoek ze om binnen 10 dagen rechtsgeldig bewijs van overeenkomst/levering te geven, en anders hun vordering te staken - bij geen reactie geven ze toe te zullen stoppen.
Als men dan toch doorgaat, aangifte van oplichting / afpersing doen.

Zeker het aanbod voor korting maakt het verdacht.

weedy3x
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jul 2014 11:34

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door weedy3x »

meave schreef:Hallo allemaal,

Even een vraag.

Ik zal eerst even de situatie schetsen:
Door een stomme fout heb ik mij niet helemaal aan de betalingsregeling gehouden (be taling is mij ontschoten, het is het laatste termijn). Ik had wel verwacht dat ik een herinnering/aanmaning zou krijgen en die heb ik ook gekregen, afgelopen zaterdag. Echter de brief is gedateerd op 7 mei (en ik heb hem de 10e gekregen). Op die zelfde dag (dus de 10e) kreeg ik nog een brief (gedateerd op 9 mei) dat ik moet betalen anders komt de deurwaarder.

De feiten op de 2 brieven:

Brief 1 (gedateerd op 7 mei)
Brief komt op 10 mei binnen, betalen voor 12 mei

Brief 2 (gedateerd op 9 mei)
Brief komt wederom binnen op 10 mei, betalen voor 14 mei, anders komt de deurwaarder.

Vragen:
1) Mag IJ een 2e brief sturen nog voordat de betaaltermijn voor de 1e brief is verlopen?
2) Kan ik met deze vreemde manier van werken nog iets?

PS het is ook niet dat ik niet wil betalen want deze vordering is wel terecht, maar ik kan het nog even niet (pas op de 23e)

PS2) Ik heb vorige keer toen ik de regeling trof gezegd dat ik absoluut niet gebeld wil worden en die aantekening hebben ze in het dossier gezet, dus ik krijg alleen maar brieven! Het kan dus wel... Niet gebeld worden
Nog een vraagje, met wie heeft u die regeling getroffen, met Intrum Justitia of met het bedrijf dat Intrum Justitia heeft ingeschakeld?

Weet niet 100 procent zeker hoe het nu wettelijk is geregeld, maar zelf ooit een keer een betalingregeling met een bedrijf niet na gekomen waardoor de regeling direct verviel en alles in een keer moest betalen.

En als je dat niet kan of wilt, dan kunnen ze een incasso bureau inschakelen met extra kosten van dien.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door prem »

Wees nou niet zo bang voor incasso buro's ze kunnen helemaal niks, en een deurwaarder kan pas wat doen na een rechterlijke uitspraak.
Wij gaan niet eens naar een rechtbank voor onder de 1000 euro want de juridische kosten kun je moeilijk verhalen (wij is mijn bedrijf).

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door prem »

Incassokosten zou ik nooit betalen, stuur een briefje dat je de postzegels vergoedt, ook rechters hebben de pest aan incasso mannetjes,

Gesloten