LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Jusitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door meave »

Hallo allemaal,

Even een vraag.

Ik zal eerst even de situatie schetsen:
Door een stomme fout heb ik mij niet helemaal aan de betalingsregeling gehouden (be taling is mij ontschoten, het is het laatste termijn). Ik had wel verwacht dat ik een herinnering/aanmaning zou krijgen en die heb ik ook gekregen, afgelopen zaterdag. Echter de brief is gedateerd op 7 mei (en ik heb hem de 10e gekregen). Op die zelfde dag (dus de 10e) kreeg ik nog een brief (gedateerd op 9 mei) dat ik moet betalen anders komt de deurwaarder.

De feiten op de 2 brieven:

Brief 1 (gedateerd op 7 mei)
Brief komt op 10 mei binnen, betalen voor 12 mei

Brief 2 (gedateerd op 9 mei)
Brief komt wederom binnen op 10 mei, betalen voor 14 mei, anders komt de deurwaarder.

Vragen:
1) Mag IJ een 2e brief sturen nog voordat de betaaltermijn voor de 1e brief is verlopen?
2) Kan ik met deze vreemde manier van werken nog iets?

PS het is ook niet dat ik niet wil betalen want deze vordering is wel terecht, maar ik kan het nog even niet (pas op de 23e)

PS2) Ik heb vorige keer toen ik de regeling trof gezegd dat ik absoluut niet gebeld wil worden en die aantekening hebben ze in het dossier gezet, dus ik krijg alleen maar brieven! Het kan dus wel... Niet gebeld worden

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door ArneLH »

meave schreef:1) Mag IJ een 2e brief sturen nog voordat de betaaltermijn voor de 1e brief is verlopen?
Het staat Intrum in principe vrij zoveel brieven te sturen als men zelf wil.
meave schreef:2) Kan ik met deze vreemde manier van werken nog iets?
Ja, betalen...

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door meave »

ArneLH schreef:
meave schreef:1) Mag IJ een 2e brief sturen nog voordat de betaaltermijn voor de 1e brief is verlopen?
Het staat Intrum in principe vrij zoveel brieven te sturen als men zelf wil.{/quote}
Oke, maar ik vind het maar een vreemde gang van zaken...

{Quote}
meave schreef:2) Kan ik met deze vreemde manier van werken nog iets?
Ja, betalen...
Goh, nee.... Arne, ik betaal ook wel, maar misschien was er nog iets mogelijk mocht Intrum toch richting de rechter gaan... dat was mijn bedoeling van deze vraag

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door gilas »

meave schreef:maar misschien was er nog iets mogelijk mocht Intrum toch richting de rechter gaan... dat was mijn bedoeling van deze vraag
Daar is weinig,om niet te zeggen geen kans bij met Intrum.
Intrum is niet echt meegaand in met dat soort zaken wat eigenlijk ook wel logisch is omdat je al meerdere kansen heb gehad om het zover te laten komen.
Dus je zal op 1 of andere manier moeten zorgen dat je voor die tijd betaald hebt.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door meave »

Gelukkig heb ik de kans gekregen om te zorgen dat ik de 24e mei kan betalen (salaris is dan binnen), dan ben ik ook klaar met deze club!

stofzuigertje

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

24e is te laat dus houd rekening met extra incasso kosten.

U had een regeling en bij te laat betalen is dat Uw probleem dus reken erop dat U niet op 24e er vanaf bent met huidige bedrag, maar reken op nogmaals een verhoging en extra kosten.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door meave »

stofzuigertje schreef:24e is te laat dus houd rekening met extra incasso kosten.

U had een regeling en bij te laat betalen is dat Uw probleem dus reken erop dat U niet op 24e er vanaf bent met huidige bedrag, maar reken op nogmaals een verhoging en extra kosten.
Stofzuigertje, ik heb juist met IJ afgesproken dat ik de 24e mag betalen! Dus dan ben ik er van af! De 23e staat de betaling al klaar, en dan hebben ze het de 24e. Zo heb ik dat afgesproken!

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door gilas »

meave schreef:Stofzuigertje, ik heb juist met IJ afgesproken dat ik de 24e mag betalen! Dus dan ben ik er van af! De 23e staat de betaling al klaar, en dan hebben ze het de 24e. Zo heb ik dat afgesproken!
Toch maar even het advies om er rekening mee te houden dat wat stofzuigertje zegt wel kan gebeuren.
Dus,hou voor de zekerheid wat geld achter want het kan zomaar gebeuren dat je wel een bericht krijgt voor incassokosten.
IJ is namelijk niet zo aardig om dit te doen zonder extra kosten te rekenen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door Jolijn »

meave schreef:
stofzuigertje schreef:24e is te laat dus houd rekening met extra incasso kosten.

U had een regeling en bij te laat betalen is dat Uw probleem dus reken erop dat U niet op 24e er vanaf bent met huidige bedrag, maar reken op nogmaals een verhoging en extra kosten.
Stofzuigertje, ik heb juist met IJ afgesproken dat ik de 24e mag betalen! Dus dan ben ik er van af! De 23e staat de betaling al klaar, en dan hebben ze het de 24e. Zo heb ik dat afgesproken!
Als dat telefonisch is afgesproken, zet het zelf dan even op de mail.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door meave »

Jolijn schreef:
meave schreef:
stofzuigertje schreef:24e is te laat dus houd rekening met extra incasso kosten.

U had een regeling en bij te laat betalen is dat Uw probleem dus reken erop dat U niet op 24e er vanaf bent met huidige bedrag, maar reken op nogmaals een verhoging en extra kosten.
Stofzuigertje, ik heb juist met IJ afgesproken dat ik de 24e mag betalen! Dus dan ben ik er van af! De 23e staat de betaling al klaar, en dan hebben ze het de 24e. Zo heb ik dat afgesproken!
Als dat telefonisch is afgesproken, zet het zelf dan even op de mail.
Dat is een goede Jolien, dat ga ik morgen even doen.

@Gilas ik zal wat achter de hand houden

Marc070
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2014 10:57

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door Marc070 »

meave schreef:
ArneLH schreef:
meave schreef:1) Mag IJ een 2e brief sturen nog voordat de betaaltermijn voor de 1e brief is verlopen?
Het staat Intrum in principe vrij zoveel brieven te sturen als men zelf wil.{/quote}
Oke, maar ik vind het maar een vreemde gang van zaken...

{Quote}
meave schreef:2) Kan ik met deze vreemde manier van werken nog iets?
Ja, betalen...
Goh, nee.... Arne, ik betaal ook wel, maar misschien was er nog iets mogelijk mocht Intrum toch richting de rechter gaan... dat was mijn bedoeling van deze vraag
Ik zou de laatste betaling gewoon overmaken. Intrum zal voor incassokosten geen dure procedure starten. Uw betaling is eerder bijgeschreven dan dat een deurwaarder is ingeschakeld. In de praktijk zal deze u eerst ook een aanmaning sturen en mochten ze overgaan tot dagvaarden dan duurt dat doorgaans ook weer maanden voordat een zaak dient. Dus gewoon betalen dan is de zaak voor u afgedaan, wat Intrum verder nog wilt kunt u gewoon naast u neerleggen en niet op reageren.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door renegade66 »

24e is te laat dus houd rekening met extra incasso kosten.

U had een regeling en bij te laat betalen is dat Uw probleem dus reken erop dat U niet op 24e er vanaf bent met huidige bedrag, maar reken op nogmaals een verhoging en extra kosten.
extra verhoging en incassokokosten?????

waar haal je deze onzin vandaan?

incassokosten zijn de enige kosten die berekend mogen worden en dan wel alleen over de hoofdsom.
sinds 1 juli 2012 is hier een wet over aangenomen (WIK)

dus ben ik wel benieuwd welke extra kosten er berekend zouden kunnen worden.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door meave »

renegade66 schreef:
24e is te laat dus houd rekening met extra incasso kosten.

U had een regeling en bij te laat betalen is dat Uw probleem dus reken erop dat U niet op 24e er vanaf bent met huidige bedrag, maar reken op nogmaals een verhoging en extra kosten.
extra verhoging en incassokokosten?????

waar haal je deze onzin vandaan?

incassokosten zijn de enige kosten die berekend mogen worden en dan wel alleen over de hoofdsom.
sinds 1 juli 2012 is hier een wet over aangenomen (WIK)

dus ben ik wel benieuwd welke extra kosten er berekend zouden kunnen worden.
Daar ben ik ook nieuwsgierig!

Ik maak gewoon volgens afspraak de 24ste het bedrag over, en dan zou ik er vanaf moeten zijn. Ik heb tot op heden nog geen oproep voor de rolzittingen gehad, dus....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

renegade66 schreef: dus ben ik wel benieuwd welke extra kosten er berekend zouden kunnen worden.
We hebben het over incassocowboy IJ - die verzinnen desnoods wat om te kijken of er nog meer te halen valt.

De wet zegt dat het niet mag, maar IJ heeft - volgens deelnemers aan dit forum - wel vaker dingen gedaan die volgens de wet niet mogen.
Er zijn ook wetten die stelen en beroven verbieden, en dat gebeurt ook.

Advies aan TS - ken uw rechten, en zorg dat u alles duidelijk op papier krijgt.
En voorkom herhaling - die incassocowboys zijn doorgaans niet zo aardig.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door meave »

Gelukkig Guardian 72, heeft de instantie die IJ had ingehuurd dat ook door, en doen ze het vanaf deze maand zelf (Dus PWN Waterleidingsbedrijf)

Gelukkig ken ik ook mijn recht en heb ik een bevriende advocaat waar ik altijd advies aan kan vragen en dan wil hij soms ook nog wel eens kijken naar brieven die ik heb geschreven.

Voor de 'gein' Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik het restant bedrag wat nu nog open staat rechtstreeks aan PWN betaal en dus de 40 euro incasso kosten niet zou betalen... iemand die die weet of kan speculeren hierover?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

meave schreef:Gelukkig Guardian 72, heeft de instantie die IJ had ingehuurd dat ook door, en doen ze het vanaf deze maand zelf (Dus PWN Waterleidingsbedrijf)

Gelukkig ken ik ook mijn recht en heb ik een bevriende advocaat waar ik altijd advies aan kan vragen en dan wil hij soms ook nog wel eens kijken naar brieven die ik heb geschreven.

Voor de 'gein' Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik het restant bedrag wat nu nog open staat rechtstreeks aan PWN betaal en dus de 40 euro incasso kosten niet zou betalen... iemand die die weet of kan speculeren hierover?
Voor 50 euro naar de rechter gaan?
Denk het niet - maar, 100% zekerheid heb je niet.
Als men denkt in zijn recht te staan.. zou het zomaar eens kunnen.
Vraag eventueel de bevriende advocaat eens.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door meave »

Ik zal dat wel eens vragen aan hem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Guardian72 schreef:
meave schreef:Gelukkig Guardian 72, heeft de instantie die IJ had ingehuurd dat ook door, en doen ze het vanaf deze maand zelf (Dus PWN Waterleidingsbedrijf)

Gelukkig ken ik ook mijn recht en heb ik een bevriende advocaat waar ik altijd advies aan kan vragen en dan wil hij soms ook nog wel eens kijken naar brieven die ik heb geschreven.

Voor de 'gein' Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik het restant bedrag wat nu nog open staat rechtstreeks aan PWN betaal en dus de 40 euro incasso kosten niet zou betalen... iemand die die weet of kan speculeren hierover?
Voor 50 euro naar de rechter gaan?
Denk het niet - maar, 100% zekerheid heb je niet.
Als men denkt in zijn recht te staan.. zou het zomaar eens kunnen.
Vraag eventueel de bevriende advocaat eens.
Er zit ook nog een principekwestie aan vast. Voor een individu (of bedrijf dat slechts 1 of 2x hiermee te maken krijgt) schiet een rechtzaak over zo'n klein bedrag niet op, maar voor bedrijven die regelmatig voor de rechter staan kan zo'n kleintje er ook nog wel bij en schept een uitspraak, al is het over een klein bedrag, een basis voor de toekomst. Hun advocaat is toch al betaald.

leobox
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2014 21:41

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door leobox »

Hallo mijn naam is Leo Boxhoorn.

Ik wordt al 5 jaar door intum justitia aan geschreven voor een betaling.
ik zou iets of wat dan ook bij daanholding hebben moeten kopen huren, vraag mij niet wat het is.
ik ken daanholding niet.
hier het schrijven van intrum justitia

Geachte Heer/Mevrouw

Inzake DAAN HOLDING BV hebben wij nog een vordering openstaan van € 122,24.
Om extra kosten te voorkomen bieden wij u - eenmalig - aan om een betaling Tegen Finale Kwijting aan ons te voldoen van 75% over de totale vordering.

Indien u € 91,68 voldoet en het bedrag voor 3-6-2014 op onze rekening is bijgeschreven zullen wij afzien van de overige kosten en zult u een gerechtelijke procedure vermijden. Het bedrag kunt u overmaken naar IBAN rekeningnummer NL80INGB0000007019 ten name van St. Intrum Justitia Nederland onder vermelding van SB/55037950. Ook heeft u de mogelijkheid om een contante betaling te doen bij een Grens Wisselkantoor (GWK).

Het treffen van een regeling is mogelijk (Let op: dit kan enkel over de volledige vordering). Wij willen u verzoeken om dit telefonisch of online aan ons door te geven via telefoonnummer 088-0201820 met uw referentie SB/55037950.

Ten slotte wijzen wij u erop, dat wij uitdrukkelijk het recht (artikel 3:317 BW) voorbehouden nakoming van de vordering te eisen. Hierdoor is nu een nieuwe verjaringstermijn ingegaan. Daarbij maken wij u er op attent dat de kosten nog verder zullen toenemen, indien wij genoodzaakt zijn de vordering over te dragen aan onze deurwaarder.

kan iemand mij vertellen WIE IS DAANHOLDING



http://www.intrum.nl/aanmaning

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Intrum Jusitia

Ongelezen bericht door 16again »

leobox schreef: kan iemand mij vertellen WIE IS DAANHOLDING
Is dat deze:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&start=20

Als IJ al 5 jaar met je bezig is, dan hebben ze wel geduld

Gesloten