LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia hardleers!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

Ik heb een afwijkende rekening gekregen van oxxio. Normaal betaal ik 134 euro per maand.
Volgens Oxxio moet ik nu nog in December het normale tarief aan stroom betalen maar aan
gas ipv 60.51 maar 26.22 euro.
Prima. Alleen ik moest voor 28 dec betalen. Tja u kent het wel he feestdagen oud en nieuw, dus ik
heb pas op 2 jan betaald via internetbankieren.
IK moest 100.08 betalen maar heb 100.10 overgemaakt.

DE dag erop kreeg ik een aanmaning via ene incassoburo Intrum Justitia. Gedateerd 2 januari 2013.
Of ik de 100.08 over wil maken plus rente 0.25 en 40 euro incassokosten.
Ik heb Intrum Justitia netjes gebeld uitgelegd dat ik die 100 euro al betaald hebt, nou ze zouden wel even wachten of ze er bericht van zouden krijgen via Oxxio.

Op 16 jan 2013 weer brief Intrum Justitia, ze hadden mij gesommeerd om te betalen en aangezien ikd at niet had gedaan hadden ze de opdracht om een gerechtelijke procedure tegen mij te beginnen, en zouden het bedrag met dwangmiddelen komen verhalen!
Ik kon het voorkomen door binnen 5 dagen te betalen!
IK weer bellen, en heb het betaalbewijs gemaild naar Intrum Justitia.

Toen begon het bellen, soms drie keer per dag!!! Wanneer ik nou eindelijk eens ging betalen!!!!
IK heb het betaalbewijs zeker 4 keer gemaild!
Ook Oxxio diverse keren gebeld.

Op 21 jan 2013 kreeg ik ene brief van Intrum Justitia , met daarbij alle betaalbewijzen die ik vanaf 2009!!! bij Oxxio heb gedaan. Er stond ook gewoon die 100.10 bij die ik op 2 jan betaald hebt, alleen staat bij hun 3 jan. Maar het staat zwart op wit dat ik betaald hebt.

Op mijn betaalbewijs die ik gestuurd hebt, heb ik ook een mail terug gekregen,...
Er staat in,...

In bovengenoemde zaak kunnen wij u het volgende mededelen.
Uw betalingen zijn ontvangen en verwerkt. Deze betalingen hebben echter geen betrekking op de facturen welke door onze opdrachtgever aan ons zijn overgedragen.
Gelet op bovenstaande verzoeken wij u dringend om 140.56 binnen 8 dagen op onze rekening te storten!

Snapt u het nog?

IK vandaag Oxxio gebeld, ja hoor die 100.08 was gewoon bij hun binnen, en ik moest dat maar aan Intrum melden, maar Intrum wil een telefoontje of mailtje van oxxio.

Ik heb ook nog aan de medewerker gevraagd waarom mijn bankafschrift niet genoeg was,
maar daar had hij geen antwoordt op
Ook de brief van Oxxio die ze notabene zelf naar mij opsturen waarin staat dat er allang betaald is daar
sturen ze gewoon een brief aanvast van u moet betalen, beetje toppunt van domheid maar oke.

Oxxio heb ik per 23 jan verlaten Ik wil niet meer bij een bedrijf klant zijn die zo een zooi van zijn administratie maakt,...
Ik heb vandaag met medewerkster gepraat enigste wat nog open staat is 12 euro voor de eindafrekening, die is nu naar mij opgestuurd.
Naar Intrum Bellen is teveel moeite, dus ben benieuwd hoelang het duurt voor ze bij Intrum door hebben dat dit zinloos is!

IK hoop wel dat het bellen stopt en dat de dreigbrieven stoppen, zo leuk is het nou ook weer niet!

Heb voor de zekerheid vandaag maar weer het bankafschrift gemaild, en net nog even een brief dat ik het op de Radar site hebt gezet, wie weet helpt het!!!

memooty
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2012 11:30

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door memooty »

Hallo,

Misschien een idee om dit bericht ook te sturen aan de Oxxio medewerker die hier zit.

https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... le&u=86746

Groet,

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

Kijk dat is nou eens een goed idee....
heb net een privebericht naar hem/haar gestuurd, weet nl niet hoe ik het daarheen kan mailen dus heb gevraagd om bij Incasso te kijken naar dit onderwerp.

Ik denk ook dat in principe de fout bij oxxio ligt
die hebben het niet terug getrokken en bevestigd dat het betaald is.

En die andere "dombo's"" die lezen niet wat ze versturen en zijn hardleers.
Dus zo blijft de cirkel rond draaien!

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

oxxio maar net toch nog maar weer keer gebeld. DE dame die ik nu had die zegt ook dat er alleen 12 euro openstaat van de eindnota, en die wordt nog verstuurd naar me.
Verders staat er echt niks open!

Na overleg met een meerdere, en na vertellen dat ik dit op Radar heb gezet,...gaat de medewerkster van Oxxio (die ik al eerder aan lijn had gehad en mijn verhaal nog wist, hierop ook al eerder de afdeling die erover gaat gezegd heeft Intrum te moeten berichten over deze betaling) nu dus weer de andere afdeling een mail sturen dat ze Intrum moeten bellen of mailen. hopenlijk doen ze deze keer hun werk wel,...

IK wordt nl al een maand!!! voor niks lastig gevallen, mailtjes telefoontjes dreigbrieven, en dat allemaal omdat Oxxio hun werk niet goed doet!!!

En intrum Justitia als een kip zonder kop, brieven verstuurd zonder ze eerst goed te lezen!!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

JolandaRandy schreef:En intrum Justitia als een kip zonder kop, brieven verstuurd zonder ze eerst goed te lezen!!!!
Die willen alleen maar innen innen en nog ééns innen of het nu terecht
is of niet maakt ze niets uit dat is wel terug te lezen in diverse topics op
dit forum.

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

Ja dat is ook zo maar ook ronduit onbeschoft,..de mail die naar mij verstuurd is die ik hierboven zo mooi heb beschreven, die is ook niet ondertekent, er staat geen goedemiddag of wat ook op, niet aan mij geadresseerd , het enige wat telt is dat ik betaal, hoe dan ook!

Gewoon als een kip zonder kop blijven door hollen!!!

Nogmaals ik heb al betaald, maar zowel Oxxio als Intrum gaan vrolijk door!!!

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

DE zaak is na mail gestuurd te hebben aan de oxxio medewerker die hier zit
ingetrokken.

bedankt voor de tip!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

JolandaRandy schreef:DE zaak is na mail gestuurd te hebben aan de oxxio medewerker die hier zit
ingetrokken.

bedankt voor de tip!
Hoop dat ze je nu ook met rust laten die Intrum Justitia.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door Jolijn »

JolandaRandy schreef:DE zaak is na mail gestuurd te hebben aan de oxxio medewerker die hier zit
ingetrokken.

bedankt voor de tip!
Zorg dat je dat zwart op wit krijgt of mail anders zelf even door dat dd 4 febr. zus en zo laat mevr/meneer Oxxio het volgende heeft gezegd: Zaak is ingetrokken.

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

IK heb het zwart op wit gekrgen van Oxxio,...
maar mijn dossier bij Intrum Justitia is nog niet afgesloten
heb net nog ingelogd, zal morgen weer kijken.

Ze zijn daar niet zo snel van begrip.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Waarom daar inloggen? Laat Oxxio het verder afhandelen met IJ.
Neem de telefoon niet op als het IJ is, krijg je weer een brief of mail, mail dan door wat je van Oxxio hebt (bewijs van terug trekking).

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

Tja vandaag toonde men weer eens de chaos bij Oxxio,..eerst werd ik rond twaalf uur gebeld door medewerker om te zeggen dat ze de boel ingetrokken hadden Wat ik gister al per mail had gekregen, op zich nog wel aardig,...
En ja hoor rond 16 uur nog een keer, een medewerker, weer hetzelfde verhaal.

Toont de puinhoop in dat bedrijf wel goed aan!

En van Intrum, ach daar verwacht ik nooit meer wat van te horen. Geloof nooit dat dat zooitje het fatsoen op gaat brengen om excuus aan te bieden.
Voor iedereen die problemen heeft met ze , de aanhouder wint! Succes!!!

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

O ja nog 1 laatste nood!!!

INtrum Justitia wordt volgens de medewerker van Oxxio niet langer ingezet
door OXXIO!

Hoera!

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

F. van Holten....

Tja als als als,...ben blij dat er mensen zijn die nooit een foutje maken,..
maar deze fout kostte me wel me privacy, ik werd steeds gebeld, ik werd gewoon
ronduit gestalkt.
IK heb diverse keren gemaild en gebeld dat het al betaald was,...en nog nam niemand het van me aan!

En ja natuurlijk is dit Forum voor sommige niet zo leuk om te lezen, maar
steek de hand eens in eigen boezem.

En blijf voortaan altijd keurig opletten en maak nooit een foutje....

Fijne avond!

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Toch wel jammer zo,n reactie, en het forum is zeker wel leuk om te lezen, vooral deze topics, verder heeft u groot gelijk, niemand is foutloos, maar neem dan wel u verantwoording.

En natuurlijk ook een prettige voortzetting van deze avond.
Voor mij einde onzinnig topic.

vergeetsteedsmeer
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2013 01:20

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door vergeetsteedsmeer »

F.van Holten schreef:Toch wel jammer zo,n reactie, en het forum is zeker wel leuk om te lezen, vooral deze topics, verder heeft u groot gelijk, niemand is foutloos, maar neem dan wel u verantwoording.

En natuurlijk ook een prettige voortzetting van deze avond.
Voor mij einde onzinnig topic.
Het is toch wel speciaal dat iemand zonder ook maar een herinnering te hebben ontvangen direct terecht komt bij Intrum Justitia. Mogelijk dat u uw case ook bij Jules van de Intrum Webcare kunt aankaarten.

https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=237820

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

Niet nodig zoals u kunt lezen is de zaak inmiddels al opgelost!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door snepke »

JolandaRandy schreef:Niet nodig zoals u kunt lezen is de zaak inmiddels al opgelost!
Dat zou ik maar niet te hard roepen

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

Na uw mailtje ben ik idd toch maar effe op site Intrum gaan kijken,l en ja hoor hij staat nog steeds open,...

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

Om 12.20uur gebeld, de meneer aan telefoon deed zeer zeer onbeschoft, echt zeer onbeschoft nog veel erger dan alle anderen hiervoor!!!
Hij zij dat alles ingetrokken was en op mijn vraag waarom het dan wel open stond op internet
werd hij agressief datdat gewoon zo was, end at ik mijn mond moest houden enz. Ik bleef netjes en vroeg waar ik een klacht in kon dienen, dat adres gaf hij, althans het adres van Intrum Justitia zelf!!! Ik vroeg naar een instantie erboven, toen werd hij me toch boos (branchevereniging) Hij wenste niet naar mij te luisteren en gooide zo de hoorn erop!

Wat een onbeschofte man, Intrum ik zou zeggen als jullie ooit een goede naam willen krijgen zou ik beginnen met dit soort ****** eruit te gooien!

Ik hoop dat jullie dit soort gesprekken opnemen, en dat jullie dit na kunnen gaan, ik ben altijd keurig netjes gebleven, nooit geen ongetogen woord,...ik zou het netjes vinden als voor deze behandeling (en alles wat hiervoor gebeurd is) excuses komen!!

Gesloten