LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guusje61 »

En ja, ook Mark heeft echt wel menselijke kanten, ik ben hem wel eens tegengekomen. We drinken, lopen en doen verder alle andere dingen die mensen doen. :mrgreen: En zo heel stiekem kunnen we ook nog sociaal zijn :wink:
Pavlova schreef: Nou ben ik benieuwd hoe het gaat als mijn baas zo'n factuur zou krijgen. Sinds twee jaar is bij ons een clean-desk-policy ingevoerd en zijn alle radio's verbannen.
Ook de internetradio's?
Dan kan je ze uitnodigen om op kantoor (onaangekondigde) controles uit te voeren.

Ik heb de site van Sena niet verder bekeken, misschien dat daar (voor degene die er interesse in heeft), meer over terug te vinden is.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Deurwaarder Mark schreef:
De Tegenpartij schreef:Hee grappig, jullie beginnen langzaam te snappen hoe het incassostappenplan werkt :wink: Tis net wat Guusje zegt, vaak werkt het wel...
Gelukkig, heb je al die moeite niet voor niets gedaan! :wink: Maar je hebt wel gelijk: proberen kan altijd, en dan maar hopen dat er niet zo'n juridisch denkend typetje als ik aan de andere kant zit... :wink: Hoewel ik ook, al geloven jullie dat nóóóóit, ook een menselijke kant heb! :D
Haha, ik weet onderhand zeker dat je een menselijke kant hebt Mark. En gelukkig maar :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Deurwaarder Mark schreef:Hoewel ik ook, al geloven jullie dat nóóóóit, ook een menselijke kant heb! :D
Aan de hand van je 'whisky-profiel' geloof ik dat best :)

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergeet niet zijn aan auto's gerelateerde kledingkeuze. Ik denk toch niet dat Mark met het BW in de hand zijn kledingaankopen doet, of wel dan. :wink:

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

hahaha... nog even en ik wordt herkend als ik als deurwaarder op straat loop... 'hé, ben jij niet deurwaarder Mark"? :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoop toch niet dat jij, als je over straat loopt, een rode neus hebt van de whisky, of wel dan. :lol:

Het zou dan wel het BW-boek onder je arm verklaren als je kleding gaat kopen. :lol:

Hee ben jij toevallig...? Menselijk zou het mischien wel zijn, maar des deurwaarders?

Smokey227
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mar 2011 16:53

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Smokey227 »

ik precies het zelfde kreeg een email waar ze zeggen dat ik hun 50 euro schuldig ben terwel ik 100 procent weet dat ik nooit iets van hun had dus ik ga hier ook op in ik ben geen gek ga niet zo maar 50 euro aan hun geven als ik niet weet waarvan het is en dan geven ze je een site in de email 3ams.com of zo iets en die site geeft bij mij aan dat ie onveilig is dus ga daar al helemaal niet op ik hoor hele slechte dingen over mensen over dit incasso bedrijf dus ik ga me al helemaal niet druk maken en ze krijgen van mij geen rooie cent want heb niks met hun

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Smokey -

check nog eens die site naam..
Als het inderdaad 3ams.com is - dan is de eigenaar niet makkelijk te vinden - ze verstoppen zich achter een 'privacy service' -doorgaans geen goed teken:
http://www.networksolutions.com/whois-search/3ams.com

Daarnaast - waarom zegt men dat je 50 euro zou moeten betalen?
Kan ik ook zeggen - maar zonder onderbouwing word het lastig aantonen.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bianca82 »

even een vraag aan de mensen die weten hoe t werkt..

binnenkort krijg ik iets lekkers terug van de belasting en die wil ik gelijk in mijn NCOI/intrum justitia schuld stoppen dan ben ik in 1 x ervan af! (na 2 jaar betalen)

maar al die jaren geen enkele speceficatie of wat dan ook gehad (ook geen tussentijdse stand of zo) weet dat in de loop van de jaren het bedrag door hun rente aardig omhoog is gegaan.

dus heb donderdag gebeld voor een speceficatie die zou gelijk opgestuurd worden.. tot op heden niks (maar het is dan ook nog vroeg)

waar moet ik bij die speceficatie op letten? welke kosten mogen ze nou wel en niet op mijn schuld gooien zogezegt?

heb informatie erover lopen zoeken maar vind het allemaal beetje tegenstrijdig en ik weet niet welke websites en welke uitspraken ik wel en niet moet geloven.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Heel simpel: tot 250 euro mag een incassoburau maximaal 37,50 kosten plus rente berekenen. Ik ben het in principe niet eens met de bemoeienis van welk incassoburau dan ook, maar dit is wettelijk toegestaan.

In die 37,50 kosten moet ALLES begrepen zijn. Dus niet 10 euro aanmaaningskosten, 25 euro inschrijfkosten, 20 euro buitengerechtelijke (want die heeft een incassobureau dus niet) kosten, of wat voor fantasiebedragen dan ook. ALLES betekent in dit geval alles met uitzondering van de wettelijke rente. Boven de 250 euro is dit 75 euro. Hoe het verder oploopt, heb ik even niet zo bij de hand.

Als je een bedrag hebt open staan van 249 euro, dan mag daar dus 37,50 bij, plus hooguit een bedrag van 10 euro rente. Berekenen ze bovengenomende fantasiekosten, dan zit het incassobureau simpelgezegd FOUT.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bianca82 schreef:even een vraag aan de mensen die weten hoe t werkt..

binnenkort krijg ik iets lekkers terug van de belasting en die wil ik gelijk in mijn NCOI/intrum justitia schuld stoppen dan ben ik in 1 x ervan af! (na 2 jaar betalen)

maar al die jaren geen enkele speceficatie of wat dan ook gehad (ook geen tussentijdse stand of zo) weet dat in de loop van de jaren het bedrag door hun rente aardig omhoog is gegaan.

dus heb donderdag gebeld voor een speceficatie die zou gelijk opgestuurd worden.. tot op heden niks (maar het is dan ook nog vroeg)
Even een klein foutje - nooit, maar dan ook nooit bellen.

In dit geval mailen danwel aangetekend schrijven waarin je verzoekt om een totaal overzicht van ALLE betalingen per begin regeling, en het openstaande bedrag per datum X (bijvoorbeeld 1 juni) - en de vraag onder welk kenmerk je een finale betaling zou moeten doen - en wanneer dan de schriftelijke bevestiging van 'schuld ingelost' verwacht kan worden.

Geef daarbij aan dat je tot op heden, ondanks telefonisch verzoek op (datum) nog niets ontvangen hebt.

Om kosten te sparen zou ik het per mail doen.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bianca82 »

is die 75 euro gewoon per bedrag?

of per bepaald termijn.. want ben al 2 jaar aan het afbetalen oorspronkelijke bedrag 4500 euro door het niet behalen van van NCOI opleiding (waar ik overigens door omstandigheden niet eens aan was begonnen) en laatst heb ik de tussenstand via mail gevraagd (moet zeggen ze reageerde netjes en snel en dat ben ik niet van ze gewend)
was het oorspronkelijke bedrag al omhoog gegaan naar 5.360 euro dus dat is rond de 800 euro erbij

dus ben zeer benieuwd naar die specificatie.

@guardian dat heb ik dus 1 keer gedaan en toen kreeg ik alleen de oorspronkelijke bedrag, wat ik al had betaald en wat ik nog moest betalen.

nu krijg ik dus hopelijk die specificatie per post en of anders kan er altijd nog per mail of post iets verstuurd worden..
want als ik binnen een week die specificatie niet binnen heb stel ik ze in gebreken

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bij een bedrag van 4500 euro zijn de bijkomende kosten hoger dan 75 euro.

Een incassobureau heeft er alle belang bij om de bijkomende kosten zo hoog mogelijk op te laten lopen. Zo zul je uiteindelijk een veelvoud van die 4500 euro moeten betalen.

Dat (en op welke manier) je schulden hebt, daar kan ik niets aan doen, je zult zelf ok weten dat die moeten worden terugbetaald. Jammergenoeg maakt dit soort bureaus het zeer onoverzichtelijk, als het gaat om het geven van inzicht in je werkelijke (rest-)schulden.

Ideaal zou zijn wanneer je in staat zou zijn om die schuld in 3 jaar af te betalen.

Dan zou je bijvoorbeeld 1800 euro per jaar hebben, INCLUSIEF kosten en wettelijke rente. Maar de meeste incassobureaus innen vooaralsnog alleen rente, en dat betekent dat de hoofdsom nog steeds volledig blijft bestaan.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bianca82 »

daarom ben ik blij dat ik er eindelijk vanaf kan zijn zodra de belasting binnenkomt.

dan valt die 800 euro inderdaad nog mee..

wilde eigelijk niet betalen maar zelfs t juridisch loket zei dat ik in een waterdicht contact was getrapt..

tja die fout maak je 1x en daarna nooit meer

maar bedankt voor de info ik kan er wat mee :)

KJ-parasols
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2011 09:58

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door KJ-parasols »

Ja ook wij kennen dit bureau!

3 jaar geleden hebben wij een factuur niet op tijd kunnen betalen omdat deze niet juist was. Na meerdere telefoontjes met de leverancier en de uitleg dat wij een correcte factuur nodig hebben heeft deze leverancier ons helaas op incasso gezet.

Dus kregen wij een aanmaning van Justitia. Uiteraard hebben wij direct per bank betaald.

Daarna begon de ellende! Er bleven maar brieven komen van Justitia. Na onderzoek bleek het verkeerde bankrek.nr. op hun aanmaning te staan en is het geld op een depositorekening gestort. Vandaag 15-06-2011 weer een brief van hun ontvangen. Ok watever! :? Wij hebben 3 jaar geleden al betaald(bankafschrinft is aanwezig!) en ze krijgen dan ook geen cent meer van ons. Ze zijn nl. van mening dat wij het bedrag nog een keer moeten overmaken op de juiste rekening en dan wordt ons eerste bedrag weer teruggestort. Ja, ja! :P

Vandaag hebben wij maar de leverancier gebeld voor uitleg. Bij deze meneer bleek de zaak allang gesloten. En hij was dan ook zeer verbaasd dat het bedrag allang was betaald. Zelf heeft hij van Justitia niets vernomen.

Zou Justitia het geld dan voor zichzelf houden???????????????????????

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

KJ-parasols schreef:Vandaag 15-06-2011 weer een brief van hun ontvangen. Ok watever! :? Wij hebben 3 jaar geleden al betaald(bankafschrinft is aanwezig!) en ze krijgen dan ook geen cent meer van ons. Ze zijn nl. van mening dat wij het bedrag nog een keer moeten overmaken op de juiste rekening en dan wordt ons eerste bedrag weer teruggestort. Ja, ja! :P

Vandaag hebben wij maar de leverancier gebeld voor uitleg. Bij deze meneer bleek de zaak allang gesloten. En hij was dan ook zeer verbaasd dat het bedrag allang was betaald. Zelf heeft hij van Justitia niets vernomen.

Zou Justitia het geld dan voor zichzelf houden???????????????????????

In dat geval - stuur ze een fax of een mail, waarin je stelt dat je binnen 5 dagen bevestiging wilt zien dat ze stoppen met deze aantoonbaar onterechte incasso, of dat anders aangifte volgt van oplichting en/of afpersing.

pleumy
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2008 15:40

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door pleumy »

hoi

ik had en heb nog steeds het zelfde probleem

zou bij tmobile een rekening open hebben staan,en die intrium justia ging dat wel eens even verhalen op mij?
nou naar elke dag gebeld te zijn geworden incl zaterdag erbij ,waarvan ik meen dat incasso mensen mogen lastig vallen door de weeks tot 16:00 en weekends met rust moeten laten(maar kan al verouderd zijn)
ik hun ook verteld dat ik vanaf die datum geen tmobile had,zeiden ze dan zal het wel van een oude rekening zijn..
ik eens t mobile opgebeld en die zeiden mij,dat ze nooit met intrium justitia samen werken als het gaat om innen van geld,ze hebben gekeken en hun zien totaal geen bedrag open staan van mij ,en ook niet dat het door verwezen is geworden naar hun..

dus tja bel altijd de des betreffende instantie op ,en vraag gewoon of hun inderdaad de zaak door hebben gespeeld naar intrium justitia(het blijven die hards ,) ik heb ze vandaag te kennen gegeven ,jongens jullie zijn verplicht een onder zoek te doen,niet ik,ik heb de bewijzen,willen jullie ze zien,daag mij graag voor de rechtbank,die kerel begon brutaal te doen(ik bleef wonderwel rustig) en zei ,meneer je kunt nu heeel hoog van de toren blazen en snap dat het jou baantje kan kosten,maar ik blijf bij mijn besluit,willen jullie inzage ,maak er maar een rechtzaak van...(ben benieuwd of ik uberhoubt nog wat krijg te horen van de honds brutale intrium justitia?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ pleumy,

of gewoon melden - u wilt uw vordering niet aantonen / onderbouwen?
Prima - dan word het aangifte wegens oplichting/afpersing.

Want, laten we wel wezen, dat is het wel!

ariane1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2008 14:12

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ariane1963 »

In November vorig jaar 2011 UPC opgezegd, bevestiging ontvangen alles in orde. In februari 2012 een brief van Intrum op de mat dat het termijn van Januari 2012 open zou staan. We zijn al maanden heen en weer aan het bellen emailen om te laten weten dat wij in Januari geen UPC meer hadden en dat wij een goede specificatie wilde en niet een uitgeprint rekeningetje met de datum 26-01-2012. Nu na 6 maanden contact komen ze met een briefje dat ze het hebben nagevraagd bij UPC en dat de maand November 2011 openstaat dus wederom geen specoficatie.Ik heb wederom geemaild met de vraag stuur mij een duidelijke specificatie want vind het knap dat je na 6 maanden volhouden dat het Januari is nu ineens met de maand November komt. Ik betaal dus helemaal niets. Want op de bevestigingsbrief van UPC van opzegging staat ook duidelijk geen openstaande termijnen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je kan toch op je bankafschriften zien of je die termijn betaald hebt?

Gesloten