LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intrum word steeds brutaler

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door renegade66 »

update:

we zijn bij de politie geweest en daar is uitgekomen dat we gewoon nergen aangifte van kunnen doen. :evil:

stalking gaat niet op omdat ze dan zeker een half jaar op bijv. don, vrij en zaterdag stelselmatig moeten bellen.

intimidatie gaat ook niet op, het is een manier van gegevens/geld krijgen die net op het randje wordt nagekomen.

poging tot oplichting kan ook niet, omdat ze ook hier weer op het randje opereren.


intrum komt gewoon overal weer onderuit.

iemand nog meer ideeën?

voor de goede orde, natuurlijk wordt de rekening wel gewoon betaald als het terecht is. maar dan zonder de 10 euro administratiekosten die bij de hoofdsom zijn gevoegd.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door electomonteur »

de politie moet de aangifte opnemen
elke aangifte moet worden opgenomen
opgelicht heeft het zelfs bewezen dat elke aangifte moet worden opgenomen

nogmaals langs gaan en eisen dat hun de aangifte opnemen en anders personeels- nummer opvragen van de agent/persoon die weigert en naar de korps leiding vragen
eventueel melden dat er anders melding bij de 3 bekende consumenten programma's kassa radar en opgelicht word gedaan en een klacht bij de ombudsman word gedeponeerd

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door snepke »

electomonteur schreef:de politie moet de aangifte opnemen
elke aangifte moet worden opgenomen
opgelicht heeft het zelfs bewezen dat elke aangifte moet worden opgenomen

nogmaals langs gaan en eisen dat hun de aangifte opnemen en anders personeels- nummer opvragen van de agent/persoon die weigert en naar de korps leiding vragen
eventueel melden dat er anders melding bij de 3 bekende consumenten programma's kassa radar en opgelicht word gedaan en een klacht bij de ombudsman word gedeponeerd
Dit is een civiele kwestie,kan de politie niets mee.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door electomonteur »

nee ook al word de wet overtreden

dus oplichting is gewoon een civiele zaak kan de politie niets aan doen
net als stalking door je ex

nee lekker dus feitelijk is iintrum oplichtia gewoon vrij in zijn doen en laten en of het tot ergernis of een gezondheids- problemen leid boeit niet

hopelijk stappen een paar advocaten in dit probleem en gaan dan intrum oplichtia voor de rechter dagen wegens het moedwillig aan brengen van psychisch letsel
wat door het continu bellen en melden dat op binnen 1 a 2 dagen de vordering toren hoog en opeisbaar word met uitzetting tot gevolg ongeacht de weer omstandig heden is echt moedwillig toe brengen van psychisch letsel
deze oplichters weten om de donder dat in de winter de uitzettingen op heel laagste pitje staan en dat de dreigenemeten op niets slaan aan gezien ze dat als incasso bureau zelf niet kunnen bewerkstelligen

ze mogen dan wel een deurwaarder hebben die in het uiterste geval kan gaan incasseren
maar deze vergeet wel dat de hele procedure wettelijk opnieuw moet worden gestart

als bureau 1 het niet lukt en aan bureau 2 door geeft kan bureau niet starten op het punt waar bureau 1 niet verder kwam
nee dan moet bureau 2 beginnen met de 1e brief alleen mag dan wel het termijn van 21 dagen naar 10 dagen worden terug gebracht

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door Renske99 »

Weet je of de achterstand in betalen nou terecht of onterecht is, ik snap nooit waarom men zo hoog van de toren blaast.
Als ze nou fatsoenlijk bellen en naar de toedracht vragen kun je ook fatsoenlijk een oplossing gezamenlijk bedenken of afspreken.

Hoe onfatsoenlijk en hufterig je soms te woord gestaan word telefonisch vind ik vandaag de dag schandalig, ergelijk zelfs, trouwens niet enkel aan de telefoon hoor, het gebeurd ook in winkels, of zelfs gewoon bij je aan de deur.
Dergelijke mensen die hier bellend aan de deur staan en zich niet voorstellen maar stug doorbellen dan zeg ik netjes, ik wil u niet storen tijdens het bellen en knal de deur met een rotknal dicht.
ben ik daarvoor naar de deur gestormpeld half mijn nek brekend omdat er weer eens een hond in het pad ligt?
Vlieg op, ik wil netjes behandeld worden, wil niet gepusht worden, arrogantie heb ik geen boodschap aan, net zo als boze telefoontjes en als je bij me aan de deur staat kun je je fatsoen houden.

En nog een leuke, je telefoon gaat je neemt netjes op en je hoort een bandje afspelen dat ze ff geld van je moeten (upc bijvoorbeeld).
Oke dat geld moest ook betaald worden, geen probleem, maar ik heb de andere dag wel even gebeld dat ik hier geen boodschap aan heb, je kunt een persoon laten bellen of je beld niet, je speelt geen bandje in mijn oor af, daarna mijn gegevens gegeven en gezegt zet ermaar bij dat die mevrouw geen bandje wil horen, als er boodschap is dan persoonlijk.

Nu heb ik niet een overdreven kort lontje beslist niet, heb voor veel dingen begrip en een redelijke portie geduld, maar tegenwoordig erger ik me dood aan de manier waarop men met elkaar omgaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is ongetwijfeld een Kamerlid die zich bezig houdt met dit soort incassobureaupraktijken. Dus gewoon je verhaal naar de Tweede Kamer sturen. Heb ik ook wel eens gedaan en ik kreeg van het betreffende Kamerlid gewoon zelf antwoord. Den Haag is dichter bij dan je denkt. Intrum Justitia heeft de Gedragscode van de NVI ondertekend. Daar houden ze zich in elk geval niet aan.

"Debiteuren worden uitsluitend op gepaste wijze benaderd, o.a. blijkend uit:..."

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... jYVa_zA7bg

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Bob,

maar de ervaring van mensen hier is dat het NVI een wassen neus is, omdat bij problemen en conflicten het incassoburo toch altijd gelijk krijgt - plus dat je als 'slachtoffer' van een incassoburo eerst moet betalen.
Dat, op zich, zegt mij al genoeg over de 'waarde' van dit clubje.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door electomonteur »

het probleem met de nvi is dat dit door intrum oplichtia zelf is op gezet
hun zijn de drijvende kracht hier van
vreemd genoeg zit er op het postbus adres van de nvi ook een keurmerk top haar werkers gilde , Solveon Incasso,Vereniging voor Financieel-Economisch Management ,Businessclub De Gooise Cirkel, Parkeren020.nl p/a SecretariaatsBuro, Vereniging voor Credit Management, SecretariaatsBuro B.V. ,DACT Treasurybeurs

vreemde combinaties
mijn zoek werk leverde zelf een leuk stukje op
de nvi heeft de 1e kamer aan geschreven dat de maximale bedrag van 40 euro vorderingen onder de 300 euro volledig niet kosten dekkend zijn
als meden er voor dat bedrag geen medewerker op pad kan worden gestuurd
als mede de maximale kosten voor een dagvaarding van 75 euro daar de griffie kosten momenteel al bijna gelijk zijn aan dat bedrag

hieronder is dit hele stuk te lezen
http://www.eerstekamer.nl/behandeling/2 ... yj8tkb.pdf

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wassen neus of niet: deze Gedragscode wordt consequent overtreden. En werkt dus niet. Als dit niet wordt aangekaart in Den Haag, blijft alles zoals het is.

Intrum Justitia stelt:

"De NVI wil de overheid, bedrijven en consumenten(organisaties) het vertrouwen en de zekerheid geven dat incasso activiteiten in Nederland correct en zorgvuldig uitgevoerd worden. Het keurmerk geeft die garantie, glashard."

Leg daar nu eens de ervaring van topicstarter Renegade tegenover. Het contrast kan haast niet groter.

http://www.intrum.com/nl/Over-ons/Partn ... ainer/NVI/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Redactie Tros Radar heeft een oproep op deze site geplaatst om dit soort kwesties te melden:

http://www.trosradar.nl/862/
Oproep: Incassobureau's

We zijn op zoek naar mensen die brieven ontvangen van incassobureau's of deurwaarders die beweren dat u een schuld heeft openstaan terwijl dit niet zo is.

Zit u in zo'n situatie, laat het ons dan weten via onderstaand formulier.
Het moet natuurlijk zijn: incassobureaus i.p.v. incassobureau's, maar dat is een kleinigheidje.

dorsman
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2007 14:27

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door dorsman »

Op het briefpapier van Intrum Justitia staan niet de gebruikelijke contactgegevens zoals faxnummer en emailadres. Kennelijk wenst Intrum Justitia niet, dat de inhoud van contacten met haar vast komen te liggen.

Intrum Justitia heeft mij bij brief van 15 januari 2012 beloofd mij te zullen dagvaarden. Ik heb ze diverse malen per email ( adres is door Intrum Justitia zelf telefonisch opgegeven ) en per fax verzocht omgaand de dagvaarding te betekenen.

In mijn mailbox vond ik de mededelingen, dat mijn emails ongelezen zijn verwijderd en ook op de faxberichten wordt niet gereageerd.

Het tekent Intrum Justitia. In haar brieven worden grote termen gebruikt, maar feitelijk laat Intrum Justitia het afweten.

P.S. :
Voor de geïnteresseerden onder U, Intrum Justitia beweert een vordering te hebben gekocht van T-mobile uit 2001. Ik heb nooit zaken gedaan met T-mobile in 2001 en voorzover dat al wel zo was, verjaren alle vorderingen uit overeenkomst na 5 jaar. Vorderingen uit 2001 zijn derhalve uiterlijk in 2006 verjaard.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door Mendoza »

Renegade66,

De vordering is toch onterecht? Niets betalen dus! Indien wel terecht alleen de hoofdsom betalen aan de oorspronkelijke schuldeiser. Voorwerk II is namelijk niet alleen een kostentabel, ze moeten tevens aantonen werk te hebben verricht om deze kosten te kunnen rekenen.

Hier zit de grap, intrum kan dat niet aantonen, ze zullen dus niet een gerechtelijk traject starten.

Ik heb een famielid(laks) die een incasso had bij das incasso. De kosten waren om te beginnen meer dan 400. Uiteindelijk zijn ze gezakt naar 89,25 door bezwaar van mij. Na een laatste email van mij dat de kosten niet zouden worden betaald, nooit meer wat van gehoord.

Bij een incassobrief altijd direct de hoofdsom betalen (indien terecht). Voor 1 briefje zal de rechter namelijk de kosten niet toewijzen.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sage. schreef:Indien er in de voorwaarden van het bedrijf staat dat er bij een eventuele storno of andere administratieve behandelingen de administratie kosten mogen worden berekend dan mogen zij dit gewoon in de hoofdsom opnemen.
Deze uitspraak heb ik hier weerlegt.

dorsman
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2007 14:27

Re: intrum word steeds brutaler

Ongelezen bericht door dorsman »

Ik blijf proberen Intrum te verleiden nu eens eindelijk de beloofde dagvaarding uit te brengen, maar helaas....7 faxen en ontelbare emails later blijft het van de kant van Intrum muisstil.

Zou het dan toch waar zijn, dat Intrum Justitia Nederland BV een onbetrouwbare vennootschap is, die liever niet voor de sector Kanton verschijnt?

Gesloten