Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
berndv

Re: Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Ongelezen bericht door berndv » 08 aug 2016 09:25

yvette.vos schreef:Het uitblijven van reactie, laat staan het overhandigen van het bewijs, is of een teken dat ze inkomende post niet behandelen, of een teken dat het bewijs niet bestaat.
niet direct, het kan zeker betekenen dat er wel bewijs bestaat, maar dat zij hiervan niet de noodzaak zien om u hiermee verder te helpen. Wellicht is een gang naar de rechter de enige manier om uit te maken of de vordering terecht is.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 08 aug 2016 11:24

Toch kreeg ik in je openingspost het idee dat het ook ging over het feit dat er "geen schuld open stond". Nu zou het alleen over het handelen van het bedrijf moeten gaan ?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 08 aug 2016 11:53

Brahms schreef:Toch kreeg ik in je openingspost het idee dat het ook ging over het feit dat er "geen schuld open stond". Nu zou het alleen over het handelen van het bedrijf moeten gaan ?
Dat vraag ik me dus ook af.
Heb zo het idee dat hier het een en ander niet klopt in de verschillende verhalen van TS en degene die lijkt te praten voor haar ex.

yvette.vos
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvette.vos » 08 aug 2016 12:00

Brahms schreef:Toch kreeg ik in je openingspost het idee dat het ook ging over het feit dat er "geen schuld open stond". Nu zou het alleen over het handelen van het bedrijf moeten gaan ?
Er staat ook geen schuld open, echter kun je daarover geen discussie voeren in een forum.
Dat maakt het handelen van het bedrijf wel nóg irritanter, maar zelfs al zou er een schuld open staan, is het nog steeds tegen de wet om zulke hoge kosten in rekening te brengen en ronduit onbeschoft om mij geen antwoord te geven op mijn vragen.
Let op het woord "al ZOU" er is geen schuld, er is nooit een claim geweest en er zijn duidelijke afspraken op papier gemaakt omtrent de financiële afwikkeling.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor » 08 aug 2016 12:07

yvette.vos schreef:
sacredfour schreef:moneyman schreef:
Dat is ook precies hoe het werkt. Een incassobureau beoordeelt niet de juistheid van de claim, dat doet de rechter.
Misschien zouden ze er verstandig aan doen dit wel te doen. Het incassobureau is niets anders dan een bevoegde van de schuldeiser en wordt verwacht op de hoogte te zijn van wat zijn schuldeiser claimt en of dit terecht is. De rechter komt er pas aan te pas als partijen het oneens zijn en niet tot een oplossing kunnen komen. De beste manier om de relatie incassobureau schuldeiser te beoordelen is om het incassobureau te zien als een incasso/juridisch deskundige van het bedrijf.
Dat dit in de praktijk niet gebeurt is begrijpelijk. Een incassobureau gaat niet meer tijd aan een vordering besteden dan nodig is. Zodra de schuldenaar om meer informatie gaat vragen zal het incassobureau ook meer kennis van de zaak moeten gaan nemen. Doen ze dit niet en stappen ze gelijk naar de rechter dan kan dit gezien worden als rauwelijks dagvaarden.
Op de achterkant van hun brief, staat dat ze zich ervan overtuigt hebben dat er wettelijk sprake is van een claim, dus je zou wel verwachten dat ze het bewijs op zouden sturen. Het uitblijven van reactie, laat staan het overhandigen van het bewijs, is of een teken dat ze inkomende post niet behandelen, of een teken dat het bewijs niet bestaat.
Je weet zelf het beste of het genoemde uitgekeerde belastinggeld wel of niet voor je bestemt was.
Als er geen schuld is kun je een rechtstzaak met vetrouwen tegemoet zien.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 10 aug 2016 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

yvette.vos
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvette.vos » 08 aug 2016 13:22

Hoe verrassend, eindelijk een reactie van het Invorderingsbedrijf:

Geachte mevrouw Vos,

Inzake dossier ......... het volgende:

Wij zullen op korte termijn nader reageren op uw schrijven inzake het dossier.

Met vriendelijke groet,
Invorderingsbedrijf B.V.

Nou ja, reactie, het is in elk geval een teken van leven!

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 08 aug 2016 21:07

Ik blijf benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Zou het niet zo kunnen zijn dat er bij scheiding geen wederzijdse schulden waren, maar dat er in een later stadium een nieuwe schuld is ontstaan ?
Immers er wordt gesproken over een gestort bedrag, wat voor (of van) de ene partij was en door de andere is opgemaakt ?

Goudzwaard.robijn

Ongelezen bericht door Goudzwaard.robijn » 10 aug 2016 23:58

Brahms schreef:Opvallende wending in dit topic.

Account aangemaakt, maar hoe wist Goudzwaard.Robijn dat er alhier een topic liep over deze tot nu toe anoniem behandelde zaak ? En inderdaad, wat is je rol in deze ?
Mijn rol in deze is dat ik dus daad werkelijk de tegenpartij dus ex ben.
En hoe ik wist hier een topic liep!!
Dat wist ik door dat mijn ex dit op Facebook heeft geplaatst

Goudzwaard.robijn

Ongelezen bericht door Goudzwaard.robijn » 11 aug 2016 00:04

Brahms schreef:Ik blijf benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Zou het niet zo kunnen zijn dat er bij scheiding geen wederzijdse schulden waren, maar dat er in een later stadium een nieuwe schuld is ontstaan ?
Immers er wordt gesproken over een gestort bedrag, wat voor (of van) de ene partij was en door de andere is opgemaakt ?
Het gaat hier om de voorlopige terug gave die mijn ex aan heeft gevraagd (deed altijd de belasting aangifte) waar ik niet van op de hoogte was .En uitgekeerd zijn op de gezamenlijke rekening die zij nog in gebruik had.
Die ik terug mag betalen terwijl zij ze heeft ontvangen en gebruikt.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 11 aug 2016 07:47

Dat is dan duidelijk. Echter Radar forum lijkt mij dan niet de plek om privé probleempjes uit te vechten. Dat zou ik dan overlaten aan eigen wijsheden, incasso bureau en evt. rechter.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 11 aug 2016 07:53

Brahms schreef:Dat is dan duidelijk. Echter Radar forum lijkt mij dan niet de plek om privé probleempjes uit te vechten. Dat zou ik dan overlaten aan eigen wijsheden, incasso bureau en evt. rechter.
Nou, dat incassobureau met de onwettige incassokosten zou ik achterwege laten. Schakel dan een goede advocaat in, of desnoods een deurwaarder om een proces te starten.

Overigens niet erg verstandig om tijdens of na een scheiding de ex te machtigen om aangifte te doen of überhaupt de en/of rekening in gebruik te houden je eigen gegevens te wijzigen bij de instanties.

Goudzwaard.robijn

Ongelezen bericht door Goudzwaard.robijn » 11 aug 2016 08:32

Julie4444 schreef:
Brahms schreef:Dat is dan duidelijk. Echter Radar forum lijkt mij dan niet de plek om privé probleempjes uit te vechten. Dat zou ik dan overlaten aan eigen wijsheden, incasso bureau en evt. rechter.
Nou, dat incassobureau met de onwettige incassokosten zou ik achterwege laten. Schakel dan een goede advocaat in, of desnoods een deurwaarder om een proces te starten.

Overigens niet erg verstandig om tijdens of na een scheiding de ex te machtigen om aangifte te doen of überhaupt de en/of rekening in gebruik te houden je eigen gegevens te wijzigen bij de instanties.
Dat heb ik allemaal ook gewijzigd, maar niet wetende dat de voorlopige teruggave al was aangevraagd en uitbetaald werd ,hier kwam ik vorig jaar pas achter.
Eerst uitzoeken waar het hem inzat dat ik zoveel moest terug betalen.
Na een hoop heen en weer geslinger eindelijk concreet andwoord.
Alles nagekeken en ja het klopt .
Toen contact opgenomen met ex hoe of wat.
Die weigert elke medewerking.
Toen pas deze stap gezet.

En ik ben dit topic niet begonnen maar toen ik op Facebook dit voorbij zag komen en zag dat ik weer als boeman werd neergezet wou ik even het ware verhaal kwijt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 11 aug 2016 09:03

Het topic gaat niet om jou, maar over het invorderingsbedrijf. Ga nou geen privézaken hier of via social media uitvechten, das het stomste wat je kan doen. En dat geldt uiteraard voor iedereen :wink:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 11 aug 2016 09:24

yvette.vos schreef: Ik wil de discussie graag daar laten waar het oorspronkelijk over ging , het handelen, of liever gezegd het uitblijven van handelen van het Invorderingsbedrijf, de eenzijdige communicatie, het weigeren in gesprek te gaan, het in rekening brengen van veel te hoge kosten, de dreigende taal. Daar heb ik de topic over gestart, het is raar dat een bedrijf dit zomaar kan doen, het is tegen de regels, maar je kunt nergens terecht met je klacht?

Als het bedrijf de discussie had opgezocht, en bewijs had overlegd, was er een andere discussie ontstaan. De werkwijze van het Invorderingsbedrijf is tegen de wet, maar dat kan schijnbaar zomaar.

Inhoudelijk ga ik niet reageren op een ex die spijt heeft van gemaakte afspraken.
Goudzwaard.robijn schreef:Nu even een berichtje van de tegenpartij.
Dat Mvr Vos niet weet waar het omgaat is een grote leugen.
Want is het niet zo mevr Vos dat jij zowel geheel 2014 en tot mei 2015 het belasting geld van uw ex heeft ontvangen en heeft uitgegeven,geld wat binnen kwam op uw ex zijn naam en wat niet voor u bestemd was.
Geld wat uw ex terug moet betalen om dat het onterecht is uitgekeerd ,en wat u niet terug wil geven of in wil lossen .
Om dat u vind dat dit mooi de alleen staande ouder korting compenseert die u mis liep om dat uw ex nog ingeschreven stond op uw adres een huis waar hij ook voor mee betaalde ,en mede eigenaar van was .
Is het ook niet zo dat uw ex nu door dit en meerdere van dit soort geintjes van u nu naar de schuld sanering moet en bij de voedselbank loopt.
Dus is het echt zo onterecht!!
En zo raar dat deze stap is gezet
U zegt dat er geen bewijs is maar dat is er wel degelijk en ligt ook bij dit incasso bedrijf.
U vergeet dat u de enige was die de rekening gebruikte en uw pas nummer als enige gebruikt is .
Daar uw ex al een andere rekening had.
Dus onterecht nee verliezende zaak nee.
Zo nodig stap naar rechter ja .
Dit geruzie tussen 2 exen over wel of niet terecht ontvangen geld lijkt mij een zaak tussen deze 2 exen en weinig chique om dit op FB of RADAR te ventileren. :o
Het gaat over het handelen van dit incassobureau immers?
Wat betreft het handelen van het incassobureau : zij zijn gewoon verplicht de onderliggende stukken te overhandigen.
Er is nu gereageerd dus even afwachten nu ... schakel anders een gerenommeerd bedrijf in of stap i.d.d naar de rechter .

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta » 15 aug 2016 13:11

stofzuigertje schreef:Als je een E mail stuurde dat je het geld terug kreeg omdat hun bank nummer niet bestond krijg je zeker wel een reactie....
Dus lok ze zo eens uit de tent want niet reageren is dubieus...

Maar niets laten horen is meestal vaag teken dus betaal vooral niets.

Dit is een heel erg dom advies!! U bent écht kampioen in het geven van onzin adviezen, maar dit advies kan de TS ernstig in de problemen brengen. Daarmee zou TS namelijk erkennen dat de vordering klopt!

Waarom blijft u telkens maar weer dit soort (gevaarlijke) onzin adviezen geven...?

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 15 aug 2016 15:58

het is vrij simpel hoor, als iemand beweert geld van u tegoed te hebben mag deze u eerst manen en dan pas via een incassoprocedure deze claim bij u neerleggen, zoalng dat niet gebeurt is dan zal de rechter hier weinig mee doen...

niet betalen, laat de rechter maar er aan te pas komen en dan zal u wel zien wie wat mag...

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 15 aug 2016 18:37

Hawk-Eye schreef:het is vrij simpel hoor, als iemand beweert geld van u tegoed te hebben mag deze u eerst manen en dan pas via een incassoprocedure deze claim bij u neerleggen, zoalng dat niet gebeurt is dan zal de rechter hier weinig mee doen...

niet betalen, laat de rechter maar er aan te pas komen en dan zal u wel zien wie wat mag...
Als dit in algemene zin bedoeld is als advies, is het zeer slecht advies.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 16 aug 2016 09:53

Julie, sla de wet er even op na, geen herinnering sturen om te betalen is geen incasso bureau inschakelen, zo simpel is het, doe je dit toch geeft geen enkele rechter je gelijk, ben je van mening dat iemand je eits moet betalen moet je eerst een rekening sturen, daarna een herinnering met daarin een uiterste betaal datum en daarna mag je pas een incasso bureau inschakelen, geen slecht advies is gewoon de wet, sla die er even op na voor je reageert alsjeblieft!!!

in dit geval is er iets anders aan de hand en moet er eerst vastgesteld worden of TS wel iets schuldig is aan de eiser, iedereen kan dit wel stellen en dus zal eiser de weg via de rechter moeten bewandelen, ook hier hoeft TS dus in eerste instantie niet te betalen, eiser gaat naar de rechter en legt daar zijn claim neer, eens die de claim heeft toegewezen hoeft TS pas te betalen...

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 16 aug 2016 09:58

Ik ben op de hoogte van de wetten betreffende incassoprocedures, en de laatste zin van het citaat dat ik slecht advies noem mits bedoeld in algemene zin, stelt dat je gewoon niets hoeft te betalen tot er een kantonrechter aan te pas komt.

Dat is in algemene zin slecht advies, omdat de kosten van enige terechte vorderingen dan vele malen hoger zijn.

Wat betreft dit topic is het antwoord al lang gegeven,

Bottom line is overigens dat je iedere casus individueel moet beoordelen voor je nuttig advies kan geven.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 aug 2016 10:09

Hawk-Eye schreef:Julie, sla de wet er even op na, geen herinnering sturen om te betalen is geen incasso bureau inschakelen, zo simpel is het, doe je dit toch geeft geen enkele rechter je gelijk, ben je van mening dat iemand je eits moet betalen moet je eerst een rekening sturen, daarna een herinnering met daarin een uiterste betaal datum en daarna mag je pas een incasso bureau inschakelen, geen slecht advies is gewoon de wet, sla die er even op na voor je reageert alsjeblieft!!!
Je kletst maar wat. Jouw standpunt volgt in ieder geval niet uit de wet. Je mag op ieder moment een incassobureau inschakelen, en je mag op ieder moment naar de rechter. De enige consequenties van het overslaan van stappen is dat je geen incassokosten kunt vorderen, danwel dat deze zullen worden afgewezen. Jouw stelling dat de rechter de vordering altijd afwijst als er niet voldoende is aangemaand, slaat werkelijk nergens op.

Plaats reactie