Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
yvette.vos
Contacteer:

Re: Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Ongelezen bericht door yvette.vos » 16 aug 2016 13:28

Voorlopig niets meer gehoord, ondanks de mail van vorige week maandag dat er op korte termijn een reactie zou worden gegeven.
Communicatie staat niet boven aan de lijst van het Invorderingsbedrijf.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 16 aug 2016 14:19

yvette.vos schreef:....Communicatie staat niet boven aan de lijst van het Invorderingsbedrijf......
Binnen enkele dagen en midden in de vakantietijd zal je even geduld moeten hebben....
Laatst gewijzigd door Brahms op 17 aug 2016 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 16 aug 2016 15:23

Moneyman schreef:
Hawk-Eye schreef:Julie, sla de wet er even op na, geen herinnering sturen om te betalen is geen incasso bureau inschakelen, zo simpel is het, doe je dit toch geeft geen enkele rechter je gelijk, ben je van mening dat iemand je eits moet betalen moet je eerst een rekening sturen, daarna een herinnering met daarin een uiterste betaal datum en daarna mag je pas een incasso bureau inschakelen, geen slecht advies is gewoon de wet, sla die er even op na voor je reageert alsjeblieft!!!
Je kletst maar wat. Jouw standpunt volgt in ieder geval niet uit de wet. Je mag op ieder moment een incassobureau inschakelen, en je mag op ieder moment naar de rechter. De enige consequenties van het overslaan van stappen is dat je geen incassokosten kunt vorderen, danwel dat deze zullen worden afgewezen. Jouw stelling dat de rechter de vordering altijd afwijst als er niet voldoende is aangemaand, slaat werkelijk nergens op.
dan ken je de wet niet, als een incassobureau naar de rechter stapt zal deze moeten bewijzen dat de vordering terecht is en zelfs dan zal de rechter, als er niet gemaand is, de claim afwijzen en doorverwijzen naar het civiele recht!!!

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 16 aug 2016 15:26

Julie4444 schreef:Ik ben op de hoogte van de wetten betreffende incassoprocedures, en de laatste zin van het citaat dat ik slecht advies noem mits bedoeld in algemene zin, stelt dat je gewoon niets hoeft te betalen tot er een kantonrechter aan te pas komt.

Dat is in algemene zin slecht advies, omdat de kosten van enige terechte vorderingen dan vele malen hoger zijn.

Wat betreft dit topic is het antwoord al lang gegeven,

Bottom line is overigens dat je iedere casus individueel moet beoordelen voor je nuttig advies kan geven.
denk dat je niet leest wat er staat of leest wat je wilt lezen...

ik heb het namelijk nergens over een terechte vordering, in dit geval is er niet gemaand en dan is de claim, via incassobureau, niet ter zake doende als er niet gemaand is door de schuldeiser...

lees ook de laatste zin even!!!

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 16 aug 2016 15:29

Duidelijk is, beste "Hawk-Eye", dat je niet alleen niet goed leest, maar ook de post van Moneyman niet goed hebt bekeken. Als er iemand op dit forum is met kennis van dit soort zaken is het Moneyman wel.

Volgens mij heb ik daarnaast toch een keer of drie, vier, gesteld dat jouw post als deze bedoeld zou zijn in algemene zin slecht advies is en het een en ander impliceert. Dit ontkracht je niet.

In plaats van mensen aan te vallen is het misschien een goed idee als je zelf eerst eens op de hoogte raakt van de regels en wat er wel of niet gezegd is. Ook handig om te zorgen dat je eigen posts feitelijk juist zijn en zodoende eventueel te onderbouwen en on-topic op argumenten te reageren, alvorens jezelf te denigreren tot simpel moddergooien.

Voor jouw gemak:
Moneyman schreef:
Hawk-Eye schreef:Julie, sla de wet er even op na, geen herinnering sturen om te betalen is geen incasso bureau inschakelen, zo simpel is het, doe je dit toch geeft geen enkele rechter je gelijk, ben je van mening dat iemand je eits moet betalen moet je eerst een rekening sturen, daarna een herinnering met daarin een uiterste betaal datum en daarna mag je pas een incasso bureau inschakelen, geen slecht advies is gewoon de wet, sla die er even op na voor je reageert alsjeblieft!!!
Je kletst maar wat. Jouw standpunt volgt in ieder geval niet uit de wet. Je mag op ieder moment een incassobureau inschakelen, en je mag op ieder moment naar de rechter. De enige consequenties van het overslaan van stappen is dat je geen incassokosten kunt vorderen, danwel dat deze zullen worden afgewezen. Jouw stelling dat de rechter de vordering altijd afwijst als er niet voldoende is aangemaand, slaat werkelijk nergens op.
Overigens slaat jouw reactie nergens op;
Hawk-Eye schreef:dan ken je de wet niet, als een incassobureau naar de rechter stapt zal deze moeten bewijzen dat de vordering terecht is en zelfs dan zal de rechter, als er niet gemaand is, de claim afwijzen en doorverwijzen naar het civiele recht!!!
Kantonrechters gaan over dit soort zaken... Hoezo claims afwijzen? Hoezo doorverwijzen naar civiel recht? Heb jij het soms over strafrecht? En waarom dan?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 aug 2016 16:35

Hawk-Eye schreef:
Moneyman schreef:
dan ken je de wet niet, als een incassobureau naar de rechter stapt zal deze moeten bewijzen dat de vordering terecht is en zelfs dan zal de rechter, als er niet gemaand is, de claim afwijzen en doorverwijzen naar het civiele recht!!!
Als je érgens laat zien dat je geen idee hebt hoe het werkt, is het wel hier. Sorry, maar je verhaal is gewoon keihard onzinnig.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 16 aug 2016 16:49

Julie4444 schreef:Duidelijk is, beste "Hawk-Eye", dat je niet alleen niet goed leest, maar ook de post van Moneyman niet goed hebt bekeken. Als er iemand op dit forum is met kennis van dit soort zaken is het Moneyman wel.

Volgens mij heb ik daarnaast toch een keer of drie, vier, gesteld dat jouw post als deze bedoeld zou zijn in algemene zin slecht advies is en het een en ander impliceert. Dit ontkracht je niet.

In plaats van mensen aan te vallen is het misschien een goed idee als je zelf eerst eens op de hoogte raakt van de regels en wat er wel of niet gezegd is. Ook handig om te zorgen dat je eigen posts feitelijk juist zijn en zodoende eventueel te onderbouwen en on-topic op argumenten te reageren, alvorens jezelf te denigreren tot simpel moddergooien.

Voor jouw gemak:
Moneyman schreef:
Overigens slaat jouw reactie nergens op;
Hawk-Eye schreef:dan ken je de wet niet, als een incassobureau naar de rechter stapt zal deze moeten bewijzen dat de vordering terecht is en zelfs dan zal de rechter, als er niet gemaand is, de claim afwijzen en doorverwijzen naar het civiele recht!!!
Kantonrechters gaan over dit soort zaken... Hoezo claims afwijzen? Hoezo doorverwijzen naar civiel recht? Heb jij het soms over strafrecht? En waarom dan?
Ik heb Moneyman hoog zitten en zeker zijn know- how.
Zover ik ook weet moet er eerst een 14 dagen brief zijn gestuurd met daarbij de kosten vermeld indien er niet wordt betaald.
Of deze vordering terecht of onterecht is kan ik niet zo beoordelen. De ex ( de tegenpartij ) heeft dit incassobureau ingeschakeld in ieder geval en dat kan blijkbaar zo en m.i. moeten zij dan in ieder geval ook de onderliggende stukken paraat hebben en kunnen opsturen. En daar gaat dit topic over, maar vergeet niet : wij horen maar 1 kant van het verhaal, in dit geval van ts die zich " de dupe " voelt, mogelijk heeft zij wel aanmaningen ontvangen?
Er wordt op zich nergens door haar over de wel of niet terechte eis gesproken, alleen over de handelswijze van het incassobureau en dat zij de stukken ( nog ) niet heeft ontvangen .
yvette.vos schreef:Voorlopig niets meer gehoord, ondanks de mail van vorige week maandag dat er op korte termijn een reactie zou worden gegeven.
Communicatie staat niet boven aan de lijst van het Invorderingsbedrijf.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 16 aug 2016 17:05

sorry maar jullie beidden hebben het echt mis, eerst MOET er gemaand worden anders zal geen rechter dit toewijzen en ten tweede vallen dit soort disputen onder het civiele recht, sla het er maar op na, doe zelf het huiswerk welk je van mij verwacht...

in gevallen als dit, gemaand of niet, zal de kantonrechter dit altijd doorverwijzen naar civiel recht, die gaat over dit soort zaken en NIET, echt nooit de kantonrechter!!!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 aug 2016 17:12

Waar denk je dat de Kantonrechter onder valt...? Juist, het civiele recht. Je toont met enorme verve je enorme onkunde aan. Sorry, meer kan ik er niet van maken.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 16 aug 2016 17:20

Hawk-Eye schreef:sorry maar jullie beidden hebben het echt mis, eerst MOET er gemaand worden anders zal geen rechter dit toewijzen en ten tweede vallen dit soort disputen onder het civiele recht, sla het er maar op na, doe zelf het huiswerk welk je van mij verwacht...
Not sure if trolling, maar zoals gezegd ben ik op de hoogte van de regels. Jij overduidelijk niet, gezien je vorige reactie met het "doorverwijs" verhaal.

Wil je mijn vragen dan eens beantwoorden en inhoudelijk reageren op Moneyman?
Hawk-Eye schreef:in gevallen als dit, gemaand of niet, zal de kantonrechter dit altijd doorverwijzen naar civiel recht, die gaat over dit soort zaken en NIET, echt nooit de kantonrechter!!!
Niets verwijzen naar civiel recht. Een kantonrechter ís onderdeel van civiele procedures. De rechter die de uitspraak doet is een kantonrechter.

Dat je dit niet lijkt te weten en beweert dat een kantonrechter je ergens anders naar zou sturen zegt al genoeg over jouw gebrek aan kennis. Sorry hoor, maar dit is toch echt basiskennis. En dan kun je nog zoveel uitroeptekens achter je onzin zetten, maar het blijft gewoon onzin.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 16 aug 2016 17:32

Hawk-Eye schreef:sorry maar jullie beidden hebben het echt mis, eerst MOET er gemaand worden anders zal geen rechter dit toewijzen en ten tweede vallen dit soort disputen onder het civiele recht, sla het er maar op na, doe zelf het huiswerk welk je van mij verwacht...

in gevallen als dit, gemaand of niet, zal de kantonrechter dit altijd doorverwijzen naar civiel recht, die gaat over dit soort zaken en NIET, echt nooit de kantonrechter!!!
yvette.vos schreef:.......
Op 25-6 krijg ik een in gebrekestelling van Invorderingsbedrijf te Den Haag, ik moet in totaal 7956,37 euro betalen, dit bedrag bestaat onder meer uit 1207,87 rente, incassokosten 845,25, dossier kosten 75,= en BTW 193,25. Ik moet binnen 5 werkdagen betalen, anders volgt er een verhoging en kan het leiden tot een gerechterlijke procedure.
Aangezien ik niet op de hoogte ben van deze claim, stuur ik ze gelijk een mail, in hun brief beloven ze dat mails binnen 24 uur beantwoord zullen worden.
Ik mail ze, dat ik geen idee heb waar de claim over gaat en graag wil weten wat dit betreft.......
Zoals ik het lees in de OP is er dus wel een in gebrekestellingsbrief gekomen..
Maar haar verdere post gaat echt en alleen over het niet toegezonden krijgen van de onderliggende stukken.
Zij weet niets van deze claim ( :roll: ) en wil bewijzen zien....

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 16 aug 2016 17:48

Daarnaast hebben we al established dat dat incassobureau niet deugt, aangezien de incassokosten buitensporig en onwettelijk hoog zijn.
yvette.vos schreef:Op 25-6 krijg ik een in gebrekestelling van Invorderingsbedrijf te Den Haag, ik moet in totaal 7956,37 euro betalen, dit bedrag bestaat onder meer uit 1207,87 rente, incassokosten 845,25, dossier kosten 75,= en BTW 193,25. Ik moet binnen 5 werkdagen betalen, anders volgt er een verhoging en kan het leiden tot een gerechterlijke procedure.
Zelfs als de hoofdsom €8000 zou zijn kom je nog niet eens op €800 incassokosten, laat staan €845. Met een hoofdsom van onder de €6000 kan dat dus ook nooit kloppen..

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 16 aug 2016 17:51

Hawk-Eye schreef: sla het er maar op na,
Dit is nu de derde keer dat je verwijst naar "de wet", maar nog steeds geef je niet aan welk artikel uit welke wet.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 16 aug 2016 22:29

Het enige juiste advies is niet meer doen.

1. Je hebt een brief gestuurd, aangetekend
2. Er is geen rekening, herinnering of ingebreke stelling verzonden (dit is verplicht).

De punten die je ex aangeeft in dit topic zijn niet relevant, dit wordt in de scheiding geregeld en achteraf kun je niet meer claimen. Als het incasso bureau het doorzet tot de rechtbank stuur je je verhaal. De rechter zal dan uitspraak doen over de vordering.

kokka

Ongelezen bericht door kokka » 17 aug 2016 09:00

sylvesterb schreef:dit wordt in de scheiding geregeld en achteraf kun je niet meer claimen.
Nou dat weet ik zo net nog niet. Als er bij de scheiding informatie achter is gehouden kan er gewoon geclaimed worden.
Als TS het belastinggeld heeft ontvangen en opgemaakt voor de scheiding valt er niets te claimen natuurlijk. Heeft ze dat na de scheiding gedaan dan is dat diefstal en zou ik zelfs aangifte doen. Diefstal en fraude. Je mag niet zonder toestemming iemand zijn belasting aanvraag indienen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 17 aug 2016 14:41

De rechter wijst de vordering ook zonder aanmaning toe.
Hawk-Eye schreef:in gevallen als dit, gemaand of niet, zal de kantonrechter dit altijd doorverwijzen naar civiel recht, die gaat over dit soort zaken en NIET, echt nooit de kantonrechter!!!
De kantonrechter maakt samen met de civiele rechter onderdeel uit van het civiele recht. De kantonrechter is hier bevoegd om kennis te nemen van dit geschil.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 19 aug 2016 11:15

sacredfour schreef:Het incassobureau is niets anders dan een bevoegde van de schuldeiser...
M.i. alleen voor zover bevestigd door ex; wanneer zo'n bevestiging ontbreekt, zijn het m.i. derden, die wat mogen proberen.
Brieven en opnames van gesprekken bewaren kan geen kwaad, maar zou, zolang ze geen bewijs overleggen, niet weten, waarom ik zou reageren.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 22 aug 2016 20:03

kokka schreef:
sylvesterb schreef:dit wordt in de scheiding geregeld en achteraf kun je niet meer claimen.
Nou dat weet ik zo net nog niet. Als er bij de scheiding informatie achter is gehouden kan er gewoon geclaimed worden.
Als TS het belastinggeld heeft ontvangen en opgemaakt voor de scheiding valt er niets te claimen natuurlijk. Heeft ze dat na de scheiding gedaan dan is dat diefstal en zou ik zelfs aangifte doen. Diefstal en fraude. Je mag niet zonder toestemming iemand zijn belasting aanvraag indienen.
Maar dan zal je opnieuw naar de rechtbank moeten om dit aan te vechten. Een dergelijke claim gaat niet via een incasso bureau.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 22 aug 2016 20:13

sylvesterb schreef:
kokka schreef:
Maar dan zal je opnieuw naar de rechtbank moeten om dit aan te vechten. Een dergelijke claim gaat niet via een incasso bureau.
Tuurlijk wel. Iedere geldvordering (en meer is het niet) kan je via een incassobureau/ advocaat/ deurwaarder proberen te innen. Pas als er dan niet betaald wordt, stap je naar de rechter.

yvette.vos
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvette.vos » 23 aug 2016 10:12

Nadat het alweer twee weken geleden was, dat ik een mailtje ontving, op korte termijn reactie te krijgen, gister toch maar eens gebeld.

Het is niet fijn om elke dag naar je brievenbus te lopen om te kijken of er al een dwangbevel of oproep voor de rechtbank ligt (geen idee of dat via reguliere post gaat, maar dat denk ik wel).

Ik trof dit keer een meneer aan de telefoon, die was iets spraakzamer dan zijn collega's tot nu toe waren geweest. "Er is contact gezocht met de opdrachtgever, echter heeft deze niet meer gereageerd" was de mededeling. Ik vroeg of het dossier dan nu gesloten was, nee, da toch ook niet, want er werd nog wel geprobeerd alsnog bewijs stukken boven water te krijgen, echter begon het invorderingsbedrijf nu wel te twijfelen of deze wel aanwezig zouden zijn.
Ik vroeg wanneer er dan contact is gezocht met de opdrachtgever, aangezien het hele verhaal nu 2 maanden loopt en ik maar geen berichten ontvang.
Er is eind juni een mail gestuurd, en nadien enkele malen gebeld, waarbij er niet werd opgenomen.
Ik heb hem vriendelijk bedankt voor de informatie.

Echter, het is toch wel een beetje vreemde werkwijze, ik vraag bewijsstukken op, nu zegt het Invorderingsbedrijf deze ook bij de opdrachtgever te hebben opgevraagd, maar geen reactie te hebben ontvangen, ondertussen sturen ze wel aanmaningen richting mijn adres, met de diverse verhogingen van kosten. De laatste brief zou zonder meer leiden tot een rechtszaak.
Waarom stuurt een bedrijf dit soort brieven als de opdrachtgever niet eens reageert?

Of het Invorderingsbedrijf heeft totaal geen actie ondernomen, of de opdrachtgever weet dat het een niet terechte vordering is en laat zaken nu maar op zijn beloop.

Plaats reactie