Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Julie4444

Re: Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Ongelezen bericht door Julie4444 » 23 aug 2016 11:28

Nou, prima toch? Dan hoef jij voorlopig ook niets te betalen.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 23 aug 2016 13:18

yvette.vos schreef:Echter, het is toch wel een beetje vreemde werkwijze, ik vraag bewijsstukken op, nu zegt het Invorderingsbedrijf deze ook bij de opdrachtgever te hebben opgevraagd, maar geen reactie te hebben ontvangen, ondertussen sturen ze wel aanmaningen richting mijn adres, met de diverse verhogingen van kosten. De laatste brief zou zonder meer leiden tot een rechtszaak.
Waarom stuurt een bedrijf dit soort brieven als de opdrachtgever niet eens reageert?
Omdat er blijkbaar genoeg mensen zijn, die zich laten intimideren en betalen om geen nare brieven meer in de bus te krijgen, waarbij er geen bewijs is, maar in plaats daarvan wel een smoes, b.v. wel een al dan niet bekende naam, waar ze naar kunnen verwijzen/ze naar door kunnen sturen; mensen, die hun post niet meer open maken, etc.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 23 aug 2016 14:08

Julie4444 schreef:Nou, prima toch? Dan hoef jij voorlopig ook niets te betalen.
Juist, en ook niet meer te bellen. Iets wat ik toch al niet gedaan had.
Verder geeft je belletje helaas weinig zekerheid, er kan zomaar de komende dagen wel een brief op de mat vallen. Rustig afwachten, hoe moeilijk dat misschien ook is.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ » 23 aug 2016 14:16

Boesta schreef:
stofzuigertje schreef:Als je een E mail stuurde dat je het geld terug kreeg omdat hun bank nummer niet bestond krijg je zeker wel een reactie....
Dus lok ze zo eens uit de tent want niet reageren is dubieus...

Maar niets laten horen is meestal vaag teken dus betaal vooral niets.

Dit is een heel erg dom advies!! U bent écht kampioen in het geven van onzin adviezen, maar dit advies kan de TS ernstig in de problemen brengen. Daarmee zou TS namelijk erkennen dat de vordering klopt!

Waarom blijft u telkens maar weer dit soort (gevaarlijke) onzin adviezen geven...?
Stofzuigertje klinkt altijd als "die handige oom" die op verjaardagsfeestjes altijd van die verhalen heeft over hoe hij minder belasting heeft betaald, hoe makkelijk hij veel korting bij de aanschaf van een auto kreeg etc. Totdat het te concreet wordt...

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 23 aug 2016 15:44

chrisd1 schreef:, etc.
Mensen, die het niet tegen witte boorden durven op te nemen, zoals er zijn, die dat 'niet durven' tegen verzekeraars; https://www.youtube.com/watch?v=juUM-OvOosA ; Verzekerd van Ellende; v.a. 5:10/14:24.

yvette.vos
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvette.vos » 29 aug 2016 10:29

Okay, woensdag 24-8 nieuwe email van het Invorderingsbedrijf:
Geachte mevrouw Vos,

Wij zijn nog in afwachting van aanvullende informatie van cliënte.

Met vriendelijke groet,
Invorderingsbedrijf B.V.

En mijn antwoord:

Geachte mevrouw Leung.

We zijn ondertussen twee maanden verder, ik heb op 25 juni om een verklaring van de claim gevraagt.
Nu stuurt u een mail dat u in afwachting bent van uw cliente.

Op uw schrijven staat dat de vordering door uw bedrijf is beoordeeld en goed is bevonden.

U kunt mij niet in gebreke stellen, zonder achterliggende bewijsstukken te overhandigen.

Uw bedrijf blijft ernstig in gebreke, ik ga niet de hele opsomming aan klachten herhalen die ik in eerder stadium heb gemaild.

Ik vraag me wel af hoe lang u client er nog over mag doen om bewijs aan te leveren.

Het lijkt mij voor zowel uw bedrijf, als voor mij, verspilde moeite om hier nog verdere energie in te steken.
Hier is alleen sprake van een wraakzuchtige ex, van een onderbouwde wettekijke claim is geen bewijs aan te voeren, simpelweg omdat dit niet bestaat.

Het is triest te noemen dat uw bedrijf zijn naam ten gronde gooit, door de vorderingen niet van te voren, zoals u wel stelt in uw brief, te beoordelen op juistheid.

Met vriendelijke groet,

Yvette Vos

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 29 aug 2016 11:49

@Yvette, mooi dat je even terugkoppelt, maar hoe dan ook dit verhaal is en blijft raar.
De opdrachtgever ( de ex dus) laat niets meer van zich horen, dit incassobureau acteert sowieso vreemd en heeft dus ook geen onderliggende stukken blijkbaar.
De enige die het juiste antwoord kan weten of deze " vordering " wel of niet terecht is , ben je zelf.
Heb je belastingteruggave gekregen die niet alleen voor jou bestemd was ?
Of gaat het alleen ( en eigenlijk alleen ) om de handelswijze van dit incassobureau?
Ik weet het niet in ieder geval :(

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor » 29 aug 2016 12:24

yvette.vos schreef:Okay, woensdag 24-8 nieuwe email van het Invorderingsbedrijf:
Geachte mevrouw Vos,

Wij zijn nog in afwachting van aanvullende informatie van cliënte.

Met vriendelijke groet,
Invorderingsbedrijf B.V.

En mijn antwoord:

Geachte mevrouw Leung.

We zijn ondertussen twee maanden verder, ik heb op 25 juni om een verklaring van de claim gevraagt.
Nu stuurt u een mail dat u in afwachting bent van uw cliente.

Op uw schrijven staat dat de vordering door uw bedrijf is beoordeeld en goed is bevonden.

U kunt mij niet in gebreke stellen, zonder achterliggende bewijsstukken te overhandigen.

Uw bedrijf blijft ernstig in gebreke, ik ga niet de hele opsomming aan klachten herhalen die ik in eerder stadium heb gemaild.

Ik vraag me wel af hoe lang u client er nog over mag doen om bewijs aan te leveren.

Het lijkt mij voor zowel uw bedrijf, als voor mij, verspilde moeite om hier nog verdere energie in te steken.
Hier is alleen sprake van een wraakzuchtige ex, van een onderbouwde wettekijke claim is geen bewijs aan te voeren, simpelweg omdat dit niet bestaat.

Het is triest te noemen dat uw bedrijf zijn naam ten gronde gooit, door de vorderingen niet van te voren, zoals u wel stelt in uw brief, te beoordelen op juistheid.

Met vriendelijke groet,

Yvette Vos
Het lijkt me wenselijk om heel direct te stellen dat u niet meer gaat reageren , zonder dat er bewijsstukken zijn overhandigd,

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 29 aug 2016 14:07

Persoonlijk had ik (wederom) niet gereageerd........
Zonder bewijs, geen bewijs, zou ik denken, dus Spam :D

Stefanforch

Ongelezen bericht door Stefanforch » 29 aug 2016 17:08

Misschien een kijk vanuit een heel andere hoek, maar dit steekt mij toch enigszins;
yvette.vos schreef: Hier is alleen sprake van een wraakzuchtige ex,
Als jij daadwerkelijk het idee hebt dat jouw ex hiermee probeert om jou 'by proxy' alsnog lastig te vallen, is het misschien een idee om daar ook even naar te gaan kijken, en misschien zelf op een rechtszaak aan te sturen. Immers heeft hij, indien de claim daadwerkelijk onterecht is en hij dat redelijkerwijs zou kunnen weten, een incassobureau een onterechte opdracht gegeven om jou overlast te bezorgen. Zal een rechter niet leuk vinden, maar het gemiddelde incassobureau, zeker een no cure, no pay-bureau, zal ook erg ongelukkig worden van cliënten die claims verzinnen om een ex te pesten en daarmee de middelen van het incassobureau verspillen. Misschien een idee om even een balletje op te gooien over dit vermoeden bij het incassobureau, dan zullen zij een stuk sneller geneigd zijn de claim te verifiëren. Ben niet heel erg thuis in het scheidings- en strafrecht met betrekking tot stalking via een derde partij, maar in het contractrecht is het loslaten van een incassopitbull op een niet-betalingsplichtig slachtoffer nog altijd gewoon afpersing.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 30 aug 2016 07:59

Stefanforch schreef:...maar in het contractrecht is het loslaten van een incassopitbull op een niet-betalingsplichtig slachtoffer nog altijd gewoon afpersing.
Welk(e) artikel(en)??

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 30 aug 2016 08:55

Stefanforch schreef:maar in het contractrecht is het loslaten van een incassopitbull op een niet-betalingsplichtig slachtoffer nog altijd gewoon afpersing.
Onzin. Het staat een ieder vrij een vermeende vordering proberen te incasseren binnen het wettelijk kader. Er is hier geen enkele sprake van overschrijding van dat kader, alleen van gebrek aan goede communicatie.

Door het stempel "incassopitbull" te gebruiken maak je een karikatuur van de discussie, nergens voor nodig.

Afpersing is een specimus van diefstal - en alleen daardoor al totaal niet van toepassing.

yvette.vos
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvette.vos » 30 aug 2016 10:05

Ik ben tot nu toe niet op de aard van de claim ingegaan. Wil er geen persoonlijke discussie van maken, maar enige uitleg is wellicht wel op zijn plaats.
Er was na de scheiding een regeling omtrent de kosten van het gezamenlijke koophuis, alle kosten, inclusief gebruikerskosten zouden door beide gedragen worden, tot het huis verkocht was. Reden van de keuze voor gebruikerslasten, ipv alleen de hypotheek, was omdat ik niet in aanmerking kwam voor de alleenstaande ouder kortingen/toeslagen, omdat mijn ex nog ingeschreven stond en daardoor nog mijn fiscaal partner was. Daardoor was het voor mij niet financieel haalbaar om de kosten van het huis alleen te dragen.
Dus er is een berekening gemaakt, kosten huis, kosten gebruikerslasten, teruggaven belastingdienst hier van af getrokken, bleef er een bedrag over, dit gedeeld door twee, door beide betaald.
Echter, alle kosten werden van de gezamenlijke rekening betaald, evenzo de teruggaven, de bedoeling was dat deze rekening op mijn naam zou komen, dus liet ik hier ook gewoon mijn salaris op storten, en het geld van de rekening heb ik dus ook uitgegeven.

In eerste instantie snapte ik al helemaal niets van de claim, maar nu word er gesuggereerd dat ik de belasting aangifte buiten het medeweten van mijn ex om heb geregeld, hij zegt nu dat hij de voorlopige teruggaven moest terug betalen, maar hij had hier gewoon recht op, (aftrek hypotheekrente) dus dat stukje begrijp ik nog steeds niet. Een belastingaangifte heb ik niet gezien, dus ik weet ook niet of en hoeveel er dan terug betaald zou moeten worden, laat staan dat ik de reden weet waarom er te veel aan teruggave zou hebben plaats gevonden.

Echter, zonder teruggaven, waren de kosten per maand een stuk hoger geweest en had hij een hogere bijdrage moeten betalen.
Ik begrijp dus niet waar de claim vandaan komt en waarom ik dat zou moeten betalen.

Buiten dit hele bovenstaande verhaal, op een vrijdagochtend heb ik een apje gekregen van de nieuwe partner van mijn ex, ze had de belastingdienst gebeld, en gehoord van de voorlopige teruggave, dat hij dat nu moest terug betalen en dat ik hiervoor de keuze kreeg, of in mindering op de alimentatie, of uit handen. Ik heb gereageerd dat ik het een en ander best nogmaals uit wilde leggen, maar nee, dat de kosten deels waren verrekend met de teruggave hadden ze niets mee te maken, en het feit was dat ik teruggave had ontvangen en uitgegeven. Daarbij was het onterecht dat mijn ex al die tijd betaald had voor gebruikerslasten, terwijl hij amper in het huis was geweest. Dus ze vonden dat hij genoeg had betaald.
Dit is geen onderbouwing van een claim, laat staan een uitleg waarom ik geld schuldig zou zijn, alles is immers volgens afspraak financieel afgewikkeld. De berekeningen zijn indertijd door beide opgesteld, goed bevonden en in deze berekeningen staan duidelijk de teruggaven per maand verrekend. Nu zou mijn ex van niets hebben geweten en ik anderhalf jaar maandelijkse teruggaven stiekem hebben geïncasseerd en uitgegeven.
De volgende dag lag de eerste brief van het incasso buro op de mat.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 30 aug 2016 10:29

yvette.vos schreef:Ik ben tot nu toe niet op de aard van de claim ingegaan. Wil er geen persoonlijke discussie van maken, maar enige uitleg is wellicht wel op zijn plaats.
Er was na de scheiding een regeling omtrent de kosten van het gezamenlijke koophuis, alle kosten, inclusief gebruikerskosten zouden door beide gedragen worden, tot het huis verkocht was. Reden van de keuze voor gebruikerslasten, ipv alleen de hypotheek, was omdat ik niet in aanmerking kwam voor de alleenstaande ouder kortingen/toeslagen, omdat mijn ex nog ingeschreven stond en daardoor nog mijn fiscaal partner was. Daardoor was het voor mij niet financieel haalbaar om de kosten van het huis alleen te dragen.
Dus er is een berekening gemaakt, kosten huis, kosten gebruikerslasten, teruggaven belastingdienst hier van af getrokken, bleef er een bedrag over, dit gedeeld door twee, door beide betaald.
Echter, alle kosten werden van de gezamenlijke rekening betaald, evenzo de teruggaven, de bedoeling was dat deze rekening op mijn naam zou komen, dus liet ik hier ook gewoon mijn salaris op storten, en het geld van de rekening heb ik dus ook uitgegeven.

In eerste instantie snapte ik al helemaal niets van de claim, maar nu word er gesuggereerd dat ik de belasting aangifte buiten het medeweten van mijn ex om heb geregeld, hij zegt nu dat hij de voorlopige teruggaven moest terug betalen, maar hij had hier gewoon recht op, (aftrek hypotheekrente) dus dat stukje begrijp ik nog steeds niet. Een belastingaangifte heb ik niet gezien, dus ik weet ook niet of en hoeveel er dan terug betaald zou moeten worden, laat staan dat ik de reden weet waarom er te veel aan teruggave zou hebben plaats gevonden.

Echter, zonder teruggaven, waren de kosten per maand een stuk hoger geweest en had hij een hogere bijdrage moeten betalen.
Ik begrijp dus niet waar de claim vandaan komt en waarom ik dat zou moeten betalen.

Buiten dit hele bovenstaande verhaal, op een vrijdagochtend heb ik een apje gekregen van de nieuwe partner van mijn ex, ze had de belastingdienst gebeld, en gehoord van de voorlopige teruggave, dat hij dat nu moest terug betalen en dat ik hiervoor de keuze kreeg, of in mindering op de alimentatie, of uit handen. Ik heb gereageerd dat ik het een en ander best nogmaals uit wilde leggen, maar nee, dat de kosten deels waren verrekend met de teruggave hadden ze niets mee te maken, en het feit was dat ik teruggave had ontvangen en uitgegeven. Daarbij was het onterecht dat mijn ex al die tijd betaald had voor gebruikerslasten, terwijl hij amper in het huis was geweest. Dus ze vonden dat hij genoeg had betaald.
Dit is geen onderbouwing van een claim, laat staan een uitleg waarom ik geld schuldig zou zijn, alles is immers volgens afspraak financieel afgewikkeld. De berekeningen zijn indertijd door beide opgesteld, goed bevonden en in deze berekeningen staan duidelijk de teruggaven per maand verrekend. Nu zou mijn ex van niets hebben geweten en ik anderhalf jaar maandelijkse teruggaven stiekem hebben geïncasseerd en uitgegeven.
De volgende dag lag de eerste brief van het incasso buro op de mat.
Prima zo'n ruzie tussen twee exen, maar liever toch niet op een consumentenforum. Dat is toch voor iets heel andrs bedoelt. Verder, heel de wereld kan nu over je geruzie meelezen, ik zou daar nooit voor kiezen, en al helemaal niet onder eigen naam.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de nieuwe lover van je ex. de gangmaker van dit alles is.........

Een opvallend iets, ik had toch echt na een scheiding direkt en onmiddelijk een eigen nieuwe rekening geopend voor salaris betaling en prive uitgaven. Lijkt me not done dat je ex via de afschriften daar in mee leest......

yvette.vos
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvette.vos » 30 aug 2016 11:35

Vandaar dat ik tot nu toe niets hierover gemeld heb, gezien de vragen hierover, voelde ik mij hiertoe geroepen, echter, het topic is gestart over hoe ik de gang van zaken bij het Invorderingsbedrijf kan stoppen. Maar ondertussen is me wel duidelijk dat dit eigenlijk niet mogelijk is, een incassobureau beginnen kan iedereen, uit die naam dreigbrieven schrijven mag dus ook. Reageren hoeven ze niet, en ergens een klacht indienen kan dus niet.

Ik zit niet op een rechtszaak of andere ellende te wachten, zou graag dit willen oplossen, maar dat gaat dus schijnbaar niet.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 30 aug 2016 12:13

Hou de keerzijde goed in de gaten, je ex en zijn nieuwe lover lezen zeker mee.
Het moet, hoe vervelend voor jou, voor hun enorm genieten zijn dat je in complete stress zit. Alleen daarmee hebben ze hun doel misschien al bereikt........
Verder, alles wat je schrijft kan tegen je gebruikt worden, verlies dat niet uit het oog.

Dus iets schrijven over het incassobureau, prima ! Herleidbare prive probleempjes hou je privé (lijkt mij).

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 30 aug 2016 14:13

yvette.vos schreef:Maar ondertussen is me wel duidelijk dat dit eigenlijk niet mogelijk is, een incassobureau beginnen kan iedereen, uit die naam dreigbrieven schrijven mag dus ook. Reageren hoeven ze niet, en ergens een klacht indienen kan dus niet.
Er is een overkoepelende organisatie waar de grootste incassobureaus bij zijn aangesloten, maar dat geldt voor dit bedrijf niet.

Je kunt kenbaar maken dat je wil dat ze je met rust laten als ze verder geen bewijzen kunnen en als ze je blijven bedreigen je dan aangifte doet.

Stefanforch

Ongelezen bericht door Stefanforch » 30 aug 2016 21:38

Moneyman schreef:Onzin. Het staat een ieder vrij een vermeende vordering proberen te incasseren binnen het wettelijk kader. Er is hier geen enkele sprake van overschrijding van dat kader, alleen van gebrek aan goede communicatie.

Door het stempel "incassopitbull" te gebruiken maak je een karikatuur van de discussie, nergens voor nodig.

Afpersing is een specimus van diefstal - en alleen daardoor al totaal niet van toepassing.
Iedereen heeft het recht om een incassobureau op een wanbetaler af te sturen, absoluut. Maar dat gebeurt op basis van een overeenkomst met een incassobureau, dat verdient aan het innen van de claim. Dan is het vanuit de ex van TS bij het aangaan van de overeenkomst echter wél verplicht om inhoudelijke openheid en eerlijkheid te bieden over de claim, zodat het incassobureau een juiste beslissing kan maken over de te verwachten kosten en baten.

En als, zoals TS aangeeft, de claim totaal onjuist is, en haar ex dit wist, dan zit je hier met een bedrijf dat op basis van beloofde maar niet bestaande gouden bergen een persoon aan het opjagen is, aangezien ze daar zelf een belang bij menen te hebben. Vandaar ook mijn terminologie als 'incassopitbull' voor dit bedrijf; zij zijn, door hun no cure, no pay-constructie, een belanghebbende bij het innen van de schuld, en zullen daarom ook extra hard vechten voor het ontvangen van het geclaimde bedrag.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 30 aug 2016 22:18

En dat is hun goed recht. Net zoals het het recht van de wederpartij is om al dan niet te betalen, waarna een gang naar de rechter de verlossende stap is.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 30 aug 2016 22:39

Stefanforch schreef:Maar dat gebeurt op basis van een overeenkomst met een incassobureau, dat verdient aan het innen van de claim. Dan is het vanuit de ex van TS bij het aangaan van de overeenkomst echter wél verplicht om inhoudelijke openheid en eerlijkheid te bieden over de claim, zodat het incassobureau een juiste beslissing kan maken over de te verwachten kosten en baten.

En als, zoals TS aangeeft, de claim totaal onjuist is, en haar ex dit wist, dan zit je hier met een bedrijf dat op basis van beloofde maar niet bestaande gouden bergen een persoon aan het opjagen is, aangezien ze daar zelf een belang bij menen te hebben. Vandaar ook mijn terminologie als 'incassopitbull' voor dit bedrijf; zij zijn, door hun no cure, no pay-constructie, een belanghebbende bij het innen van de schuld, en zullen daarom ook extra hard vechten voor het ontvangen van het geclaimde bedrag.
Je doet nu een aanname op basis van een eenzijdig verhaal dat de claim onjuist is, volgens mij zijn wij op geen enkele basis in staat dit te beoordelen (los dat het niet onze taak is). Het staat haar ex vrij een incasso traject te starten als hij denkt ergens recht op te hebben, uiteindelijk (als TS niet betaald) is er nog maar 1 weg en dat is de rechtbank. De vraag is dan of de incassokosten dan standhouden als de vordering juist zou zijn, immers was TS bereidwillig om te praten over de eventuele vordering.

Een eventuele optie zou kunnen zijn, hoewel ik denk dat ze al genoeg gecommuniceerd heeft. het Invorderingsbedrijf op haar eigen Algemene Voorwaarden kunnen wijzen. Hierin staat duidelijk in artikel 7.1 Cliënt zal het Invorderingsbedrijf alle informatie die het Invorderingsbedrijf naar haar oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de overeenkomst steeds tijdig, juist en in gewenste vorm ter beschikking stellen, waaronder begrepen maar niet gelimiteerd tot zijn juiste adresgegevens en gegevens inzake zijn rechtsvorm. Cliënt staat te allen tijde in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van die informatie. Het Invorderingsbedrijf is niet verplicht in het kader van een overeenkomst ter beschikking gestelde stukken aan Cliënt te retourneren.

Plaats reactie