Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
WBL69

Re: Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Ongelezen bericht door WBL69 » 01 jun 2017 10:00

Helaaas hebben wij inmiddels ook te maken met de bedrijfsvoering van het invorderingsbedrijf. Facturen van hun kloppen ook niet, als we daar op reageren komen ze er niet op terug. Ze blijven dreigen met aanmaningen, advocaten. Na veel gebel en gemail van onze kant is er nog steeds geen actie van hun kant geweest. Dit terwijl wij kunnen aantonen dat hun factuur niet klopt.
Op dit moment zijn ze al zo ver dat er dreigende emails komen, daarin wordt gesteld dat wij tot smaad en laster aanzetten bij reviews op het internet. Ze sommeren dit te stoppen voor vandaag 12.00 omdat er anders een advocaat op gezet wordt.
Wij hebben afgelopen november een dossier bij hun aangeleverd waarin duidelijk bewijsstukken mee geleverd worden dat wij recht hebben op ons geld wat de tegenpartij niet wilt betalen.
Inmiddels is het Juni en heeft het ons al veel geld aan hun gekost en hebben ze ondanks ons schriftelijke bewijsmateriaal tot op heden niets gedaan om het geld bij de tegenpartij los te krijgen, sterker nog ze hebben inmiddels een zitting gepland....

CB

Ongelezen bericht door CB » 01 jun 2017 14:20

WBL69 schreef:Helaaas hebben wij inmiddels ook te maken met de bedrijfsvoering van het invorderingsbedrijf. Facturen van hun kloppen ook niet, als we daar op reageren komen ze er niet op terug. Ze blijven dreigen met aanmaningen, advocaten. Na veel gebel en gemail van onze kant is er nog steeds geen actie van hun kant geweest. Dit terwijl wij kunnen aantonen dat hun factuur niet klopt.
Op dit moment zijn ze al zo ver dat er dreigende emails komen, daarin wordt gesteld dat wij tot smaad en laster aanzetten bij reviews op het internet. Ze sommeren dit te stoppen voor vandaag 12.00 omdat er anders een advocaat op gezet wordt.
Wij hebben afgelopen november een dossier bij hun aangeleverd waarin duidelijk bewijsstukken mee geleverd worden dat wij recht hebben op ons geld wat de tegenpartij niet wilt betalen.
Inmiddels is het Juni en heeft het ons al veel geld aan hun gekost en hebben ze ondanks ons schriftelijke bewijsmateriaal tot op heden niets gedaan om het geld bij de tegenpartij los te krijgen, sterker nog ze hebben inmiddels een zitting gepland....
Het lijkt mij beter en handiger om een eigen topic te openen. Op deze manier gaan er 2 zaken door elkaar heen lopen en wordt het onoverzichtelijk.

Ihnvo_

Ongelezen bericht door Ihnvo_ » 14 aug 2017 17:21

Had ik dit topic maar gelezen, voordat ik als consument een dossier startte tegen een andere consument vanwege een openstaand uitgeleend bedrag.
Lovende woorden van no cure, no pay, maar zogenaamd geeft dit bedrijf nu aan dat de debiteur gereageerd heeft op de eerste 14 dagen brief en niet eens is met het bedrag, terwijl ik van de debiteur de informatie ontvang helemaal geen brief ontvangen te hebben.
Vervolgens heb ik in drie a vier weken tijd diverse e-mails gestuurd naar Incassocenter / Invorderingsbedrijf, maar daar wordt totaal niet op reageert. Telefonisch kunnen ze niet doorverbinden naar de juiste persoon.

Hoe zijn de zaken die hier gesteld zijn verder afgehandeld met dit bedrijf waar ik geen vertrouwen meer in heb?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 14 aug 2017 17:28

Ihnvo_ schreef:Had ik dit topic maar gelezen, voordat ik als consument een dossier startte tegen een andere consument vanwege een openstaand uitgeleend bedrag.
Lovende woorden van no cure, no pay, maar zogenaamd geeft dit bedrijf nu aan dat de debiteur gereageerd heeft op de eerste 14 dagen brief en niet eens is met het bedrag, terwijl ik van de debiteur de informatie ontvang helemaal geen brief ontvangen te hebben.
Vervolgens heb ik in drie a vier weken tijd diverse e-mails gestuurd naar Incassocenter / Invorderingsbedrijf, maar daar wordt totaal niet op reageert. Telefonisch kunnen ze niet doorverbinden naar de juiste persoon.

Hoe zijn de zaken die hier gesteld zijn verder afgehandeld met dit bedrijf waar ik geen vertrouwen meer in heb?
Het lijkt mij beter en handiger om een eigen topic te openen. Op deze manier gaan er 2 zaken door elkaar heen lopen en wordt het onoverzichtelijk.

Ihnvo_

Ongelezen bericht door Ihnvo_ » 14 aug 2017 17:31

sylvesterb schreef:
Ihnvo_ schreef:Had ik dit topic maar gelezen, voordat ik als consument een dossier startte tegen een andere consument vanwege een openstaand uitgeleend bedrag.

Dat begrijp ik, ik zal een nieuw topic openen.
Echter ben ik ook benieuwd hoe bovenstaande zaken zijn afgehandeld met dit bedrijf.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 14 aug 2017 17:35

Als je de lening bij een notaris hebt laten vastleggen kun je een deurwaarder inschakelen om het bedrag te gaan halen. Anders is het misschien verstandig een fatsoenlijk incassobureau in te schakelen, en dan wel eentje die verbonden is bij het NVI. Dan heb je ergens waar je een klacht kunt indienen als het niet naar wens gaat.

Ihnvo_

Ongelezen bericht door Ihnvo_ » 14 aug 2017 18:08

Julie4444 schreef:
Als je de lening bij een notaris hebt laten vastleggen kun je een deurwaarder inschakelen om het bedrag te gaan halen. Anders is het misschien verstandig een fatsoenlijk incassobureau in te schakelen, en dan wel eentje die verbonden is bij het NVI. Dan heb je ergens waar je een klacht kunt indienen als het niet naar wens gaat.
Deze lening is niet notarieel vastgelegd en dit dossier is al lopende bij het incassobureau wat ik nu zie niet bij NVI staat aangesloten.
Ik wil dit dossier kosteloos sluitende krijgen. Dat is de uitdaging. Het openstaand bedrag is nu niet van belang en ga ik nu zonder tussenkomst van dit incassobureau afhandelen, omdat ik op klachtenkompas nu ook klachten lees dat zij niet uitbetalen.

Iemand die kan vertellen waar ik elders kan aankloppen met mijn klacht?

https://www.invorderingsbedrijf.nl/blog ... ugvorderen
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/i ... 43220e39f8

Hopeless

Ongelezen bericht door Hopeless » 13 sep 2017 02:38

INCASSOBEDRIJVEN ZOALS INVORDERINGSBEDRIJF BV MOETEN GESTOPT WORDEN!!!

Wanneer je internet doorspit dan zijn er heel wat negatieve reviews over Invorderingsbedrijf te vinden. Reviews en veroordelingen (zie o.a. ECLI:NL:RBGEL:2015:5542, uitspraak reclamecode commissie Dossiernr:2014/00604, enz.) die er niet om liegen. De overheid, bij monde de AFM/ACM, willen of kunnen aan dit soort praktijken niets doen. Mogelijk dat publiciteit en/of een gecoördineerd burgerinitiatief praktijken zoals bij Invorderingsbedrijf kunnen doen stoppen. Immers, het kan toch niet zo zijn dat misleiding ZZp-ers, kleine MKB-bedrijven en particulieren financieel ernstig duperen.
Op de site van de consumentenbond ( https://community.consumentenbond.nl/ge ... ndex2.html ) zijn heel wat verhalen van gedupeerden terug te vinden en wordt een aanzet gedaan om via een collectief iets te doen tegen dit onrecht. Naar mijn mening is dit een zeer goed initiatief. Zo'n collectief zou wel eens voor veel mensen soelaas kunnen bieden, vandaar dat ik dit onder de aandacht van dit forum wil brengen. Mocht zo'n collectief vanuit dat kanaal niet tot stand komen, dan overweeg ik serieus om zelf hiertoe actie te ondernemen.

De volgende tekst van een review op webwiki wil ik niet dit forum onthouden.
R.K. schreef 2 dagen geleden
Reviews van ontevreden klanten op Trustpilot over Invorderingsbedrijf worden met dreigementen en ontkenningen benaderd. Deze intimidatie maakt dat klanten zich terugtrekken omdat ze geen zin meer hebben in de mogelijke ellende.
Invorderingsbedrijf wil alleen positieve reviews en laat daarom haar medewerkers een positieve beoordelingen over hun werkgever op het internet zetten. Zoals o.a. [Tekst verwijderd door de Moderator] en [Tekst verwijderd door de Moderator] hebben gedaan.
Disproportionele facturen en schenden van haar zorgplicht is één van de belangrijkste kenmerken van dit bedrijf. Alleen hun inkomen telt, daarom wordt bewust en zonder vooraankondiging op een haalbaar of niet haalbaar gerechtelijk traject aangestuurd. De website is dan ook zeer bewust vaag en onoverzichtelijk gehouden. Vragen worden niet of ontwijkend beantwoord. Administratief is dit bedrijf onzorgvuldig hetgeen bijdraagt om snel in de gerechtelijke fase te kunnen komen. De te produceren stukken eenvoudig van aard, de prijs daarentegen niet. In gesprek gaan met hun lukt nauwelijks of niet. Wanneer zij merken dat hun klant niet alles zonder meer accepteert, komen allerlei coulance-regelingen te voorschijn. Dit al of niet gekoppeld aan een vaststellingsovereenkomst om die klant het zwijgen op te leggen. Moneyfirst en Invorderingsbedrijf zijn aan elkaar gelieerd en worden geleid door gewetenloze snelle jongens. Wanneer de overheid aan deze praktijken niets kan of wil doen, dan kan een groot collectief mogelijk wel wat uitrichten.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2018 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Hopeless

Ongelezen bericht door Hopeless » 13 sep 2017 13:37

Invorderingsbedrijf zal je een factuur gaan sturen voor de zgn. verrichtte werkzaamheden.
Bekijk deze factuur goed. Deze dient gespecificeerd te zijn. Stuur hun een bericht dat je de factuur betwist. Onderbouw deze betwisting en meldt dat je vooralsnog niet overgaat tot betalen. Wanneer zij niet inhoudelijk reageren op de betwisting, geef dit steeds aan en volhardt in niet betalen. Uiteindelijk krijg je van hen een coulance aanbieding en zo niet een ingebrekestelling van het aan hun gelieerde bedrijf Moneyfirst. De kans is zeer groot dat de hierbij gevoegde aanmaningsfactuur in strijd is met de wet. Zie Consuwijzer. Wanneer je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan daar melden en je laten bijstaan.
Voor de toekomst, gewoon dit soort zaken zelf afhandelen. Zo moeilijk is dat niet en het kost je beduidend minder.

moba

Ongelezen bericht door moba » 05 apr 2018 12:04

Ik wilde mijn ervaring met het invorderingsbedrijf graag met jullie delen.

Het invorderingsbedrijf heeft mij allereerst gelokt met een abonnement voor onbeperkt gebruikmaking van hun invorderingsdiensten. Dit bedrag was ongeveer € 320 excl btw op jaarbasis. In beginsel kwamen [Tekst verwijderd door de Moderator] op mij erg gemotiveerd over en gaf regelmatig aan dat de tegenpartij geen poot had om op te staan en dat het helemaal goed zou komen.

Het invorderingsbedrijf gaf keer op keer aan dat de tegenpartij geen enkele keer gereageerd had en dat als dit zo doorging dat er geen andere weg was dan hen te dagvaarden en dat het dan niet lang zou duren dat ik mijn geld zou krijgen en alle kosten zouden dan voor rekening van de tegenpartij komen.

Achteraf gelezen in de stukken aan de kantonrechter bleek dat de tegenpartij wel 4 keer had gereageerd en dit al vanaf de eerste invorderingsbrief van het invorderingsbedrijf. Eenmaal per aangetekende post, twee keer per mail naar de twee verschillende e-mailadressen van het invorderingsbedrijf en eenmaal telefonisch. De tegenpartij contacteerde om duidelijkheid te krijgen over het te betalen bedrag omdat tussen mij en de tegenpartij alles mondeling was bepaald en niets schriftelijk.

Het genegeerd worden van het invorderingsbedrijf had achteraf gezien (in mijn casus) het doel dat de tegenpartij verweer ging voeren zodat het abonnementstarief niet meer zou gelden en er een tarief van circa € 120 per uur betaald moest worden vanaf dat moment door mij aan het invorderingsbedrijf. Ik werd nogmaals gerustgesteld dat ik mijn geld snel zou krijgen want de 60-tal whatsapp berichten waren overduidelijk bewijs dat ik arbeid had verricht voor de tegenpartij.

Vanaf dat moment begonnen de hoge facturen van het invorderingsbedrijf te komen. De tarieven per uur die erin stonden waren om te schrikken. Ik gelijk een mail gestuurd omdat ik het vreemd vond dat ik zulke hoge bedragen moest gaan betalen. Ook mijn mails werden genegeerd. Zelfs toen ik belde werd mij verteld dat ik de desbetreffende dossierbehandelaar niet kon spreken want anders zouden de kosten erg hoog oplopen.

Tijdens de comparitie begreep ik het toneelstuk pas die het invorderingsbedrijf tegenover mij speelde. Maar op dat moment was het te laat want de kantonrechter had mij nadrukkelijk verzocht om de zaak niet voort te zetten omdat het geen sterke zaak was en het alleen verspilling van tijd en geld was. De conclusie van repliek, de stukken aan de kantonrechter, verzamelen en vastleggen van de documenten, whatsapp-berichten en bijwonen van de comparitie zijn de dingen die ik alleen van A tot Z had moeten doen terwijl het niet mijn vakgebied was. Toen ik dit te horen kreeg van de kantonrechter kreeg ik al een klap in mijn gezicht en gezien mijn zwakke financiële situatie toen kon ik fluiten naar het geld wat ik van de tegenpartij moest krijgen, de € 2000 betaald aan het invorderingsbedrijf was ik ook kwijt en dan een paar dagen later kreeg ik van het invorderingsbedrijf een eindafrekening. Of ik nog even circa € 1900 aan hen wilde betalen omdat ze 3,5 uur gestoken hadden in het lezen van de CvA plus nog de incassokosten die vier keer hoger lagen dan wat volgens Consuwijzer toegestaan was. En ook nog de bureaukosten.

Waar ik mij nog het meeste om verbaasde was dat ik een tweede zaak via het invorderingsbedrijf opgestart had in diezelfde periode. De zaak had te maken met de school waar mijn kids op zaten. De invorderingsbrief die naar de school moest hadden ze naar mij toegestuurd. De voorletter die erin gebruikt was bestond niet binnen onze familie. En na een aantal maanden kreeg ik ook een telefoontje van een medewerker dat de tegenpartij geen enkele keer gereageerd had en dat er gedagvaard moest worden. Ik gaf gelijk aan dat het niet nodig was en dat ze het dossier konden sluiten. Twee weken na dit telefoontje van hen heb ik zelf contact gezocht met de school en gevraagd waarom ze het Invorderingsbedrijf meerdere malen negeerden. Ik werd uitgenodigd door de directeur en hij liet mij alle stukken zien die zij naar hen stuurden en die genegeerd werden door het Invorderingsbedrijf. Ook gaf de directeur aan dat ze meerdere malen gebeld hadden met hen over informatie m.b.t. de factuur maar in de gesprekken werd hun ook gezegd dat ze geen info konden geven. Op basis van die reactie gaf de jurist van de school aan niet te betalen want het kon gaan om een malafide bedrijf, vooral omdat ze zo mysterieus deden. In dat gesprek met de directeur hebben we alles uitgepraat en een schikking getroffen.

Ik heb het Invorderingsbedrijf meerdere mails gestuurd met gedetailleerde uitleg om mij het betaalde bedrag aan hen terug te laten storten door hen en zo het dossier te sluiten. Mijn mails zijn volledig genegeerd ook.

Voor de duidelijkheid dit is mijn persoonlijke ervaring met het Invorderingsbedrijf. Het kan ongetwijfeld zo zijn dat alle andere burgers perfecte ervaringen met ze hebben en hen op en top vinden.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2018 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

kroes1960

Ongelezen bericht door kroes1960 » 20 feb 2019 18:15

nou ik ben er ook mee bezig ,maar hetzelfde verhaal ,echte oplichters zijn het
Ik vraag mij af wat ik ermee aan moet
Groet Wim

hansopmeer

Ongelezen bericht door hansopmeer » 03 jun 2019 12:34

Invorderingsbedrijf belt ons wekelijks. Wij hebben al meerdere keren aangegeven hier mee te stoppen. Ze stoppen niet. Enorm irritant en buiten alle regels om.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 03 jun 2019 13:57

hansopmeer schreef:
03 jun 2019 12:34
Wij hebben al meerdere keren...
??; waarom is één keer niet genoeg??

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 jun 2019 19:58

Ik ook!

Ja, een sinds Mei 2017 niet meer bestaand bedrijf de eigenaar lastig vallen!
Geen idee waar deze vordering voor was, maar wel van hun afkomstig.
Ze willen beslag leggen als ik niet betaalde maar waarvoor zou ik dit dan moeten betalen.

Ik ga niet eens bellen, op verzoek van Topic starter zal ik ze compleet Negeren!
Zodra ik uitnodiging van rechtbank kreeg zal ik hier verslag van doen.

De brief was niet voor mijn als persoon maar aan de directie van een inmiddels niet meer bestaand bedrijf!

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 03 jun 2019 20:26

Dit is one off the ultimate invordering bedrijven waar je met een boog om heen moet lopen, vallen ze je lastig....zoals komkommer zegt, ik kom pas uit mijn stoel als de rechtbank mij vraagt om alles uit te leggen.

Tot dan blijft u gewoon van het leven genieten.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 03 jun 2019 20:27

@komkommertijd

U hebt dat bedrijf ook ingeschakeld om een vordering te innen?

Maar gelukkig dat u nu via dit forum gewaarschuwd wordt niet te betalen voor hun diensten.

U maakt anders wat mee. :mrgreen:

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked » 04 jun 2019 07:32

Lady1234 schreef:U maakt anders wat mee. :mrgreen:
Gelukkig wordt hij bijgestaan door een zeer hoog afgeschreven forumjurist.
:wink:

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 04 jun 2019 10:22

Nee, ik had eigen Incasso firma wegens de hoge kosten en omdat ze eerst hun eigen kosten verrekenen dus soms krijgen
zij wel geld en de opdrachtgever, ik dus niets!

Maar dit is een brief van hun met een nummer!
Verder niets... waarvoor ik zou moeten betalen melden ze niet.
Ook geen leverdatum of product of dienst.
Ik mag ze natuurlijk bellen maar ze vragen dus geld en ik mag op zoek naar een Registratie nummer in 2 jaren gesloten boeken?

Verder is het niet aan mijn maar aan de Directie van gestuurd, en bij een opgeheven bedrijf is dus geen Directie/Eigenaar meer!
Het is door kopers pand doorgestuurd dus daar valt ook niets te halen.

Een Claim van onbekende en alleen de incasso firma is nu bekend!
Ik zal Invorderingsbedrijf compleet Negeren!

Plaats reactie