Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Ongelezen bericht door Radar »

Budgetbeheer kan overzicht bieden, máár het gaat soms ook fout.
Zo ook bij Plangroep. Cliënten van deze budgetbeheerder komen zelfs dieper in de schulden.
Heb jij hier ervaring mee? Zo ja, via welke organisatie? Of ken je misschien iemand die ondanks de 'hulp' alleen maar dieper in schulden zit?

Je kunt de uitzending van maandag 17 januari hier terugkijken:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

Mocht je ook ervaring hebben met Plangroep? Laat het ons weten!
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ons-weten/

Carla-steenman
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2022 20:03

Re: Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Ongelezen bericht door Carla-steenman »

Ik zat ook bij plangroep
Was er vrijwillig in gegaan vanwege mijn 4 beroertes en het zelf niet meer kon
Sinds begin juni kreeg ik ze niet meer te pakken en ook geen enkele reacties terug op mijn mail
Ik ben net over naar een ander
Ben erachter gekomen dat ik met alles dat vanaf oktober niks meer is betaald
Had geen schulden en door hun nu wel en moet ik elk dubbeltje nu omdraaien
Ik hoop dat ze worden aangepakt vind dit zo erg voor mij en voor de mensen die bij hun zaten en nog dieper in de schulden zijn gekomen

michaelrutten68
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jul 2014 09:18

Re: Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Ongelezen bericht door michaelrutten68 »

Het is gewoon triest wat er speelt maar ik sta al 3 jaar onder bewind bij een zzp-er bewindvoerder die bij Bilancio Budget is aangesloten. Ook daar klopt er geen bal van, geen communicatie (ik doe alles per mail want dan staat het zwart op wit) ook ben ik steeds meer in de schulden gekomen, belastingdienst aanslag omdat er geen wijzigingen in inkomsten was doorgegeven dus terug betalen van teveel ontvangen huursubsidie en zorgkosten toeslag. Maar ook klopt het niet m.b.t. schulden de bewindvoerder heeft schulden opgevoerd die niet kloppen, ik heb zelf namelijk ook de schuldeisers aangeschreven en die gaven aan dat het niet klopt dat geef ik dan aan en dan wordt er niet gereageerd. De bewindvoerders hebben teveel macht. Deze gaf aan dat als ik niet tevreden ben dan moet ik maar een andere aanvragen, maar er is geen geld dus ik hoef daar niet op te rekenen.....

Ayhanahmet
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2022 21:26

Re: Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Ongelezen bericht door Ayhanahmet »

Hoi
Ja bij mij hebben ze ook geflikt door mijn inboedel verzekering niet te betalen vanaf augustus ik wist nergens van ineens krijg ik incasso brief dus uit onderzoek door mij hebben ze niet betaald en verzekering gooi mij eruit en gelijk mijn naam op zwarte lijst gezet zodat nergens mijn inboedel of iets anders verzekeren tot vandaag nog hebben ze niet eens opgelost echt balen. Nu zag ik op tv dat er meer mensen zijn zoals ik gedupeerde zijn door plangroep. Inderdaad als je contact zoek dan moet je eerste 50 min.aan de telefoon hangen voor iemand aan de lijn te krijgen vervolgens wordt het opgehangen of krijg je iemand van de callcenter en die geeft niks door wat ik gevraagd heb ik ben twee maanden bezig geweest om een directeur of leidinggevende iemand te spreken maar helaas niet mogelijk. Echt balen ze kunnen beter stoppen met dit werk voor dat ze heleboel mensen naar kloten helpen. Ik wacht nog af of ze mijn naar laten zuiveren bij de verzekering en dat ze buiten mij om die incasso kosten terug betalen aan mij.
Met vriendelijke groet
Ahmet Sayici

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt bij de kantonrechter een klacht indienen en om een andere bewindvoerder vragen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Ongelezen bericht door moederslink »

Zoek een pro-deo advokaat en schrijf een brief nd rechtbank met verzoek ontslag huidige bewindvoerder.
Zoek ondertussen een andere bewindvoerder , gaat hij accoord , neem dan hem/haar met zijn schriftelijke accoord verklaring mee nd zitting .

Bewindvoering : er zijn beslist slechte bewindvoerders :(, maar ook goede integere bewindvoerders.

Jan Alleman
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2022 22:05

Re: Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Ongelezen bericht door Jan Alleman »

Beste Radar, mijn complimenten dat dit jullie aan de kaak stellen. Het achterliggende probleem is echter nog veel groter.
Op hetzelfde adres als de PLANGROEP is hun dochteronderneming OBIN gevestigd. Beide hebben hetzelfde telefoonnummer.
Bij Obin heb ik al meerdere jaren beschermingsbewind nadat ik door overmachtsituaties schulden had gekregen.
Radar heeft al eerder aandacht aan Obin besteed maar er verandert niets. Ook mijn ervaringen bij Obin zijn dramatisch.
Ze beantwoorden verstuurde mails heel selectief of helemaal niet. Terwijl er steeds voldoende saldo op de rekening staat worden rekeningen te laat, helemaal niet, dubbel of met onjuiste bedragen betaald.
Er worden onjuiste aangiftes van inkomstenbelasting gedaan bij de belastingdienst waardoor er grote bedragen terugbetaald moeten worden. Ook daardoor grote bedragen die terug moeten naar de afdeling toeslagen. Door het niet of onjuist betalen van de rekeningen ontstaat naast veel stress ook veel overige ellende. Zo zijn er 7 afsluitingen geweest van internet en telefoon geweest en 2 maal bijna mijn huurwoning uitgezet door dat de huur meerdere maanden niet was betaald. Dreigende aanmelding voor de wanbetalersregeling bij de ziektekostenverzekeraar (35 euro boete extra per maand) omdat meerdere maanden mijn premie niet werd betaald. En bovenal ... recent bijna ontruiming van de grafjes van mijn kinderen omdat 3 jaar lang de kosten van de begraafplaats niet waren betaald.
Obin beloofd steeds beterschap maar verandert er ook iets? NEE HOOR!! Ook dit jaar moet de begraafplaats nog betaald worden en is Obin daar meerdere malen over aangeschreven. Meerdere mails worden al weken lang niet beantwoord. Telefonisch zijn ze moeilijk bereikbaar en als je na lang wachten wel verbinding krijgt verbreken ze die vaak direct.
Meerdere directieklachten worden niet beantwoord. enz.enz.

Dit is in het kort mijn verhaal. Ik kan nog heel veel meer ellende opsommen maar het bovenstaande geeft al een aardig beeld.
Bovendien zijn er nog ontzettend veel gedupeerden van deze organisatie.

Voor alle gedupeerden van OBIN / PLANGROEP heb ik een advies;
Zoek op facebook maar eens naar; samen verder tegen Obin
Hier treffen jullie lotgenoten, kunnen jullie je verhaal delen, informatie krijgen en bovenal de krachten bundelen tegen dit gigantische onrecht, aangericht door een bedrijf waar zij zich "van geen kwaad bewust zijn". Maak nu a.j.b. samen een VUIST.
Laatst gewijzigd door Jan Alleman op 17 jan 2022 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Appie-Racepuch68
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2022 16:31

Re: Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Ongelezen bericht door Appie-Racepuch68 »

Beste Radar,Ik ben nu zo'n kleine 10 jaar geleden via een voorselectie ook bij Plangroep terecht gekomen,dit omdat door de banken crisis ik mijn baan kwijt geraakt ben en mijn woning gedwongen door de bank verkocht is toen waardoor ik met een behoorlijke restschuld bleef zitten. En door diverse omstandigheden alleen maar verder in de schulden gekomen. Eenmaal door de selectie door gekomen dus bij PG vanaf dat moment hadden zei dus beheer over mijn inkomen en zouden alles regelen,maar ondanks aandringen van mij dat bepaalde bedragen betaald moesten worden zoals bijvoorbeeld belasting en zo meer werd het niet gedaan en zo kreeg ik boete op boete terwijl er genoeg geld op de rekening stond. En ja toen ik eenmaal naar de rechter mocht om bewindvoering aan te vragen vond de rechter het tot 2 maal toe niet bewezen dat ik mijn best deed om de schuld eisers te betalen en dit terwijl mijn contact persoon van PG zelf bij die zittingen aanwezig was. Na de 2e zitting heeft PG me dan als een baksteen laten vallen na dat ze 2 jaar mijn schulden hebben laten oplopen en zeiden gewoon we kunnen niets meer voor je doen zoek het uit.
Heb daarna dus zelf naar bewindvoerders moeten zoeken maar toen zaten er nogal wat rotte appels (oplichters) tussen en heb geloof ik iets van 5 a6 pogingen gedaan om er 1 te vinden die ik kon vertrouwen hoopte ik. Ik heb er 1 ontslagen omdat ik niet tevreden was en kwam net als michaelrutten68 ook bij een zzp-er terecht die via Bilancio werkte,dit ongeveer 1.5 jaar en wat deed deze man die ging voor de bewindvoerden werken (waar hij een jaar later is ontslagen) die ik dus eerder had ontslagen en ik had de puf niet meer om weer alles opnieuw te moeten overleggen,uit te leggen en bespreken dus ben ik bij hem gebleven maar wel bij mijn oude bewindvoerder. Nu na zo'n 10 jaar met Plangroep en verschillende bewindvoerders ben ik eindelijk schuldvrij.
Maar had al veel eerder uit de schulden kunnen zijn als Plangroep er toen niet nog een schep bovenop had gedaan!

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik heb wel budgetbeheer, maar voor zover ik weet loopt dat via een afdeling binnen de gemeente. Ik ben tevreden, ook al blijft het lastig dat bepaalde betalingen alsnog mijn verantwoordelijkheid blijven. Mailtjes worden doordeweeks vrijwel altijd op dezelfde dag beantwoord. En ze sturen elke maand netjes een overzicht van alle betalingen en inkomsten etc.
Vind het jammer te lezen dat anderen zulke slechte ervaringen hebben.

NVerhoorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2022 10:26

Re: Juist dieper in de schulden door budgetbeheer

Ongelezen bericht door NVerhoorn »

Ik zit al zo een 6 jaar bij Plangroep. Eerst vanwege schuldhulpverlening en toen een jaar via de gemeente en sinds een klein jaar vrijwillig. Tot het vrijwillig werd ging het altijd goed. Goede communicatie, alles werd netjes betaald (ze moesten verantwoorsing afleggen aan derden dus waarschijnlijk speelde dat ook mee)

Sinds ik vrijwillig bij ze zit had ik in de eerste 3 maanden al een huurschuld, telefoonschuld en ziekenfonds schuld. Mijn budget wat al krap is, is nu door de maandelijke aflossingen gewoon op. Ik kan al bijna een jaar nog geen 10 Euro extra opnemen biven de 50 Euro leefgeld per week om een keer naar de kapper te gaan oid.

Ik heb een officiele klacht ingediend, hier is wel op gereageerd maar er is niets veranderd. Er is geen communicatie, ik kom pas achter achterstanden door brieven of emails of omdat ik toevallig bel. Er wordt niet overlegd wat er aan de hand is. Emails worden niet beantwoord (ik kreeg vorige week antwoord op een mail van november) je kan alleen in de ochtend bellen omdat ze in de middag de email achterstanden moeten wegwerken... hoe dan? Hoe kunnen er zulke achterstanden ontstaan? In het begin van de Corona crisis had ik nog best begrip voor de communicatie problemen en achterstanden. Ieder bedrijf was zoekende maar we zitten hier nu bijna 2 jaar in. Corona is geen excuus meer. Wanneer je betaald voor een dienst mag een bepaalde service verwachten. Dat is hier niet aan de orde.

Gesloten