LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan dat zo maar?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Hans W.

Kan dat zo maar?

Ongelezen bericht door Hans W. »

Hier schrijf ik even een berichtje namens mijn zoon. Een incassobureau heeft middels een deurwaarder beslag laten leggen op zijn salaris. Al geruime tijd is hij bezig om er achter te komen waarvoor dit is. Echter als er navraag wordt gedaan dan kan men hierover geen mededeling doen! Is wel vreemd, want als er ergens voor wordt betaalt, dan lijkt het mij normaal, dat je dan ook weet waarvoor! Zelf heb ik ook pogingen gedaan, doch kreeg ik nul op het rekest. Zijn werkgever is er toen op uit gegaan om een en ander boven de tafel te krijgen. En zo waar, het is gelukt na ongeveer vier maanden. Het blijkt te gaan om een energienota van ca. 5 jaar geleden! Maar nu komt het: deze energie heeft hij nooit afgenomen! Het betreft hier een adres van zijn ex vrouw, die thans spoorloos is en van 3 jaar voordat hij kennis aan haar had. Met andere woorden, schulden waar hij part nog deel aan heeft. Thans loopt er nog een scheidings prcedure omdat hij nu nog wel met haar getrouwd is. Volgens anderen is hij mede verantwoordelijk voor de wandaden van zijn vrouw. Kan ik iets bij voorstellen, maar dit geldt toch zeker niet als de schulden zijn ontstaan van ver voor zijn huwelijk? Volgens het incasso bureau wel en kan hij het alleen via de rechter terug vorderen nadat alle kosten zijn betaald. Hoe zit dit eigenlijk juridisch? Graag advies van deskundigen.

Vriendelijke groeten Hans W.

Gast

Re: Kan dat zo maar?

Ongelezen bericht door Gast »

Wanneer er sprake is van beslaglegging moet er ook reeds een zitting bij de arron. rechtbank zijn geweest (correct me if I'm wrong), daar zou je niets van gehoord hebben?

Triest

Re: Kan dat zo maar?

Ongelezen bericht door Triest »

Indien uw zoon is getrouwd komen alle bezittingen en schulden, die niet zijn opgenomen bij de huwelijkse voorwaarden, in de gemeenschappelijke boedel. Ook de bezittingen en schulden van voor het huwelijk.

Aangezien de echtscheidingsprocedure nog loopt kan uw zoon, indien hij deze vordering voldoet, deze vordering laten opnemen in de akte van scheiding en deling bij het ontbinden van het huwelijk. Raadpleeg voor de zekerheid de advocaat van uw zoon of een wetswinkel.

Succes en sterkte voor uw zoon.

davitamomon

Re: Kan dat zo maar?

Ongelezen bericht door davitamomon »

ik heb hier ook mee te maken gehad. Doordat de schuld van zijn ex vrouw is gaat alle post en oproepen voor het gerecht naar haar adres. Als zijn ex vrouw uiteindelijk niet meewerkt. leggen ze zonder meer beslag op de salaris van uw zoon, omdat hij nog niet gescheiden is
Je kunt hier niets aan doen. Alleen kan je zelf via de rechtbank het geld bij de ex vrouw proberen terug te krijgen.
(Ik zelf was onder huwelijkse voorwaarden getrouwd en zelfs daar trekken ze zich niets vanaan)

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: Kan dat zo maar?

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Als je nooit een dagvaarding hebt gekregen moet je een klacht indienen bij de kamer voor gerechtsdeurwaarders. Want deurwaarders komen er altijd (of meestal) achter waar je woont om een dagvaarding te overhandigen. Als het bedrag niet hoog is ga je niet naar de Arron. parket maar naar de kantonrechter die in dit geval uw zoon heeft veroordeeld bij verstek ( de rechter zegt dan eigenlijk wie zwijgt geeft toe). Uw zoon moet na de uitspraak het vonnis van de deurwaarder krijgen en kun je binnen 4 weken in hoger beroep gaan. Uw zoon heeft nooit een dagvaarding gehad en kon zich dus niet verdedigen. Toch is hij als "echtgenoot" medeverantwoordelijk voor wat zij doet dus als zij schulden maakt moet hij meebetalenen als ze bijv. rijk is moet zij dit delen. U kunt pas een klacht voorleggen bij de ombudsman als u zelf een klacht heeft ingediend. Voor davitamon is het niet zo als je onder voorwaarden getrouwd bent. Je trouwt namelijk onder voorwaarden om dit soort dingen te voorkomen. Bijv je trouw onder voorwaarden en je man begint een eiegen bedrijf en deze gaat failliet uw man draait dan op voor de kosten en niet u en als het bedrijf wel een succes wordt dan krijgt u bij een scheiding niets.

Gesloten