LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht over LAVG

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Elfje27
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2009 16:36

klacht over LAVG

Ongelezen bericht door Elfje27 »

vorig jaar heb ik als gastouder gewerkt de ouder heeft toen een overzicht gehad van betalling wat hij/ zij aan mij moest betalen. Echter kwam zijn kind minder uren dan in het begin werdt aangegeven, z'n andere kind had hij op de een op andere dag op een kinderdagverblijf gedaan.
Uiteindelijk heeft hij aan het eind van het jaar teveel aan mij betaalt heb dat ook diverse malen aangegeven maar hij zij dat hij dat over moest maken naar mij.
Maar nu moet ik dus alles wat hij aan mij te veel heeft betaald terug betalen.

Onder tussen al een rechtszaak geweest omdat ik niet snel genoeg was om een afspraak te maken over hoe te betalen.
Nu loopt het al weer bij LAVG gerechtsdeurwaarders.
Heb al diverse malen aan gegeven dat ik maar 50 euro per maand kan missen, echter zij beweren na inzage dat ik 200 euro per maand kan missen. Maar waar betaal ik mijn eten dan van heb ook nog andere vaste lasten.
En mijn gezin moet ook eten toch neem ik aan maar hun vinden van niet en betaal maar gewoon 200 euro in de maand.
Nu heb ik toch 50 euro overgemaakt en nu vandaag 8 april ligt er een brief in de brievenbus dat ze beslag willen gaan leggen.

wat kan ik nu doen ben ten einde raad, heb niets denderends in huis staan loop al bij verzamelpunten voor kleding voor me kinderen omdat ik het niet kan betalen en net genoeg geld over heb na betaling van alle vasten lasten voor eten en drinken.
help ik weet het niet meer we lopen ook al bij schuldhulp sinds een paar maanden. Ik voel me net een katje wat in een hoekje wordt gedreven en geen kant op kan met me 2 kleine kindjes van nog geen 3 en 4 jaar.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: klacht over LAVG

Ongelezen bericht door pongo »

Een stomma vraag misschien maar waarom heb je het niet gelijk zelf teruggestort maar goed, daar heb je nu verder niets meer aan.
Tips heb ik verder niet maar sterkte?

witte angora
Berichten: 30786
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: klacht over LAVG

Ongelezen bericht door witte angora »

Is er geen rekening gehouden met de beslagvrije voet dan? Je hebt toch recht op een minimaal bedrag om van te leven. De rechter houdt daar rekening mee.

Maar wat is eigenlijk het totale bedrag dat je terug moet betalen?

Je verteld dat je een overzicht had, en de ouder het bedrag MOEST betalen, was er een tussenliggende instantie? Had je die ingelicht dat het ene kind minder kwam en het andere helemaal niet? Niet dat je daar nu nog wat aan hebt, je zit met een probleem, en dat moet hoe dan ook opgelost/gestroomlijnd worden.

Kan die tussenliggende instantie dan niet bemiddelen? Kan de schuldhulp niks voor je betekenen? Het lijkt me dat die er juist zijn voor dit soort situaties.

Gaat het LAVG er soms vanuit dat jij eerst hun maar moet betalen, en dat de schuldhulp maar lekker een poosje moet wachten? Dan wordt die 200 euro per maand misschien weer wel verklaarbaar.

Elfje27
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2009 16:36

Re: klacht over LAVG

Ongelezen bericht door Elfje27 »

inmiddels hebben ze bij schuldhulp ons geadviseerd om schuldsanering aan te vragen is ook gebeurd nu. Dus even 3 jaar moelijk, maar ze kunnen me nu niets meer maken die LAVG.
Het was ook stom van mij om niets opzij te zetten, maar dat is nu achteraf men gaf iedere keer als ik wat zei dat het wel goed was en de instantie die ertussen zat die wil zich nergens mee bemoeien. Noem de naam bewust niet omdat het daar niet over gaat. Ik heb gewoon de verkeerde keuze in gastouderburo gemaakt en daar heb ik van geleerd alleen is mijn gezin er nu de dupe van en dat was niet de bedoeling ik wou een mooi centje bijverdienen en toch thuis zijn voor me eigen kindjes.

En idd denk ik ook dat LAVG daar vanuit gaat dat ik andere even niet betaal maar dat hun hun geld hebben. Denk dat het meer aan die vraagouder ligt eerst wou ie innees het hele bedrag, dat kan ik niet en niemand niet zijn zkr 2 maandsalarisen. Heeft toen door laten sturen naar de rechter die vondt dat we zelf een regeling moesten treffen zonder extra kosten dus alleen de hoofdsom ik kwam met een redelijke regeling (vondt zijn tussenpersoon ook) maar neeh meneer wou het gehele bedrag innees dus toen door naar LAVG gerechtsdeurwaarders en toen kwamen de extra kosten er wel bij dus meneer wou zijn kosten die hij had gemaakt ook bij mij terug verhalen het is gewoon een smerig streek van de vraagouder. Maar nu heb ik hem terug want nu krijgt ie minder wat na 3 jaar nog niet is afbetaald wordt kwijtgescholden en krijgt nu maar maandelijks 20 euro
dus wie het laatst lacht lacht het best hahahaha
jah kan weer lachen maar het waren geen prettige maanden de laatste tijd, hoe moeilijk men het je kan maken.

Gesloten