LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bgmr
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2020 12:00

Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door bgmr »

Goeiedag,
Sinds maart dit jaar heb ik een abonnement op tijdschrift Flair. Een maand later werd er extra €9,99 van mijn rekening afgeschreven. Het duurde even voordat ik doorhad dat dit gaat om Tijdschrift.nl, een systeem waarbij meerdere tijdschriften digitaal te lezen zijn. Ik heb dit nooit gewild. Het gaat hier dus om koppelverkoop. Ik nam contact op met Flair en daar kreeg ik te horen dat ik dit de 1e maand gratis erbij kreeg, tot wederopzegging. Ook zou ik hierover een bevestigingsbrief gekregen hebben per mail, maar deze is ws bij mijn ongewenste items gekomen, want die heb ik niet gelezen. Maar waar het omgaat; ik heb nergens specifiek toestemming gegeven aan Tijdschrift.nl! Geen account geactiveerd o.i.d.! En toch is het ze gelukt 3 keer geld van mijn rekening over te schrijven. Per e-mail zijn beide partijen niet te bereiken, kreeg een no-reply antwoord terug op mijn vraag. Er kan wel een contactformulier ingevuld worden via de website, maar dit is niet bevorderlijk voor een goede communicatie. Als je ze belt, geven ze elkaar de schuld, nemen geen verantwoordelijkheid, zijn onbeschoft en nergens toe bereid, terwijl beide partijen in hun systeem kunnen zien dat ik nooit gebruik maakte van Tijdschrift.nl. Een paar jaar geleden kregen mensen productsampels in de brievenbus. Als ze dat niet afzegden, bleven de samples komen en ook elke keer een rekening erbij. Dit is net zoiets, alleen dan in de digitale brievenbus!
Inmiddels heb ik wat bedragen kunnen storneren van DPG Media die incasseert voor Flair en Tijdschrift.nl. Ik ben ook niet meer van plan te betalen voor mijn Flair abonnement totdat ik mijn geld terug heb van Tijdschrift.nl.

Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn, hoe ik hier het beste mee kan omgaan. Het kan toch niet zo zijn dat ze hier zomaar mee weg kunnen komen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bgmr schreef:
29 jul 2020 12:58
Het gaat hier dus om koppelverkoop.
Ondanks dat sommige mensen denken dat koppelverkoop wettelijk niet is toegestaan is dit niet het geval. In dit geval is het gewoon toegestaan. Er zijn wel situaties waarbij het wettelijk niet is toegestaan.
bgmr schreef:
29 jul 2020 12:58
Ik nam contact op met Flair en daar kreeg ik te horen dat ik dit de 1e maand gratis erbij kreeg, tot wederopzegging. Ook zou ik hierover een bevestigingsbrief gekregen hebben per mail, maar deze is ws bij mijn ongewenste items gekomen, want die heb ik niet gelezen.
Dat is natuurlijk niet het probleem van Flair dat u mails van hun in uw ongewenste items laat komen en deze niet controleert of deze wel ongewenst zijn.
bgmr schreef:
29 jul 2020 12:58
Maar waar het omgaat; ik heb nergens specifiek toestemming gegeven aan Tijdschrift.nl! Geen account geactiveerd o.i.d.! En toch is het ze gelukt 3 keer geld van mijn rekening over te schrijven. Per e-mail zijn beide partijen niet te bereiken, kreeg een no-reply antwoord terug op mijn vraag. Er kan wel een contactformulier ingevuld worden via de website, maar dit is niet bevorderlijk voor een goede communicatie.
U bent akkoord gegaan met de voorwaarden toen u uw gegevens invulde. Neem aan dat u toen uw gegevens heeft invuld.
bgmr schreef:
29 jul 2020 12:58
Als je ze belt, geven ze elkaar de schuld, nemen geen verantwoordelijkheid, zijn onbeschoft en nergens toe bereid, terwijl beide partijen in hun systeem kunnen zien dat ik nooit gebruik maakte van Tijdschrift.nl.
Dat u er nooit gebruik van heeft gemaakt staat compleet los ervan. De vraag is heeft u die bevestiging gehad en stond er echt niets over vermeld bij het afsluiten?
bgmr schreef:
29 jul 2020 12:58
Een paar jaar geleden kregen mensen productsampels in de brievenbus. Als ze dat niet afzegden, bleven de samples komen en ook elke keer een rekening erbij. Dit is net zoiets, alleen dan in de digitale brievenbus!
Niet echt, in dit geval heeft u een dienst/abonnement afgenomen waarbij dit een onderdeel was van de overeenkomst die ook is bevestigd.
bgmr schreef:
29 jul 2020 12:58
Inmiddels heb ik wat bedragen kunnen storneren van DPG Media die incasseert voor Flair en Tijdschrift.nl. Ik ben ook niet meer van plan te betalen voor mijn Flair abonnement totdat ik mijn geld terug heb van Tijdschrift.nl.
Erg onverstandig, conform de overeenkomst bent u gewoon verplicht om te betalen. Uiteindelijk zal de kwestie naar een incassobureau gaan en krijgt u incassokosten en daarna zullen zij de zaak voor de rechter laten komen. Wanneer u dan niet kunt bewijzen wat u stelt dan heeft u geen sterkte zaak. Niet betalen voor uw Flair abonnement maakt u zaak enkel zwakker, immers staat dat abonnement niet ter discussie.

U zult echt schriftelijk moet gaan communiceren (per brief) en hierin aangegeven dat u van mening bent nooit een abonnement te bent aangegaan, u kunt eventueel kijken of ze zijn aangesloten bij een geschillen commissie.

U kunt van de paar tientjes een principe kwestie maken en gaan dagvaarden, maar garantie op succes heeft u hierbij nooit.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door omega19 »

Als je een abonnement op Flair hebt genomen, is er geen verplichting om ook de kosten voor tijdschrift.nl te betalen

Al sturen ze daar 1 miljoen miljard bevestigingsmails over dan nog is er geen betalingsverplichting.

Je hebt gelukkig de meeste incasso's kunnen storneren.
Persoonlijk zou ik het Flair abonnement wel blijven betalen, want dat heb je immers gekocht.
Ik zou alle incasso's van tijschrift.nl storneren en het rekeningnummer blokkeren voor automstische incasso.

Dan verder niks doen, laat ze eerst maar komen met de deurwaarder of een dagvaarding

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ bmgr,
controleer elke maand op dit soort spook bedragen en bij niets weten gelijk terug halen.

Een 2e eraan koppelen is niet toegestaan en dat het als spam niet gelezen word is niet Uw maar hun risico door deze manier van werken....

Als ik nu mijn auto verzeker wil ik voor mijn E bike er niet gelijk een bij hebben.... als voorbeeld....
U sloot Flair af en niet de rest....
Maar proberen dat gratis stopt is normaal of als ze vooraf duidelijk hadden vermeld dat dit er wel op deze manier bij hoorde,
voor je het Flair contract afsloot....

en ik denk dat ze gewoon zo extra geld willen en nu juist geheel Nederland kwijt raken wegens dit gesjoemel.
U gaf auto incasso voor Flair, niet voor andere zaken dus ze maken misbruik van verleende auto incasso.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een Flair abonnement is altijd inclusief het online magazine via de app Tijdschrift.nl.
Bron: https://www.magazine.nl/abonnement/flai ... gK2vvD_BwE

U hebt zelf deze aanbieding geaccepteerd. Om deze dan te storneren is natuurlijk niet slim te noemen. U had dit extra abonnement meteen kunnen opzeggen. U hebt dit niet gedaan, dus loopt de overeenkomst door.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ook zou ik hierover een bevestigingsbrief gekregen hebben per mail, maar deze is ws bij mijn ongewenste items gekomen, want die heb ik niet gelezen.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het regelmatig checken van je spammap.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
29 jul 2020 18:51

controleer elke maand op dit soort spook bedragen en bij niets weten gelijk terug halen.
Bij niets weten wil niet zeggen dat er geen overeenkomst is. Eerst navraag doen en daar op acteren is een beter advies.
Komkommertijd schreef:
29 jul 2020 18:51

Een 2e eraan koppelen is niet toegestaan en dat het als spam niet gelezen word is niet Uw maar hun risico door deze manier van werken....
Waarom is het niet toegestaan? Het staat ook gewoon in de aanbieding. En de virusscanner van TS valt buiten de verantwoordelijkheid van de verkoper. Als u een factuur per post krijgt en u leegt uw brievenbus niet, hoeft u dan ook niet te betalen?
Komkommertijd schreef:
29 jul 2020 18:51

Als ik nu mijn auto verzeker wil ik voor mijn E bike er niet gelijk een bij hebben.... als voorbeeld....
Een beter voorbeeld is nu 1 maand gratis pechhulp bij de autoverzekering. Daarna €x,- per maand tot opzegging. En dat mag gewoon.
Komkommertijd schreef:
29 jul 2020 18:51

U sloot Flair af en niet de rest....
Helaas, de aanbieding is duidelijk.
Komkommertijd schreef:
29 jul 2020 18:51

Maar proberen dat gratis stopt is normaal of als ze vooraf duidelijk hadden vermeld dat dit er wel op deze manier bij hoorde,
voor je het Flair contract afsloot....
Hebt u die aanbieding zelf ook gezien? Staat er duidelijk in.
Komkommertijd schreef:
29 jul 2020 18:51

en ik denk dat ze gewoon zo extra geld willen en nu juist geheel Nederland kwijt raken wegens dit gesjoemel.
U gaf auto incasso voor Flair, niet voor andere zaken dus ze maken misbruik van verleende auto incasso.
TS heeft akkoord gegeven met Flair en tijdschrift.nl. De aanbieding is helder en duidelijk genoeg.

Wederom een verkeerd advies van u.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door omega19 »

NeoDutchio schreef:
29 jul 2020 19:42
Een Flair abonnement is altijd inclusief het online magazine via de app Tijdschrift.nl.
Bron: https://www.magazine.nl/abonnement/flai ... gK2vvD_BwE

U hebt zelf deze aanbieding geaccepteerd. Om deze dan te storneren is natuurlijk niet slim te noemen. U had dit extra abonnement meteen kunnen opzeggen. U hebt dit niet gedaan, dus loopt de overeenkomst door.
Goed lezen

Dit geeft alleen aan dat je de Flair ook online op tijdschrift.nl kunt lezen. Dat is inclusief en hoeft niet extra betaald te worden, maar is niet wat TS is overkomen. De 10 euro per maand is om ook andere bladen op tijdschrift.nl te kunnen lezen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Proefabonnementen op (dag)bladen en tijdschriften mogen zonder je uitdrukkelijke toestemming niet worden verlengd en stoppen automatisch na de afgesproken proefperiode. Stel je hebt een proefabonnement op een tijdschrift over tuinieren genomen. Als je niets doet, stopt dat dus op de afgesproken datum en zit je niet vast aan een abonnement.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... onnementen

Gewoon alle bedragen storneren. Er is geen overeenkomst.

Laat ze maar komen met hun incassobureau. Die betaalt u ook niet. U betwist de vordering. Ze zullen dan naar de kantonrechter moeten en u daarvoor dagvaarden. Dat gaat niet gebeuren.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 4ab743f746

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik had begrepen dat bij een krant je die vaak ook online kreeg....

Maar als je de andere ook kreeg dan is dat niet duidelijk of ook gratis of betaald....
Dan krijg je klanten die boos weg lopen dus ik denk dat Flair met dit soort opdringerige zooi juist eindelijk iemand vond en nu wegloopt zelf het grootste slachtoffer is.

Maar niet je bank controleren dan is reeds betaalde jammer en eigen schuld.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
29 jul 2020 20:39
Proefabonnementen op (dag)bladen en tijdschriften mogen zonder je uitdrukkelijke toestemming niet worden verlengd en stoppen automatisch na de afgesproken proefperiode. Stel je hebt een proefabonnement op een tijdschrift over tuinieren genomen. Als je niets doet, stopt dat dus op de afgesproken datum en zit je niet vast aan een abonnement.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... onnementen

Gewoon alle bedragen storneren. Er is geen overeenkomst.

Laat ze maar komen met hun incassobureau. Die betaalt u ook niet. U betwist de vordering. Ze zullen dan naar de kantonrechter moeten en u daarvoor dagvaarden. Dat gaat niet gebeuren.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 4ab743f746
Op welke basis concludeer je dat er geen overeenkomst is? Flair stelt zelf dat ze de bevestiging (incl. tijdschrift.nl) hebben gemaild aan TS. Dit bestrijd TS ook niet maar stelt dat het dan in de spam map is gekomen.

Ik denk dat Flair wel degelijk gaat dagvaarden als je niet betaald en weigert te communiceren via het contact formulier. Bij een kantonrechter ga je verliezen als je argument is "Ik heb gebeld en de mail heb ik niet gelezen".

Gevaarlijk advies. TS moet schriftelijk gaan communiceren en juist niet gaan storneren anders kan dit nog wel eens een duur grapje worden.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door Aygulf »

omega19 schreef:
29 jul 2020 18:23
Als je een abonnement op Flair hebt genomen, is er geen verplichting om ook de kosten voor tijdschrift.nl te betalen

Al sturen ze daar 1 miljoen miljard bevestigingsmails over dan nog is er geen betalingsverplichting.

Je hebt gelukkig de meeste incasso's kunnen storneren.
Persoonlijk zou ik het Flair abonnement wel blijven betalen, want dat heb je immers gekocht.
Ik zou alle incasso's van tijschrift.nl storneren en het rekeningnummer blokkeren voor automstische incasso.

Dan verder niks doen, laat ze eerst maar komen met de deurwaarder of een dagvaarding
Vreemd advies. TS heeft zelf deze dubbel-aankoop gedaan en is Accord gegaan met de voorwaarden. Er is een mail gestuurd waarin e.e.a. bevestigd is en waarin ook de mogelijkheid stond om na 1 maand op te zeggen. Als TS dat niet leest omdat dit bericht 8n de spambox is beland vind ik het onfatsoenlijk om dan de boel te doneren, op deurwaarder wachten enz. Kortom, een onfatsoenlijk advies.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door Aygulf »

Aygulf schreef:
31 jul 2020 15:35
omega19 schreef:
29 jul 2020 18:23
Als je een abonnement op Flair hebt genomen, is er geen verplichting om ook de kosten voor tijdschrift.nl te betalen

Al sturen ze daar 1 miljoen miljard bevestigingsmails over dan nog is er geen betalingsverplichting.

Je hebt gelukkig de meeste incasso's kunnen storneren.
Persoonlijk zou ik het Flair abonnement wel blijven betalen, want dat heb je immers gekocht.
Ik zou alle incasso's van tijschrift.nl storneren en het rekeningnummer blokkeren voor automstische incasso.

Dan verder niks doen, laat ze eerst maar komen met de deurwaarder of een dagvaarding
Vreemd advies. TS heeft zelf deze dubbel-aankoop gedaan en is Accord gegaan met de voorwaarden. Er is een mail gestuurd waarin e.e.a. bevestigd is en waarin ook de mogelijkheid stond om na 1 maand op te zeggen. Als TS dat niet leest omdat dit bericht 8n de spambox is beland vind ik het onfatsoenlijk om dan de boel te doneren, op deurwaarder wachten enz. Kortom, een onfatsoenlijk advies.
Te snel verzonden. Accord moet natuurlijk zijn: akkoord en doneren moet zijn: stoneren. Toetsenbord doet rare dingen met een mens...

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een mens doet rare dingen met een toetsenbord. 😀😀

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Koppelverkoop Flair en Tijdschrift.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

sylvesterb schreef:
29 jul 2020 22:38
Bob Schurkjens schreef:
29 jul 2020 20:39
Proefabonnementen op (dag)bladen en tijdschriften mogen zonder je uitdrukkelijke toestemming niet worden verlengd en stoppen automatisch na de afgesproken proefperiode. Stel je hebt een proefabonnement op een tijdschrift over tuinieren genomen. Als je niets doet, stopt dat dus op de afgesproken datum en zit je niet vast aan een abonnement.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... onnementen

Gewoon alle bedragen storneren. Er is geen overeenkomst.

Laat ze maar komen met hun incassobureau. Die betaalt u ook niet. U betwist de vordering. Ze zullen dan naar de kantonrechter moeten en u daarvoor dagvaarden. Dat gaat niet gebeuren.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 4ab743f746
Op welke basis concludeer je dat er geen overeenkomst is? Flair stelt zelf dat ze de bevestiging (incl. tijdschrift.nl) hebben gemaild aan TS. Dit bestrijd TS ook niet maar stelt dat het dan in de spam map is gekomen.

Ik denk dat Flair wel degelijk gaat dagvaarden als je niet betaald en weigert te communiceren via het contact formulier. Bij een kantonrechter ga je verliezen als je argument is "Ik heb gebeld en de mail heb ik niet gelezen".

Gevaarlijk advies. TS moet schriftelijk gaan communiceren en juist niet gaan storneren anders kan dit nog wel eens een duur grapje worden.
Voor een overeenkomst zijn twee partijen nodig. Topicstarter stelt:

"ik heb nergens specifiek toestemming gegeven aan Tijdschrift.nl! Geen account geactiveerd o.i.d.!"

De rest - overeenkomst gemist in spam map etc. - doet niet ter zake.

Daarnaast moet expliciet toestemming gevraagd worden om het betreffende bedrag af te boeken bij de rekeninghouder. Ook dat is niet gebeurd.

Gesloten