LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] L.O.I komt met rekening na stoppen opleiding

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Henk 70
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2019 11:30

L.O.I komt met rekening na stoppen opleiding

Ongelezen bericht door Henk 70 »

bij deze onze ervaring met L.O.I.

per 31 augustus 2017 is mijn zoon gestart met een opleiding MBO Applicatie- en media ontwikkelaar.
Kosten: 109.00 plus 39.00 examengeld per maand.

Mijn zoon is gestopt met de opleiding per 4 april 2018 wegens wanprestatie.
Er kwam een rekening van 977.00 nog te betalen.
Vragen over ten onrechte ingehouden examengeld (geen antwoord).
7 maal geprobeerd te bellen naar het directe nr. van creditmanagement (nooit te bereiken)
wel uit handen gegeven aan Craydon incasso bv.

Op advies van het juridisch loket een aangetekende brief gestuurd met het volgende:
opzeggen is mogelijk door uitspraak ECLI: GHARN: 2012: BY 2314
Waarbij L.O.I moet aantonen welke kosten er nog zijn gemaakt voor mijn zoon.

Er volgt een e-mail dat dat Craydon per ongeluk is ingeschakeld en is terug getrokken.
Er komt een nieuwe rekening van 509.06 euro.
Daarna opnieuw uit handen gegeven aan Craydon met 329.40 incasso kosten trotaal 911.85 euro

Ik heb een aangetekende brief gestuurd met het verzoek een dagvaarding te sturen zodat we naar de rechter kunnen.
Per 20 mei 2019 een nieuwe rekening van 73.02 euro waarbij ook ten onrechte ingehouden examengeld is verrekend daar er geen examens zijn afgenomen.
Uiteindelijk hebben we dit bedrag betaald om van van ruim een jaar gezeik af te zijn.

Ik hoop dat iedereen die in de zelfde omstandigheden verkeert hier iets aan heeft.

Met vriendelijke groet,
Henk

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: L.O.I komt met rekening na stoppen opleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat staat er in de ondertekende overeenkomst? Waarschijnlijk dat u een bepaald maandbedrag moet betalen en dit bij opzeggen direct opeisbaar is. Dan kun je beter gewoon niet meer er naar uitkijken en de looptijd volbrengen.

Gesloten