LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LAVG en Menzis

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Srepiuk
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2015 11:05

LAVG en Menzis

Ongelezen bericht door Srepiuk »

13 oktober 2015:

Ik ben opzoek naar mensen die net zoals mij en mijn schoonmoeder het gevoel hebben dat LAVG en Menzis onder één hoedje spelen en de boel flessen / oplichten / bedonderen.

Momenteel loopt er namens mij een rechtszaak tegen LAVG. Ik heb 1 jaar moeite gehad - i.v.m. werkloosheid overgang van WW naar bijstand toen - het betalen van mijn maandelijkse premie. Dat leverde mij een schuld bij Menzis op. dit was 2008. Van af 2009 betaal ik mijn maandelijkse premie keurig op tijd. Van af 2010 ligt een beslag op mijn inkomen en tot en met 2014 een beslag op mijn zorg toeslag. Dus 1 jaar niet je maandelijkse premie kunnen betalen komt neer op een schuld - volgens LAVG - van bijna 10.000,00 euro. Inclusief loonbeslag en beslag op mijn toeslag heb ik bijna 9.000,00 euro afbetaald. Komt LAVG dit jaar met een dossier waarin ik nog een schuld van 4.000,00 euro zou hebben. Niet betaalde premie van 2008. Dus bijna 5 jaar afbetalen - bijna 9.000,00 euro - is mijn schuld van bijna 10.000,00 euro nu nog 4.000,00 euro.

Alle papieren bij elkaar gezocht en na verschillende mensen er naar hebben laten kijken, blijkt dat ik meer betaald heb, dan dat mij schuld was... Toch een rest schuld van 4.000,00 euro.

Mijn schoonmoeder - chronisch ziek - zit met eigen bijdragen en eigen risico... deze betaald ze via maandelijkse incasso. Haar premie wordt ingehouden op haar AOW. Geen schulden volgens afschriften AOW en bank. Toch hebben ze beslag gelegd - niet reageren op onze bezwaren - haar AOW. Want LAVG zegt mevrouw heeft bijna 1.000,00 euro schuld. Waar komt deze schuld vandaan. Menzis reageert nergens op en bij LAVG kom je niet verder.

Ik zoek mensen die net zoals mij het gevoel hebben bedonderd te worden door LAVG en Menzis. Misschien kunnen we gezamenlijk tegen deze partijen op.

Ik ben benieuwd of ik en mijn schoonmoeder de enige zijn of dat er meerdere mensen zijn.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: LAVG en Menzis

Ongelezen bericht door meave »

Hoi Srepiuk

Ik zou eerst maar eens bij LAVG ALLE stukken opvragen die volgens hun horen bij jou en je schoonmoeders schulden. Als zij die niet kunnen/willen overleggen dat lijkt het me duidelijk dat er iets niet klopt.

Het lijkt me niet echt logisch dat je na 1 jaar je zorgpremie niet betalen opeens 10.000 euro schuld hebt, aangezien de jaar premie nooit hoger uitvalt als 2000 euro, of het moet echt jaren zijn blijven liggen dan kan het met incasso kosten, dagvaardigskosten en rente wel hoog uitvallen maar dat maak ik niet op uit je post!

zelf heb ik geen menzis of LAVG

Moneyman
Berichten: 30035
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LAVG en Menzis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wordt er wellicht ook een bedrag aan PGB terug gevorderd (er is sprake van chronische ziekte, vandaar wellicht pgb)? Dan kan het ineens aardig oplopen.

Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat LAVG niet onder één hoedje speelt met Menzis. Hooguit communiceren ze niet duidelijk. Gewoon concreet alle stukken opvragen, incl. specificatie, en bij het uitblijven van reactie (dreigen met) een tuchtklacht.

Gesloten