LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jeronimuz
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:11

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Jeronimuz »

Beste Tegenpartij,

Het blijkt van een bestaande vordering te zijn, die ik aan de hand van de papieren van Lindorff in eerste instantie niet kon matchen.
Na een stuk uitleg en bewijs van de kant van Lindorff blijkt inderdaad dat hun kant van het verhaal gewoon klopt.

Het laatste jaar heb ik mijn administratie goed op orde en ben ik op de goede weg om uit de schulden te komen, maar daarvoor heb ik er echt een puinhoop van gemaakt. Die rechtzaak heb ik wel de papieren voor gehad, maar zat in die periode zo in de **** dat ik ze niet eens heb gelezen.

Stom? Ja natuurlijk oerstom, maar er is in een jaar tijd gelukkig heel veel veranderd.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Ok, plausibel. Ik wens je veel succes met het afhandelen van de zaken en alles weer op de rit te krijgen.

Jeronimuz
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:11

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Jeronimuz »

Dankjewel!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Geen contact opnemen is vrijwel altijd in je nadeel, zolang je kunt communiceren is er altijd wel een oplossing.

Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die misschien onterecht worden aangeschreven, maar dat was in mijn vordering niet het geval.
Daar ben ik het mee eens in de zin dat niet reageren altijd in je nadeel is, of de vordering wel of niet terecht is. Zonder weerwoord zal in principe gewoon worden doorgegaan tot de rechter, en als je daar niet komt opdagen krijg je een verstekvonnis waarin meestal de klant van het incassobureau in het gelijk wordt gesteld. Natuurlijk is een incassobureau niet bevoegd tot het opstarten van een rechtzaak, maar vaak werken ze samen met deurwaarders die dit wel kunnen. Daarbij, als de debiteur niet reageert zal men er toch wel snel van uitgaan dat de debiteur ook bij de rechter niet zal komen opdagen, wat in de meeste incassozaken ook gebeurt. Hoe dan ook, als de vordering terecht is ben je onnodig veel duurder uit, en als de vordering onterecht is kan het zomaar gebeuren dat de rechter je toch tot betaling van vordering en kosten veroordeelt.

Het geven van gegevens daar zit m.i. een limiet aan. Natuurlijk, naam, voornaam, geboortedatum, adres, etc. dat is geen problem. Maar zorg er voor dat ze je niet kunnen linken aan eventuele dingen die jij op dit forum zegt en eventueel in jouw nadeel kunnen werken. Ook met telefoonnummer zou ik voorzichtig zijn, anders kunnen ze je te pas en te onpas bellen of smsen. Helemaal uit den boze is verstrekking van gegevens als inkomen, bezittingen, schulden etc. In principe gaat dat een incassobureau helemaal niets aan, ook niet bij het vaststellen van een betalingsregeling. Als jij een redelijke regeling voorstelt mogen ze niet weigeren of eerst jouw inkomens- en andere gegevens eisen.

jboere
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 aug 2003 09:57

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door jboere »

lindorf staat nergens geregistreerd bij een vereniging van incasso,
en ze blijven stalken door steeds te bellen ook in het weekend smorgens vroeg ik heb de hoorn gewoon op de haak gegooit.
als ze me weer lastig vallen dan staat het de andre dag op de voor pagina van de krant omdat ik zelf bij de krant werkt kan ik een hoop deuren open gooien. dus lindorf wees gewaarschuwd.

groetjes
van uit rotterdam

Robotesk
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jan 2009 14:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Robotesk »

hm. Dit is echt ongelofelijk. Geloof niks wat in de radar fora staat (ik bedoel: wees kritisch tijdens het lezen, want er kunnen mensen zijn die bij de oplichting betrokken zijn). Zelfs Jeronimuz en Bor zijn vreemd bezig. Het lijkt op het eerste gezicht plausibel. Maar Bosch en anderen reageren op meerdere fora op elkaar. Hierdoor lijkt het alsof Bosch vriendelijk is en helpt en dat ook jij contact met haar moet opnemen! Wees op uw hoede iedereen. Er is iets heel raars aan de hand. Laser Nederland B.V., Bosch, LASER-Lafayette Services Nederland BV, Primeline. Allemaal voorbeelden van onterechte incasso's die simpelweg met elkaar te maken moeten hebben. Er zullen vast nog vele andere zijn. Er moet niet meer per bedrijf gekeken worden. Het is een groot schandaal, lees al deze fora maar van mensen die zijn opgelicht. Er MOET iets gedaan worden. Dit kan niet in Nederland. Bij sommige mensen wordt er automatisch geld van hun rekening gehaald en anderen krijgen van een b.v. een incasso. Niemand heeft dan ooit te maken gehad met deze bv en ze moeten binnen 8 dagen betalen.
Laatst gewijzigd door Robotesk op 01 jan 2009 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Beetje paranoia Robotesk ?

Als er iemand integer en met kennis van zaken op deze fora bezig is, is het wel Bor. Deze waarschuwd ook voor het geven van gegevens aan Lindorff en/of andere incassoburo's.

Er zijn idd dingen gaande die absoluut niet kunnen, maar dat is gebrek aan regelgeving op dit gebied. Dat het voor iedereen mogelijk is een incassoburo te beginnen, help ook niet echt.

Mijnerinziens zou eerst gekeken moeten worden naar de vordering an sich,voordat deze geaccepteerd word door het incassoburo. Deze gaat het maar om 1 ding; geld verdienen. En met elke opdracht komt dat geld binnen.

En wat als er een regelgeving komt ? Dan nog heeft "onze" overheid boter op haar hoofd, daar ze zelf het nog veel bonter maken :(

Robotesk
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jan 2009 14:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Robotesk »

Nouja. Ik zeg niet dat Bor er iets mee te maken heeft, behalve dat ik vreemde tegenstrijdige posts van o.a. Bor en een paar anderen zie in deze topics. Er blijken zoveel mensen nu onterechte incasso's te hebben, van verschillende bedrijven, maar WEL precies dezelfde kenmerken: geen idee waar het vandaan komt, krijgen geen verklaring als ze erom vragen, kunnen vaak geen contact krijgen met het bedrijf, krijgen nooit een rechtzaak. Paranoia? nee niet echt. Ik wil mensen alleen erop attenderen dat er kritisch gekeken moet worden naar de posts en het verband tussen deze gevallen. Er is oplichting in het spel, heel slim gespeeld. Er wordt vaak op een " ja, tuurlijk, beetje paranoia" achtige manier op gereageerd. Helaas. Want zo kunnen deze schandalen blijven bestaan. Dan doet niemand er wat tegen.

Robotesk
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jan 2009 14:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Robotesk »

Hier ligt ook het grote probleem. Er is iets aan de hand dat is duidelijk. Je kan de incasso bureau's en de bv's niet vertrouwen. Dus je wordt wantrouwend ten opzichte van alles in de zaak. Dan wantrouw je misschien de verkeerde persoon, lijk je paranoia en komen ze er weer mee weg omdat niemand luistert. Logisch dat ik nu veel wantrouw. Ik kan niet weten wie wel en niet de waarheid spreekt.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Lees het forum Transfair ook eens daar staan nog gekkere dingen op

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Dank je, Tegenpartij. Ik sta inderdaad geenszins aan de kant van de incassobureau's, en vind absoluut dat er een en ander zal moeten veranderen, met name betreffende incassokosten, werkwijze, de mogelijkheden tot oprichting van een incassobureau en verhandeling van vorderingen.

Het enige wat ik wil bereiken is dat mensen van het gezeur af zijn. En als mevrouw Bosch opbellen ertoe leidt dat je van het gezeur af bent, dan is daar niets mis mee.

Het enige wat ik wil aangeven is dat ALS je haar opbelt je beter goed voorbereid kan zijn, want nogmaals, ze werkt wel voor Lindorff dus staat aan de kant van haar werkgever. Dus zakelijk en kalm blijven, niet boos worden en geen schuttingtaal gebruiken, en van te voren op papier zetten wat je wil zeggen en wat je absoluut NIET wil zeggen. Uiteraard is het niet verstandig om ze de link te geven naar wat je op dit forum hebt gezegd, en moet je nooit meer gegevens geven dan ze al hebben. Uiteraad raad ik iedereen ALTIJD aan zowel te bellen als te schrijven, want wat er aan de telefoon gezegd is, is vaak lastig na te gaan.

Ik ben er ook zeker van dat er gevallen zijn zoals bij Snepke, waarin de debiteur zelf al meerdere keren heeft gebeld en geschreven, en waarbij het incassobureau maar door blijft gaan met brieven, telefoontjes en aanmaningen, zonder ook maar naar de rechter te stappen. Met name bij Snepke en Pilske vind ik dat frappant, want ik weet dat Lindorff altijd deurwaarder De Jong inschakelt als de zaak in rechte doorgezet moet worden. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment vindt dat het incassobureau zijn kans gehad heeft.

Wat betreft mijn berichten over beleefdheid, daar zit meer achter dan slechts hoffelijkheid naar de ander aan de telefoon. Als iemand boos wordt en/of gaat schelden is het heel goed mogelijk dat hij of zij in woede dingen zegt die in hun nadeel kunnen worden uitgelegd. Daarbij zal dan ook de incassomedewerker boos worden en dan kom je meestal niet verder dan dat je witheet de hoorn op de haak smijt en je dag verpest is. Ook maakt het indruk als je kort en zakelijk bent. Je laat dan merken dat je je niet laat kennen of intimideren. Zakelijke inhoudelijke argumenten maken veel meer indruk dan gescheld. Kortom, door beleefd te zijn maak je je zaak alleen maar sterker.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Beste Bor ik heb een zgn brief van deurwaarder Vermeer-Lagerveld & van der Vlies gehad en niet van de Jong en dat was 24 juli telnr opgezocht daar naar toe gebeld wisten nergens van(handtekeing was uitgeprint,geen telnr,geen k.v.k nr,telnr van Lindorff stond er op en het dossiernr van Lindorff en betaling overmaken naar Lindorff)heb ik niet meer op gereageerd ,ikheb op iedere brief gereageerd kreeg nooit antwoord of bewijsstukken waar ik om vroeg,dus heb ik zoiets van ze bekijken het maar.

Sept weer een brief van Lindorff, uit uw betaling van canaal digitaal maken wij op dat u,uw schuld niet in 1 keer kan voldoen dus bieden wij u een betaalregeling aan van10,25 per maand indien u niet betaald dragen wij het over aan de deurwaarder.
Snap jij het nog,ze willen gewoon geld zien.Ik betaal niks,ik heb geen schuld.IK heb de opzegbrief ,de bevestiging van cd,heb een copie opgestuurd naar Lindorff,maar ik moet toch betalen zeggen ze,dus maar weer wachten op de volgende deurwaarder want de eerste weet nergens van.

Vreemd zooitje is het bij Lindorff(het gaat om49,95 bij cd en Lindorff heeft er 104 euro van gemaakt zgn incassokosten meer dan 50% van hoofdsom Volgens mij mag dat niet eens
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Robotesk
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jan 2009 14:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Robotesk »

En precies dat maakt mij zo kwaad. Bor, omdat je zo mild en vergevend sprak over ze, werd ik een beetje verbaasd. Ik neem het wel terug. Als er geen justitie of politie is die je steunt, en zo'n bedrijf je ZO stalkt en je leven moeilijker maakt, waarom nog beleefd zijn, beleefd zijn is een mooie deugd en werkt bijna altijd beter... maar dit.. Als iedereen beleeft blijft, kan dit kwaad door blijven gaan. We moeten gewoon een incasso sturen naar het incasso bedrijf en hen eens stalken! mogen ze lekker geld aan ons betalen zonder reden. Ik wil helemaal geen wraak, maar het moet niet meer zo makkelijk zijn voor ze om semi-illegaal de levens van mensen minder plezierig te maken. Ik heb ook al verhalen gelezen hier over mensen met hartkwalen die ineens een gigantische incasso-rekening thuis gestuurd krijgen. Ik vraag de mensen bij de incasso-bureau's die werken zoals deze: denk eens na waar je mee bezig bent. Kan je leven op deze manier? Je doet misschien zelf gewoon je werk, maar nazi's kregen ook gewoon een salaris als je snapt wat ik bedoel. Men moet de verantwoordelijkheid niet afschuiven. Als ook medewerkers hierdoor kunnen beseffen dat het niet goed is, zullen de bedrijven het weer een beetje moeilijker krijgen. En ja: de bron van het kwaad: de schuldeisers zelf: opsluiten die mensen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door gravedigger »

@robotesk

Zou je die zin over nazi's willen weghalen?

Robotesk
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jan 2009 14:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Robotesk »

Ik denk het wel. Ik vind het moeilijk. Incasso medewerkers van een normaal bedrijf hoeven zich niet aangesproken te voelen. Het lijkt misschien wat raar maar de redenatie is als volgt. Mensen in de legers van de tweede wereld oorlog waren waarschijnlijk stuk voor stuk normale mensen zoals jij en ik. Het is makkelijk om ze te minachten door wat ze als groep hebben gedaan. Niet geheel terecht, ook deze mensen waren slachtoffer van een grote sociale druk, onvermogen op de kunnen staan voor recht van andere mensen, uit angst voor eigen dood of afkeuring. Een incasso bureau die door blijft gaan mensen te treiteren na vele malen verzoek op te houden in ENORM associaal. Als medewerker ben je je daar misschien niet van bewust en "doe je gewoon je werk". Ik vind het goed om deze mensen bewust te maken van het feit dat ze misbruikt worden door hun werkgevers, als pion neer worden gezet voor dingen waar ze het zelf misschien niet mee eens zijn. Je moet toch wat hebben als werk. Dus ik vind het moeilijk. Ik snap de ogenschijnlijk te grote aanval. Maar bij deze laat ik zien dat ik niet bedoel dat deze mensen slecht zijn. Je moet opassen dat je niet door de verkeerde mensen misbruikt wordt. Dat wil ik zeggen. Zoals dat zovaak gebeurt. Kwade leiders met mensen die zelf niet kwaad willen, en juist omdat ik geloof dat deze mensen zelf niet zo willen zijn, wil ik ze bewust maken. Hoe mooi zou het zijn dat mede-werkers van deze incasso's zouden staken en zeggen: het moet hier veranderen anders neem ik ontslag? Daar wil ik naar toe. Incasso's die nu al netjes werken zijn prima.

FredXTZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2009 17:57

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door FredXTZ »

Klopt. De meeste nazi's waren gewoon mensen net zoals jij en ik. In loondienst bij een foute baas. Zo ook die eventueel fictieve mevrouw Bosch. Blijkt trouwens dat Lindorff maar 1 [één] medewerker heeft. Zie http://www.nationalebedrijvengids.nl/32 ... urchase+BV
De vergelijking is goed. En niemand wordt vals beschuldigd of beledigd o.i.d.

Mijn vriendin kreeg ook een brief van M.G. de Jong : " naar aanleiding van het gelegde beslag op uw inkomen ......"
Uit niets bleek om welk bedrag het gaat of wie de originele schuldeiser was of wanneer en hoe de eventuele schuld was ontstaan. Er viel dus ook niets na te gaan.

Voor de goede orde : er is geen eerdere correspondentie, aanmaningen of dagvaarding o.i.d.

Ze hadden al wel schriftelijk een verklaring derdenbeslag opgevraagd bij haar werkgever, zoals blijkt uit de bijlage, en inmiddels ook al meer dan de helft van haar salaris geconfisceerd.

Robotesk
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jan 2009 14:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Robotesk »

Helemaal mee eens FredXTZ. En ik hoor graag als ik toch de verkeerde weg in sla. Ik zit gewoon met mijn hart in de zaak. Mijn poeslieve ziel kan in een leeuw veranderen als ik lieve, onschuldige mensen opzettelijk kwaad aangedaan zie worden.

Robotesk
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jan 2009 14:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Robotesk »

Neem nou mevrouw Bosch. Ze weet dat dit aan de gang want ze leest de fora. En TOCH zegt ze niet:

"Het blijkt dat veel mensen een onterechte incasso hebben gekregen, we zullen gaan onderzoeken hoe het mogelijk is."

Sommige mensen zeggen dat ze zijn geholpen door haar in bepaalde fora. OF deze mensen horen erbij OF deze mensen zijn daadwerkelijk geholpen. Dat tweede lijkt me heel goed mogelijk. Ze is slim, ze helpt de mensen die op de fora protesteren, zodat deze weer zwijgen. Dan kan ze weer verder met geld innen van mensen die wel gehoorzamen. Ze maakt gebruik van het psychologische feit dat de meeste mensen alleen protesteren als ze zelf belangen hebben. Waarom zou ik bijvoorbeeld protesteren dat bouwvakkers te weinig verdienen als ik dat zelf niet ben? Als het bij jezelf opgelost is laat je het vaak maar zitten.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Cesar »

Sommige mensen zeggen dat ze zijn geholpen door haar in bepaalde fora. OF deze mensen horen erbij OF deze mensen zijn daadwerkelijk geholpen. Dat tweede lijkt me heel goed mogelijk. Ze is slim, ze helpt de mensen die op de fora protesteren, zodat deze weer zwijgen. Dan kan ze weer verder met geld innen van mensen die wel gehoorzamen. Ze maakt gebruik van het psychologische feit dat de meeste mensen alleen protesteren als ze zelf belangen hebben.
Niks aan toe te voegen.

Ze moet nu niet helpen, ze moet eerst kijken of hetgene ze eist wel juist is. Val mensen niet lastig en bezorg mensen geen hartstilstand ten onrechte.
Dan doe je je werk niet juist.

Ik vind het zo kinderachtig wat mevrouw v.d. Bosch iedere keer brengt.
Dit zie je ook op andere fora.
Walchelijk vind ik het.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

helemaal met jullie eens en ik zwijg niet ,de mensen moeten maar eens weten wat voor bedrijf Lindorff is .
Heb al een dik pak (dreig)brieven gehad ,alles netjes bewaard en gecopieerd.
Gaat mee naar de rechtzaak waar ze al 9mnd mee dreigen.Ik ben het echt zat,en nu contact met mevr Bosch opnemen(zie Transfair)echt niet,ik moet zeker mijn mond houden er komt te veel aan het licht.
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten