LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Hoe verder
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2008 12:25

Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Hoe verder »

Beste lezer,

Graag zou ik willen vernemen hoe ik nu verder zou moeten handelen gezien e.e.a. geheel vaag is v.w.b. een incasso welke vanuit Lindorff B.V. op dit moment uitgezet is naar een `Gerechtsdeurwaarders-kantoor´.

Wat is nu het geval;
Eind september van dit jaar heb ik een schrijven mogen ontvangen van de `Gerechtsdeurwaarder` waarin wordt aangegeven dat ik een bedrag van 228,43 euro verschuldigd zou zijn aan cliënt `Lindorff B.V.´ welke voorheen genaamd zou zijn `Transfair B.V.´.

Echter stond ik versteld gezien het inhoudelijk echter niet d.m.v. bijvoorbeeld een specificatie was aangegeven (alleen een bedrag). Het voor wie, van wie etc...etc.... was mij dus een raadsel.

Na telefonisch contact met de `Gerechtsdeurwaarder` stelde ik de vraag om mij wat specifieker te informeren v.w.b. het bedrag welke ik verschuldigd zou zijn. Mij werd aangegeven dat het van `Lindorff B.V.` afkomstig was en mij kon ook niet verder geïnformeerd worden over het inhoudelijke waar ik mijn onberip over had!.
Meteen heb ik `Lindorff B.V.` gebeld om tekst en uitleg, het rare en voor mij nog steeds vreemde en onduidelijke was en is dat `Lindorff B.V.` niets in hun bestand had wat zou zijn gekoppeld aan mijn naam danwel geboortedatum. Mijn persoonlijke gegevens kwam niet in hun bestand voor, ik moest volgens hen maar contact opnemen met de `Gerechtsdeurwaarder`.
Wederom de `Gerechtsdeurwaarder` gebeld en aangegeven dat er bij `Lindorff B.V.` geen enkele informatie over mijn persoon in administratie stond vermeld of v.w.b. een betaling. Mij werd gevraagd door de medewerkster aan de telefoon of ik bezwaar wilde gaan aantekenen. Ik gaf te kennen dat ik gewoon meer duidelijkheid hierover wenste te hebben en dat het van mijn kant uit niet gewenst is om voor iets te gaan betalen daar waar geen verdere informatie over te vinden is.

De maandag er na kreeg ik een schrijven van de `Gerechtsdeurwaarder` met de inhoud dat n.a.v. mijn telefonischgesprek ik bezwaar zou hebben tegen deze vordering en ik dat dus schriftelijk kenbaar kon maken binnen 14 dagen!).
De dag daarop kreeg ik weer een brief van de `Gerechtsdeurwaarder` met een opgave van het restantverschuldigd bedrag wat ik zou moeten betalen inclusief nog eens 2,98 euro aan informatiekosten en 1,19 euro aan rente!.
Zelfs mijn hulpverlener van de gemeente heeft telefonisch contact opgenomen met `Lindorff B.V.` en ook zij werd met dezelfde geïnformeerd.

Wie weet of iemand mij kan helpen hoe ik dit nu verder moet afhandelen.
Buiten de hoofdsom wat er nu open staat t.w. 225,45 euro heb ik n.a.v. mijn vraag om mij een specifieke nota toe te zenden (zodat ik wat meer duidelijkheid krijg waar dit bedrag van is) krijg ik nu i.v.m. extra informatie die ik op had gevraagd nog extra kosten boven op de hoofdsom voor rente en informatiekosten.........

Ik vind het allemaal onbegrijpelijk en weet nu niet wat ik nu nog verder kan of behoor te doen, buiten dat men verwacht dat ik betaal !

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedemorgen heer, mevrouw,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum. Graag zou ik met u in contact komen om uw vragen te beantwoorden.

Indien u een e-mail stuurt naar [email protected], zal ik u voorzien van een terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Bosch
klachtenservice
Lindorff B.V.

http://www.lindorff.nl

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Ach daar is mevrouw Bosch van Lindorff ook weer 8) Zoekbotje op de forums, en posten maar.
Dit soort incassoburo's hebben totaal geen fatsoensnormen, als je reageerd hebben ze meteen weer extra gegevens waar ze mee aan de slag kunnen, wees gewaarschuwd.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Iedereen heeft natuurlijk recht van spreken, maar het komt steeds minder geloofwaardig over dat er iedere keer een posting van mevrouw Bosch komt. In plaats van achteraf klachten te behandelen kan je namelijk ook de oorzaak wegnemen!

Ik heb sterk het idee dat Lindorff er opzettelijk onfatsoenlijke praktijken op nahoudt en eventuele klachten en boze reacties van te voren heeft ingecalculeerd. Het zou inderdaad ook heel goed kunnen dat ze op deze manier forumreacties aan iemands dossier kunnen linken om zo nog meer info en eventuele bewijzen te verzamelen.

Dit doet me een beetje denken aan iemand die iemand anders op straat in elkaar slaat en vervolgens ‘sorry, het ging per ongeluk’ zegt. Sorry is voor Corry, pardon is voor ome Sjon en excuus is voor Guus!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

hallo niet reageren of betalen hun eisen geld ,laat ze dan maar met bewijzen e.d komen waar je voor moet betalen of laat het voorkomen ze hebben toch niets van

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Weet je wat ik altijd erg typisch vind, op elk forum waar topics van Lindorff op staan, daar reageren ze op, heeft Lindorff dan niks beters te doen dan elke dag te kijken wat er over hun word gezegd?
Een beetje bedrijf zorgt dat hij zijn zaakjes op orde heeft, en klaarblijkelijk hebben de mensen bij Lindorff dat dus niet, aangezien ze overal op elk forum op hun topic reageren, ik vraag me af of ze aandelen bij Google hebben zo vaak dat hun zoeken naar negatieve publiciteit over hun zelf..

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Iedere keer dezelfde reactie van Lindorff.... misschien is mevrouw Bosch wel een 'bot' of een AI o.i.d. :)

relaxteb
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 22:23

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door relaxteb »

Beste allen,

Ik kreeg vandaag een brief van de gerechtsdeurwaarder inzake Lindorff BV.

Nog nooit iets van deze firma vernomen maar er wordt wel een verschuldigd bedrag van eur 175.63 geclaimd.

Dus even gegoogled, en toen kwam ik op dit forum.
Blijkbaar dus een oplichter die willekeurige mensen een deurwaarder stuurt ?

gr

Sebas

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Flender »

Lindorff is een criminele organisatie

en daarbij ook dat deurwaarders kantoor uit Arnhem

Iedereen die ook maar wat krijgt van Lindorff
advocaat in schakelen als je het zelf kan betalen zo niet naar rechtshulp gaan

En voor laten komen want ze hebben niks geen bewijzen ze kopen alles op en adres gevens kopen ze bij Intrum Justitia die een database er van hebt.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Nou nou…. Overdrijven is ook een vak.

Lindorff is een incassobureau dat zich ook bezighoudt met aankoop en inning van ouder vorderingen. De manier waarop ze dat doen, daar kan je kritiek op hebben, maar ik geloof niet dat ze oplichters of te kwader trouw zijn.

Dat ze zaken doen met deurwaarder De Jong maakt ze eveneens geen oplichters. Sterker nog, deurwaarders zijn verplicht lid van een beroepsorganisatie en staan als ambtenaren onder zwaar toezicht. Een deurwaarder zal in principe geen zaken willen doen met Lindorff als de vordering niet deugt.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is een brief van De Jong te krijgen voor een vordering die je al vergeten was of die niet terecht is, maar ook De Jong en Lindorff doen in principe gewoon hun werk.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Tenzij de deurwaarde net zo erg is als het bedrijf zelf...
Lindorff is een incassobureau dat zich ook bezighoudt met aankoop en inning van ouder vorderingen.
Mag dat wel dan, want zoals hun te werk gaan heb ik nog nooit meegemaakt met welk incassobureau dan ook, ik ken zelfs deurwaarders die nog niet zo ver gaan als de deurwaarde die Lindorff heeft....[/quote]

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

de jong is een onderdeel van lintdorf dit heeft de mevrouw bos zelf tegegeven door de tel
zal het sterke vertelen ik kreeg een uitspraak van de rechtbank binnen ]
van de jong en dar stond op dat ik de zaak had verloren
maar nu komt het ik ben naar de rechtbank geweest in dordrecht en wat gebeurd me nu ik heb het naar gevraagt en er is helemaal geen rechtzaak geeest maar er stond wel een stempel op raar he dus ik heb een klacht neer gelecht bij het bedrijf waar de jong is aan gemeld en
ja dacht het all zij doen er ook niets mee

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Mag dat wel dan, want zoals hun te werk gaan heb ik nog nooit meegemaakt met welk incassobureau dan ook, ik ken zelfs deurwaarders die nog niet zo ver gaan als de deurwaarde die Lindorff heeft....
Ja, vorderingen kan je verhandelen. Dat kan door middel van een (authentieke of regegistreerde) akte van cessie. Wanneer je de vordering wil innen is mededeling aan de debiteur ook vereist.
zal het sterke vertelen ik kreeg een uitspraak van de rechtbank binnen ]
van de jong en dar stond op dat ik de zaak had verloren
maar nu komt het ik ben naar de rechtbank geweest in dordrecht en wat gebeurd me nu ik heb het naar gevraagt en er is helemaal geen rechtzaak geeest maar er stond wel een stempel op raar he dus ik heb een klacht neer gelecht bij het bedrijf waar de jong is aan gemeld en
ja dacht het all zij doen er ook niets mee
René, wellicht verwar je de ‘uitspraak’ met een concept-dagvaarding. Incassobureau’s en deurwaarders sturen die vaak op om debiteuren te laten merken dat het ze echt menens is en om ze een laatste kans te geven alsnog te betalen. Als je daadwerkelijk gelooft dat je sterk staat hebt kan je het beste een brief terugsturen met de mededeling het stuk in goede orde te hebben ontvangen, de echte dagvaarding met belangstelling tegemoet ziet, en zeker verdediging zal voeren.

Mocht De Jong je daadwerkelijk een namaak-uitspraak hebben gestuurd dan kan je inderdaad een klacht indienen. Doe dat wel bij zijn beroepsorganisatie als je geen reactie van hemzelf krijgt. Maar nogmaals, ik denk dat je het met een concept-dagvaarding hebt verward.

Overigens raad ik je heel sterk aan contact op te nemen met een jurist of advocaat. Ga in geen geval zelf de procedure in, want procesrecht is uitermate listig terwijl je tegenstander wel geschoolde juristen inschakelt. Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

bor je heb gelijk maar ik moet toch iet vertellen mijn atvocaat heeft zel de stuken gezien en nu in het bezit
en hij zeg ook het is de uit spraak van de rechtbank hij heeft zelf ook met de rechtbank gesproken en die hebben hem ook gezegt en midels een uitdraai van de rol dat ik had moeten voor komen laten zien en ik ston daar niet tussen maar er stond wel een stempel van de rechtbank
de grivier van die dag heeft ook medegedeeld dat er op die dag geen rechtzaken waren dus de atvocaat gaat nu een zaak opstarten tegen de jong wegens valsheid in geschrivten dit kan echt nog leuk worden
en hij heeft ook een klacht ingediend bij dat buro maar die geven geen thuis

jmf de lang
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2008 11:01

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door jmf de lang »

]ook ik heb van de gerechtsdeurwaarder m g de jong via lindorff purchase een dreigbrief ontvangen waarin zij een bedrag sommeerde van 1129 85 euro. zelf moeten achterhalen waar dit bedrag om ging. het bleek van t mobile te zijn. nooit enige connecties gehad met t mobile. zowel t mobile lindorff of de jong konden gegevens over mij verstrekken of bevestigen dat ik ooit bij t mobile bekend ben geweest. heb inmiddels per e mail gereageerd op de dreigbrief en gevraagd aan de jong om inzage in ,,mijn dossier,, heb ze verzocht om binnen 5 werkdagen te reageren en verteld dat wanneer zij in gebreke blijven, ik aangifte zal doen bij de politie. heb ook de politie en het juridisch loket op de hoogte gesteld. buiten dat ik de nodige tel. kosten kwijt ben en het mij een hoop tijd kost, vind ik het ergste van alles dat er mensen zijn die uit angst of onwetendheid wel betalen. als ik woensdag nog geen reactie heb van de jong, doe ik donderdag aangifte. wordt vervolgd...[/b]

Senaxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 14:54

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Senaxx »

Hallo,

Ook ik heb een brief van Lindorff gekregen. Lindorff had een vordering tegen mij en had deze doorgestuurd naar een gerechtsdeurwaarder. Deze heb ik toen betaald tegen finale kwijtschelding.

Nu bleek een half jaar geleden (zolang ben ik al met T-Mobile en Lindorff bezig) dat de originele vordering die Lindorff van T-Mobile had overgekocht niet klopte, dit i.v.m. een verkeerde afkoopprijs die T-Mobile had berekend. Hierop heb ik brief met een creditatie van +- 1300 euro gekregen. (hiermee bevestigd T-Mobile dus dat ik recht heb op dat geld) Tot op heden heb ik dit nog niet mogen ontvangen.

T-Mobile zegt dat de case overgekocht is door Lindorff, en dus is de creditatie naar Lindorff overgeboekt. Lindorff heeft mij telefonisch 3x bevestigd dat ze dit bedrag van T-Mobile hebben ontvangen. Lindorff wou echter niet het bedrag naar mij overmaken (waar ik recht op heb).

Lindorff vertelde mij dat ze van die +-1300 nog het bedrag van de finale kwijtschelding gingen afhalen, terwijl ze hier het recht niet eens toe hebben. Doordat lindorff niet gereageerd heeft op het voorstel van de gerechtsdeurwaarder (finale kwijtschelding) gaan ze hier automatisch mee akkoord en mag hier niet op teruggekomen worden. Dit bevestigd zowel de gerechtsdeurwaarder als mijn rechtsbijstand.

Ik heb zeker al 20 gesprekken met lindorff gevoerd, en elke keer is het excuus dat ze het moeten uitzoeken en nog contact met T-Mobile moeten opnemen hoe alles in elkaar steekt. En als klap op de vuurpijl hebben ze "ineens" het bedrag maar weer teruggestort naar T-Mobile zeggen ze.

Het is wel duidelijk dat Lindorff niet eerlijk handeld. Mijn rechtsbijstand is nu met de zaak bezig, en geeft Lindorff nu nog 7 dagen de tijd om het geld over te maken alvorens er een gerechtelijke procedure word gestart.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Senaxx,

U heeft op dit forum een bericht gepost over een bedrag dat Lindorff aan u zou moeten terugbetalen. Graag zou ik contact met u opnemen om deze vervelende kwestie samen met u op te lossen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar mijn
e-mailadres [email protected] zodat ik uw klacht in behandeling kan nemen?

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Bosch
Lindorff B.V.
www.lindorff.nl

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Beste mevrouw Bosch,

U heeft op dit forum aangegeven problemen op te lossen welke door onzorgvuldigheid van u werkgever zijn ontstaan. Graag zou ik contact met u opnemen om deze vervelende kwestie samen met u op te lossen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar mijn e-mailadres [email protected] zodat ik met u in contact kan treden. Tevens verzoek ik u vanavond de uitzending van Radar te bekijken.

Met vriendelijke groet,

De Tegenpartij

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

en nu maar hopen dat mevrouw bos dit doet ik heb er een hard hooft in

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat ik dus niet snap, is dat firma's als Lindorff pas in actie komen, wanneer hun naam op een van de consumentenforums genoemd wordt.

Dit kan niets anders betekenen dan dat ze bij die firma's die forums ook steeds in de gaten houden. Ze zouden er mijns inziens beter aan doen rechtstreeks in contact te treden met de door hen gedupeerden.


Dat iemand die te laat is met betalen, benaderd kan worden om alsnog aan de betalingsverplichtingen te voldoen, daar ben ik het mee eens. Maar dat sommige bureau's er een potje van maken, en de meeste idiote (zelf bedachte) regeltjes op nahouden, kan echt niet door de beugel.

Als die mevrouw van Lindorff oprecht is, dan gaat ze nog vanavond bij Radar reageren, en haar verhaal doen.

Gesloten