LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LINDORFF

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
louise122
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 10:57

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door louise122 »

Vraag ook ik heb een aanmaning gehad van Lindorff voor iets uit 14-03-2007 bedrag van bijna 3000.00 euro ik heb nog nooit een aanmaning van ze gehad/ook niet van Transfair(staat namelijk Lindorff voorheen Transfair) wat ik heel vreemd vind is het volgende.Ik woon op een adres wat alleen opvraagbaar is bij de politie,er staat een geheimhouding op mijn adres ivm prive omstandigheden.
Nu moet ik binnen 8 dagen betalen of betaal voorstel doen Duhhhhh voor wat anders volg beslag roerende goederen,als ik al wat zo hebben opstaan is dit dus 14-03-2012 verjaard volgens de wet tenminste.
Ik woon pas sinds kort op dit nieuwe adres en vraag mij nu twee dingen af
a) hoe komen zei aan dit adres
b) moet ik wel of niet reageren als ik reageer vervalt wettelijk gezien de verjarings termijn en ik weet dus totaal niet waar het over gaat staat niets bij voor wie of wat ik dit bedrag moet betalen???

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Louise:
- is de aanmaning jou bekend - dat wil zeggen, ken je het bedrijf namens wie lindorff deze vordering aan je zend?
- is de aanmaning correct geadresseerd (dus, als je naam L. Jansen is - staat er niet L. Janssen, om maar een voorbeeld te noemen)

Om met punt 1 te beginnen:
Indien de vordering terecht is - betaal deze dan zo snel mogelijk.
Let wel op dat de hoofdsom en incassokosten correct berekend zijn (Men wil soms extra kosten rekenen die onzin zijn).

Indien je de vordering niet kent, is de kans groot dat door een administratieve fout deze op jouw naam/adres is gekomen. In dat geval vraag (schriftelijk, dus per fax, mail of aangetekende brief) om rechtsgeldige bewijzen dat deze vordering terecht is, en de onderbouwing hiervan, alsmede rechtsgeldige bewijzen van stuiten (het sturen van herinneringen (en de ontvangstbewijzen hiervan) om verjaring te voorkomen)

Lindorff heeft, helaas, geen goede reputatie, dus het zou zomaar een fout kunnen zijn. Mocht het inderdaad een 'spookvordering' zijn - dus, verkeerde persoon, of een eiser die je totaal niet kent - dan is het zaak om te eisen dat men per direct iedere poging tot invordering staakt, omdat je anders aangifte doet wegens bedreiging (je noemt omstandigheden, dus zo`n schrijven kan al als bedreigend worden ervaren) en/of afpersing danwel oplichting (als het inderdaad om een onterechte vordering gaat).

Trouwens, men roept, volgens jouw bericht, dat beslag gaat volgen - daarvoor zal zowiezo een uitspraak van de rechter nodig zijn (als het een commerciele eiser zou zijn).

Ik zou heel snel een brief sturen waarin je aangeeft deze eiser niet te kennen, en de vordering dus niet erkent. Indien zij een andere mening hebben, dienen ze rechtsgeldig bewijs te zenden, en wel binnen 14 dagen, anders is deze zaak afgesloten.

Vraag: wat is precies de tekst van de eis - staat de naam van de eiser (dus, het bedrijf waar je een schuld zou hebben) erbij.
In dat geval zou je ook dat bedrijf eens kunnen bellen...

Succes, en lees de andere Lindorff topics ook even door...

louise122
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 10:57

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door louise122 »

dit is verwijdert
Laatst gewijzigd door louise122 op 08 jan 2012 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Okay.. er zou dus een vonnis zijn?
Als het correct geaddresseerd is, EN een juiste vordering - is deze niet verjaard.
Voor een vonnis staat 20 jaar alvorens deze verjaard.

Wat vreemd is - er zou dus in 2007 een uitspraak zijn - er men komt daar ruim 4 jaar later pas op terug?

Belangrijk nu:
Controleer alles, of er inderdaad enige vordering en rechtszaak is geweest.
Als dat serieus het geval was, heeft men dus verzuimd je op de hoogte te brengen van deze rechtszaak, en is de uitspraak je nooit medegedeeld..

Dus, neem deze papieren, en alles wat eventueel relevant kan zijn, mee naar een rechtsbijstand.

Als er in de brief een uitspraak (LJN) nummer staat - zou je die kunnen natrekken via www.rechtspraak.nl.

Kloppen verder alle gegevens? (Juiste spelling naam etc.).

Wacht niet te lang met (juridische) hulp zoeken, want indien er echt een uitspraak is, en deze zou onterecht zijn, moet je actie ondernemen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door snepke »

louise122 schreef:Ik woon op een adres wat alleen opvraagbaar is bij de politie,er staat een geheimhouding op mijn adres ivm prive omstandigheden.

a) hoe komen zei aan dit adres

b) moet ik wel of niet reageren als ik reageer vervalt wettelijk gezien de verjarings termijn en ik weet dus totaal niet waar het over gaat staat niets bij voor wie of wat ik dit bedrag moet betalen???
Een deurwaarder heeft altijd toegang tot je gegevens.
Je hebt het over verjarings termijn.Je vraagt je af of je moet reageren,of dan de verjaring vervalt.

Ik heb het vermoeden dat je wel weet dat je schuld hebt en op verjaring wil gooien.Maar er is een vonnis.
Het lijkt erop dat u niet naar de rechtszaak bent geweest en u bij verstek bent veroordeeld.
En u bent verhuisd en een geheim adres,dan duurt het wel even voor ze u gevonden hebben en ze maken nooit niet zo'n haast en een vonnis is 20 jaar geldig.
Dus ze zijn nog ruim op tijd

Een vonnis komt niet zomaar uit de lucht vallen
Laatst gewijzigd door snepke op 02 jan 2012 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door gtp »

We horen niets meer van UNSUNG.

lawlaw
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2011 10:57

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door lawlaw »

Ik heb dit voor mijn klanten al eerder meegemaakt. Lindorff koopt oude vorderingen op en vergeet de schuldenaar hiervan te berichten.
Ook als het verjaard is moet je dit zelf inroepen anders kunnen ze nog gaan procederen. Aangifte doen heeft mijns inziens niet zoveel zin er is geen sprake van een strafbaar feit.
Briefje terug sturen dat je je op verjaring of rechtsverwerking beroept.
Ik kan ook een brief maken.
Wist je dat Lindorff oorspronkelijk Zweeds is en daar haar vergunning als incassobureau is kwijtgeraakt omdat ze "vergeten" waren geind geld af te dragen!

Groet René

MAXIEM

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door MAXIEM »

snepke
Een deurwaarder heeft altijd toegang tot je gegevens.
......en dat is dus niet zo.

Maxiem.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door snepke »

MAXIEM schreef:snepke
Een deurwaarder heeft altijd toegang tot je gegevens.
......en dat is dus niet zo.

Maxiem.
Nooit geweten,hoezo heeft een deurwaarder dan geen toegang?
Ik dacht een deurwaarder wel,een incassobureau niet dat weet ik.

louise122
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 10:57

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door louise122 »

Ik heb dit voor mijn klanten al eerder meegemaakt. Lindorff koopt oude vorderingen op en vergeet de schuldenaar hiervan te berichten.
Ook als het verjaard is moet je dit zelf inroepen anders kunnen ze nog gaan procederen. Aangifte doen heeft mijns inziens niet zoveel zin er is geen sprake van een strafbaar feit.
Briefje terug sturen dat je je op verjaring of rechtsverwerking beroept.
Ik kan ook een brief maken.
Wist je dat Lindorff oorspronkelijk Zweeds is en daar haar vergunning als incassobureau is kwijtgeraakt omdat ze "vergeten" waren geind geld af te dragen!

Groet René

bericht veerwijdert
Laatst gewijzigd door louise122 op 08 jan 2012 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door snepke »

Geen idee of het raar/vreemd is.
Maar als jij(je ex) toen betaald heeft ,heeft hij ook de rechtszaak moeten betalen.En deurwaarderskosten.

Dat kan je dan toch navragen bij de rechtbank.
Is dat betaald dan heb je een spookvordering.
Is het niet betaald,vrees ik dat je alles moet betalen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door Jolijn »

Specificatie van de kosten vragen.

stofzuigertje

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je in 2007 geen oproep hebt ontvangen en nu pas een rekening gewoon alle stukken opvragen.
Als ze die niet tijdig sturen de zaak als geseponeerd afdoen.

Vaak proberen ze onbekende die schulden hebben via dezelfde naam ergens gevonden te dagvaarden in de hoop dat ze de goede hebben.
Als het een rechtszaak tegen verkeerde persoon met dezelfde of vrijwel zelfde naam is word je vrijgesproken en moeten zij alle kosten betalen.

Als ze niet binnen redelijke termijn van 2 weken alle gegevens sturen, ik wacht meestal een maand verliezen zij hun rechten want zij claimen en moeten alle info daarover binnen redelijke termijn kunnen leveren.

Je ziet dan meestal andere geboorte datum en/of plaats en dat jij het niet bent.
Dat melden is dan voldoende.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door Jolijn »

louise122 schreef: Zelfs de rechtbank vind het raar dat ze nu pas kontakt opnemen ik weet namelijk niet beter dan dat het betaald is mijn ex heeft het toen betaald omdat hij de rekening en de ellende had veroorzaakt,telefoon was gestolen en niet door hem gemeld.
Het bedrag wat toen cash is betaald op was een bedrag van rondom de 1600/1650 euro volgen hen is het dus niet betaald.
Mijn ex kunnen we het niet meer vragen aangezien die een jaar later is overleden,mag het dus nu gewoon nogmaals gaan betalen.Want ik kan niet bewijzen dat het al betaald is en zij zullen blijven zeggen dat het openstaat.
Een klip en klaar vonnis en dan toch zo lang wachten met opeisen...dat lijkt niet inderdaad niet logisch. Kan me voorstellen dat je een nare (na)smaak in de mond krijgt.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door JDII »

stofzuigertje schreef:...., ik wacht meestal een maand verliezen zij hun rechten ....
Een ervaringsdeskundige dus toch... :mrgreen:

Vreemd, ik heb dergelijke brieven nog nooit gehad. Zou dat aan mij liggen???

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door snepke »

JDII schreef:
stofzuigertje schreef:...., ik wacht meestal een maand verliezen zij hun rechten ....
Een ervaringsdeskundige dus toch... :mrgreen:

Vreemd, ik heb dergelijke brieven nog nooit gehad. Zou dat aan mij liggen???
Wie weet,als je telkens een andere naam hebt,weten ze niet wie ze aan moeten schrijven

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Van iemand die niet in de GBA staat geregistreerd (komt voor, zonder bekende woon of verblijfplaats), kan de deurwaarder ook geen gegevend opvragen. Gedaagde zal dan opgeroepen worden dmv. advertenties. Veelal leidt dit niet tot antwoord.
De verjaringstermijn voor een vonnis is 20 jaar. Hoewel het vreemd lijkt te zijn dat er zolang overheen is gegaan, kan dit wellicht verklaard worden door het niet eerder kunnen vinden van Louise, wat kennelijk ook niet is gelukt bij het betekenen van de dagvaarding.

Louise, u kunt niet meer in verzet gaan, noch in beroep, wat gezien uw opmerking dat reeds is betaald ook tamelijk onzinnig zou zijn.

Bij contante betalingen is het gebruikelijk dat de betaler een betalingsbewijs krijgt in ruil voor het geld.
Heeft u hier al naar gezocht?

louise122
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 10:57

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door louise122 »

adSolvendum Ik sta wel geregistreerd
Laatst gewijzigd door louise122 op 08 jan 2012 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als het contract op naam ex stond - prima - mogen ze die gaan benaderen.

Als contract op jouw naam staat word het lastiger :|

En, als een en ander betaald is - hoe lang moet bewijs dan bewaard worden?

Betaald in 2007 (begrijp ik) en betalende persoon in 2008 overleden.
Dan zouden diverse papieren dus tot in den treure bewaard moeten worden?

Laat Lindorff inderdaad maar eens met complete informatie en onderbouwing komen. Het blijft mij vreemd in de oren klinken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: LINDORFF

Ongelezen bericht door Jolijn »

Aan wie is destijds betr. bedrag cash betaald?

Gesloten