LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Aan Joyce Lemmens en Betoep,

Onlangs heeft u op deze site gemeld dat u een vordering heeft ontvangen betreffende een bestelling bij Wehkamp.

U heeft beiden aangegeven niet op de hoogte te zijn hiervan. Om u te kunnen voorzien van alle relevante informatie (zoals een specificate, evt. afleverbewijzen en afleveradressen) vraag ik u vriendelijk om een bericht achter te laten op [email protected] onder vermelding van uww naam- en adresgegevens en - indien u hierover beschikt - een vorderingnummer. Ik zal dan zo snel mogelijk zorgen voor informatievoorziening.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

Lindorff schreef:Aan Joyce Lemmens en Betoep,

Onlangs heeft u op deze site gemeld dat u een vordering heeft ontvangen betreffende een bestelling bij Wehkamp.

U heeft beiden aangegeven niet op de hoogte te zijn hiervan. Om u te kunnen voorzien van alle relevante informatie (zoals een specificate, evt. afleverbewijzen en afleveradressen) vraag ik u vriendelijk om een bericht achter te laten op [email protected] onder vermelding van uww naam- en adresgegevens en - indien u hierover beschikt - een vorderingnummer. Ik zal dan zo snel mogelijk zorgen voor informatievoorziening.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
Als Lindorff nu 's gewoon alle relevante informatie meteen bij het eerste schrijven meestuurt?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:
Als Lindorff nu 's gewoon alle relevante informatie meteen bij het eerste schrijven meestuurt?
Ik denk dat ze dat bewust niet doen.
Omdat het:
- er gewoon niet is en ze hopen dat mensen door angst voor rechters, deurwaarders en wat de buren wel niet zullen denken, gewoon betalen.
- om niet te onderbouwen vorderingen gaat. Er staat ergens een bedrag open voor meneer J Jansen - maar omdat ze die niet kunnen vinden sturen ze ook dezelfde naar J Janssen, J Jansens, J Janson etc. in de hoop dat er een sukkel tussen zit die betaald.

Deze theorieen worden gevoed door de manier waarop ze dingen versturen - en het lijkt er echt op dat ze 'maar wat doen' .. of, erger, ze bewust de boel proberen op te lichten.

Mogelijk zal de afdeling Damage Control dit bestrijden - maar dan moeten ze toch maar eens uitleggen waarom niet, zoals Jolijn al stelt, er direct relevante bescheiden meegezonden worden. Kost dat teveel moeite of zo, of is het er echt niet?
Ik hoop dat de onterecht aangeschreven mensen allemaal aangifte gaan doen van (poging tot) oplichting, want het gebeurt toch wel vaak - te vaak om een 'foutje' te kunnen zijn.

Betoep
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:48

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Betoep »

Ik ga hier niet op reageren. Mijn gegevens krijgen ze niet.
En de DSB Bank waar het geld aan overgemaakt dient te worden bestaat niet eens meer.
Bij verschillende bronnen wordt geklaagd over Lindorff.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

Guardian72 schreef:
Jolijn schreef:
Als Lindorff nu 's gewoon alle relevante informatie meteen bij het eerste schrijven meestuurt?
Ik denk dat ze dat bewust niet doen.
Ja, mijn bericht was een beetje sarcastisch bedoeld.
Misschien willen ze op deze manier een reactie uitlokken waaruit wel de juiste gegevens naar voren komen.
Juist in de zin van 'dat een volgende brief in elk geval de juiste aanhef heeft.'
Daarom hoop ik ook dat personen die hier schrijven en uitgenodigd worden naam- en adres gegevens op de klachtensite te deponeren, dat niet doen.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 25 sep 2013 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

Jolijn schreef: Daarom hoop ik ook niet dat personen die hier schrijven en uitgenodigd worden naam- en adres gegevens op de klachtensite te deponeren, dat doen.
Idd nooit doen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

En ook bij @Betoep een (te) hoog bedrag van Wehkamp.
Dat is toch geen bedrag waar je bij Wehkamp zomaar mee wegkomt?
En dan zeker achteloos, zonder specificatie, zomaar even over maken via Ideal?
:roll:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Betoep schreef:Ik ga hier niet op reageren. Mijn gegevens krijgen ze niet.
En de DSB Bank waar het geld aan overgemaakt dient te worden bestaat niet eens meer.
Bij verschillende bronnen wordt geklaagd over Lindorff.

Da`s niet helemaal correct.
De DSB bank zelf bestaat niet meer, maar alle verplichtingen van leninging, hypotheken e.d. blijven wel bestaan - mensen die een lening of hypotheek hebben moeten die gewoon afbetalen.
En, als je niet aan die verplichting voldoet.. komen ze met boze brieven.

Alleen - DSB maakt voor zover ik weet geen gebruik van Lindorff....
Men heeft daar eigen mensen voor - en de curatoren zijn van de afdeling "direct blaffen" als je ook maar een tientje achterloopt.

Lindorff zelf weet het ook niet - die roepen hier gelijk "wehkamp" .. hmm..

Gesloten