LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
JoyceLemmens
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2013 21:02

Lindorff

Ongelezen bericht door JoyceLemmens »

Vandaag heb ik een brief gehad van het incassobureau Lindorff. Ze innen geld voor Wehkamp en wel 16.558,02 euro!! Ik heb geen openstaande rekeningen bij Wehkamp. laat staan zo'n hoog bedrag. Ze geven aan mij herhaaldelijk verzocht te hebben te betalen, maar dit is het eerste bericht dat ik krijg. Daarnaast kloppen mijn voorletters niet.
Het lijkt mij duidelijk dat om hier adres fraude gaat!
Kan iemand mij helpen en de snelste manier vertellen om van dit bureau af te komen, ik wil natuurlijk niet bij andere instanties te boek komen te staan als wanbetaler terwijl wij altijd overal netjes op tijd betalen.

gr. Joyce
Laatst gewijzigd door JoyceLemmens op 05 sep 2013 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door puma73 »

gebruik de zoekfunctie van dit forum op lindorff en je vindt genoeg leesvoer over lindorff.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door crazyme »

Ze zijn aan het vissen omdat ze de juiste debiteur niet kunnen vinden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

JoyceLemmens schreef:Vandaag heb ik een brief gehad van het incassobureau Lindorff. Ze innen geld voor Wehkamp en wel 16.558,02 euro!! Ik heb geen openstaande rekeningen bij Wehkamp. laat staan zo'n hoog bedrag. Ze geven aan mij herhaaldelijk verzocht te hebben te betalen, maar dit is het eerste bericht dat ik krijg. Daarnaast kloppen mijn voorletters niet.
Het lijkt mij duidelijk dat om hier adres fraude gaat!
Kan iemand mij helpen en de snelste manier vertellen om van dit bureau af te komen, ik wil natuurlijk niet bij andere instanties te boek komen te staan als wanbetaler terwijl wij altijd overal netjes op tijd betalen.

gr. Joyce
Dit zal wel eens een gemakkelijke kunnen zijn.

Zestienduizend euro krediet bij Wehkamp lijkt me in praktische zin onmogelijk. Als u bijvoorbeeld op vijfduizend euro min zou staan zal Wehkamp heus geen nieuwe produkten op afbetaling meer leveren. Dus om aan zestienduizend euro schuld te komen lijkt me onmogelijk.

( Weet u zeker dat het om Wehkamp gaat? Lindorff heeft ook AbnAmro dochter Solvenon overgenomen en doet nu tevens incasso/executie van hypotheken/kredieten voor AbnAmro? Een schuld van zestienduizend euro past beter bij een hypotheek/krediet dan bij een webwinkel)

Enfin, Bestens schrijft u een aangtekende brief (of e-mail met onvangstbevestiging) naar Lindorff dat u geen idee heeft wat deze schuld is, en dat in het geheel geen openstaande schulden heeft bij Wehkamp. Geef aan dat u tot er een heldere specificatie van de zogenaamde schuld komt u niet meer op aanmaningen zult reageren.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Hallo Joyce,

Ik kan mij indenken dat je van het bedrag schrikt en graag meer informatie wilt over deze vordering en de gang van zaken. Zou je deze klacht en vraag, onder vermelding van je gegevens, willen sturen naar [email protected]? Ik zal dan zorgen dat de juiste afdeling binnen Wehkamp.nl dit voor je nakijkt.

Ik zie je reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Wehkamp.nl webcare

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hopelijk resulteert dat dan niet in diezelfde vordering met dan de juiste voorletters van TS.

Een incassobureau dat opdracht heeft gekregen om een vordering te innen ( of een al dan niet juiste - overjarige - vordering koopt) moet zelf in staat zij daar duidelijkheid in te verschaffen toch?

stofzuigertje

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Stuur alleen de op de Incasso vermelde gegevens en niet jou goede voorletters.

Vraag ook om geboortedatum of telefoon nummer of zo of bestel adres...
Als ze een bestelling leverde, en het blijft een fout adres te zijn vervalt hiermee de vordering.

Vals beschuldigen is strafbaar en zomaar iemand met dezelfde naam een aanslag sturen mag niet.
Stuur dus nooit Uw gegevens en vraag wat zij hebben.
Politie aangifte is toegestaan want zij horen vooraf te controleren of U wel deze persoon bent.

Ik kreeg ooit als werkgever voor 3 personen met dezelfde achternaam loonbeslag aangeboden.
Het bleek dat deze 3 totaal andere geboorte datums hadden als zij konden aanleveren, en ook de adressen en telefoon nummers klopte niet.
Alleen de vraag wat er wanneer geleverd is op welk adres en nadere gegevens en ik weigerde nog langer met deze incasso firma zaken te doen.
Achteraf bleek het om hun verre familie te gaan die niet te vinden was wegens gevangenis...
Ze zochten op naam en woonplaats maar deze 3 hadden niets met hun verre familie te maken.

Dus wees voorzichtig in info geven en vraag juist hun gegevens ter controle.
Er is toen ook aangifte gedaan wegens onterecht loonbeslag en omdat het familie bedrijf van mij gelijk iedereen alles weet dus ook wegens smaad.
Dus pak ze gewoon terug via aangifte bij de plaatselijke Politie want bij een deurwaarder zullen al je buren gaan denken terwijl je er niets mee te maken hebt....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Guardian72 »

JoyceLemmens schreef:Vandaag heb ik een brief gehad van het incassobureau Lindorff. Ze innen geld voor Wehkamp en wel 16.558,02 euro!! Ik heb geen openstaande rekeningen bij Wehkamp. laat staan zo'n hoog bedrag. Ze geven aan mij herhaaldelijk verzocht te hebben te betalen, maar dit is het eerste bericht dat ik krijg. Daarnaast kloppen mijn voorletters niet.
Het lijkt mij duidelijk dat om hier adres fraude gaat!
Kan iemand mij helpen en de snelste manier vertellen om van dit bureau af te komen, ik wil natuurlijk niet bij andere instanties te boek komen te staan als wanbetaler terwijl wij altijd overal netjes op tijd betalen.

gr. Joyce
Lijkt me een beetje overdreven bedrag. Maar, Lindorff staat hier bekend dat ze rustig nepvorderingen of onjuiste vorderingen proberen te incasseren.

Wat je kan doen?
Een kopie van die brief van Lindorff bij een brief van jou voegen - en aangeven dat u dit niet bent, dat u geen openstaande rekeningen bij Wehkamp heeft, en dat u binnen 14 dagen de bewijzen wilt zien dat u de persoon bent die de schuld gemaakt zou hebben (kopie rekeningen, kopie van 'eerdere berichten en de ontvangstbevestigingen hiervan') en als men dit niet heeft, binnen dezelfde termijn bevestiging dat zij afzien van poging tot incasseren onrechtmatige vordering - daar anders aangifte volgt.

Beste per mail of per fax - goedkoopste manier om toch een ontvangstbevestiging te krijgen.
Eventueel per post, maar dan aangetekend met handtekening retour. Gewone post komt niet aan ....

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Hallo Joyce,

Ik kan mij indenken dat je van het bedrag schrikt en graag meer informatie wilt over deze vordering en de gang van zaken. Zou je deze klacht en vraag, onder vermelding van je gegevens, willen sturen naar [email protected]? Ik zal dan zorgen dat de juiste afdeling binnen Wehkamp.nl dit voor je nakijkt.

Ik zie je reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Wehkamp.nl webcare

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Webcarewehkamp.nl schreef:Hallo Joyce,

Ik kan mij indenken dat je van het bedrag schrikt en graag meer informatie wilt over deze vordering en de gang van zaken. Zou je deze klacht en vraag, onder vermelding van je gegevens, willen sturen naar [email protected]? Ik zal dan zorgen dat de juiste afdeling binnen Wehkamp.nl dit voor je nakijkt.

Ik zie je reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Wehkamp.nl webcare
Gezien de hoeveelheid klachten - en de manier waarop Lindorff handelt - vraag ik me af hoe wanhopig Wehkamp is om van de diensten van deze cowboys gebruik te maken.
En, als dat niet zo is - waarom laten jullie het toe dat men doet alsof men namens Wehkamp handelt?

JoyceLemmens
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2013 21:02

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door JoyceLemmens »

Webcarewehkamp.nl schreef:Hallo Joyce,

Ik kan mij indenken dat je van het bedrag schrikt en graag meer informatie wilt over deze vordering en de gang van zaken. Zou je deze klacht en vraag, onder vermelding van je gegevens, willen sturen naar [email protected]? Ik zal dan zorgen dat de juiste afdeling binnen Wehkamp.nl dit voor je nakijkt.

Ik zie je reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Wehkamp.nl webcare
Beste heer / mevrouw,

Dit heb ik reeds gedaan op 5 september. Maar ik heb hier nog niets op
Mogen vernemen. Wanneer kan ik een reactie verwachten?

Gr. Joyce

JoyceLemmens
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2013 21:02

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door JoyceLemmens »

Leo The Emperor schreef:
JoyceLemmens schreef:Vandaag heb ik een brief gehad van het incassobureau Lindorff. Ze innen geld voor Wehkamp en wel 16.558,02 euro!! Ik heb geen openstaande rekeningen bij Wehkamp. laat staan zo'n hoog bedrag. Ze geven aan mij herhaaldelijk verzocht te hebben te betalen, maar dit is het eerste bericht dat ik krijg. Daarnaast kloppen mijn voorletters niet.
Het lijkt mij duidelijk dat om hier adres fraude gaat!
Kan iemand mij helpen en de snelste manier vertellen om van dit bureau af te komen, ik wil natuurlijk niet bij andere instanties te boek komen te staan als wanbetaler terwijl wij altijd overal netjes op tijd betalen.

gr. Joyce
Dit zal wel eens een gemakkelijke kunnen zijn.

Zestienduizend euro krediet bij Wehkamp lijkt me in praktische zin onmogelijk. Als u bijvoorbeeld op vijfduizend euro min zou staan zal Wehkamp heus geen nieuwe produkten op afbetaling meer leveren. Dus om aan zestienduizend euro schuld te komen lijkt me onmogelijk.

( Weet u zeker dat het om Wehkamp gaat? Lindorff heeft ook AbnAmro dochter Solvenon overgenomen en doet nu tevens incasso/executie van hypotheken/kredieten voor AbnAmro? Een schuld van zestienduizend euro past beter bij een hypotheek/krediet dan bij een webwinkel)

Enfin, Bestens schrijft u een aangtekende brief (of e-mail met onvangstbevestiging) naar Lindorff dat u geen idee heeft wat deze schuld is, en dat in het geheel geen openstaande schulden heeft bij Wehkamp. Geef aan dat u tot er een heldere specificatie van de zogenaamde schuld komt u niet meer op aanmaningen zult reageren.
Er staat duidelijk als opdrachtgever wehkamp, dus hier kan geen twijfel
Over bestaan.

JoyceLemmens
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2013 21:02

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door JoyceLemmens »

Webcarewehkamp.nl schreef:Hallo Joyce,

Ik kan mij indenken dat je van het bedrag schrikt en graag meer informatie wilt over deze vordering en de gang van zaken. Zou je deze klacht en vraag, onder vermelding van je gegevens, willen sturen naar [email protected]? Ik zal dan zorgen dat de juiste afdeling binnen Wehkamp.nl dit voor je nakijkt.

Ik zie je reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Wehkamp.nl webcare
Ondanks dit bericht waarin het lijkt alsof ze me gaan helpen, krijg een mail
Dat ik maar contact met lindorff moet opnemen..
Zoals hier ook eerder wordt opgemerkt, ongelofelijk dat wehkamp zijn naam
Door t slijk laat halen door zo'n malafide bedrijf..

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Guardian72 »

JoyceLemmens schreef:
Ondanks dit bericht waarin het lijkt alsof ze me gaan helpen, krijg een mail
Dat ik maar contact met lindorff moet opnemen..
Zoals hier ook eerder wordt opgemerkt, ongelofelijk dat wehkamp zijn naam
Door t slijk laat halen door zo'n malafide bedrijf..
Of zij hebben dus een echt onjuiste factuur / vordering doorgezet naar Lindorff, en willen dat niet erkennen.

Ik zou overwegen aangifte te gaan doen - of Wehkamp, of Lindorff is de boel aan het belazeren, of iemand heeft met jouw gegevens dingen besteld bij Wehkamp.

Je zou kunnen beginnen met opvragen alle relevante gegevens bij Lindorff.
Dus - bestellingen, bewijs van aflevering, alle "herinneringen" en de ontvangstbevestigingen hiervan.

Overweeg eventueel bij het JL hulp in te winnen, of als je een rechtsbijstand hebt, bij hun hulp vragen. Dit is een behoorlijk bedrag - dus daar zullen ze wel mee aan de slag gaan.

Succes.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

JoyceLemmens schreef:
Webcarewehkamp.nl schreef:Hallo Joyce,

Ik kan mij indenken dat je van het bedrag schrikt en graag meer informatie wilt over deze vordering en de gang van zaken. Zou je deze klacht en vraag, onder vermelding van je gegevens, willen sturen naar [email protected]? Ik zal dan zorgen dat de juiste afdeling binnen Wehkamp.nl dit voor je nakijkt.

Ik zie je reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Wehkamp.nl webcare
Ondanks dit bericht waarin het lijkt alsof ze me gaan helpen, krijg een mail
Dat ik maar contact met lindorff moet opnemen..
Zoals hier ook eerder wordt opgemerkt, ongelofelijk dat wehkamp zijn naam
Door t slijk laat halen door zo'n malafide bedrijf..
Pas op met teveel gegevens doorgeven, dan hijgen ze nog meer in je nek of passen vordering aan met wel jouw echte voorletters.
Bovendien kunnen ze de gegevens aan wie ze de vordering hebben gestuurd zo vinden toch?
Een schuld aan Wehkamp van €16.558,02 + met de achternaam zoals in je forumnaam? ?
Zoveel zijn er daarvan toch niet in hun bestand?
Is het een echte niet verjaarde vordering, zal Lindorff toch zelf moeten zorgen dat ze alle juiste gegevens hebben.
Dus blijf maar bij dit standpunt

dat u geen idee heeft wat deze schuld is, en dat in het geheel geen openstaande schulden heeft bij Wehkamp. Geef aan dat u tot er een heldere specificatie van de zogenaamde schuld komt u niet meer op aanmaningen zult reageren.

gebruik de zoekfunctie van dit forum op lindorff en je vindt genoeg leesvoer over lindorff.


Voor een bedrag van €16.000 mag er wel een duidelijke specificatie verwacht worden...en zou je denken dat er minstens 1 keer de moeite genomen is, een aangetekende herinnering/incasso te versturen. :wink:
Dus geloof maar niet zomaar dat er diverse malen verzocht is te betalen, dwz niet aan jou; misschien ben jij nr. zoveel die benaderd wordt.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 13 sep 2013 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

jolijn schreef:Voor een bedrag van €16.000 mag er wel een duidelijke specificatie verwacht worden...en zou je denken dat er minstens 1 keer de moeite genomen is, een aangetekende herinnering/incasso te versturen
Ik heb nog steeds geen enkele praktische voorstelling hoe een rekening bij Wehkamp kan oplopen tot het bedrag van 16.000 euro.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nee Leo, ik ook niet.
En dan zo zorgeloos met zo'n bedrag omgaan, voor zoiets heeft een bedrijf dan toch allang een deurwaarder ingeschakeld/is er een rechtszaak + vonnis?

Betoep
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:48

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Betoep »

Vandaag een brief van Lindorff gekregen.
Verkeerde briefaanhef.
Of ik even voor 28-9 een bedrag van € 10.208,93 wil betalen via iDEAL
Waarvoor staat er niet op. Heb ook nooit brieven gehad over een betalingsachterstand zoals er in staat.
Heb ook nergens schulden.
Krijgen meer mensen zo'n brief?
Is dit pure oplichting?
Moet ik aangifte doen bij de politie?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Betoep schreef:Vandaag een brief van Lindorff gekregen.
Verkeerde briefaanhef.
Of ik even voor 28-9 een bedrag van € 10.208,93 wil betalen via iDEAL
Waarvoor staat er niet op. Heb ook nooit brieven gehad over een betalingsachterstand zoals er in staat.
Heb ook nergens schulden.
Krijgen meer mensen zo'n brief?
Is dit pure oplichting?
Moet ik aangifte doen bij de politie?
Aangezien men alleen vraagt of je wil betalen - maar verder ook niets qua informatie geeft, is dit of een "administratieve vergissing" (al wekt lindorff de schijn dat dit hun verdienmodel is, maar dat terzijde) - of een daadwerkelijke schuld, die gemaakt is door iemand met eenzelfde naam, of een daarop gelijkende naam - en gooien ze maar wat brieven in de hoop dat er een sukkel is die het betaald.

Als je actie wilt ondernemen, dan nooit telefonisch - alleen schriftelijk (email bijvoorbeeld) zodat je bewijs hebt van inhoud en verzending. (niet van aankomst, tenzij je via een Outlook/Exchange combinatie werkt - delivery report en evt. leesbevestiging)
- Meld dat je de schuld niet kent (ik ga er van uit dat je nergens openstaande rekeningen hebt
- Verzoek ze om hun pogingen te staken, tenzij ze rechtsgeldig bewijs kunnen leveren dat jij de juiste persoon bent (geef niet je volledige juiste naam, vermeld hooguit de op de brief vermelde naam/zaaknummer), en indien ze dit niet kunnen overleggen, vraag rustig dat ze bevestigen dat ze abuis waren, en er verder geen incasso meer open staat.

Als je echt 100% zeker weet dat er geen openstaande posten zijn, waar dan ook (al lijkt het me stug dat je 10.000 euro 'vergeet') - dan zou je kunnen overwegen aangifte te doen - maar gezien de berichten van anderen die dit geprobeerd hebben, verwacht ik niet dat oom agent ook maar iets zal doen. (al is het wel zo dat de aangifte dan 'in het systeem' staat, en er bij meerdere er misschien eens iemand naar gaat kijken).

Nogmaals - doe niets telefonisch (tenzij je dit goed kan opnemen) omdat men je anders van alles kan wijsmaken/toezeggen - maar jij niet kan aantonen dat deze toezeggingen gedaan zijn.

Aangezien dit bericht zodanig vaag is - kan je natuurlijk ook heel simpel volstaan met een mailtje aan "mevrouw bosch" met vermelding van het zaaknummer "dit ben ik niet, da`s iemand anders".

(valt me wel op dat er toch steeds meer van dit soort dingen gemeld word... zouden ze geld nodig hebben?)

Betoep
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:48

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Betoep »

Ik ben vanmorgen naar de politie geweest. De mevrouw ging meteen bellen naar Lindorff.
Ze waren verbaasd dat de politie belde.
Ze vroegen naar mijn naam en geboortedatum en dat ze de adressering zouden nakijken.
De mevrouw bij de politie heeft dit gesprek ook gehoord.
Ze heeft de brief gekopieëerd en aantekekningen hiervan gemaakt.

Gesloten