LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Anne71
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2010 11:07

Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Anne71 »

> Waar zal ik beginnen.....
> In 2002 toen ik nog getrouwd was , deden wij weleens bestellingen bij wehkamp ,
eind 2002. Verliet mij man mij omdat we een gehandicapt zoontje kregen waar hij niet mee om kon gaan.
We hadden voor de geboorte van thijmen al 2 zoontjes en 1 dochter die bij mij achter bleven.
Omdat we in gemeenschap van goederen getrouwd waren
werden de schulden verdeeld
. Omdat me ex een potje van de admin had gemaakt waren die aanzienlijk Ik kwam in de wsnp schuldsanering terecht
en half jaar voor dit eindigde moest ik naar de tandarts wegens kiespijn
, wat blijkbaar niet mocht omdat ik geen nieuwe schulden mocht maken.
werd dit omgezet in een fallissiment dit eindigde op 5-10-2007. Ik heb toen een tijd lang een buro gehad die voor mij de betalingen bleef doen dit stopte in 2009 . Nu inmiddels weer happy wilde mijn vriend dat ik ook op de hypotheek akte kwam omdat zijn ex vrouw nog op de akte staat al 2 jaar en daar willen ze allebei vanaf. Ik heb toen mijn BKR opgevraagd en er stond nog van 2002 een a 3 code op van wehkamp die zou komen te vervallen in augustus 2013, en er staat bij "deel van bedrag afgeboekt" ( dat is door de curator gedaan destijds) . Maar er stond ook in een regeltje "nog niet beindigd ". Dus ik heb met wehkamp gebeld hoe dat nou precies wat , eerst kreeg ik een mevrouw die zei dat er helemaal geen a3code stond dus ik ja maar dat moet maar ze bleef vol houden en zei dat het dan al verjaard was dus ik blij maar mijn vriend zei dat , dat niet kon kloppen dus ik weer bellen dus weer uitgelegd en deze mevrouw vond na even speuren wel de codering. En ze zei dat ik contact moest opnemen met lindorf dat heb ik dus gedaan om te vragen hoe en wat, en als er nog wat open stond hoeveel dan. Die meneer van lindorf zei ook dat er niks open stond dus ik weer naar wehkamp bellen. Toen heeft de mevrouw van wehkamp gebeld met lindorf en na een kwartier kreeg ik een belletje van lindorf. Dat ze het hadden gevonden en dat er een bedrag was van drieduizend euro maar dat dit opgelopen was na elfduizend euro wegens rente en hij had gezegd tegen de mevrouw van wehkamp dat de a3 na een a2 gezet moest worden zodat het bedrag op eis baar zou zijn .dus nu moet ik dat betalen alleen ik heb een wajong uitkering en mijn vriend heeft ook geen vetpot wegens alimentatie enz en we moeten 350. Euro per mnd gaan betalen terwijl in 2005 er een vonnis is geweest die ik niet heb gezien omdat de post ging via bbhr schuldhulpverlening. Maar ik heb daarna ook geen brieven ontvangen . Ik wij kunnen echt niet zón hoog bedrag missen we moeten al elk dubbeltje draaien. Ik wil en ben echt bereid om af te betalen maar ik vind dit niet eerlijk als we niet betalen worden mijn spullen uithuis gehaald en we hebben echt geen luxe . We willen graag in dit huis blijven wonen omdat we van de schuur die aan het huis vast zit een slaapkamer voor me gehandicapte zoontje gemaakt hebben omdat hij te zwaar is om naar boven te tillen hij is namelijk 100% rolstoel afhankelijk en mag een codering over gezet worden van een a3 na a2? Ik hoop van harte dat er iemand is die hier wat meer over weet . tips advies . of hulp
> Groet Anne de jong
Laatst gewijzigd door Anne71 op 26 jun 2012 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Dofolo
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:21

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Dofolo »

tip: gebruik de enter knop, dit is echt niet te lezen ....

Wat zei de curator // het begeleidend bedrijf wat destijds je fallisement heeft behandeld toen je belde hierover?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Jolijn »

Toen heeft de mevrouw van wehkamp gebeld met lindorf en na een kwartier kreeg ik een belletje van lindorf. Dat ze het hadden gevonden en dat er een bedrag was van drieduizend euro maar dat dit opgelopen was na elfduizend euro wegens rente en hij had gezegd tegen de mevrouw van wehkamp dat de a3 na een a2 gezet moest worden zodat het bedrag op eis baar zou zijn .dus nu moet ik dat betalen alleen ik heb een wajong uitkering en mijn vriend heeft ook geen vetpot wegens alimentatie enz en we moeten 350. Euro per mnd gaan betalen terwijl in 2005 er een vonnis is geweest die ik niet heb gezien omdat de post ging via bbhr schuldhulpverlening. Maar ik heb daarna ook geen brieven ontvangen .

Lindorff ruikt geld. Die zouden jou nooit gevonden hebben als je niet zelf had gebeld....denk ik.
Dat een bedrag (als ze daar al recht op hebben) van 3000 oploopt naar 11.000 wegens rente, liegen ze dat ze barsten.
Als er een vonnis zou zijn, zou je schuldhulpverlening/bewindvoerder daar zeker van hebben geweten.
Doe niks (meer) telefonisch.
Zoek je papieren bij elkaar en neem 's contact op met het Juridisch Loket.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Met al deze ellende voor je en achter je..... Waarom zou je in hemelsnaam überhaupt weer een nieuwe schuld op je willen nemen? 4 kinderen, mislukt huwelijk, wajong, vriend met weinig inkomsten en ook een mislukte relatie achter de rug.....

Praat aub met een budget coach want dit lijkt me echt geen wijsheid ook al zou die Wehkamp schuld vervallen.....

Anne71
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2010 11:07

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Anne71 »

Hoi

Ik heb me admin brieven na gekeken over 2011 waarin ze zeggen dat ze me een brief hebben gestuurd optrend wehkamp, ik heb alles keurig in mappen, ze hebben me idd wel een brief gestuurd rond die tijd maar van afther pay
met een bedrag van 90 euro .

Ik ga idd vanaf nu alles schriftelijk doen met deze mensen, anders heb ik straks geen poot om op te staan.

@ Frantic2 we hebben nu geen schulden daar was ik net uit, ik heb om daar uit te komen idd een budjetchoach gehad maar dat is nu klaar.
We hebben het niet breed maar welke doorsnee nederlander wel"?

Groetjes

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Frantic2 »

als je maar zeker weet dat je ook op de eigendoms akte wordt bijgeschreven.... want die grap heb ik in mijn omgeving meegemaakt, vriendin tekende uit liefde graag voor de hypotheek.... maar vriendlief was 100% eigenaar van het huis....

en dat is noo9it aangepast, relatie stuk en ze kan blijven betalen zonder eigendoms rechten!

Anne71
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2010 11:07

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Anne71 »

Dank je voor de tip

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Frantic2 schreef:als je maar zeker weet dat je ook op de eigendoms akte wordt bijgeschreven.... want die grap heb ik in mijn omgeving meegemaakt, vriendin tekende uit liefde graag voor de hypotheek.... maar vriendlief was 100% eigenaar van het huis....

en dat is noo9it aangepast, relatie stuk en ze kan blijven betalen zonder eigendoms rechten!
En dat vergeten er veel omdat ze denken dat ze dan ook automatisch mede-eigenaar zijn.

@ Anne71,
Ik kan me eerlijk gezegd wel wat voorstellen bij de eerdere tip van Frantic, na zoiets allemaal te hebben meegemaakt zoals u schrijft is het wel iets om goed over na te denken het is immers geen pak suiker. Ik neem ook even aan dat u weet dat u tekent voor de hoofdelijke aansprakelijkheid van de gehele hypotheekschuld.

Verder kan ik u helaas niet echt goed adviseren in de kwestie van de vordering. Ik heb (gevoelsmatig en afgaande op wat u schrijft) ook mijn bedenkingen of het verhaal van lindorff zo sterk is als geroeptoeterd wordt door hen.

Ik denk dat het verstandig is om contact op te nemen met het schuldhulpbureau of curator die destijds uw zaken heeft afgehandeld. Wellicht dat zij u verder kunnen helpen met dit probleem.

Het is in ieder geval verstandig u juridisch goed te laten adviseren. Hiervoor zou u eens kunnen beginnen bij een juridisch loket. Het eerste advies is meestal gratis. Volgens mij kunnen zij ook aangeven of u eventueel in aanmerking komt voor een toevoeging voor een advocaat. Of dat in dit soort zaken ook kan weet ik niet, maar dat zult u daar vast kunnen navragen.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Anne71,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende een vordering van Wehkamp.

Graag zou ik hierover met u in contact komen. Ik zal dan e.e.a. voor u uitzoeken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht te sturen naar [email protected]?

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Quannik
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jun 2012 20:59

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Quannik »

@nne, doe voortaan alles schriftelijk, dat is al eerder gezegd. En ook het advies die ik ooit van de consumentenbond kreeg. Maak een kopie van de brief die je stuurt voor eigen administratie. Met bellen heb je geen bewijs, met brieven, evt. aangetekend, wel.
Bewaar emails die je stuurt en ontvangt ook. Niet op de computer, die kan crashen, weet ik uit ervaring :( , en dan heb je nog geen bewijs, maar print ze uit en bewaar ze bij je administratie.

Bedrijven hebben vaak liever dat je belt, omdat je dan geen bewijs heb van de toezeggingen en afspraken die gemaakt zijn. Schrijven neem wat meer tijd met antwoord krijgen, maar dat is het zeker waard.

Succes.

Shaz_Valentine
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2012 08:38

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Shaz_Valentine »

Ik heb ook met Lindorff van doen gehad en ook in mijn geval kwamen ze met een incasso uit 2001 aan fietsen. Ik heb het laten voorkomen bij de rechtbank omdat er rentes en incasso kosten werden gevraagd die het bedrag verdubbelden.

In mijn geval hebben ze alle extra kosten laten varen en ben ik alleen belast met het daadwerkelijke bedrag wat open stond.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door RedShy »

Zeg Anne, vertel me eerst eens waarom het niet eerlijk is. Schulden zijn schulden en die heb je zelf veroorzaakt. Ik begrijp dat het vervelend is maar de situatie met je zoon is totaal irelevant. Bovendien zeg je dat je al tien jaar gescheiden bent van de vader van je kind en je hwbt nu nog een Wa Jong uitkering? Dan ben jij dus maximaal op je 17e gescheiden?

Quannik
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jun 2012 20:59

Re: Lindorff Wehkamp komen nu met schuld uit 2002

Ongelezen bericht door Quannik »

RedShy schreef:Zeg Anne, vertel me eerst eens waarom het niet eerlijk is. Schulden zijn schulden en die heb je zelf veroorzaakt. Ik begrijp dat het vervelend is maar de situatie met je zoon is totaal irelevant. Bovendien zeg je dat je al tien jaar gescheiden bent van de vader van je kind en je hwbt nu nog een Wa Jong uitkering? Dan ben jij dus maximaal op je 17e gescheiden?
Ik ben anne niet, maar wil toch even reageren.
Dat van de wajong klopt niet hoor. Je kan ook op je 30ste nog wajong krijgen of een andere leeftijd. Het gaat erom of je een handicap of ziekte had in je jeugd, al dan niet aangeboren, maar in elk geval voor je 18de (misschien nu 21 ste dat weet ik niet), waardoor je een bepaald percentage bent afgekeurd. Je hoeft het niet voor je 18de aan te vragen.

En natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn/haar eigen schulden, maar je mag ook verwachten dat schuldeisers hier ook normaal mee omgaan, je niet als crimineel behandelen, duidelijkheid geven, dus geen vage rekeningen sturen en geen onduidelijke kosten berekeken. Maar voor lieden als Lindorff is dat nogal moeilijk te begrijpen. Maar uit diverse rechtzaken is wel gebleken dat als het er op aan komt, Lindorff opeens alle vage, hoge en extra kosten laten vallen. Daaruit blijkt al dat het totaal niet klopt van wat ze doen.

Gesloten