LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff/Wehkamp

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door snepke »

Niet meer bellen,doe alles schriftelijk/mail en alles bewaren van brieven/mailtjes.
Vraag een specificatie van de vordering.
Een consumentenaankoop verjaard na 2 jaar.
1e aanschrijving 7 okt 2010
2e -- 25 juni 2013.
Hebben jullie tussentijds niets meer gehoord?
Volgens mij verjaard
Laatst gewijzigd door snepke op 24 okt 2013 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.


Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door Jolijn »

Toen ontvingen wij een brief van AGC gerechtsdeurwaarders en Incasso dat wij een bedrag verschuldigd waren aan Lindorff Purchase B.V. inzake Wehkamp ter waarde van 766,75.
.
.

Weer naar AGC gebeld alles verteld. Zij zeiden het uit te zoeken en vervolgens niets meer van gehoord]

ACG is waarschijnlijk tot de conclusie gekomen dat de vordering niet terecht was?
Lindorrf heeft 'm doorverkocht aan EDR?

Vraag, eh nee, eis, een fatsoenlijke onderbouwing (+ bewijzen) van de vordering met bewijzen van stuiting enz. en wijs ze op verjaring, indien van toepassing.
Kan EDR dat niet, eis dan dat het dossier vernietigd wordt.
Kan/wil EDR dit niet vraag dan om een zo spoedig mogelijke gang naar de rechter ( daar zullen ze echt met iets meer moeten aankomen dan een briefje aan jou) waar jij je zult verweren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ MySol - al wat ontvangen van Lindorff?

grenopascha
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2014 12:51

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door grenopascha »

viezerikken
vanmorgen schuldhulp/bewind geweest nu lag er nog een rekening van mijn man (kende hem toen nog niet) van lindorff (wehkamp) uit 1990 ja echt waar 1990 hoofdbedrag 550 euro (toen gulden 1000 ongeveer)
en nu met RENTE 14.5000 euro !!!!!! niet normaal 24 jaar rente erbij !!! waarom niet al 23 jaar geleden beslag gelegd zegt mijn man was ik er al lang vanaf geweest
wat een stelletje viezerikken zijn het

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

grenopascha schreef:viezerikken
vanmorgen schuldhulp/bewind geweest nu lag er nog een rekening van mijn man (kende hem toen nog niet) van lindorff (wehkamp) uit 1990 ja echt waar 1990 hoofdbedrag 550 euro (toen gulden 1000 ongeveer)
en nu met RENTE 14.5000 euro !!!!!! niet normaal 24 jaar rente erbij !!! waarom niet al 23 jaar geleden beslag gelegd zegt mijn man was ik er al lang vanaf geweest
wat een stelletje viezerikken zijn het
Lijkt me heel stug dat dit nog geldig is.
Behalve verjaring etc. is er toch echt wat meer nodig dan alleen een blafbrief van een incassocowboy.

Schuldhulp zou je dit ook moeten kunnen vertellen, en anders eerst maar eens in de pen klimmen (of dat laten doen) en/of advies aan je rechtsbijstand of het juridisch loket.
Het lijkt me echt 1000% onmogelijk dat een schuld (als deze al terecht is, dat is zowiezo nog maar de vraag - lindorff heeft niet echt een reputatie van zuiver handelen) van rond de 500 euro zou kunnen oplopen naar 14.500 (neem ik aan, anders 145.000) euro...

Zou best eens een gevalletje oplichting kunnen zijn, dus laat ze eerst maar eens met alle bewijzen komen alvorens ook maar een cent te (laten) betalen.

grenopascha
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2014 12:51

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door grenopascha »

schuldhulpverlener had er na toe gebeld ze stuiken het steeds zodat het niet verjaart !!!
maar ga erzelf mee naar buro rechtshulp kijken wat ze zeggen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

grenopascha schreef:schuldhulpverlener had er na toe gebeld ze stuiken het steeds zodat het niet verjaart !!!
maar ga erzelf mee naar buro rechtshulp kijken wat ze zeggen
Als het daadwerkelijk gestuit zou zijn - moet daar bewijs van zijn.
Laat de hulpverlener niet bellen, maar alleen schriftelijk doen.

De combi Lindorff voor Wehkamp is bekend hier - en de kans is niet onwaarschijnlijk dat dit een "foutje" is (van de categorie "Foutje, Bedankt")

Gesloten