LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loonbeslag en beslagvrijevoet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
triess74
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:33

loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door triess74 »

Mijn man heeft een loonbeslag van ggn. Nu zijn wij getrouwd en hebben daarom recht op 1182 euro. Vorige maand kregen wij 827 euro gestord en nadat ik daarover gebeld heb werd dat aangepast. Dit duurde wel 10 dgn voordat ik dat geld terug had. Ik heb ook al 2 keer papieren opgestuurd omdat wij van 1182 euro niet eens al onze rekeningen kunnen betalen maar tot 2 keer toe zijn ze de papieren kwijt. Wij hebben ook een brief gekregen van het derde beslag. Alleen waren dat niet onze papieren maar van heel iemand anders (wie zal onze papieren hebben gekregen dan?) Nu kreeg ik vandaag maar weer 827 euro gestord en heb gelijk weer de telefoon gepakt. Werd toen erg onbeschoft behandeld zelfs zo erg dat de mevrouw aan de andere kant zelfs haar stem tegen mij verhefde. Ik zelf bleef heel netjes. Nu is de beslag vrije voet wel aangepast maar niet doorgegeven aan de baas van mijn man. Dit betekend dat ik nu dus weer 10 dgn moet wachten op 354 euro. Mijn lasten lopen ook door en we moeten ook nog eten denk ik. We zitten nu gewoon ver onder het minimum. Te belachelijk voor woorden!!!!!

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door Josephien12 »

triess74 schreef:omdat wij van 1182 euro niet eens al onze rekeningen kunnen betalen
Pardon? Volgens mij leeft U dan op een te grote voet. Ik raad U aan eens kritisch te kijken waar die 1182 allemaal aan op gaan.

En verder misschien verstandig om zelf ook eens aan de slag te gaan om extra geld te generen.
Te belachelijk voor woorden!!!!!
Had het dan niet zo ver laten komen. Nu is het tijd om op de blaren te gaan zitten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Josephien12 schreef:
triess74 schreef:omdat wij van 1182 euro niet eens al onze rekeningen kunnen betalen
Pardon? Volgens mij leeft U dan op een te grote voet. Ik raad U aan eens kritisch te kijken waar die 1182 allemaal aan op gaan.

En verder misschien verstandig om zelf ook eens aan de slag te gaan om extra geld te generen.
Te belachelijk voor woorden!!!!!
Had het dan niet zo ver laten komen. Nu is het tijd om op de blaren te gaan zitten.
Denk niet dat u voor een ander kan beoordelen of men op te grote voet
leeft, u weet niet wat hun aan vaste lasten hebben.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

niet te snel oordelen. Wij hebben ook te maken gehad met loonbeslag allemaal dankzij een wraakzuchtige ex. Wel heel makkelijk om meteen te roepen is je eigen schuld

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Als je op het minimum zit moeten je vaste lasten naar rato zijn. Dat kan dus nooit een bedrag boven 1282 euro zijn. Dan is het in ieder geval goed om iedere post zorgvuldig te bekijken en te beoordelen of het niet (veel) minder kan.

Dus weg met die telefoonabo's, weg met die extra kosten voor digitale tv en internet, energierekening omlaag (doe swinters maar een trui aan) auto('s) de deur uit, enz

triess74
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:33

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door triess74 »

Punt een als ik kon werken zou ik dat zeer zeker doen!!!. Maar nadat ik op 31 jarige leeftijd een hersenbloeding heb gehad en linkszijdig verlamd ben en momenteel chemokuren onder ga zit dat er even niet in....
En op grote voet leven???? 700 euro hypotheek, 200 euro ziekenfonds, 154 gas en licht, 230 euro overlijdings risico verzekering en zo kan ik nog wel even doorgaan dus wie bent u om daarover te ordelen????

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Josephien12 schreef:Als je op het minimum zit moeten je vaste lasten naar rato zijn. Dat kan dus nooit een bedrag boven 1282 euro zijn. Dan is het in ieder geval goed om iedere post zorgvuldig te bekijken en te beoordelen of het niet (veel) minder kan.

Dus weg met die telefoonabo's, weg met die extra kosten voor digitale tv en internet, energierekening omlaag (doe swinters maar een trui aan) auto('s) de deur uit, enz
Iemand is op het minium gezet door loonbeslag !
Weg telefoonabo's...ja die zijn ook zomaar de deur uit, contract weet je wel ?
Energie rekening omlaag....je hoef nu geen trui aan.
Ze zitten NU in die situatie.

triess74
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:33

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door triess74 »

Maar ja u kunt zeker wel rondkomen van 1182 euro in deze maatschappij.
Nou dan wens ik je er veel geluk mee. Op zo een grote voet leven we niet hoor.
En oordelen over een ander is altijd erg makkelijk.
Als wij het loobeslag niet hebben komen we idd gemakkelijk rond maar nu dus even niet en al helemaal niet van 827 euro... maar ja dat red u natuurlijk ook.
Nou vertel mij dan maar eens hoe in deze tijd ben ik wel benieuwd naar

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door pollie66 »

triess74 schreef:
omdat wij van 1182 euro niet eens al onze rekeningen kunnen betalen


Pardon? Volgens mij leeft U dan op een te grote voet. Ik raad U aan eens kritisch te kijken waar die 1182 allemaal aan op gaan.

En verder misschien verstandig om zelf ook eens aan de slag te gaan om extra geld te generen.

Citaat:
Te belachelijk voor woorden!!!!!

Had het dan niet zo ver laten komen. Nu is het tijd om op de blaren te gaan zitten.
ik weet niet in wat voor boomhut u leeft maar dat zijn vrij normale uitgaven hoor.
ik zit met mijn vaste lasten op bijna net zoveel maandelijkse lasten.

u trekt een conclusie van iets waar u helemaal geen weet van heeft.
het lijkt mij dus verstandiger om gewoon uw mond dicht te houden op dit forum.
aan mensen met vooroordelen hebben we niets.

@triess,

je moet aan GGN een inkomsten uitgaven formulier vragen en die volledig invullen.
aan de hand van die gegevens kunnen ze eventueel jullie een beetje tegemoet komen.

wat ik echter wel als kanttekening er bij moet zeggen is, dat ze dit niet verplicht zijn.
een beslagvrije voet is een vastgelegd bedrag.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ triess,

hoe vervelend ook - ik zou wel kijken naar opties om te besparen, of hier en daar extra inkomen te krijgen.

Daarnaast zou ik een klacht overwegen tegen de uitvoerende deurwaarder - daar die ook met regels te maken heeft.

Overweeg om contact op te nemen met het juridisch loket om een en ander uit te zoeken, een voor hulp mocht inderdaad blijken dat de deurwaarder de regels niet goed hanteerd. Er is een klachtenorgaan voor deurwaarders - en als men inderdaad fout zit, kan dat gevolgen hebben voor het kantoor dat het beslag uitvoert. Maar, hoe dan ook, zoek hulp - want alleen is het lastig vechten.

triess74
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:33

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door triess74 »

Ik heb nu nogmaals een email naar GGN gestuurd in de hoop dat ik de 354 euro sneller krijg dan 10 dgn
Nu maar hopen op een snelle reactie van hun kant

Incasso_deskundige
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:05

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Het lijkt me niet zinvol om hier een discussie te starten over wat wel of niet als 'normale' uitgaven moet worden gezien, want daar gaat de vraag niet over.

Vaststaand feit is dat het deurwaarderskantoor namens zijn klant gehouden is de correcte beslagvrije voet te hanteren. De hoogte van de geldende beslagvrije voet is van diverse factoren afhankelijk, waaronder de samenstelling van het gezin (bijvoorbeeld: alleenstaand, samenwonend/gehuwd, enz.). Ook zijn soms situaties waarin de beslagvrije voet bijvoorbeeld gehalveerd of verlaagd kan en mag worden, maar soms moet ook verhoging van de beslagvrije voet plaatsvinden, indien kosten van huur (verminderd met de eventueel ontvangen huurtoeslag) en premies ziektekostenverzekering (verminderd met de eventueel ontvangen zorgtoeslag).

Nu het deurwaarderskantoor blijkbaar al twee keer een verkeerde inhouding heeft verricht, lijkt het me goed als je het deurwaarderskantoor een brief schrijft waarin je jouw bezwaren tegen deze gang van zaken kenbaar maakt. Je zou zelfs kunnen aangeven dat je wilt dat ze dit als een officiele klacht beschouwen, zodat zij deze dan ook als zodanig moeten afwikkelen. Er zal dan een gemotiveerd antwoord naar julle verzonden moeten worden, waarin zij uitleg geven over de gang van zaken. Dit zou je ook kunnen doen ten aanzien van het punt van de verkeerde stukken die bij jullie zijn afgegeven. Ook zou ik ze aansprakelijk stellen voor alle eventuele schade(s) die je hierdoor reeds hebt geleden of mogelijk nog zult lijden. Deze brief AANGETEKEND versturen!!!

Mocht je er met het deurwaarderskantoor niet uitkomen of is het antwoord niet bevredigend, dan kun je overwegen een klacht in te dienen bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders (onderdeel van de rechtbank te Amsterdam). Het is wel netjes om eerst de weg als hierboven vermeld bewandelen, dus zelf eerst met het deurwaarderskantoor zelf in discussie/overleg!

triess74
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:33

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door triess74 »

Nou vandaag heb ik dus nogmaals contact gehad met het deurwaarders kantoor, en ik ben zeer onbeschoft te woord gestaan. Zelfs zo erg dat de mevrouw aan de andere kant van de lijn haar stem tegen mij verhefte. Ze zei dat de 354 euro echt wel overgemaakt zouden worden naar mij maar dat hun maar een keer per week uitbetalen en laat dat nu net op maandag zijn. Dus ik kan een week wachten, en daar kan ze niets aan veranderen. Dat ik nu geen geld meer heb niet eens om boodschappen te doen dat was niet haar probleem
Nu zeg ik je die mensen denken af en toe echt dat ze ik weet niet wat zijn en ik kan er niets aan doen...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

triess74 schreef:Nou vandaag heb ik dus nogmaals contact gehad met het deurwaarders kantoor, en ik ben zeer onbeschoft te woord gestaan. Zelfs zo erg dat de mevrouw aan de andere kant van de lijn haar stem tegen mij verhefte. Ze zei dat de 354 euro echt wel overgemaakt zouden worden naar mij maar dat hun maar een keer per week uitbetalen en laat dat nu net op maandag zijn. Dus ik kan een week wachten, en daar kan ze niets aan veranderen. Dat ik nu geen geld meer heb niet eens om boodschappen te doen dat was niet haar probleem
Nu zeg ik je die mensen denken af en toe echt dat ze ik weet niet wat zijn en ik kan er niets aan doen...

Oh !
En 2x per week iets overmaken kan niet ofzo !?
Niet normaal dit zeg ! :twisted:

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door ppp333333 »

zo werken die figuren allemaal
worden meestal ook nog geholpen door de overheid
die meewerken

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Dit figuur zal wel even reageren..

Ten eerste een beslagvrije voet staat niet vast, er staat wel een bedrag voor wat ik op kantoor de standaard bvv noem. Dit is de zogenaamde 90% van de bijstandsnorm. De bvv die ggn hier hanteert is 90% van de bijstandsnorm van echtgenoten/samenwonende partners.

Hierbij wordt nog geen rekening gehouden met, huur/hypotheek kosten en ziektekosten. Deze posten zijn van belang voor VERHOGING van de bvv. Dit moet u dus zoals incasso deskundige hierboven beschrijft opgeven. Kosten van energie notas etc zijn niet van belang, dat moet u met die 90% betalen. Geef ook op wat uw eventuele toeslagen zijn!
De deurwaarder weet dan wel hoe uw bvv berekend moet worden. Anders schakelt u rechtshulp in, die dan een procedure bij de kantonrechter kunnen starten voor het bepalen van de bvv.

De bvv wordt overigens aangepast met terugwerkende kracht. Dus werkt vanaf het moment dat de situatie zich voordoet.. zie diverse uitspraken van de Hoge Raad..

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door renegade66 »

Dit is de zogenaamde 90% van de bijstandsnorm
sorry, maar dat is toch in de wet vastgelegd?
dus is het wel een vastgesteld bedrag.

wat ik echter niet snap is dat energie niet van belang is voor de bvv. iedereen moet toch energie betalen?
als dit niet betaald wordt kun je binnen de kortste keren weer als deurwaarder bij dezelfde mensen aankloppen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

renegade66 schreef:
Dit is de zogenaamde 90% van de bijstandsnorm
sorry, maar dat is toch in de wet vastgelegd?
dus is het wel een vastgesteld bedrag.

wat ik echter niet snap is dat energie niet van belang is voor de bvv. iedereen moet toch energie betalen?
als dit niet betaald wordt kun je binnen de kortste keren weer als deurwaarder bij dezelfde mensen aankloppen.
Idem dito met de zorgtoeslag.

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

renegade66 schreef:
Dit is de zogenaamde 90% van de bijstandsnorm
sorry, maar dat is toch in de wet vastgelegd?
dus is het wel een vastgesteld bedrag.

wat ik echter niet snap is dat energie niet van belang is voor de bvv. iedereen moet toch energie betalen?
als dit niet betaald wordt kun je binnen de kortste keren weer als deurwaarder bij dezelfde mensen aankloppen.
Ja het is een vastgesteld bedrag maar daarmee staat de beslagvrije voet nog niet vast. Het is een beginpunt / bedrag waarmee je uiteindelijk de bvv berekent.

Die 90% van de bijstandsnorm is bedoeld om dat soort kosten te betalen. De beslagvrije voet is bedoeld om iemand net genoeg over te laten hebben om van te kunnen leven. Telefoonabbonementen etc zijn daar niet in berekend..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: loonbeslag en beslagvrijevoet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoe wil je tegenwoordig nog van 90% de bijstandsnorm kunnen leven ?
Het is alleen maar mensen nog verder in de sh*t helpen.

Gesloten