LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag dit zomaar? Extra kosten bij betalingsregeling.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Mag dit zomaar? Extra kosten bij betalingsregeling.

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Hallo allemaal.

Ik heb een nota ontvangen van uwnota.nl en omdat die nogal hoog is, en ik in de WIA zit, heb ik meteen een betalingsregeling aangevraagd.
Echter zag ik deze regel staan:

De kosten voor een betalingsregeling bedragen € 4,75 (ex. BTW) per termijn en een vaste maandelijkse
rentevergoeding van 1% over de hoofdsom.

Kijk..een betalingsregeling vraag je niet zomaar aan, maar mogen ze wel per termijn extra kosten vragen plus 1% over het totaalbedrag?
Wie het weet mag het zeggen. Ik ben het nog nooit eerder tegengekomen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Mag dit zomaar? Extra kosten bij betalingsregeling.

Ongelezen bericht door puma73 »

Ja, dat mogen ze doen, een betalingsregeling is een gunst en geen verplichting. Er moeten extra handelingen verricht worden en die kosten ook geld.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Mag dit zomaar? Extra kosten bij betalingsregeling.

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ah oke...dit is (helaas) niet de eerste keer dat ik een betalingsregeling heb moeten treffen, maar ik heb nog niet eerder meegemaakt dat er extra kosten berekend werden.
Dank je wel voor je reactie.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Mag dit zomaar? Extra kosten bij betalingsregeling.

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

vogels schreef: Ook in de WIA krijg je vakantiegeld.
Hahaha dat klopt, maar ik heb maar 195 euro per maand aan WIA, en daarbij was het vakantiegeld in mei al bijgeboekt. De nota kreeg ik vandaag :wink:

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Mag dit zomaar? Extra kosten bij betalingsregeling.

Ongelezen bericht door henk51 »

Nicole1971 » 13 jul 2013 14:48



vogels schreef:Ook in de WIA krijg je vakantiegeld.


Hahaha dat klopt, maar ik heb maar 195 euro per maand aan WIA, en daarbij was het vakantiegeld in mei al bijgeboekt. De nota kreeg ik vandaag :wink:
Geen excuus u wist dat de nota er vroeg of laat aankwam, dus dat betekend alvast geld apart gaan houden .

gr Henk

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Mag dit zomaar? Extra kosten bij betalingsregeling.

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik schreeuw nooit, ik stelde alleen een vraag.
En wat een uitbetaling van 2 maanden geleden hier mee te maken heeft weet ik niet, maar als een ziekenhuis fouten maakt die een tandarts op moet lossen, dan kan ik daar géén rekening mee houden.
Ik betaal het hoogst mogelijke aan aanvullende verzekeringen en als er dan geld bij moet, dan maak ik gebruik van een betalingsregeling. Daar is zo'n regeling toch voor of niet?

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Mag dit zomaar? Extra kosten bij betalingsregeling.

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Nicole1971 schreef:Ik schreeuw nooit, ik stelde alleen een vraag.
En wat een uitbetaling van 2 maanden geleden hier mee te maken heeft weet ik niet, maar als een ziekenhuis fouten maakt die een tandarts op moet lossen, dan kan ik daar géén rekening mee houden.
Ik betaal het hoogst mogelijke aan aanvullende verzekeringen en als er dan geld bij moet, dan maak ik gebruik van een betalingsregeling. Daar is zo'n regeling toch voor of niet?
Een betalingsregeling is er toch om te zorgen dat mensen met betalingsproblemen alsnog kunnen betalen? Niet "standaard" een optie, zoals gespreid betalen van de gemeentebelasting.

Maar kun je die kosten dan niet op het ziekenhuis verhalen, aangezien zij een fout maakten?

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Mag dit zomaar? Extra kosten bij betalingsregeling.

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Nicole1971 schreef:Ah oke...dit is (helaas) niet de eerste keer dat ik een betalingsregeling heb moeten treffen, maar ik heb nog niet eerder meegemaakt dat er extra kosten berekend werden.
Dank je wel voor je reactie.
Bedrijven kunnen hun manier van werken veranderen. Als er incidenteel een betalingsregeling moet worden getroffen kan ik me voorstellen dat een bedrijf niet zo moeilijk doet. Maar als het er veel meer worden dan moeten die kosten ergens opgehoest worden. En dan kan het ook van bedrijf tot bedrijf nog verschillen hoe ze een betalingsregeling in elkaar zetten.

Gesloten