Munt-Online toegezonden product niet besteld

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
madronrunner
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2020 15:55

Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door madronrunner »

Geachte Radar,
ik heb een product ontvangen van Munt-Online die niet besteld is ,nu krijg ik in eerste instantie een betalings-herinnering deze heb ik in eerste instantie genegeerd ,hierop volgde een nieuwe herinnering ,hierop heb ik een mail gestuurd dat ze hier mee moesten stoppen ,nu krijg ik echter per post een betalings-herinnering ,in beide herinneringen wordt vermeld dat ze een gerechtsdeurwaarder in zullen schakelen ,hierop heb ik wederom geantwoord dat ik geen bestelling heb gedaan en dat ze een bewijs hiervan moeten overleggen .
hoe nu verder.

ik heb wel gebruik gemaakt van een eerdere aanbieding die zij mij hebben gedaan in de vorm van een gratis product
Vriendelijke Groet
Ronnie

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarschijnlijk bent u met dat eerste gratis product een abonnement aangegaan en had u na ontvangst van dit gratis product u af moeten melden.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Gratis bestaat niet

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door sylvesterb »

madronrunner schreef:
17 jan 2020 16:10
Ik heb wel gebruik gemaakt van een eerdere aanbieding die zij mij hebben gedaan in de vorm van een gratis product
De aanbieding van de gratis munt was de eerste uit een collectie. Schijnbaar heeft u de voorwaarden van de actie niet gelezen een herinnering weggooien is niet echt verstandig, immers kunnen ze nu terecht een incassobureau inschakelen.

Wat heeft u eigenlijk met die 2de ontvangen munt gedaan? Nergens schijf u dit vandaar de vraag.

madronrunner
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2020 15:55

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door madronrunner »

Deze heb ik nog , ik heb gemeld dat ik deze niet heb besteld ,en gratis toe gezonden dingen hoef je niet terug te sturen ,zodat je daar kosten voor maakt,

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vreemd, ze 'geven' wel eens een gratis munt weg (tegen betaling van verzendkosten), maar nergens staat er iets van vervolgzendingen. Op de site van munt online is sowieso niets te vinden daarover met met googelen kom je uit bij gratisuitgifte.nl. Ook daar is niets te vinden over abonnementen.

Dus laat de verkoper eerst maar bewijzen dat u een bestelling geplaatst hebt of dat u een overeenkomst bent aangegaan voor het verzenden van meerdere munten. Mochten ze dit niet kunnen kunt u aangeven dat ze de onterecht verzonden munt kunnen komen ophalen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is wat sylvesterb zegt. Een oude truc. Lecturama deed dat ook, een eerste uitgave van iets voor bijna niets, pas als je die binnen had zat er een brief bij waarin duidelijk werd dat je aan een abonnement vast zat - en nog een duur abonnement ook.

Ik heb zeer lang geleden ook wel eens een 'gratis' munt gehad, wist niet hoe gauw ik dat abonnement moest cancelen.

Of deze wijze van abonnementen aansmeren wettelijk toegestaan is weet ik eigenlijk niet.

kir1702
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2020 17:10

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door kir1702 »

Geruststellend om deze topic te lezen, heel herkenbaar, ben er als nuchtere Hollander ook " ingetrapt" recentelijk. Ik ben dus niet de enige..... Wat ik niet geruststellend vind is dat men bij Muntonline blijkbaar graag deze verkoop-methode blijft hanteren (puur klantje misleiden) en daar blijkbaar ook mee weg kan (blijven) komen tot op heden. Heel eerlijk; ik ga hier denk ik verder geen aktie op ondernemen. Geen zin in, geen tijd voor. Opvallend is wel dat ik toen ik de klantenservice benaderde met de vraag of ik mijn bestelling nog eens mocht inzien (omdat ik nergens kon terugvinden dat ik iets besteld heb), ik vrij snel een formeel antwoord terugkreeg met oa de tekst: "U kunt daar beide keren over heen gelezen hebben, wat natuurlijk goed mogelijk is, maar wij van onze kant hebben correct gehandeld. Ik zal de collectie per direct stopzetten voor verdere leveringen in deze collectie" Met name de laatste opmerking zette mij op scherp, want hier vroeg ik helemaal niet om (althans; nóg niet!). Anyway, de rest vd communicatie heb ik in bezit voor diegene die dit interessant vind. Duidelijk is, dat men bij Muntonline dondersgoed weet dat hun manier van automatisch collecties bij (nieuwe) klanten in de maag te splitsen geen schoonheidsprijs verdient. Integendeel. Op deze manier werf je geen klanten voor de lange termijn. Best triest.

Paul Jongen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2018 16:57

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door Paul Jongen »

Mij ook overkomen nadat ik ingegaan ben op een telefonische aanbieding en aankoop van een herdenkingsmunt 'Koningin Wilhelmina in Londen met helm op het achterhoofd'. Het is zaken doen door middel van uitlokking van de goedgelovige klant. Er wordt 'gesuggereerd' dat de klant een bestelling heeft gedaan voor de levering van een abonnement van productitems. Noch telefonisch, noch bij de betaling van voornoemde munt heb ik een abonnement genomen op wat dan ook. In de verschillende reviews over munt-online.nl komt dit herhaaldelijk terug. Dit doet het imago van munt-online.nl geen goed!

MalissaB
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2020 21:43

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door MalissaB »

Ik heb dit nu ook aan de hand, na bestelling van dezelfde Koningin Wilhelmina herdenkingsmunt. In de bestelbevestiging e.d. staat nergens dat ik mij heb aangemeld voor de gehele collectie en na contact per e-mail, ik krijg precies boodschap terug als kir1702. Dat ik er beide keren overheen heb gelezen en dat zij correct hebben gehandeld.

Ik ben wel even benieuwd wat u hiermee hebt gedaan? De munt uiteindelijk toch via het postadres teruggestuurd en de kosten daarvoor voor eigen rekening genomen?

MauRice2
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2020 12:50

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door MauRice2 »

Munt Online.

Trap er niet in want voor je het weet zit je vast aan een abonnement. Ik heb een munt gekregen die ik niet heb besteld, deze heb ik retour gestuurd en na weken kreeg ik een betaal verzoek voor de munten die ik terug verstuurd had. Bewaar al je verzendbewijzen

Dus kijk uit en trap er niet in!

MalissaB
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2020 21:43

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door MalissaB »

Goed om te weten. Ik heb de niet-bestelde munten ook teruggestuurd en niets meer gehoord. Maar zal het verzendbewijs nog even goed bewaren.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gratis product mag je houden en je zit niet vast aan een abonnement.
sylvesterb schreef:
17 jan 2020 20:59
De aanbieding van de gratis munt was de eerste uit een collectie. Schijnbaar heeft u de voorwaarden van de actie niet gelezen een herinnering weggooien is niet echt verstandig, immers kunnen ze nu terecht een incassobureau inschakelen.
Dat kan er dan terecht achterkomen dat de rechter de overeenkomst vernietigd op grond van de misleidende handelspraktijk. Dit is wat ze zelf schrijven over gratis munten:

"Af en toe biedt Munt-Online een klein gedeelte van een door haar geslagen officiele munt gratis aan. Geinteresseerden wordt gevraagd om een bijdrage in de verzendkosten te betalen. De gratis munt is nooit onderdeel van een collectie/abonnement."

https://www.munt-online.nl/klantenservi ... lde-vragen
witte angora schreef:
18 jan 2020 07:27
Het is wat sylvesterb zegt. Een oude truc. Lecturama deed dat ook, een eerste uitgave van iets voor bijna niets, pas als je die binnen had zat er een brief bij waarin duidelijk werd dat je aan een abonnement vast zat - en nog een duur abonnement ook.
Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en aanvaarding daarvan. De mededeling is de brief is eenvoudig weg te laat, daar heb je geen JA tegen gezegd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik lees nog iets in je link:
Hoe start ik een collectie?
Sommige producten in ons assortiment zijn de starter van een collectie. Dit wordt tijdens het bestelproces duidelijke aangegeven bij het beteffende product.
Het is eigenlijk een bekende truc zoals ik al eerder aangaf. Je kunt ze dus voor zijn door een kopie/foto/printscreen te maken van al het aanbiedingsmateriaal en wat je in het bestelproces tegen komt. M.i. zijn zelfs de vervolgzendingen gratis omdat je er niet om gevraagd hebt. Het is je zonder overeenkomst toegezonden. De nota hoef je, denk ik, niet te betalen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Gerechtsdeurwaarder?

Als onze Moneyman dan deze in beslag moet nemen, een in Oost Europa gemaakt muntje van redelijke kwaliteit, waarde nihil.....

Bij massa productie gelijk aan winkelwagen muntjes, 50 cent kleine oplage tot 1,3 cent massa bulk metaal.
De Porto is hoger dan de munt waarde.

Ook ik heb Wilhelmina besteld en zag bij levering totaal andere voorwaarden in onleesbare kleine letters.
Opzeggen via Email en verhuist naar ander land.

En de Gerechtsdeurwaarder? Welke Whiskey of Whisky mag ik klaar zetten?
Ze dreigen wel maar de kosten van deze is zo hoog, eerst jarenlang incasso met loze beloftes van dure rechtszaken.

Woetroe
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2020 14:40

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door Woetroe »

Ik heb laatst ook wat besteld en kreeg ook een nieuwe munt toegezonden. Dat is nooit een gratis munt, maar de eerste munt is er 1 met een hoge korting. Zij noemen dat collectiekorting omdat je een muntverzamling begint. Er stond gewoon bij dat je 1x per mand geleverd krijgt, maar daar lees je snel overheen. (ik in ieder geval).

maar ze zetten het abonnement meteen stop als je het vraagt en je hoeft ook niets te betalen voor die 2ezending , als je hem maar terugstuurt. heb ik gedaan en eigenlijk was dat helemaal goed., ik heb nu net weer een gratis rembarndtbiljet besteld en er stond niet bij dat het een collectie is en ik heb dus ook niets meer daarna ontvangen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wie wil er nog echt geld betalen om dit valse geld krijgen, op koningsdag vind je ze ook vaak...

Woetroe
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2020 14:40

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door Woetroe »

vals geld? het zijn replica's , leuk voor mijn verzameling. Maar als je iets niet mooi vindt zou ik het gewoon terugzenden aan hun retour adres. Het adres staat op hun website.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een replica is een niet strafbare vervalsing van oude reeds geldigheid verloren munten.

Maar de massa maakt het wel vals geld... geen betaalmiddel die met echte Euro betaald diende te worden!

moutje1919
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 mar 2019 18:47

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door moutje1919 »

Contact
Munt-Online
Postbus 1219
2400 BE Alphen aan den Rijn
waar sturen jullie die munten dan heen, ik ken niets vinden over deze oplichter, marktplaats staat er mee vol, ik kreeg er een op mijn ziggo adres ???????? nooit contact gehad met deze gasten, vindt het sowieso oplichterij, net als lecturama. als je je afmeldt krijg je een autoreplay dankuwel bla bla en we nemen spoedig contact op 1 a 2 werkdagen , zit nu in de spambak. maar heb de neiging om iemand bij dat postbusnummer neer te zetten. dus hoe verzenden ontvangers van deze nepzooi de munt terug welk adres ?

Plaats reactie