Munt-Online toegezonden product niet besteld

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
madronrunner
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2020 15:55

Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door madronrunner » 17 jan 2020 16:10

Geachte Radar,
ik heb een product ontvangen van Munt-Online die niet besteld is ,nu krijg ik in eerste instantie een betalings-herinnering deze heb ik in eerste instantie genegeerd ,hierop volgde een nieuwe herinnering ,hierop heb ik een mail gestuurd dat ze hier mee moesten stoppen ,nu krijg ik echter per post een betalings-herinnering ,in beide herinneringen wordt vermeld dat ze een gerechtsdeurwaarder in zullen schakelen ,hierop heb ik wederom geantwoord dat ik geen bestelling heb gedaan en dat ze een bewijs hiervan moeten overleggen .
hoe nu verder.

ik heb wel gebruik gemaakt van een eerdere aanbieding die zij mij hebben gedaan in de vorm van een gratis product
Vriendelijke Groet
Ronnie

juliomariner
Berichten: 1343
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door juliomariner » 17 jan 2020 18:12

Waarschijnlijk bent u met dat eerste gratis product een abonnement aangegaan en had u na ontvangst van dit gratis product u af moeten melden.

taxikemperman
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door taxikemperman » 17 jan 2020 20:30

Gratis bestaat niet

sylvesterb
Berichten: 3618
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door sylvesterb » 17 jan 2020 20:59

madronrunner schreef:
17 jan 2020 16:10
Ik heb wel gebruik gemaakt van een eerdere aanbieding die zij mij hebben gedaan in de vorm van een gratis product
De aanbieding van de gratis munt was de eerste uit een collectie. Schijnbaar heeft u de voorwaarden van de actie niet gelezen een herinnering weggooien is niet echt verstandig, immers kunnen ze nu terecht een incassobureau inschakelen.

Wat heeft u eigenlijk met die 2de ontvangen munt gedaan? Nergens schijf u dit vandaar de vraag.

madronrunner
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2020 15:55

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door madronrunner » 17 jan 2020 21:04

Deze heb ik nog , ik heb gemeld dat ik deze niet heb besteld ,en gratis toe gezonden dingen hoef je niet terug te sturen ,zodat je daar kosten voor maakt,

NeoDutchio
Berichten: 6553
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 17 jan 2020 21:05

Vreemd, ze 'geven' wel eens een gratis munt weg (tegen betaling van verzendkosten), maar nergens staat er iets van vervolgzendingen. Op de site van munt online is sowieso niets te vinden daarover met met googelen kom je uit bij gratisuitgifte.nl. Ook daar is niets te vinden over abonnementen.

Dus laat de verkoper eerst maar bewijzen dat u een bestelling geplaatst hebt of dat u een overeenkomst bent aangegaan voor het verzenden van meerdere munten. Mochten ze dit niet kunnen kunt u aangeven dat ze de onterecht verzonden munt kunnen komen ophalen.

witte angora
Berichten: 20809
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Munt-Online toegezonden product niet besteld

Ongelezen bericht door witte angora » 18 jan 2020 07:27

Het is wat sylvesterb zegt. Een oude truc. Lecturama deed dat ook, een eerste uitgave van iets voor bijna niets, pas als je die binnen had zat er een brief bij waarin duidelijk werd dat je aan een abonnement vast zat - en nog een duur abonnement ook.

Ik heb zeer lang geleden ook wel eens een 'gratis' munt gehad, wist niet hoe gauw ik dat abonnement moest cancelen.

Of deze wijze van abonnementen aansmeren wettelijk toegestaan is weet ik eigenlijk niet.

Plaats reactie