LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
cstyle
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2008 20:12

Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door cstyle »

Bieb Hengelo ov

Ik heb werkelijk na 3 jaar acceptgiro kaarten gekregen over te laat geld.
Ze hebben 3 jaar lopen te spekken van het te laat geld en willen nu de vruchten plukken.. (p.s. bij meerdere mensen konden ze vertellen) !

Hadden ze geen plicht om het eerder te melden, ik kan me vaag herineren dat ik wel eens herinering heb gekregen.. Maar de afgelopen 2.5 jaar niets meer van de bieb vernomen..

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door Cesar »

Ja, je moet deze boete betalen. :evil: Hij kan niet hoog genoeg zijn, je kunt je wel vaag een herinnering herinneren maar je kunt je niet vaag herinneren deze betaald te hebben. Kijk, daarvoor zijn nou incassobureaus in het leven geroepen. Voor dit soort uitwassen. Je verwacht toch niet dat wij medelijden hebben met je?

Betaal voortaan gewoon de rekening en doe niet zo onschuldig.

Zo, dat moest me even van het hart.

Met (vriendelijke) groet,
Cesar

cstyle
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2008 20:12

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door cstyle »

Lol en wie ben jij ??
Vader god zeker ??

Je weet niets van de omstandigheden waardoor alles vaag was 3 jaar geleden, als ik het je uit zou leggen snapte je het wel.
Het feit is er dat ik het toen niet betaald heb, maar het is zeker bezwaarlijk dat ze na 3 jaar aankomen kakken.
Ze doen dit bij meer mensen en ik noem het toch een vorm van oplichten aangezien het de bedoeling is, om eerst de boete op te laten lopen..

En cesar oordeel niet te snel over zaken die je niet persoonlijk kent, daar vroeg ik niet om he ?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

ik neem aan dat het om een relatief klein bedrag gaat (<25 euro).

Het is dan niet billijk om 3 jaar te laten verstrijken alvorens tot aanmaning en inning over te gaan. De kans is groot dat een kantonrechter er ook zo over denkt

Je moet echter wel bij je eigen geweten te rade gaan of het redelijk is om dit geld te betalen. Tenslotte heb je de boeken te laat ingeleverd

cstyle
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2008 20:12

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door cstyle »

Ja ik weet dat ik gewoon moet betalen.. Maar ik heb destijds veel problemen met die bieb gehad.. Ze hebben volgens mij de administratie nooit geod lopend gehad.. Ik heb wel eens materialen ingeleverd (was dus wel ingeleverd he) en kreeg aanmaningen thuis dat ik alles nog niet ingeleverd had. Niet 1 keer maar wel meerdere keren is dit voorgekomen, daarbij ook nooit iets van excuses en het personeel zien klanten ook als een nummer.. Ik wordt van mijn levensdagen nooit geen lid meer, is niet vanwege het geld (wat ik terecht moet betalen) maar meer de manier waarop alles ging en gaat..

Dus jullie snappen wel dat ik elke cent voor dit stelletje leesmutsjes, elke cent nog teveel vind. Maar recht is recht ! das waar

p.s. bedankt voor je reactie

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door Cesar »

Dus jullie snappen wel dat ik elke cent voor dit stelletje leesmutsjes, elke cent nog teveel vind. Maar recht is recht ! das waar
Dus het is gewoon niet vergeten maar een principe-kwestie.

Mensen als jij kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden. Er worden schijnendere gevallen aangedragen. Ga in de hoek staan en schaam je.

cstyle
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2008 20:12

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door cstyle »

goed ik zal me schamen voor jou stomme reacties ... hier en daar lees ik dat je soms wel meer commentaar krijgt ! Kom maar op... :P

Nogmaals je kunt pas oordelen als je een situatie kent, en niet oordeelt bij voorbaat.. Lijkt mij dat deze mensen zich moeten schamen Cesar !

Cstyle

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door Flender »

cesar jij moet is opzouten hier jij bent het uitwas van zo'n vervelend incasso bureau ophangen aan de hoogste boom moesten ze jouw rat die je bent

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door Cesar »

Nou word ik niet snel boos en heb ik evenzo de grootste hekel aan incassobureaus welke te pas en te onpas , zonder vooronderzoek, zomaar mensen manen.
Ikzelf ben destijds ook de dupe geweest van een incassoprocedure en als je goed leest in de historie dan zie je dat het incassobureau nog niet eens het probleem was want ik kon gewoon mijn gelijk bewijzen.

Het zijn echter de ratten en galbakken welke bewust de zak treineren.
Gewoon je rekeningen betalen, moet ik ook. :twisted:

Iedereen die het daar niet mee eens is mag nu reageren. :!:

Het moet niet gekker worden, men betaalt zijn rekening niet, men reageert niet op een herinnering en dan wil men nog medelijden ook. :?

reddevill
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2008 13:49

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door reddevill »

dan maar weer even on topic..... 3 jaar is helaas niet lang genoeg, na 5 jaar geen aanmaning dan kan je de zaak hard maken en is het termijn verstreken.

Ik bedoel de opmerking niet bot of aanvallend maar het bedrijf had de administratie niet op orde en personeel welke in jouw ogen 'slecht' zijn. Je eigen administratie liet/laat ook te wensen over waardoor je moeilijk een ander de schuld kan gaan geven.

Hoe vervelend ook de vordering is terecht.

cstyle
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2008 20:12

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door cstyle »

Kijk het gaat mij ook niet om dat k.t bedrag van 33 euro ... Maar op de manier hoe alles gaat. Ik had 3 jaar geleden zware medicijnen en was eigenlijk een beetje van de wereld (vergeetachtig geworden erdoor, en nog wel meer klachten). Ik vind cesar veel te snel oordelen over zaken wat hij niet kan onderbouwen.

het is wel bezwaarlijk dat men nooit geen excuses heeft gedaan van valse beschuldigingen en nu je aan een schande bok nagelen terwijl nu eigen administratie niet deugt.. Ze hebben b.v. 2 jaar administratie kosten gerekend (waarom hebben ze me daar niet van op de hoogte gebracht aangezien er administratie kosten zijn gemaakt ??) was dat alleen ff in de pc kijken en maar 5 euro innen ?? Bij administratie kosten vind ik dat er wel degelijk een afschrift geleverd dient te worden, wat er precies geadministreert is.. En dan direct en niet na 2 jaar alsnog

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik had 3 jaar geleden zware medicijnen en was eigenlijk een beetje van de wereld (vergeetachtig geworden erdoor, en nog wel meer klachten). Ik vind cesar veel te snel oordelen over zaken wat hij niet kan onderbouwen.
Ben je genezen verklaard? :?

cstyle
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2008 20:12

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door cstyle »

Yup ! ...

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door Cesar »

Geweldig. En nu niet bij de pakken neerzitten en niet denken dat we het allemaal slecht met je voorhebben, je schuld betalen en je voelt je weer herboren. :wink:

cstyle
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2008 20:12

Re: Na 3 jaar boete geld betalen !! moet dit ?

Ongelezen bericht door cstyle »

lol das waar.. heb nog wel meer (familie) schulden en die betaal ik allemaal af !! Maar alles op zijn tijd, en ik moet eerst geld hebben. Maak nu adult sites en verdien er nu gemiddeld 300 euro per maand extra mee, dus daar kan ik alles wel van betalen.

Gesloten