LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nalatigheid door Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nalatigheid door Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Ongelezen bericht door Moneyman »

(bericht 1/2)
IsaacPerry schreef:
08 apr 2020 00:28
Bedankt ieder voor de reacties, tips en informatie. Ik waardeer het heel erg. Ik houd het kort en krachtig vandaag:
Mijn compliment, voor de andere houding én de andere toon. Een grote verbetering, dus top!
IsaacPerry schreef:
08 apr 2020 00:28
Cannock Chase heeft mij altijd keurig de brieven wel verstrekt en omdat ik in gebreke ben gebleven van betaling aan de Basic-Fit betwist ik de vordering ook niet. Ik verzet dus of teken ook geen beroep aan tegen deze vordering, echter ga ik dus wel in verzet tegen VAN ARKEL GERECHTSDEURWAARDERS en de niet uitgevoerde ambtshandelingen die mij in rekening zijn gebracht. Ik zal dit tot mijn sterven blijven aanvechten op elke manier mogelijk want, echt waar, echt waar gewoon, geen enkele organisatie mag hiermee weg komen.
De enige vraag blijft: kan je dit bewijzen met de middelen die je tot je beschikking hebt? De gerechtsdeurwaarder is beëdigd, zijn woord wordt dus voor waar aangenomen tenzij je het tegendeel kunt bewijzen. Als je niet in verzet wilt gaan tegen het vonnis (wat ik snap, per saldo schiet je daar niet veel mee op), heb je feitelijk twee opties: een executiegeschil ()als je je wilt verweren tegen de executie van het vonnis) en/of een tuchtklacht (als je het handelen van de gerechtsdeurwaarder wilt laten toetsen). Maar nogmaals: in beide gevallen heb je dus bewijs nodig. Van alles wat je tot nu toe hebt geschreven, is er niets wat overeind blijft in deze twee procedures. Eigenlijk bieden alleen die eerder genoemde camerabeelden houvast, mits je over die beelden beschikt van alle data en kunt aantonen dat de beelden niet bewerkt zijn. Een uitdaging, zowel praktisch als financieel.
IsaacPerry schreef:
08 apr 2020 00:28
Even kort nogmaals: mijn adres is altijd bekend geweest en de uitreiking dagvaarding is mij nooit betekend, uitgereikt, hoe je het maar noemen wilt en ook niet in de brievenbus achtergelaten. En alle brieven daarna dus afschrift van het vonnis, overbetekening beslag zijn ook niet naar mij verstuurd. Nogmaals dit ga ik tot mijn sterven blijven aanvechten en dat bewijs gaat er komen ook. Dat garandeer ik u.
Het valt wel op dat je je conclusie steeds blijft herhalen, maar de concrete vragen erover ontwijkt. Zoals ik al schreef: op basis van wat je tot nu toe hebt laten zien, heb je weinig tot geen kans.
IsaacPerry schreef:
08 apr 2020 00:28
Laat ik het zo zeggen: ik heb nog nooit VAN ARKEL GERECHTSDEURWAARDERS gehoord totdat mijn werkgever op 17-03-2020 een mail stuurt dat er te midden van alle perikelen rondom het coronavirus er beslag is gelegd op mijn salaris per 09-03-2020.
Dit is feitelijk alleen relevant voor de start van de verzettermijn van 4 weken, maar daarvan ga je geen gebruik maken.
IsaacPerry schreef:
08 apr 2020 00:28
Nadien ben ik, waarvoor mijn welgemeende excuses, een tikkeltje onsamenhangend en in wat moeilijk geschreven taal mijn beklag gaan doen bij de gerechtsdeurwaarder en op dit forum.
Je hebt jezelf inmiddels verbeterd, dat is prima. Hier op het forum helpt je dat, wellicht met dezelfde verbeterde houding nog eens met Van Arkel bellen? Kijk, ze weten zelf ook echt wel dat ze voor de bijl gaan bij de tuchtrechter, simpelweg omdat ze de 8-dagen termijn van de overbetekeing opzichtig negeren (en jouw klacht daarover ook niet al te serieus nemen). Wellicht is er speelruimte vanuit dat gezichtspunt, mits je zelf ook constructief bent.

(wordt vervolgd)

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nalatigheid door Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Ongelezen bericht door Moneyman »

(bericht 2/2)
IsaacPerry schreef:
08 apr 2020 00:28
Voor de goede orde, want geld is op dit moment niet het probleem. Ik ben gewoon ernstig benadeeld en dit kost mijn integriteit bij mijn werkgever aangezien ik zelf werkzaam bij een grote financiële dienstverlener. Ik had ook gewoon betaald als van ARKEL mij in kennis had gesteld dat zij de vordering zouden gaan executeren namens Cannock Chase.
Niet lullig bedoeld, maar dit hoor ik iedere dag. Men heeft weet ik hoeveel mogelijkheden niet benut om te betalen, maar juist die éne , die men dan niet ontvangen zou hebben, zouden ze wel gebruikt hebben. Tsja. Daar kan ik niet veel mee. Als je integriteit zo belangrijk is, zou je al lang naar Basic Fit of in ieder geval CC gereageerd (moeten) hebben. Achteraf met dit verweer komen is niet zo geloofwaardig.
IsaacPerry schreef:
08 apr 2020 00:28
Het gaat mij simpelweg om de manier waarop VAN ARKEL heeft gehandeld door mij niet uitgevoerde ambtshandelingen in rekening te brengen. Er is mij nooit en te nimmer op geen enkele wijze post verstrekt van het hele gebeuren. Het is van A tot Z op een niet vakkundige manier afgehandeld wat dan ook echt zeker niet in lijn is met de Gerechtsdeurwaarderswet.
Dit is een herhaling, maar: zoals gezegd ontbreekt tot nu toe de harde onderbouwing.
IsaacPerry schreef:
08 apr 2020 00:28
Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn er al fouten gemaakt door VAN ARKEL door mij geen overbetekening beslag aan te leveren en de overige niet uitgevoerde ambsthandelingen gaan ook aan het licht komen. Desnoods met een strafrechtelijk onderzoek wat dus betekent aangifte bij de politie tegen VAN ARKEL GERECHTSDEURWAARDERS en de desbetreffende medewerkers die mij hebben benadeeld.
Aangifte doen kan je altijd proberen. Maar... welk strafbaar feit had je precies in gedachten? En hoe heb je, met inachtneming van alles hiervoor, je bewijspositie in gedachten? Mocht je denken dat de politie voor jou een telefoondataonderzoek of een metadataonderzoek naar documenten in het systeem van Van Arkel gaat starten, zal ik je uit de droom helpen: dat gaat niet gebeuren. Maar voel je vrij het te proberen :wink:

Resumé: je hebt feitelijk een paar min of meer bruikbare opties:
  • 1) een verzetprocedure. De vordering is terecht, dus je zult opnieuw veroordeeld worden. Het kan je wel helpen om onder de tot nu toe gemaakte executiekosten uit te komen. Maar of dat opweegt tegen de te maken advocaatkosten, is maar de vraag.
    2) een executiegeschil. Dat zou je meest logische route zijn, omdat in die procedure de executiemaatregelen getoetst (en vernietigd) kunnen worden. Maar zoals gezegd: dan heb je wel bewijs nodig.
    3) een tuchtzaak. Die ga je geheid winnen op het gebied van de te late overbetekening van het derdenbeslag. Dat levert de bewuste gerechtsdeurwaarder een berisping op, zeker gezien de per email gegeven reactie, waaruit geen enkel besef blijkt dat er een fout is gemaakt. Ten aanzien van de (volgens jou niet uitgevoerde) ambtshandelingen geldt hetzelfde als hiervoor: als je geen bewijs hebt, komt je nergens. En bedenk: een tuchtrechter toetst uitsluitend het handelen van de gerechtsdeurwaarder, en kan daar sanctie aan verbinden, maar de tuchtrechter toetst niet de vordering of de verschuldigdheid van de executiekosten. Daar zijn immers de hiervoor genoemde verzetprocedure en het executiegeschil voor bedoeld.
    4) een strafrechtelijke procedure. Hiervan heb ik vlak hierboven alles al geschreven.
Dat was het weer voor nu, volgens mij. Succes; ik ben benieuwd welke keuzes je gaat maken.

(einde bericht)

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Nalatigheid door Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik ben tegenwind wel gewend hoor. Het is ok

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nalatigheid door Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Ongelezen bericht door Moneyman »

ElleFlowers schreef:
20 apr 2020 07:56
Ik ben tegenwind wel gewend hoor. Het is ok
Dat mag ik hopen, want met de postinhoud die je in dit topic liet zien krijg je ook niets anders dan tegenwind.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nalatigheid door Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees, wil je svp die ellenlange quote weghalen?
Het is niet toegestaan steeds zulke lappen tekst te quoten.
Orders van hogerhand 😉 .

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nalatigheid door Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee hoor, dat zegt die tekst helemaal niet. Pa heeft de sleutel van de brievenbus en die geeft hij niet af.

KeesdenD
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2020 15:49

Re: Nalatigheid door Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Ongelezen bericht door KeesdenD »

Lady1234 schreef:
09 mei 2020 21:50
Nee hoor, dat zegt die tekst helemaal niet. Pa heeft de sleutel van de brievenbus en die geeft hij niet af.
hij is 25 dus volwassen als pa of ma dan geen sleutel van de brievenbus toevertrouwd moet daar toch een hele goede geldige reden voor zijn

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nalatigheid door Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volgens mij heeft het weinig nut een oude afgeronde discussie op te rakelen, alleen maar omdat Kees (ofzo) daarop reageert.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nalatigheid door Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Ongelezen bericht door moederslink »

Precies, en IsaacPerry is slechts 4 dagen actief geweest tot 9 april j.l.

Gesloten