LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS en InkassoUnie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
dddaniel
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2005 17:49

NS en InkassoUnie

Ongelezen bericht door dddaniel »

In de loop van het afgelopen jaar heb ik van bank gewisseld en dit heb ik aan zo veel mogelijk leveranciers laten weten. Helaas was ik NS vergeten, zodat zij de kosten van mijn kortingskaart niet konden incasseren van mijn rekenen. Dat was stom van me.

Op 17-01-2007 kreeg ik daartoe een herinnering van de NS, met daarbij de mededeling dat bij niet-betalen binnen twee weken de gang naar een incassobureau zou volgen. Omdat het mijn eigen stomme fout was, heb ik op de dag dat ik de herinnering ontving direct per internetbankieren het bedrag van de kortingkaart voldaan.

Misschien voel je hem al: drie dagen later had ik een incassobureau (InkassoUnie uit Eindhoven) aan mijn broek.

Omdat ik dit heel bijzonder was, heb ik de brief van de NS nog eens nader bekeken en daarin de reden van de snelle incassoprocedure gevonden.
De brief was gedateerd op 19 december 2006. Alleen zag ik nu dat het adres (dat achter het adresvenster kwam) middels een adresetiket op de brief was gecorrigeerd. In eerste instantie is de brief naar een verkeerd huisnummer (72) gestuurd, dat is ook te zien aan de acceptgiro die onderaan de brief hangt. NS heeft die brief natuurlijk teruggekregen, mijn adres gezocht, en er met de hand het juiste huisnummer (72B) bijgezet om de brief wederom aan mij te sturen. Alleen vergat met gemakshalve even de datum in hun systeem aan te passen.

In het kort: ik heb de brief op 17-01-2007 gekregen en op dezelfde datum betaald. Daarentegen heeft NS mij de brief half januari gestuurd en in haar systeem staan dat ze dat op 19 december hebben gestuurd.

Zowel InkassoUnie als NS zijn Oostindisch doof voor mijn verhaal en blijven proberen om de incassokosten van eur 31,50 op mij te verhalen. Ik heb het idee dat ik met mijn papieren bewijs straks heel sterk sta bij de rechter.

Wat denken jullie?

pieterm
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:35

Re: NS en InkassoUnie

Ongelezen bericht door pieterm »

U staat heel sterk als u betaald heeft binnen 2 weken of op de dag dat u betaald heeft per internet bankieren, bewijs stukken mee nemen naar evt: gerecht.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: NS en InkassoUnie

Ongelezen bericht door Anastasia »

Bij de eventuele rechtszaak die je zeker zult winnen met dit bewijs wat je noemde, ook de snipperdag en reiskosten declareren, want de verliezer betaald.

Gesloten