LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON onduidelijk met maandtermijnen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NUON onduidelijk met maandtermijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

RJonge schreef:
27 nov 2019 12:04
Hoe de maandtermijnen genoemd worden maakt wel uit. Jnoemt een Opel Corsa toch ook niet een Fiat Panda?
Tsja. En nu?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: NUON onduidelijk met maandtermijnen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het gaat erom hoeveel je in totaal betaald hebt. De datum van jouw bankafschrift kan een of twee dagen verschillen met de jaarafrekening. Verder kun je alle voorschotten optellen zonder de namen, alleen de euro's.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: NUON onduidelijk met maandtermijnen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dat het (ergens voor) uitmaakt hoe de maandtermijnen genoemd worden, zal best, maar in ieder geval niet voor de beoordeling of u per saldo te veel betaald heeft of niet.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NUON onduidelijk met maandtermijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

De topictitel is inmiddels wel een stukje genuanceerd (was eerst: "NUON sjoemelt met maandtermijnen"), maar de statements van TS uit de OP zijn nog steeds even stevig.
RJonge schreef:
26 nov 2019 17:02
[...] Je krijgt dan een eindafrekening van NUON die niet klopt.[...]Dit is een reden om te sjoemelen met termijn(voorschotbedragen).
Ik ben (aangezien de discussie nu verschoven is naar de semantische kant van de zaak) wel benieuwd of TS inmiddels zijn woorden terugneemt.

studentje1951
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 sep 2016 00:16

Re: NUON onduidelijk met maandtermijnen

Ongelezen bericht door studentje1951 »

Vind het ook vreemd , ben alleenstaande minder verbruik dan vorig jaar en betaalde 125 euro en kreeg 300 euro terug nu betaal ik 136 euro en moet 500 euro bij betalen .

En de slimme meter?? Nou als je de teller ziet staat op 8888888 dan druk je in krijg tig keer T2 allemaal andere
tellingen. Men zei dan heeft u toch iets meer verbruikt of zo waar van? Ik kookte vorig 7 dagen per week nu 3 dus eens stuk minder en ze kunnen me veel wijs maken maar heb het idee dat de meter neit meer klopt zelf iemand anders zei dat het niet klopt

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: NUON onduidelijk met maandtermijnen

Ongelezen bericht door berndv »

studentje1951 schreef:
28 nov 2019 11:43
Vind het ook vreemd
Ik ook. Eigenlijk had u namelijk een eigen topic moeten openen, want dit heeft toch echt niets te maken met het probleem van ts, behalve dat beide over energie gaat. Maar goed.
studentje1951 schreef:
28 nov 2019 11:43
minder verbruik dan vorig jaar
studentje1951 schreef:
28 nov 2019 11:43
Men zei dan heeft u toch iets meer verbruikt
studentje1951 schreef:
28 nov 2019 11:43
Nou als je de teller ziet staat op 8888888 dan druk je in krijg tig keer T2 allemaal andere
tellingen
U heeft dus geen flauw idee hoeveel u verbruikt heeft, en toch zegt u dat u minder heeft verbruikt. U haalt er van alles bij, maar ik zie weinig concrete informatie.

Behalve de meter in uw woning zult u toch neem ik aan ook iets van een jaarafrekening krijgen? Hierop zou toch moeten staan hoeveel kuub gas en hoeveel kWh stroom u verbruikt heeft? Die getallen zou u naar mijn mening toch naast de eindafrekening van vorig jaar kunnen houden?

RJonge
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2008 13:08

Re: NUON onduidelijk met maandtermijnen

Ongelezen bericht door RJonge »

Na alle reacties gelezen te hebben, krijg ik de indruk dat ik het boekhouden van Nuon niet begrijp. Zodat ik aan mezelf ga twijfelen.
Maar na navraag bij diverse personen blijf ik bij mijn standpunt. dat de NUON mij niet kan vertellen waarom de de laatste termijn betaald is op 7 okt en niet op de eindafrekening of jaarrekening gespecificeerd is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: NUON onduidelijk met maandtermijnen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De rekeningen van diverse bedrijven zijn niet met standaard opmaak helaas....
Iedereen doet maar wat en ook sommige bedragen die een andere naam kregen!

Een formulier voor eindafrekening en indeling lijken me wel handig.
Als je jaarlijks overstapte kreeg je puinzooi van net iets andere en van goed tot onleesbare zooi!

Ik ging van maandelijkse Service kosten naar Administratie kosten!
En van Service per product ooit, dus Gas en Stroom dus 2x naar alles in 1x....

Ook te terug gave word andere genoteerd, van bij Elektra tot apart.

Dan begrijp ik de vragen steller wel, het word tijd dat alle leveranciers verplicht worden tot een standaard formulier.

en de student uit 1951, als je volgende week ontdekte dat het strijkijzer al warm is.... of het raam al week open stond?
Dat soort dingen komen gewoon voor helaas!
Net als ik een iets te grote pan in koelkast gezet had en de steel de deur keurig op een kier hield... pas in de donkere avond zag ik dat lampje niet uit was!

Ja, ook ik maakte dus foutje bij niet gesloten koelkast!
Steelpan die veel stroom heeft gestolen!

Gesloten