Onjuiste verordening van Jura incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Rosalientje
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2022 12:07

Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Rosalientje »

Jura incasso heeft mij een onterechte vordering gestuurd ik heb daarop contact gezocht en bewijzen doorgestuurd waar naar gekeken zou worden. Maanden heb ik hun benaderd of dit inmiddels was gebeurd maar dan zijn ze met vakantie dan weer dit steeds smoesjes.
Uiteindelijk na maanden het opgegeven maar na weer een paar maanden begonnen de dreigbrieven weer, en nu momenteel op agressief dreigende toon over beslag. Ik heb gemaild maar de mail komt terug omdat ze met vakantie zouden zijn met een ander mailadres , daarheen gemaild en wederom hetzelfde bericht terug.dus vandaag maar weer geappt want wil alles zwart op wit , en kreeg kort daarop op zeer dreigende toon dat ik vandaag 650 euro moet overmaken anders word beslag gelegd . Een uur later lag een nieuwe brief met aankondiging beslag op de mat ?
Ik heb gezegd dat ik de hoorzitting wil bijwonen en mijn kant voorleggen maar volgens Jura is er al een vonnis , wat ik begreep mogen hun zelf geen beslag leggen en moeten naar een rechter en deze hoorzitting is nog niet geweest want de brief van vandaag kondigt die juist aan , als ik hun Google word ik niet goed van de ellendige verhalen over Jura incasso ...
Echt drama dit .
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2022 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar weet u nu al wel waar de vordering betrekking op heeft?

En stond er dan bij u een deurwaarder op de stoep met een dagvaarding?

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door juliomariner »

Laat u niet door hen intimideren. Een incassobureau kan alleen maar dreigen en boze brieven schrijven. U schrijft onterechte vordering maar weet u wel wie de opdrachtgever is? Neem anders daar eens contact mee op.

Rosalientje
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2022 12:07

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Rosalientje »

Nee er is geen deurwaarder aan de deur geweest ,zo ver is het bij brief en telefonisch contact gebleven.

Ik weet idd waar de vordering vandaan komt maar deze staan achter hun vordering.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door angel1978 »

Edit: verkeerd gelezen
Laatst gewijzigd door angel1978 op 24 aug 2022 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Rosalientje
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2022 12:07

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Rosalientje »

Ik weet waar de vordering vandaan komt dat heb ik ook geschreven ik denk dat u verkeerd leest ,contact met de vorderaar is ook geweest maar deze vind dat hun im hun recht staan.

J. Deltoer
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Rosalientje schreef:
24 aug 2022 12:16

Ik heb gezegd dat ik de hoorzitting wil bijwonen en mijn kant voorleggen maar volgens Jura is er al een vonnis ,
Als er al een vonnis is had u dat moeten weten. Vraag of ze dat aan u toezenden. En tot die tijd niet ingaan op de dreigingen.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Hophophop »

Yep, inderdaad. Vonnis opvragen. Als je bij verstek veroordeeld bent is er mogelijk nog een mogelijkheid om in verzet te gaan. Je dient dan wel zsm actie te ondernemen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een rechtszaak kan alleen door een deurwaarder aangekondigd worden. Daarvoor komt hij bij u aan de deur. Mocht er een vonnis bij verstek gewezen zijn, dat betekent dat u niet naar de rechtzetting geweest bent, wordt ook weer door eendeurwaarder dat vonnis bij u bezorgd.

Ga naar het Juridisch Loket in uw gemeente en laat u helpen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moet de Ts de brief van Jura en hun uitlatingen verkeerd begrepen hebben?

“Een aankondiging van beslag en volgens Jura is er al een vonnis.

Met deze gang van zaken overtreedt Jura wel de regels.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar is bij sommige "incassobureaus" wel gebruikelijk. Dreigen in de hoop dat debiteur de regels niet kent en gaat betalen.

Rosalientje
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2022 12:07

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Rosalientje »

[24-8 07:53] Jura: Mevrouw , de vordering is van de gemeente en zei houden voet bij stuk, u heeft 1 x 75 euro betaald. U geeft aan vordering is niet terecht, gemeente zegt wel. Ik wil u best de kans geven om voor de laatste maal een betalingsregeling te sluiten, maar u geeft geen gehoor. Beslag is inmiddels aangevraagd, wil u het regelen dan verwacht ik heden een aanbetaling van 650,00 euro en dan 150,00 euro per maand. Dit is laatste voorstel. Mvgroet Jura Incasso
[24-8 07:55] Jura: Geef u wederom geen gehoor ontvangt u dagvaarding automatisch. Succes met uw keuze.
[24-8 07:59] Jura: In uw geval is er al een vonnis. Er wordt alleen door rechter beoordeeld of we beslag mogen leggen op auto en of bankrekening. Dit even ter info. Vordering staat niet ter discussie !!

Dit zijn de laatste reacties v Jura!!!!

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Hophophop »

Huh dat slaat nergens op. Je hoeft niet meer naar de rechter om beslag te kunnen leggen, indien er sprake is van een vonnis.

Vrij onprofessionele manier van communiceren ook.

Rosalientje
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2022 12:07

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Rosalientje »

Precies dat is al steeds zo ,of op deze manier of helemaal geen reactie.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit roept heel veel vragen op. Vooral de handelswijze van Jura.

Normaliter hou ik niet van het "juridisch loket" advies, maar in dit geval zou ik toch een belletje wagen naar ze (juridisch loket).

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als het een aanslag is van de gemeente die (deels) onbetaald gebleven is, hoeft de gemeente volgens mij niet naar de rechter en kan beslag leggen.

Maar dan moet u wel een dwangbevel gehad hebben.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies, waarom hebt u niet aangegeven dat het om de gemeente ging.
Als u het niet eens was met de aanslag had u bezwaar moeten indienen toen deze binnen kwam. Nu ben u rijkelijk laat daarmee.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
24 aug 2022 21:22
Maar als het een aanslag is van de gemeente die (deels) onbetaald gebleven is, hoeft de gemeente volgens mij niet naar de rechter en kan beslag leggen.

Maar dan moet u wel een dwangbevel gehad hebben.
Klopt. Maar dan kan ervgewoon beslag gelegd worden en komt de rechter er niet aan te pas.

Ik ben wel benieuwd naar de volledige en letterlijke teksten van Jura.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Laat u niet onder druk zetten door die malle en onprofessionele teksten van het incassobureau. Zoals aangegeven kunt u het beste advies vragen aan/bij juridischloket.nl

Let op: Als het inderdaad gaat om een aanslag van gemeentelijke belastingen, kan de belastingdeurwaarder zonder tussenkomst van de rechter optreden. Jura incasso is overigens geen belastingdeurwaarder.
Wat ik me dan afvraag is waarom de gemeente dan eerst nog naar een niet zo fraai communicerend incassobureau zou inschakelen, in plaats van de eigen belastingdeurwaarder?

De website juraincasso.com maakt op mij overigens een merkwaardige indruk. Veel ronkende teksten en internationale poeha, maar het vestigingsadres is een nogal gewoontjes uitziende flat in Echt. Het lijkt mij een kleine jongen die erg zijn best doet om heel groot te lijken.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Onjuiste verordening van Jura incasso

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Hun kunnen aan u adviseren wat u het beste kunt doen.

Op www.nibud.nl/onderwerpen/geldproblemen/ ... egelingen/ staat het verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder, en wat hun bevoegdheden zijn.

Plaats reactie