LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
thamdee
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2010 10:18

Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door thamdee »

Ik heb een meningsverschil met Menzis over het betalen van een maandpremie van 109,06EURO. Ik heb deze maandpremie betaald, en hun dit ook geschreven en uitgelegd.
En iedere keer zeggen ze dat ze het zullen uitzoeken, en ik daar bericht over krijg.
Maar ook iedere keer krijg ik direkt een brief van hun waar ze weer dreigen met een deurwaarder.
Nu krijg ik ineens een brief van de Gerechtsdeurwaarder dat ze in opdracht van Menzis een vordering hebben van 165 EURO.
Ik heb die maandpremie betaald, en zou graag weten wat ik moet doen.
m.vr.gr.thamdee

aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Re: Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door aavanputten »

Briefje terugschrijven naar de deurwaarder: "Geachte heer/ mevrouw, met referte aan uw brief d.d. X deel ik u mede dat ik de betreffende rekening reeds op datum Y heb voldaan. Aangehecht treft u kopie van het betalingsbewijs (bv bankafschrift). Dit is al meerdere malen met uw opdrachtgever besproken. Uw opdrachtgever gaf steeds aan dit te zullen verifiëren in haar administratie, maar heeft dit blijkbaar nagelaten. Ik betwist dan ook de verschuldigdheid tot betaling en zie uw reactie met belangstelling tegemoet. Hoogachtend ..."

Succes!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Simpel.

Eenmaal een bewijs van betaling sturen.
Liefst aangetekend, voor het bewijs.

Zet daarin dat je hun dreigement ontvangen hebt, maar dat deze onterecht is, omdat het betaald is. Verwijs naar je betaalbewijs.
Verzoek ze om dit uit te zoeken, en binnen 10 dagen te bevestigen dat het in orde is (schriftelijk, uiteraard) en mocht je toch abuis zijn, of zij dan het overzicht van betalingen aan jou kunnen doen toekomen, zodat je een en ander kunt nazoeken. (Daarmee geef je aan dat je de optie openhoud dat je je mischien vergist)

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door ronald g »

Toch kan er een achterstand zijn, betalingsbewijs van enkel de betwiste termijn is niet voldoende. Bijv. vervaldatum is de eerste van de maand, je vergeet te betalen over zeg september en doet dat op 25 september, kans is groot dat ze die inboeken als betaling voor oktober. September blijft dan open staan. Als je in September 2 maal de premie betaald met het juiste kenmerk dan is de achterstand pas weggewerkt. Doe je dat niet blijf je een achterstand houden, immers de vervaldatum is de eerste van de lopende maand.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door ronald g »

Helaas wordt die fout nog te vaak gemaakt. 1 dag na vervaldatum betalen geldt als een achterstand, zeker in een procedure.

thamdee
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2010 10:18

Re: Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door thamdee »

Bedankt voor de reacties, maar hier is op tijd betaalt, maar Menzis dreigt vaker met een deurwaarder als alles toch op tijd en correct betaalt is.
En dat is toch een bedenkelijke zaak.

GrimReapster
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2011 21:23

Re: Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door GrimReapster »

klopt helemaal met wat ik meemaak met de menzis ,
Laatst gewijzigd door GrimReapster op 21 apr 2011 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Zou het misschien kunnen dat dit om een niet betaald bedrag van Eigen Risico gaat?? En niet om dat maandbedrag....

Dit gezien het bedrag van 165 euro

GrimReapster
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2011 21:23

Re: Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door GrimReapster »

nee dat is niet het geval , helaas , was dat maar waar .

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gewoon een briefje sturen per gewone post.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onterchte incasso van een Gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

vogels schreef:Er zijn nog steeds mensen die de premie 'achteraf' betalen en dan vinden dat zij geen achterstand hebben. Steeds meer zorgverzekeraars accepteren dit niet meer (terecht, de premie moet voor de 1e van de maand binnen zijn).
Als de 'achteraf' betaalde premie voor een volgende maand wordt afgeboekt (en de volgende weer op tijd) hebben zorgverzekeraars daar geen problemen mee. Het wordt niet terug gestort met de mededeling' u hebt te vroeg betaald'.
;-)

Gesloten