LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte dagvaarding

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door ArneLH »

EdvanWit schreef:Ik denk dat asterix346 gelijk heeft. Het is mogelijk dat een medescholier via uw dochters email account boeken en software besteld heeft en dat naar het eigen adres (al zou dat wel heel dom zijn) of een adres waar de post onderschept of uit de brievenbus gevist kan worden. Ik raad aan om met de school te gaan praten en te kijken of dat adres bij de school bekend is en of uit de bestelde boeken en/of software op te maken is welke opleiding gevolgd wordt. Dat verkleint de doelgroep. Ik zou in ieder geval aangifte doen bij de politie, met enig recherchewerk moet de dader te achterhalen zijn en dan kunt u mogelijkerwijs alle gemaakte kosten op die dader verhalen.
Lijkt mij een uitstekend advies, alleen heb ik een voorgevoel dat men daar bij de politie geen tijd voor heeft.
EdvanWit schreef:[...]het lijkt mij dat het voor eigen risico en rekening is als de Studieboekencentrale opdrachten accepteert zonder dat geverifieerd is dat diegene die besteld ook daadwerkelijk diegene is die hij of zij beweerd te zijn, iets wat met een kleine vooruitbetaling via iDEAL per bestelling gemakkelijk te realiseren is.
Hoe ver moet de verkoper onderzoek verrichten omtrent de identiteit van de koper die hij voor zich heeft? Uit gegevens bij een iDeal-betaling kun je hooguit zien dat de bestelling is betaald door een andere persoon dan de ontvanger, iets dat niet ongewoon, verboden enz. is.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door 16again »

wat ik me afvraag: betreft dit bestelling per email (=eenrichtingsverkeer), of is overeenkomst tot stand gekomen na verzenden emails over en weer?
Mail versturen uit naam van ander is nauwelijks te voorkomen, om mail voor een ander te kunnen lezen is ook login code nodig.

Zijn tijdens proces ook email-headers overlegd? Deze gegevens waren voor verdediging gedaagde noodzakelijk.
Beheerder van mailserver had in backup van oude logs dan herkomst kunnen terugvinden. Als dit een school-email account betreft, dan verwacht ik bereidwillige beheerder.

EdvanWit
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:22

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door EdvanWit »

ArneLH schreef:Hoe ver moet de verkoper onderzoek verrichten omtrent de identiteit van de koper die hij voor zich heeft? Uit gegevens bij een iDeal-betaling kun je hooguit zien dat de bestelling is betaald door een andere persoon dan de ontvanger, iets dat niet ongewoon, verboden enz. is.
Een verkoper hoeft bij levering in het geheel geen onderzoek te doen of de wederpartij betrouwbaar is en doet dat volgens mij dan wel voor eigen risico en rekening. Als verkoper kan je dat risico aanzienlijk verkleinen door een kleine vooruitbetaling per iDEAL te eisen. Er wordt over het algemeen aanzienlijk zorgvuldiger omgegaan met bankpas en pincode dan met een email account (wat aanzienlijk makkelijker te manipuleren is) en als er bedrog in het spel is dan kan er met een grotere waarschijnlijkheid vastgesteld worden wie de bestelling geplaatst heeft via de bankgegevens dan via het email account.

EdvanWit
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:22

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door EdvanWit »

++antonh schreef:Die gaat zijn huiswerk doen en vindt haar juiste adres via de school.En dan heb je zo aan huis de deurwaarder.
De vraag is of de school de persoonsgegevens van de leerlinge had mogen doorgeven aan de deurwaarder en dat zonder de leerlinge daarvan op de hoogte te stellen.
16again schreef:Beheerder van mailserver had in backup van oude logs dan herkomst kunnen terugvinden. Als dit een school-email account betreft, dan verwacht ik bereidwillige beheerder.
Ik denk dat die school wel mee gaat werken :D

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door ++antonh »

Er is een bestelling geweest met het email adres van de dochter.
Er zouden rekeningen en herinneringen gestuurd zijn naar een adres.
Wij hebben thuis nooit maar dan ook nooit post gehad van de Studie Boeken Centrale.
Wel op een moment een dagvaarding persoonlijk overhandigt door de deurwaarder.
En de rechter vond het schijnbaar niet belangrijk dat wij nooit iets ontvangen hebben.
Maar het email adres was van de dochter.
En ze is veroordeeld tot betalen.
Ik zal het vonnis deze week eens inscannen.
Laatst gewijzigd door ++antonh op 06 aug 2012 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

++antonh schreef: Ik zal het vonnis deze week eens inscannen.
Heel graag, ik denk dat ik niet de enige ben die erg benieuwd is.

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door asterix346 »

Ad Verkaad schreef:
++antonh schreef: Ik zal het vonnis deze week eens inscannen.
Heel graag, ik denk dat ik niet de enige ben die erg benieuwd is.
Nog steeds benieuwd.

Asterix

joepie333
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2012 13:12

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door joepie333 »

Wat een merkwaardig verhaal en waar blijlft antonh met zijn ingescande vonnis van de rechter? Dat zou hij toch doen?
Iemand bestelt boeken vanaf school met een gekraakt email adres (g-mail, hotmail?) van een ander . Alleen naam klopt, woonadres niet. Is ook niets aangetekend verstuurd, anders zou die persoon die de boeken heeft ontvangen aan te klagen zijn.
Als dat waar is, dan kunen we straks allemaal een rekening van verschillende bedrijven verwachten. Worden genoeg emailadressen gekraakt, zeker die van hotmail. Is een kennis van mij ook overkomen.
Wie is die rechter geweest? Volgens mij klopt hier iets niet.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BUNA schreef:
Teunbosseman schreef:TSjeee....wat een l*llo rechter zeg.....en dan maar klagen dat er agressie is.

ff zijtak, maar dit is precies hetzelfde als bij internetbikes, ieder jan l*l kan een email adres invullen en voor je het weet zit je in een of andere molen wat alleen maar stress, ergenis en uiteindelijk geld kost.

Jammer dat je niet in hoger beroep kunt.

Steeds vaker blijkt maar weer dat Nl een bananenland aan het worden is met figuren aan het roer met een iq van een leeggelopen ei.
Weet niet waar jouw frustratie vandaan komt, maar wij kennen maar een kant van het verhaal, zoals het nu is weergegeven komt het inderdaad erg vreem over, maar wij weten maar 50% van het verhaal.

Dus m.i,. is deze reactie niet helemaal terecht om ze zo te kwalificeren

Ivm met vakantie deze vertraagde reactie.

Aangezien ik in zelfde schuitje hebt gezeten met een ander bedrijf maar gelijke situatie is mijn in jouw ogen gefrusteerde reactie hier geplaats.

Precies, zoals je zelf reeds zegt kennen wij 1 kant en zoals het overkomt is het erg vreemd.
En daar is mijn reactie dus voor, mocht de 2de kant verschijnen reageer ik daar waar nodig ook op.

Gelukkigerwijs bepaal jij niet of deze reactie wel / niet op deze manier gekwalificeerd mag worden :roll:

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

++antonh schreef:
BUNA schreef:[

Weet niet waar jouw frustratie vandaan komt, maar wij kennen maar een kant van het verhaal, zoals het nu is weergegeven komt het inderdaad erg vreem over, maar wij weten maar 50% van het verhaal.

Dus m.i,. is deze reactie niet helemaal terecht om ze zo te kwalificeren

Buna,
er is besteld vanaf school met haar email adres maar een ander huisadres waar ze overigens nooit gewoond heeft.
Ze woont vanaf haar geboorte thuis.
Rekeningen en herinneringen zijn naar een ander adres gestuurd, 10 km verder.
Dus niet haar huisadres!
Op het huisadres niets ontvangen dus.
Op een moment komt erdus een deurwaarder in het zicht.
Die gaat zijn huiswerk doen en vindt haar juiste adres via de school.
En dan heb je zo aan huis de deurwaarder.
2x bij de rechter geweest en die oordeelt dat het email adres juist is.
Dit is ook haar bestel adres en dan ben je volgens de rechter ook zelf verantwoordelijk dat de post ook aankomt van dat wat je besteld.
Hier is nooit, maar dan ook nooit, iets van boeken, licenties, rekeningen en aanmaningen aangekomen.
De bewoner van dat andere adres beweert dat hij ook nooit iets ontvangen heeft van boeken, licenties, rekeningen, aanmaningen of andere post.
Er is ook niet bekend waar de post dan wel is.
En toch is ze verantwoordelijk voor haar email adres.
DAS vertelde dat na de uitslag ook via de telefoon.
En het bedrag is te laag voor bezwaar tegen de uitspraak in te dienen.
Dus misbruik loont zich hier in Nederland.

Weet niet of reeds gevraagd is, maar is er op haar email adres geen bevestiging oid binnen gekomen, wellicht spam map ?

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door BUNA »

Teunbosseman schreef:
BUNA schreef:
Teunbosseman schreef:TSjeee....wat een l*llo rechter zeg.....en dan maar klagen dat er agressie is.

ff zijtak, maar dit is precies hetzelfde als bij internetbikes, ieder jan l*l kan een email adres invullen en voor je het weet zit je in een of andere molen wat alleen maar stress, ergenis en uiteindelijk geld kost.

Jammer dat je niet in hoger beroep kunt.

Steeds vaker blijkt maar weer dat Nl een bananenland aan het worden is met figuren aan het roer met een iq van een leeggelopen ei.
Weet niet waar jouw frustratie vandaan komt, maar wij kennen maar een kant van het verhaal, zoals het nu is weergegeven komt het inderdaad erg vreem over, maar wij weten maar 50% van het verhaal.

Dus m.i,. is deze reactie niet helemaal terecht om ze zo te kwalificeren

Ivm met vakantie deze vertraagde reactie.

Aangezien ik in zelfde schuitje hebt gezeten met een ander bedrijf maar gelijke situatie is mijn in jouw ogen gefrusteerde reactie hier geplaats.

Precies, zoals je zelf reeds zegt kennen wij 1 kant en zoals het overkomt is het erg vreemd.
En daar is mijn reactie dus voor, mocht de 2de kant verschijnen reageer ik daar waar nodig ook op.

Gelukkigerwijs bepaal jij niet of deze reactie wel / niet op deze manier gekwalificeerd mag worden :roll:

Ik heb het er niet over of je reactie als dit of dat gekwalificeerd mag worden, maar dan je rechters c.q. mensen die met de rechtsgang te maken hebben kwalificeerd als mensen met een IQ als een leeggelopen ei!

Maar dat ++antonh hier een verhaal plaatst, zegt dat hij het gaat inscannen (6 augustus) en vervolgens volledig van het toneel verdwijnt is toch wel heel merkwaardig

Misschien is hij wel op vakantie en komt hij het toezeggen van dingen wel vaker niet na? en neemt het verhaal een hele andere wending ( is maar suggestie)

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door asterix346 »

Teunbosseman schreef:
Rest is suggestief maar inderdaad is het wachten op de scans.
En we wachten helaas nog steeds.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door ++antonh »

We zijn weer terug van vakantie en ik kijk even op het Forum.
Waar gaat het nu allemaal over?
Mag je tegenwoordig niet meer met vakantie?
Dit topic loopt al lang en geregeld heb ik het aangevuld naar de stand van zaken.
Maar nu lees ik dat berichten gemeld zijn en veroordeling over het IQ van rechters.
De club van Tennis/nevermind is weer bezig.
Geassisteert door die witte poes, die chocoanja en die ouwe emmy van 75 jaar zal ook wel weer van de partij zijn
nu is het echt je allerlaaste keer straks grijp ik je vriend en nu gewoon opfl*keren want van jou soort word ik zo boos je loopt iedereen op te f*cken nog 1 keer dan ben je van mij
Ik heb het er niet over of je reactie als dit of dat gekwalificeerd mag worden, maar dan je rechters c.q. mensen die met de rechtsgang te maken hebben kwalificeerd als mensen met een IQ als een leeggelopen ei!

Maar dat ++antonh hier een verhaal plaatst, zegt dat hij het gaat inscannen (6 augustus) en vervolgens volledig van het toneel verdwijnt is toch wel heel merkwaardig

Misschien is hij wel op vakantie en komt hij het toezeggen van dingen wel vaker niet na? en neemt het verhaal een hele andere wending ( is maar suggestie)
Dit topic loopt sinds 2 januari 2012.
Ik heb geschreven dat ik het vonnis zou in scannen.
Maar van mij mag er een slot op met zo een trollen hier.
Anton

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door asterix346 »

++antonh schreef: Dit topic loopt sinds 2 januari 2012.
Ik heb geschreven dat ik het vonnis zou in scannen.
Maar van mij mag er een slot op met zo een trollen hier.
Anton
Maar voor de mensen die wel serieus gereageerd hebben zou het wel fijn zijn als je de beloofde scan alsnog plaatst.
Asterix.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door BUNA »

je heb wel hele vreemde berichten gekregen, begrijp niet dat mensen je om zo iets kunnen bedreigen, maar goed mensen zijn ondoorgrondelijk

Ja, ik had misschien ook niet helemaal iets correct gezegd, dat het verhaal misschien anders was, maar op 6 augustus had je gezegd deze week inscannen, misschien had je beter kunnen zeggen binnenkort zal ik het eens inscannen ( kleine tip van mijn zijde)

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

[offtopic reactie verwijderd door moderator]

TS, inderdaad ietwat handiger geweest om ff te melden dat je na je vakantie een en ander inscand....anyway, ik herhaal mijzelf nog maar een keer.

In mijn vorige bericht had ik het woord - sommige - moeten toevoegen. Dan komt het erop neer dat sommige figuren welke aan het roer van NL staan een iq van een leeggelopen ei hebben.

[offtopic reactie verwijderd door moderator]

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door asterix346 »

asterix346 schreef:
++antonh schreef: Dit topic loopt sinds 2 januari 2012.
Ik heb geschreven dat ik het vonnis zou in scannen.
Maar van mij mag er een slot op met zo een trollen hier.
Anton
Maar voor de mensen die wel serieus gereageerd hebben zou het wel fijn zijn als je de beloofde scan alsnog plaatst.
Asterix.
Anton, kunnen we de scan nog verwachten?

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door BUNA »

ik ben ook nog steeds benieuwd naar het vonnis, maar ben toch bang dat wij het exacte hoe en wat van deze nooit te zien zullen krijgen

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door ++antonh »

En dan zeker weer dreigementen en onzin via de mail krijgen als ik hier wat plaats.
Er zijn zelfs berichten weggehaald door Radar, niet door mij.
En aan dreigementen heb ik geen behoefte, dank je.
Vooral tijdens de vakantie periode liep de mail gewoon over.
Lees de reacties nog maar eens door van dat wat er nog over is.
Ik plaats hierover niets meer.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Onterechte dagvaarding

Ongelezen bericht door snepke »

Als je geen mail wil ontvangen,gewoon je PB uitzetten.

Gesloten