Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Paneelplusser
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:03

Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Paneelplusser »

Januari kreeg ik een mail van de mediamarkt dat ik gratis één maand kan meespelen met de vriendenloterij, duidelijk staat er 'Stopt automatisch'. Ach waarom ook niet. In februari werd er ineens €15,- euro afgeschreven, dit direct teruggeboekt en de vriendenloterij gebeld. Ik was niet de eerste, hij zou mijn contract beëindigen na februari, daar ga ik niet mee akkoord want dan zou ik alsnog 1 maand betaald meespelen. Opnieuw het bandje gestart en ik dacht dat het gelukt was. Maar vandaag is er opnieuw €15,- euro afgeschreven. Ook weer terug geboekt, en ik ga maandag maar weer eens bellen.

Maar hoe weet ik of het nu stopt? Wat als ik hun via de bank blokkeer?
En kan ik dit ergens melden?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Alleen door het bedrag terug te boeken gaat u nog meer problemen opleveren.

Neem nogmaals contact op met vriendenloterij. Soms is bellen het beste, indien dit het probleem niet oplost dan per mail.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering indien u deze verzekering hebt, al is de kans groot dat de zaak afgewezen wordt omdat het bedrag te laag is. Misschien kan www.juridischloket.nl u advies geven.

Zonder hulp van de rechtsbijstandverzekering adviseer ik om op te zeggen en alles te betalen.
Indien u niet betaald gaat de rekening via een incassobureau naar de rechter toe. Ga naar de rechtzaak (kost u een verlofdag) en maak duidelijk dat u geen overeenkomst hebt (hooguit 1 maand gratis wat automatisch stopt). Indien de rechter beslist dat u niet hoeft te betalen kost het u niks. Indien de rechter beslist dat u wel moet betalen dan komt veel extra kosten erbij.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon storneren en blokkeren. Ze zijn blijkbaar hardleers.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door k2p »

Wat een bangmakerij, Seinhuis.

Allereerst zal een incassobureau met zo een verhaal nooit naar de rechter stappen.
Daarnaast hoef je niet in persoon naar de rechter. Je kunt alle kopieën en afdrukken per post insturen.

Uiteraard moet de vraagsteller wel contact onderhouden met alle betrokken partijen. Dus gelijk contact opnemen met een incassobureau als deze aanklopt.

Morgan le Fay
Berichten: 490
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Mediamarkt geeft wel meer "vage jongens" een podium.
Mijn energiecontract was opeens beëindigd iemand had bij MM papieren ingevuld en foute adres gegevens achtergelaten.
Had ineens een contract bij Budget energie...............
Heeft wat werk gekost maar na wat heel directe telefoontjes was bekend bij wie deze ellende was begonnen.
Laat Vriendeloterij maar hard maken dat u deze opdracht heeft gegeven.
Alleen niet storneren!! dat geeft heel veel ellende.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lang verhaal kort: wat @k2p zegt. Meer is het niet.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Morgan le Fay schreef:
22 mar 2023 12:45

Alleen niet storneren!! dat geeft heel veel ellende.
Natuurlijk wel. Als iemand onterecht bedragen afschijft gewoon storneren. De ellende mag de vriendenloterij oplossen

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door alfatrion »

Seinhuis schreef:
22 mar 2023 10:54
Alleen door het bedrag terug te boeken gaat u nog meer problemen opleveren.
Morgan le Fay schreef:
22 mar 2023 12:45
Alleen niet storneren!! dat geeft heel veel ellende.
Ik vind het dwaas om een onverschuldigd bedrag te betalen, omdat het anders problemen of ellende gaat opleveren. Onverschuld = niet betalen en dus storeneren.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als je 100% zeker bent dat je gelijk heb zou ik altijd storneren. En in een twijfel geval ook, je kunt altijd nog betalen als blijkt dat je ongelijk hebt maar dan moeten ze wel met bewijzen komen dat de vordering wel terecht is.

Paneelplusser
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:03

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Paneelplusser »

Inmiddels eindelijk gelijk gekregen. Ze hadden geen recht op incasso en hebben dat toegegeven zwart op wit. Wel heel netjes door hun opgelost, ik heb namelijk bij de brief een 20,- euro bloemenbon met verzending en een hema appeltaart-cadeaukaart ontvangen.

Mooi en lekker opgelost😁

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Paneelplusser schreef:
10 apr 2023 02:42
Inmiddels eindelijk gelijk gekregen. Ze hadden geen recht op incasso en hebben dat toegegeven zwart op wit. Wel heel netjes door hun opgelost, ik heb namelijk bij de brief een 20,- euro bloemenbon met verzending en een hema appeltaart-cadeaukaart ontvangen.

Mooi en lekker opgelost😁
Mooi opgelost is het natuurlijk niet.
U hebt uw geld terug, mogelijk omdat u uw klacht op radar hebt gezet. Negatieve reclame is bijna nooit prettig.
Maar hoeveel mensen zouden hun geld niet terug hebben gekregen?
Want u bent vast niet de enige, waarbij dit is gebeurd.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Paneelplusser heeft geld terug, excuses, bloemenbon en appeltaart. Dat is netjes en de loterij gaat daarbij ruim voldoende door het stof.
De hele wereld kan hij niet redden.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Onterechte incasso Mediamarkt deal Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Ruud.A »

J. Deltoer schreef:
10 apr 2023 04:46
Paneelplusser heeft geld terug, excuses, bloemenbon en appeltaart. Dat is netjes en de loterij gaat daarbij ruim voldoende door het stof.
De hele wereld kan hij niet redden.
Ik bedoelde ook niet dat paneelplusser voor de hele wereld moet opkomen, maar dat de vriendenloterij waarschijnlijk heel veel geld heeft verdiend met die onterechte incasso's - want paneelplusser is ongetwijfeld niet de enige die erin is gestonken - en nu mooi weer speelt met een cadeaubon, en een appeltaart.

Van je vrienden moet je het maar hebben.

Plaats reactie