LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
dgaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2019 16:11

Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door dgaal »

Afgelopen maandag kreeg ik bericht van de oude bewoner van onze woning (die net terug was van drie maanden vakantie), dat er een brief van Credios Incasso was bezorgd. Daarin stond dat vanwege een niet betaalde factuur van €60,72 er extra incassokosten van €40 bij zijn gekomen.

Bij navraag bij zowel de Apotheek Benu Amsterdam, waar de factuur vandaan komt, als Famed BV, bleek ons nieuwe adres waar we al bijna 7 jaar weer wonen gewoon in de systemen te staan. Het is volkomen onduidelijk waarom deze factuur op ons oude adres is bezorgd. Het ging om de vaccinatie voor onze dochter, die van onze zoon (die eerder is gevaccineerd) is wel op het juiste adres bezorgd.

Ik vind het bizar dat dit gewoon kan gebeuren, we wonen er al niet meer vanaf april 2012 en sindsdien hebben we meerdere rekeningen ontvangen op het nieuwe adres. Te gek voor woorden dat wij nu de dupe zijn van een fout in de administratie van Benu Apotheken, of Famed, dat is niet duidelijk. Met Credios Incasso in discussie gaan heeft geen zin.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Het is toch de wereld op zijn kop dat een klant de dupe wordt van de verkeerde administratie van dit soort instanties.

Alvast bedankt voor de reactie.

vg Dennis.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nu ontvangen dus betalen oorspronkelijke bedrag.

Dat zij via jou oude trage adres sturen is hun probleem.
Zij mogen volgende keer gewoon er verhuist, adres onbekend opzetten.... doorsturen is niet verplicht.

Verder lopen ze het risico dat deze mensen als je nogmaals verhuisde .......
Maar gewoon bedrag betalen en de extra kosten niet.

Zelf ga ik niet naar bedrijven die Famed gebruiken wegens de matige voorwaarden.
Mijn eigen tandarts doet factuur zelf en dat gaat altijd goed, of hij hersteld het zonder problemen!

dgaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2019 16:11

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door dgaal »

De mensen van Credios beweren ook nog dat er afgelopen maandag een adreswijziging heeft plaatsgevonden! Een pertinente leugen, dat kon de apotheek ook beamen. Gelukkig was de vestigingsmanager van de apotheek heel hulpvaardig en heeft het dossier middels een paar telefoontjes met zowel Famed als Credios af kunnen sluiten en vervallen de extra incassokosten. De overwinning smaakt zoet.

Maar het feit dat incassobureaus dit soort praktijken kunnen hanteren en deze malafide lui eigenlijk alleen maar bestaan bij de gratie van fouten in de administratie van deze en gene is erg kwalijk! Incassobureaus en deurwaarders zijn de duivels van deze maatschappij.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2019 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: taalgebruik aangepast

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door Moneyman »

dgaal schreef:
01 mar 2019 18:15
Maar het feit dat incassobureaus dit soort praktijken kunnen hanteren en deze malafide lui eigenlijk alleen maar bestaan bij de gratie van fouten in de administratie van deze en gene is erg kwalijk! Incassobureaus en deurwaarders zijn de duivels van deze maatschappij.
Wacht maar tot je bedenkt hoe een wereld zónder deurwaarders eruit zou zien. Kost wellicht wat moeite, maar kom op, je kunt het vást!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Deurwaarders bestaan bij de gratie van fouten in de administratie? Dat is een rare stelling. Vaker andersom, met behulp van een deurwaarder die fouten in de administratie terug zetten!

dgaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2019 16:11

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door dgaal »

Wat me net meest heeft gestoord is het feit dat in discussie gaan geen zin heeft, er wordt toch niet geluisterd.

Wat ik vandaag hoorde: incassobureaus hebben juridisch eigenijk geen poot om op te staan. Het is zelfs zo dat je de hele stroom aan brieven en aanmaningen gewoon kunt laten gaan, op gegeven moment houdt het vanzelf op. Maar let wel, MITS het bedrag niet meer is dan 400 a 500 euro. Alles onder dit bedrag wordt afgeschreven en verdere juridische stappen lonen niet. Hangt ook van de instantie af, want je komt wel als klant op de zwarte lijst en wordt uitgeschreven of wat dan ook. Ik weet niet zeker of dit klopt maar de bron is welzeker goed geïnformeerd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je dat gelooft, ga je gang. Alle rekeningen onder € 400 weggooien. Het is jouw feestje.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door gosewijn »

dgaal schreef:
02 mar 2019 13:47
Wat me net meest heeft gestoord is het feit dat in discussie gaan geen zin heeft, er wordt toch niet geluisterd.

Wat ik vandaag hoorde: incassobureaus hebben juridisch eigenijk geen poot om op te staan. Het is zelfs zo dat je de hele stroom aan brieven en aanmaningen gewoon kunt laten gaan, op gegeven moment houdt het vanzelf op. Maar let wel, MITS het bedrag niet meer is dan 400 a 500 euro. Alles onder dit bedrag wordt afgeschreven en verdere juridische stappen lonen niet. Hangt ook van de instantie af, want je komt wel als klant op de zwarte lijst en wordt uitgeschreven of wat dan ook. Ik weet niet zeker of dit klopt maar de bron is welzeker goed geïnformeerd.
Probeer het uit ,dan weet je gelijk hoe het werkt

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door Moneyman »

dgaal schreef:
02 mar 2019 13:47
Wat ik vandaag hoorde: incassobureaus hebben juridisch eigenijk geen poot om op te staan. Het is zelfs zo dat je de hele stroom aan brieven en aanmaningen gewoon kunt laten gaan, op gegeven moment houdt het vanzelf op. Maar let wel, MITS het bedrag niet meer is dan 400 a 500 euro. Alles onder dit bedrag wordt afgeschreven en verdere juridische stappen lonen niet. Hangt ook van de instantie af, want je komt wel als klant op de zwarte lijst en wordt uitgeschreven of wat dan ook. Ik weet niet zeker of dit klopt maar de bron is welzeker goed geïnformeerd.
Die bron kletst onzin. Ik breng dagvaardingen uit voor vorderingen van een paar tientjes. Maar ik begrijp nu wel beter waar je eerdere beweringen vandaan komen.

Dat je zelf onderuit wilt gaan, moet jij weten. Maar zet geen andere op het verkeerde spoor met dit soort onzin.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je moet denken dat het voor de schuldeisers niks uitmaakt hoeveel rechtszaken er nodig zijn om een schuld betaald te krijgen. De rekening gaat altijd naar de schuldenaar. En zijn schuld wordt pas betaald Nadat alle kosten zijn betaald.

dgaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2019 16:11

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door dgaal »

Uiteraard kan ik het mis hebben, ik herhaal ook maar wat ik heb gehoord. Maar de bron is wel degelijk goed geïnformeerd.

En nee, ik ga dit zeker niet zelf proberen :-)

Wat rekeningen betreft, ik heb mijn hele leven al altijd alles netjes betaald en zal dat ook blijven doen. Maar het moet wel terecht zijn, en niet iets vanwege een fout ergens in een administratie.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte incasso op oude adres door fouten in administratie

Ongelezen bericht door Moneyman »

dgaal schreef:
02 mar 2019 22:04
Uiteraard kan ik het mis hebben, ik herhaal ook maar wat ik heb gehoord. Maar de bron is wel degelijk goed geïnformeerd.
De bron kletst ondanks dat “goed geïnformeerd zijn” gewoon ontzettend uit z’n nek.

Gesloten