LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso via Syncasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sanje_po
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2018 13:28

Re: Onterechte incasso via Syncasso

Ongelezen bericht door sanje_po »

Gezien ik alle bedragen niet op de cent weet heb ik het afgerond

Ik heb zelf nooit iets te maken gehad met incassobureaus. Maar ik ken wel een paar mensen die dus wel en zij hebben dus te maken gehad met Syncasso en nog steeds. het ging hier bijvoorbeeld om een begin bedrag van 1200 euro wat uiteindelijk na zoveel kosten gemaakt te hebben en de persoon dus al 3000 betaald heeft nog een rekening open heeft staan van 700 (even makkelijk afgerond).

Syncasso heeft hierbij nooit enige hulp aangeboden qua klantvriendelijkheid of iets. Zij reageren laat op een email (4 tot 6 weken) of ze reageerden gewoon niet. Telefonisch werd je naar de muur gestuurd want zij konden zogenaamd niks (als je ze na 20minuten keer aan de lijn kreeg) Als je vroeg om je dossier informatie en wat er nog openstond, dan kon je zo een aantal weken wachten (met geluk) en dan kreeg je uiteindelijk een ctrl c+ ctr v kladblok document. Dan moet ik hierbij wel zeggen, dat er in verschillende brieven (en email uiteindelijk) verschillende bedragen tevoorschijn kwamen wat ging over hetzelfde dossier en de zelfde datum openstaand bedrag.

Om het even duidelijk te maken, dit is niet van 6 maanden. Dit is iets van een aantal jaren.

Dit is pas het topje van de berg wat hierboven staat. Zo zijn er ook bedragen die niet kloppen, bijvoorbeeld eigen risico van 360 waar ze 390 voor eisen (Hoe kan je 390 eisen als het om 360 gaat????) Voor de gene die denken "aah dat zal wel een typfout zijn" Dit soort fouten mogen niet geaccepteerd worden en mogelijk zijn.

Voor de gene die dus ook werkelijk opgelicht worden door syncasso. Verzamel alle papieren die je hebt, controleer alles en stap hiermee naar: Kamer voor gerechtsdeurwaarders

Ik weet veel van deze persoon zijn situatie omdat ik die persoon dus al een lange tijd financieel ondersteun en ik zo beetje alle brieven wel keer heb gezien en mailtjes en bij sommige telefoontjes.

Gezien ik alle bedragen niet op de cent weet heb ik het afgerond

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte incasso via Syncasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je van mening bent dat de vordering niet klopt, ben je bij de Kamer aan het verkeerde adres. Dan moet je gewoon verweer voeren, een rechtsmiddel instellen of een executiegeschil opstarten. De Kamer behandelt uitsluitend klachten over tuchtrechtelijk laakbaar handelen, maar behandelt de zaak uiteraard niet inhoudelijk.

Het heeft dus geen nut om iedereeen blind naar de Kamer te verwijzen, want voor velen zal dat het verkeerde loket zijn.

De enige actie voor degene die daadwerkelijk opgelicht zijn, zoals je schrijft, is aangifte doen. Maar check wel even vooraf je casus en bewijspositie... voordat je ook hier aan het verkeerde loket staat omdat er natuurlijk geen sprake zal zijn van oplichting.

studentje1951
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 sep 2016 00:16

Re: Onterechte incasso via Syncasso

Ongelezen bericht door studentje1951 »

Heb zelf ook te maken met Syncasso maar betaal nu 25 maar de beslagvrijevoet moet men nog goed berekenen dit is berekend van mijn zorgtoeslag ipv mijn loon.

Toen ik ze belde zeiden ze ja u heeft een schuld bij Incassade ik zei ja klopt die hebben jullie overgenomen dus wat is het probleem?
Dus nu is er een beetje geregeld behalve de beslag vrije voet vanaf aug 2018 en daar voor,

Gesloten