LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte nota voor jaarexploitatie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ursie.zel.21.07.
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2018 11:44

Onterechte nota voor jaarexploitatie

Ongelezen bericht door Ursie.zel.21.07. »

een onbetrouwbare VvE brengt kosten in rekening, dat mij niet bekend zijn voor eigenaren.
ik kreeg plotseling een factuur van jaarexploitatie euro 81,18 en schoonmaak van de portiektrappen, terwijl ik iedere maand VvE bijdrage betaald euro 80,66.
verder kreeg ik een mail van de VvE, dat er een hertaxatie uitgevoerd wordt ten behoeve van de opstalverzekering. Er worden enkele appartementen van binnen bekeken. De bewoners hoeven niet speciaal thuis te blijven, want het gaat om enkele woningen.
ik heb geen vertrouwen in deze VvE Staedion. Omdat er een narcist in mijn leven is, die de VvE opdracht geeft om mij financieel uit te buiten. Het is mijn buurvrouw dat mijn leven zeer ondraaglijk maakt. zij heeft overheidsinstantie tegen mij opgezet. ik heb geen leven. omdat ik weigerde de onterechte nota van jaarexploitatie te betalen word ik gedagvaard d.d. 2 oktober. ondertussen zijn de kosten van schoonmaak kosten ingetrokken, omdat ik bij mijn standpunt bleef. Mijn buurvrouw heeft macht in Nederland, dus ben ik huiverig voor de zaak,dat ik toch de onterechte nota van jaarexploitatie moet betalen.
kunt u mij adviseren wat ik moet doen?

Met vriendelijke groetjes,
Zelda.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onterechte nota voor jaarexploitatie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De VvE bent U (deels) zelf. U heeft net zoveel macht als Uw buurvrouw! Toch.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onterechte nota voor jaarexploitatie

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom is die nota onterecht? Ik neem aan dat je de kosten van de VvE hebt kunnen inzien en dat je bij de vergadering hebt kunnen meebeslissen wat er gedaan wordt een hoe/hoeveel kosten er in rekening worden gebracht. Als de meerderheid binnen de VvE heeft besloten dat deze kosten nog apart in rekening worden gebracht, dan zie ik niet wat hier onterecht of onjuist is.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onterechte nota voor jaarexploitatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wellicht kan ik wat hard over komen, maar is hulp voor u geen eerste stap? U laat het nu voorkomen dat iedereen tegen u is en u voor alles moet opdraaien.
Zoals al vermeld bent u zelf onderdeel van de VVE. En als u een extra factuur krijgt, dan moeten alle eigenaars die krijgen. Uw buurvrouw heeft geen macht over u. Echter, als u een vordering niet betaald zal deze uit handen gegeven gaan worden. Als het dan nog niet betaald wordt zal uiteindelijk de rechter er aan te pas komen. Maar dan heeft u al heel wat ledenvergaderingen gehad van de VVE om hier achteraan te gaan.
Ik betwijfel of het een met het ander te maken heeft. Via de VVE betaald u niks meer of minder dan een andere eigenaar. En een VVE heeft niets te maken met overheidsinstanties.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Onterechte nota voor jaarexploitatie

Ongelezen bericht door renewouters »

Ursie.zel.21.07. schreef:
15 sep 2018 12:36
een onbetrouwbare VvE brengt kosten in rekening, dat mij niet bekend zijn voor eigenaren.
ik kreeg plotseling een factuur van jaarexploitatie euro 81,18 en schoonmaak van de portiektrappen, terwijl ik iedere maand VvE bijdrage betaald euro 80,66.
Je kunt zelf controleren of er een exploitatietekort was en dat je daarvoor dat extra bedrag moet betalen.
Ursie.zel.21.07. schreef:
15 sep 2018 12:36
verder kreeg ik een mail van de VvE, dat er een hertaxatie uitgevoerd wordt ten behoeve van de opstalverzekering. Er worden enkele appartementen van binnen bekeken. De bewoners hoeven niet speciaal thuis te blijven, want het gaat om enkele woningen.
Prima dat dat gebeurt. Je wilt niet onderverzekerd zijn. Daarnaast is het ook nodig om te kijken of de reserves voldoende zijn. Sinds begin dit jaar moeten de VvE reserves minimaal 0,5% van de herbouwwaarde zijn (wettelijk regeling). Mocht de herbouwwaarde ineens flink hoger zijn geworden dan kan er een probleem zijn en moeten de reserves versneld worden aangevuld.
Ursie.zel.21.07. schreef:
15 sep 2018 12:36

ik heb geen vertrouwen in deze VvE Staedion. Omdat er een narcist in mijn leven is, die de VvE opdracht geeft om mij financieel uit te buiten. Het is mijn buurvrouw dat mijn leven zeer ondraaglijk maakt. zij heeft overheidsinstantie tegen mij opgezet. ik heb geen leven. omdat ik weigerde de onterechte nota van jaarexploitatie te betalen word ik gedagvaard d.d. 2 oktober. ondertussen zijn de kosten van schoonmaak kosten ingetrokken, omdat ik bij mijn standpunt bleef. Mijn buurvrouw heeft macht in Nederland, dus ben ik huiverig voor de zaak,dat ik toch de onterechte nota van jaarexploitatie moet betalen.
kunt u mij adviseren wat ik moet doen?
Verdiep je eens in wat een VvE is....

Met vriendelijke groetjes,
Zelda.
[/quote]

Gesloten