LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte sommatie ontvangen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
anoniem9
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2020 07:30

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door anoniem9 »

ben geen asielzoeker en nooit afgewezen ook ( eigenlijk is dit niet belangrijk ) wel ben ik een tijd illegaal geweest door omstandigheden

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is hoe dan ook niet relevant. Meningen daarover zijn slechts morele waarde-oordelen, die totaal irrelevant zijn voor de casus.

Kan je verder met de gegeven adviezen?

anoniem9
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2020 07:30

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door anoniem9 »

ja sommigen adviezen kan ik wat mee en mijn dank daar voor
we zijn bij een jurist geweest en die zegt laat het maar op een rechtszaak komen wij staan heel sterk

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

anoniem9 schreef:
26 jun 2020 10:07
ja sommigen adviezen kan ik wat mee en mijn dank daar voor
we zijn bij een jurist geweest en die zegt laat het maar op een rechtszaak komen wij staan heel sterk
OK, mooi. Om zo sterk mogelijk te staan, zou ik wel mijn eerder genoemde stappen zetten. Dan heb je alles gedaan wat er van jou verwacht mag worden.
Moneyman schreef:
23 jun 2020 08:53
Ik zou TS adviseren om:
- primair de vordering te betwisten bij gebrek aan wetenschap en om bewijs van de overeenkomst en een kopie van alle verzonden brieven en sommaties vragen;
- secundair de vordering betwisten op basis van verjaring en om bewijs vragen dat de vordering tijdig en juist is gestuit;
- aangeven dat je bereid bent te betalen zodra bewezen (!) is dat de vordering correct en opeisbaar is;
- aangeven dat je, zolang dat niet het geval is, niet (meer) lastig gevallen wenst te worden (see you in court).

Meer zou ik er niet van maken.

anoniem9
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2020 07:30

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door anoniem9 »

vanmorgen de aangetekende brief verstuurd met die eisen
en de jurist adviseerde hetzelfde

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dat word dan weer feestje als Anoniem9 als winnaar uit de strijd komt tegen lompe en trage V.F.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

anoniem9 schreef:
26 jun 2020 12:39
vanmorgen de aangetekende brief verstuurd met die eisen
en de jurist adviseerde hetzelfde
Verstandige jurist :D

Nee geintje, ik hoop dat je er hiermee vanaf bent. Ben benieuwd naar het verdere verloop, laat je dat nog weten?

anoniem9
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2020 07:30

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door anoniem9 »

ja ik laat het weten en nogmaals dank

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door omega19 »

Je hebt het juiste gedaan, alleen verwacht geen inhoudelijk antwoord van Vesting Finance. (anders dan eventueel een herhaling van hun incasso mededeling)

Alles draait daar bij VF om met zo min mogelijk menskracht zoveel mogelijk geld binnen te harken.
Er zijn m.i. maar 2 mogelijke vervolgen:
A. Je hoort nooit meer iets
B. Er ligt ineens een dagvaarding binnen, en daarop zie je pas welk bewijs ze hebben.

Gezien alles in dit topic denk ik dat de kans op A. veel groter is dan die op B.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

B?

Als je iets ziet van bewijs maar deze niet tijdig hebt ontvangen ondanks de vraag nu zijn ze te laat.
Je hebt recht om die te controleren en navraag te doen.

Vlak voor een rechtszaak melden wat je hebt is niet genoeg, je moet ook de tegenpartij dus Anoniem9 hier tijdig een kopie van geven.
Als er tussen de vraag om alle stukken en op laatste moment leveren erg veel tijd zit dus weinig tijd om te controleren.....
dan maakt de rechter daar gehakt van.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
26 jun 2020 18:05
Je hebt het juiste gedaan, alleen verwacht geen inhoudelijk antwoord van Vesting Finance. (anders dan eventueel een herhaling van hun incasso mededeling)

Alles draait daar bij VF om met zo min mogelijk menskracht zoveel mogelijk geld binnen te harken.
Er zijn m.i. maar 2 mogelijke vervolgen:
A. Je hoort nooit meer iets
B. Er ligt ineens een dagvaarding binnen, en daarop zie je pas welk bewijs ze hebben.

Gezien alles in dit topic denk ik dat de kans op A. veel groter is dan die op B.
Je vergeet nog optie C: er ligt ineens een dagvaarding, en daarbij zie je nog steeds geen bewijs. Het is wel VF, hé :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij Optie C kan Anoniem9 verwijzen naar een advies van onze Deurwaarder.

Op de bestelbon na nooit aanvullende stukken gekregen waardoor een eventuele aangifte onmogelijk was.

Dan is dit voor de Rechter een hamer stuk en afwijzen!
Ongeacht wat ze dan nog mee komen, ze hadden dit vooraf moeten doen op de vraag van onderliggende stukken.
Geen bewijs van geleverd of tussentijdse brieven voor verjaren en zo.

Bewaar vooral alles, ook alle onzin van V.F. want alles wat ze wel stuurde kan tegen hun gebruikt worden.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

bewaar in ieder geval alle stukken die je nu verzamelt, ook en juist als je ineens niets meer hoort....

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door omega19 »

Komkommertijd schreef:
26 jun 2020 18:31
B?

Als je iets ziet van bewijs maar deze niet tijdig hebt ontvangen ondanks de vraag nu zijn ze te laat.
Je hebt recht om die te controleren en navraag te doen.

Vlak voor een rechtszaak melden wat je hebt is niet genoeg, je moet ook de tegenpartij dus Anoniem9 hier tijdig een kopie van geven.
Als er tussen de vraag om alle stukken en op laatste moment leveren erg veel tijd zit dus weinig tijd om te controleren.....
dan maakt de rechter daar gehakt van.
Dat is wel voldoende. De Rechtbank geeft jouw immers een periode om een verweerschrift in te dienen.
In die periode kan je de "bewijsstukken" controleren en ander bewijs in brengen. Ik dacht dat je meestal 4 to 6 weken de tijd krijgt om het verweerschrift in te dienen.

En bewijs is bewijs, of dit nu vroeger of later wordt ingediend, zolang je fatsoenlijk kan reageren telt het.
Het kan wel gevolgen hebben voor de verdeling van de proceskosten.
Als een rechter vindt dat je rauwelijks bent gedagvaard, kan de tegenpartij tot meer kosten worden veroordeeld

anoniem9
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2020 07:30

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door anoniem9 »

vandaag deze antwoord gehad
Er heeft een onderzoek plaatsgevonden in de ons ter beschikking staande archieven van
Neckermann. Dit onderzoek is inmiddels afgerond en heeft helaas geen resultaten
opgeleverd. Wij hebben vastgesteld dat er na het faillissement van Neckermann.com geen
informatie met betrekking tot het krediet bewaard is gebleven. Met deze reden hebben wij
besloten om het dossier te sluiten. Vesting Finance zal u niet meer over dit dossier
benaderen.
U heeft uw onvrede geuit over het betaalverzoek dat u in het bericht van 19 juni 2020
heeft ontvangen. Wij hebben gezien dat met de specificatie per abuis de verkeerde
begeleidende brief is meegestuurd. Het is niet de bedoeling geweest om u een
betaalverzoek te sturen zolang uw bezwaar nog in behandeling is. Hiervoor bieden wij u
onze excuses aan.
Zonder tegenbericht nemen wij aan, dat bovenstaande uitleg en onze excuses uw klacht
naar tevredenheid heeft verholpen. U kunt zich wenden tot ons, of rechtstreeks tot de NVI
voor het indienen van een gemotiveerd klaagschrift bij de Raad van Toezicht als u van
mening bent dat wij samen niet tot een acceptabele oplossing kunnen komen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijk, mooi zo. Weer een topic dat dankzij hier gegeven adviezen opgelost is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gefeliciteerd!

En als je al kosten gemaakt hebt, volgens mijn is dat mits je enige bewijs hebt te claimen.
Het is niet uit te sluiten dat je juristen hebt gevraagd maar dat horen we dan wel.

Goed dat dit is opgelost.

anoniem9
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2020 07:30

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door anoniem9 »

ben hier heel blij mee uiteraard en ook heel blij met alles goede adviezen hier nogmaals mijn dank

anoniem9
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2020 07:30

Re: Onterechte sommatie ontvangen

Ongelezen bericht door anoniem9 »

nee had geen kosten gemaakt had wel alles gemaild naar Juridisch Loket.nl

Gesloten