LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onzinincasso dierenkliniek rotterdam/interjura

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sjaak en Yvonne

Onzinincasso dierenkliniek rotterdam/interjura

Ongelezen bericht door Sjaak en Yvonne »

Hallo,

Ongeveer een maand geleden is mijn vrouw met een van onze cavia's naar de dierenkliniek te Rotterdam gegaan. Normaal gesproken gaan we naar onze eigen dierenarts maar in dit geval volgden we een advies van buren.

Na behandeling werd mijn vrouw overrompeld met de nota: 96 euro!!! Deze heeft zij, zoals wij altijd doen, contant voldaan.
Ik heb daarna contact proberen te zoeken met de dierenkliniek om verhaal te halen over de hoogte van de rekening, helaas was het onmogelijk om, via de keuzemenu's achter het antwoordapparaat, direct iemand te spreken te krijgen. Wel kon ik naam en telefoonnummer inspreken waarna ik teruggebeld zou worden. Dat gebeurde ruim twee weken later, als mosterd na de maaltijd.

Want intussen ging het steeds slechter met de cavia. Daarom heeft mijn vrouw nogmaals contact opgenomen met de kliniek. De kliniek verzocht mijn vrouw terug te komen met de cavia. Dat was zij in eerste instantie, gezien de hoogte van de vorige rekening, niet van plan en vertelde dat ook. Omdat de kliniek toegezegd dat dat consult gratis zou zijn, is zij uiteindelijk weer gegaan. De cavia is behandeld en mijn vrouw mocht, uiteraard zonder dat er ook maar iets in rekening gebracht werd, vertrekken.

Tot onze verbazing ontvingen wijj onlangs toch een rekening, via Interjura, van 17 euro. Wij hebben natuurlijk direct contact opgenomen met Interjura. De enige optie is echter om alles op schrift te zetten en het verhaal naar Interjura te sturen. Wij zijn dat, mede gezien het relatief lage bedrag, eigenlijk niet van plan maar realiseren ons dat het circus dat daarop volgt nog heel wat ergernis zou kunnen oproepen.

Daarom ben ik vervolgens in contact getreden met de dierenkliniek. Helaas blijkt daat niemand meer van iets te weten. Wellicht doordat de behandelend arts, zoals uit het gesprek met de dierenkliniek blijkt, een uitzend/oproepkracht was en slechts twee dagen in de kliniek heeft gewerkt.

Wat is er nu opmerkelijk aan deze situatie:
-We betalen altijd contant en zouden nu een marginale rekening van 17 euro op rekening laten doen?
-Een tijdelijke dierenarts die blijkbaar administratief de zaken niet op orde had/hield?
-Een mondelinge toezegging die niets waard blijkt en gervolgd wordt door een factuur van een derde, Interjura.

En verder:
-Het is blijkbaar zonder mededeling vooraf mogelijk om een tussenpersoon (Interjura), die je de stuipen op het lijf jaagt, in te schakelen.
-Blijkbaar kan iedereen facturen voor diensten versturen en daarmee een probleem (verweer) bij de andere partij laten. Immers, geen expliciet verweer betekent een vervolgprocedure.

De communicatie met de dierenkliniek loopt nog maar deze kwestie zit ons zo hoog dat ik het niet kon laten om hierover nu al te berichten.

Kan iemand ons wellicht van advies dienen?

PS. Ik heb de dierenkliniek geadviseerd de organisatie wat beter op orde te brengen zodat dergelijke problemen zich niet meer kunnen voordoen. Denk er sterk aan om een factuur te sturen voor dit advies.

Gesloten