LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ferry58
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2017 11:59

Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door Ferry58 »

Beste,

Ik heb vanmorgen opeens een telefoon van M.G. De Jong gekregen. Ik heb niet kunnen opnemen maar zij hadden wel iets ingesproken. Hierin werd vermeld dat ik een bedrag binnen 3 dagen moest betalen. Het bedrag werd niet vermeld. Het vreemde is dat ik nooit maar dan ook nooit een brief van hun heb ontvangen. Ik moest een dossiernummer vermelden. Het is de eerste keer dat ik met hun in contact ben geweest.

Ik heb dus meteen M.G. De Jong gebeld. Daar kreeg ik van de receptie een dossiernummer. Zij verbonden mij door naar de juiste afdeling. Nadat ik 20 min had gewacht en uiteindelijk aan de beurt was kreeg ik te horen dat er nog een lange rij was en dat zij mij terug zouden bellen.

Ik ben totaal in de war. Voor zover ik weet heb ik helemaal geen schulden open staan. Ik heb nooit een brief van hun ontvangen of welk incasso bureau dan ook.

Kan iemand mij advies geven. Ik heb hun tevens al gemaild over dat zij mij moeten informeren waar het allemaal over gaat.

Groetjes,

Ferry.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mei 2017 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Joost Niederer
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2017 14:31

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door Joost Niederer »

Bent u recent verhuisd, zodat u misschien de post heeft gemist? Als iemand meent een vordering op u te hebben, dan zal er eerst aangemaand moeten worden. Ik zou persoonlijk niet warm of koud worden van iemand die mij zomaar belt met de mededeling dat binnen drie dagen iets betaald moet worden. Laat ze eerst maar eens een briefje sturen. MIjn advies is om hier niet meer op te reageren totdat er een schriftelijke aanmaning volgt. Met vriendelijke groet, Joost Niederer

gebruiker3
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mei 2016 23:26

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door gebruiker3 »

Het beste is ze alsnog te bellen tot je duidelijkheid krijgt, want wachten op reactie via de mail kan langer duren dan 3 dgn. Hiermee voorkom je dagvaarding(extra kosten). M.G de Jong heeft bevoegdheid dit te doen. Een schuld kan bij ze terecht komen bij v. wanneer een incassobureau na (lange) tijd de schuld niet heeft kunnen incasseren.

Als tip : Mocht het toch een schuld zijn waar je niet van afwist. Vraag om een betalingsregeling. Zo geef je jezelf uitzoektijd en voorkom je extra kosten

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door BL2 »

Het lijkt me dat ze eerst maar eens gewoon moeten aangeven waar de betaling voor is en wat het bedrag is.
Een ingesproken bericht zonder verdere uitleg van de schuld is onvoldoende, betalen zonder het bedrag te kennen wat moeilijk. Zou er maandag nog maar een tekefoontje aan wagen....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gebruiker3 schreef:Het beste is ze alsnog te bellen tot je duidelijkheid krijgt, want wachten op reactie via de mail kan langer duren dan 3 dgn. Hiermee voorkom je dagvaarding(extra kosten). M.G de Jong heeft bevoegdheid dit te doen.
Bevoegdheid? Het is een incasso- deurwaarders kantoor, als ze handelen voor een incasso dan hebben ze geen enkele bevoegdheid meer dan een incassobureau en die hebben geen enkele bevoegdheid. Als ze handelen als deurwaarder dan is er al een uitspraak van de rechtbank en dat is het zeer vreemd dat je niet op de hoogte bent van een zitting.
gebruiker3 schreef: Een schuld kan bij ze terecht komen bij v. wanneer een incassobureau na (lange) tijd de schuld niet heeft kunnen incasseren.
Of gewoon ze zijn gewoon een incassobureau... Je doet aannames die nergens op gebaseerd zijn.
gebruiker3 schreef: Als tip : Mocht het toch een schuld zijn waar je niet van afwist. Vraag om een betalingsregeling. Zo geef je jezelf uitzoektijd en voorkom je extra kosten
Slechtste advies ooit! Zodra je een betalingsregeling treft erken je de vordering. Eerst uitzoeken en incassobureau bewijs laten sturen van de factuur, herinnering en aanmaning e.d. Als het klopt betaal je gewoon, eventueel met een regeling. Maar tot die tijd gewoon wachten tot hun actie ondernemen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
gebruiker3 schreef:Het beste is ze alsnog te bellen tot je duidelijkheid krijgt, want wachten op reactie via de mail kan langer duren dan 3 dgn. Hiermee voorkom je dagvaarding(extra kosten). M.G de Jong heeft bevoegdheid dit te doen.
Bevoegdheid? Het is een incasso- deurwaarders kantoor, als ze handelen voor een incasso dan hebben ze geen enkele bevoegdheid meer dan een incassobureau en die hebben geen enkele bevoegdheid. Als ze handelen als deurwaarder dan is er al een uitspraak van de rechtbank en dat is het zeer vreemd dat je niet op de hoogte bent van een zitting.
Onjuist. Een deurwaarder komt niet pas na het vonnis in beeld, maar start ervoor: met het uitbrengen van de dagvaarding. Precies zoals gebruiker3 zei.
sylvesterb schreef:
gebruiker3 schreef: Als tip : Mocht het toch een schuld zijn waar je niet van afwist. Vraag om een betalingsregeling. Zo geef je jezelf uitzoektijd en voorkom je extra kosten
Slechtste advies ooit! Zodra je een betalingsregeling treft erken je de vordering.
Onjuist. Een betalingsregeling behelst volgens staande jurisprudentie géén erkenning. Wel ben ik met je eens dat die regeling niet getroffen moet worden voordat er duidelijkheid is over de vermeende vordering.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
sylvesterb schreef:
gebruiker3 schreef:Het beste is ze alsnog te bellen tot je duidelijkheid krijgt, want wachten op reactie via de mail kan langer duren dan 3 dgn. Hiermee voorkom je dagvaarding(extra kosten). M.G de Jong heeft bevoegdheid dit te doen.
Bevoegdheid? Het is een incasso- deurwaarders kantoor, als ze handelen voor een incasso dan hebben ze geen enkele bevoegdheid meer dan een incassobureau en die hebben geen enkele bevoegdheid. Als ze handelen als deurwaarder dan is er al een uitspraak van de rechtbank en dat is het zeer vreemd dat je niet op de hoogte bent van een zitting.
Onjuist. Een deurwaarder komt niet pas na het vonnis in beeld, maar start ervoor: met het uitbrengen van de dagvaarding. Precies zoals gebruiker3 zei.
sylvesterb schreef:
gebruiker3 schreef: Als tip : Mocht het toch een schuld zijn waar je niet van afwist. Vraag om een betalingsregeling. Zo geef je jezelf uitzoektijd en voorkom je extra kosten
Slechtste advies ooit! Zodra je een betalingsregeling treft erken je de vordering.
Onjuist. Een betalingsregeling behelst volgens staande jurisprudentie géén erkenning. Wel ben ik met je eens dat die regeling niet getroffen moet worden voordat er duidelijkheid is over de vermeende vordering.
Dank je voor de duidelijkheid.
Maar zoals TS het stelt lijkt het meer op een incasso traject en hebben ze niet meer bevoegdheid dan een incassobureau.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gebruiker3 had volkomen gelijk toen hij zei dat De Jong bevoegd is om te dagvaarden. Daar ging die waarschuwing om. Jouw ontkenning daarvan is gewoon onjuist.

Rebeldoom
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 mar 2015 20:21

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door Rebeldoom »

Hoe dan ook, het beste is om weer met MG de Jong in contact te treden. Zij zijn de enigen die je kunnen vertellen waar deze vordering betrekking op heeft.
Overigens staat MG de Jong als een prima kantoor bekend, dus het is geen 'louche tent'.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

neem geen kontakt meer op per telefoon maar mail of schrijf ze, als je mailt vraag in je mail om een ontvangstbevestiging...

vanaf nu alles schriftelijk doen en maak u niet druk, als u werkelijk geen schuld heb daar is er ook niets om u druk over te maken...

vraag ze in een mail welke schuld u hebt, van wanneer deze schuld is, exacte datum dus, waar het om ging, welke aankoop dus en waar, bij wie dus...

kijk ook uw afschriften na of u daar ooit ergens een betaling gedaan hebt...

stofzuigertje

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De 3 dagen mogen pas ingaan als zij duidelijk maakte waarvoor en de factuur terecht zou zijn.

Betaal niets en mail, bellen kost tijd en mail, dan heb je bewijs van melding en moet je antwoord ook binnen redelijke termijn krijgen.

Als ze tijdens jou vakantie 3 dagen claimen, beroep je je moeiteloos op overmacht want ook daar moeten ze rekening mee houden.
Zal wel een foutje zijn en blijf vooral rustig en geef zelf geen info zoals je BSN, geboortedatum of je naam.

Groetjes Ferry zonder achternaam of geboortenaam mag.
Als je gegevens zou verstekken kunnen ze dossier aanpassen waardoor lijkt dat je iets schuldig bent namelijk.

Neldi
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2016 17:24

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door Neldi »

Ferry58. Ik weet zeker, dat er geen vordering is. U wordt opgelicht. Helemaal geen reactie meer geven.
Als er een echte vordering is, wordt dit per post kenbaar gemaakt en niet per telefoon.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Neldi schreef:Ferry58. Ik weet zeker, dat er geen vordering is. U wordt opgelicht. Helemaal geen reactie meer geven.
Als er een echte vordering is, wordt dit per post kenbaar gemaakt en niet per telefoon.
Beetje voorbarige conclusie, mogelijk is Ferry verhuist en is de post naar het oude adres gegaan.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Als ze tijdens jou vakantie 3 dagen claimen, beroep je je moeiteloos op overmacht want ook daar moeten ze rekening mee houden.
Zal wel een foutje zijn en blijf vooral rustig en geef zelf geen info zoals je BSN, geboortedatum of je naam.

Groetjes Ferry zonder achternaam of geboortenaam mag.
Als je gegevens zou verstekken kunnen ze dossier aanpassen waardoor lijkt dat je iets schuldig bent namelijk.
Het eerste is onjuist en het tweede tendentieus. Zeg nou gewoon niks als je er geen verstand van hebt.
Neldi schreef:Ferry58. Ik weet zeker, dat er geen vordering is. U wordt opgelicht. Helemaal geen reactie meer geven.
Als er een echte vordering is, wordt dit per post kenbaar gemaakt en niet per telefoon.
Ook onjuist. Zelfde advies als aan Stofzuiger.

stofzuigertje

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als een incasso firma geen gegevens kan leveren waarvoor je moet betalen en alleen maar belde en dan lang wachten en terug bellen....
Ferry had niet eens een adres....
Inspreken is leuk maar niet iedereen luisterde naar de ingesproken berichten.

Als MG de Jong niet vroeg of het adres wel klopte....?
Ja, zowel de Post NL die niet altijd betrouwbaar is als lang wachten en gelijk dreigen U moet binnen 3 dagen?

Verder krijgen ook eerlijke incasso bureaus wel eens dubieuze opdrachten met fouten.
En zou Moneyman geld overmaken op een ingesproken berichtje genoemde bedrag en rekening nummer als hij niet wist waarvoor?
Ik lees toch echt dat hij een niet gemeld bedrag binnen 3 dagen moest overmaken en de €0,00 wat ze dus niet noemde bij deze!

Ook het terug bellen is niet uitgevoerd dus blijkbaar spook factuur.

Joost_Niederer
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2017 15:42

Re: Openstaande betaling bij M.G. De Jong?

Ongelezen bericht door Joost_Niederer »

@Ferry58: is het probleem inmiddels duidelijk geworden of misschien zelfs al opgelost? Er zijn tal van adviezen gegeven! Ik ben benieuwd naar de afloop.

Gesloten